Şimdi Ara

Manuel vitesli araçlarda sarsıntısız vites geçişi nasıl yapılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
12.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Püf noktaları nelerdir? Sarsıntıya neler sebep olur? Araçtan araca fark eder mi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 19 Eylül 2021; 23:1:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Manuel Vites Geçişlerinde Sarsıntısız Vites Geçişi

    Manuel vitesli araçlarda sarsıntısız vites geçişleri yapmak, araç sürüşünün önemli bir becerisidir. Sarsıntılı vites geçişleri araca zarar verebilir ve yolcular için rahatsız edici olabilir. İşte sarsıntısız vites geçişleri yapmanıza yardımcı olacak bazı kurallar:

    • Debriyajı Tam Olarak Bastırın: Vites değiştirirken debriyaj pedalına sonuna kadar basın. Bu, motor ve şanzıman arasındaki bağlantıyı koparır ve dişlilerin sorunsuz bir şekilde kaymasına izin verir.
    • Doğru Vitesi Seçin: Hızınıza uygun doğru vitesi seçmek çok önemlidir. Çok düşük veya çok yüksek bir vites, sarsıntılı vites geçişlerine neden olabilir.
    • Gaz Pedalını Ayarlayın: Vites değiştirirken gaz pedalını hafifçe bırakın. Bu, motor devrini düşürür ve dişlilerin daha kolay geçmesini sağlar.
    • Vites Kolunu Yavaşça Taşıyın: Vites kolunu hızlı bir şekilde hareket ettirmek sarsıntılı vites geçişlerine neden olabilir. Kolunuzu yavaş ve nazikçe hareket ettirin.
    • Debriyajı Yavaşça Bırakın: Vites geçtikten sonra debriyajı yavaşça bırakın. Bu, motor ve şanzıman arasındaki bağlantıyı kademeli olarak yeniden kurar ve sarsıntıyı önler.

    Manuel vitesli araç sürüşünün pratikle geliştiğini unutmayın. Bu kuralları düzenli olarak uygulayarak, sarsıntısız vites geçişleri yapma konusunda ustalaşabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • vites atıp "bir araba boyu gittikten sonra" debriyajdan ayağı tatlı sert hızda çekmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • debriyajdan ayağı çekerken çok hızlı/aniden çekmemek ve kavrama anında hafif gaz vermek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandığım araç vites atarken bir yandan hafif gaza basmaya devam ediyorum.

    2. Vites dişlisi oran olarak aracımızda çok ağır. 2000 devirde vites atınca 1000 devire düşüyorsunuz. Devrin bu denli düşüşü sarsıntı yapmıyor. Ancak gazı saldığınız için öne yığıyor. Bu sebeple gazı 1100-1200 devir seviyesinde tutar gibi basarak vites geçişlerini daha sarsıntısız ayarlayabiliyorum araçta.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Araçtan araca fark eder ama genel olarak: 3000 devire kadar yükseltirsin yavaş yavaş, sonra debriyaja gazdan ayağını çekip hızlıca basarsın, atacağın vitese atıp debriyajdan ayağını 2 saniye gibi bir sürede "uniform" bir hareketle yavaşça çekersin bu sırada kavramaya yaklaşınca gaz da verirsin (aynı arabayı kaldırırken yaptığın gibi). Bu şekilde vites geçişini yolcunun anlaması çok zor olur.

  • Önceki arkadaşın yorumuna ek olarak, dizel için düz yolda 2000 devir civarları yeter de artar bile. 1. 2. viteste gidip de 3000 devir çevirmeyin araçla sarsıntısız vites atıcam diye, daha fazla sarsılırsınız 😃

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ilk 2 viteste max. torkun verdiği devirden az yüksek vites st sarsıntı olmadan geçer diğer viteslerde sorun olmaz. teorik olarak motor ve şanzımanın çevirdiği devri bilip davranman lazım o da zamanla olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şanzıman devri ve motor devri denk olduğu zaman vites kaymak gibi geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçtan araca fark eder, hava durumuna göre de fark eder.

    Gaz kesme
    Vitesi koldan değiştirme
    (Devir çok yüksekse 1-2 saniye bekleyerek) aracı kaldırır gibi gazı artırırken debriyajı bırakma.

    Soğuk havada ve tırmanmada hız çabuk düşeceği için biraz daha seri yapmak gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarsıntı olmaması için 2.500 devirde vites değiştirmek idealdir.

    Vitesi değiştirdikten sonrada debriyajı yavaşça bırakırsan araçtaki yolcular vites değiştiğini anlamaz bile.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites atilir hizlica debriyaj kavrama noktasına cekilir ve orada 1-2sn kadar beklerken gaz eklenir.

    Fakat 3 4 5 ve 6. Vitese gecislerde boylesi bir seye gerek kalmiyor. Aracin momentumu ataleti rahatlikla yendigi icin ayaginizi hizlica cekseniz bile yumusak gecisi sagliyorsunuz.

    Kendi adima konusursam en çok 1 den 2 ye gecerken ve 3 ten 2 ye duserken devir eslemekte zorlanıyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yokuş çıkarken debriyajı en üste kadar kaldırmamak daha çok gazla kalkmak, vites küçültürken debriyajdan ayağı çok yavaş kaldırmak, yükseltirken de yavaş kaldır ama düşürürkenki kadar önemli değil

  • Vites küçültürken de gaz vermeniz gerekir. Mesela 3'ten 2'ye gececeksiniz. O anki hızınızla araba 2. Viteste kac devir cevirecekse debriyajdayken gaz vererek motoru o devre getirmeniz gerekiyor. Bunu da zamanla arabanizi tanidikca öğrenirsiniz. Ilk 2 viteste sarsıntı cok hissedilir. Diger vitesler kusurları örtüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuana kadar bindiğim tüm araçlarda yaptığım şey şu: Vitesi attıktan sonra ayağımı debriyaja yüzde 10 falan basacak şekilde geri çekiyorum. Sonra çok az bir şey gaz veriyorum. Araba 1-2 metre ilerleyince debriyajı bırakıyorum. Tabi bu bırakma işlemi ayağını birden kaldırmak şeklinde olmamalı. Hızlı ama kontrollü bir şekilde bırakacaksın. Böyle çok sarsıntısız oluyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    Vites küçültürken de gaz vermeniz gerekir. Mesela 3'ten 2'ye gececeksiniz. O anki hızınızla araba 2. Viteste kac devir cevirecekse debriyajdayken gaz vererek motoru o devre getirmeniz gerekiyor. Bunu da zamanla arabanizi tanidikca öğrenirsiniz. Ilk 2 viteste sarsıntı cok hissedilir. Diger vitesler kusurları örtüyor.

    Hocam dediğiniz doğru fakat şöyle bir kullanım senaryosu doğru mu sizce? Bazen içinde bulunduğum sokak için 2 fazla geliyor ve 1'e düşürüyorum. Çok çok az gaz vererek debriyajı yavaşça kavrama noktasına doğru getiriyorum. Bu işlem yığılma yapmasa da sağlam bir motor freni yaptırıyor ve araba yavaşladığı anda da debriyajı kontrollü bırakıyorum. Sarsıntı olmuyor ama bu işlem yine de arabaya zarar verir mi?

  • BF.Skinner kullanıcısına yanıt

    Kavrama noktasında uzun süre tutmuyorsaniz sorun olacagini sanmam hocam. Ne kadar az kavramada tutarsaniz o kadar iyi ama balatanin ömrü açısından.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 den 2 ye geçişte ufakta olsa sarsıyor ne yaparsan yap harici kusursuza yakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracına göre değişir, her aracın vites değiştirme hızı farklı olmalıdır. Mesela Egea'da klima açıksa debriyaja basar basmaz devir anında rölantiye doğru düşüyor. Sarsıntısız vitese yetişmek mümkün değil. Çözümü ise vites değişiminden sonra aracı sıfırdan kaldırırmışçasına önce gaza basıp sonra debriyajı bırakmak. Normal koşullarda debriyaja basınca devir anında düşmez, kısa bir süre daha yukarıda kalır, o aralıkta vitesi değiştirirsiniz. Bu da zamanla oturur.

  • önce arabanın ısınması lazım.

  • Yukarıda yazılanlara ek olarak, turbolu araçta gazı bırakmamak, turbo basıncını kaybetmemek.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.