Şimdi Ara

MCP6 Gerçekten Kötü Bir Vites mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
2.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, araç yükseltme niyetim var inş. Şu an 1.5 yıldır kullandığım araç 2007 Honda Civic 1.8 HB i-shift tek kavramalı Yarı Otomatik Vites, kalkışlar falan bir turbolu araç gibi değil malesef, ilk başlarda biraz zorlansam da sonraları manuel kullanmaya alışınca kullanıp devam ettim ama yine de aklım tam otomatik ya da çift kabramalılarda.

    Şu an beğendiğim ve almayı istediğim araçların başında DS5 geliyor. 2012 modellerinde MCP6 yarı otomatik vites kullanılıyor. Biraz araştırma yapınca çoğu kişinin bu vites hakkında olumsuz konuştuğunu okudum. Daha çok aynı arabanın benzinli olanlarını öneriyorlar. Benzinliler de hem biraz fiyat yüksek hem de dizele göre daha çok yakıyor.

    Tecrübeli arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var. Gerçekten bu MCP6 vitesler çok mu konforsuz, hondadakş i-shift ile aynı mı? Yoksa ona göre çok daha iyi mi? Işıklarda kalkış yaparken arkadaki adamları kornaya bastır mı?

    Arkadaşımda 2012 c5 mcp vites araç vardı, o genelde severdi, hatta onun arabasına bindiğimde benim arabaya göre çok daha güçlü kalkışı falan vardı. Bu DS5 teki MCP6 C5 teki MCP den daha mı gelişmiştir, gerçekten mutlaka benzinlisini mi almak gerekir?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • sıkışık trafikte hiçbir tek kavramalı şanzıman mutlu etmez. uzun yolda ve akıcı trafikte sıkıntı olmuyor. ds5'deki mcp6 c5, 308, c4 ile aynı. kullanım maliyeti ve sorunsuzluk olarak iyi bir şanzımandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmg02

    sıkışık trafikte hiçbir tek kavramalı şanzıman mutlu etmez. uzun yolda ve akıcı trafikte sıkıntı olmuyor. ds5'deki mcp6 c5, 308, c4 ile aynı. kullanım maliyeti ve sorunsuzluk olarak iyi bir şanzımandır.
    Evet, çift kavramalı ya da tam otomatiklere göre mutlaka daha az konforludur diye tahminim var. Şu an Antep'te satılıkta olan DS5 olmadığı için test edemiyorum.

    İ-shift ile aynı konfordaysa gerçekten almaktan vazgeçebilirim. Fakat daha hızlı geçiş ve daha az sarsıntılı ise düşünebilirim. Tam da o noktada kararsızım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MCP şanzımanlı C4 sahibiyim.

    Öncelikle benim aracım 106 binde ve memnuniyetsizliğim yok denecek kadar az. Öyle çok sarsıyor gibi bir durum yok. 1-2, 2-1'de evet hissettiriyor, rampada bazen saçmalayabiliyor ancak kullanılmayacak veya alınmayacak gibi de değil. Zaten sorunsuzluğuna diyecek yok. Benim araba Exclusive donanımlı ve opsiyonlu. Ekim ayında ilk sahibinden tek parça değişmiş olarak 78 bin liraya aldım. Bu dolulukta bu temizlikte başka bir dizel otomatik araç yoktu kimse kusura bakmasın.

    Tekrar MCP alır mıyım? Alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ×@kartalus, peki mcp ile mcp6 arasındaki farklar nelerdir? DS5 te mcp6 varmış. Bahsettiğiniz mcp den daha mı konforlu acaba?

    Bir de kalkışlarda yığılma falan oluyor mu? Mesela benim araçta otomatikteyken ışıklarda kalkış yapana kadar arkadaki adam kornoya basıyor hadi git biran önce diye.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kalkışlarda titreme, ilk 3 vitese kadar geçişlerde yığılma, yokuşlarda kararsız kalma ve kafa karışıklığı gibi sorunları oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin ilacınız benim. Honda i-shift getrag yapımı AMT şanzımandır. Mitsubishi Colt'da kullanılıyor. Şansa bakın ki ben 3 yıl AMT kullandıktan sonra 7 yıldır da MCP şanzımanlı c4 grand picasso kullanıyorum. Daha öncesinde ise Opel Corsa Easytronic aracım vardı.

    Ayrıca 4 ileri otomatik, Toyota MMT, Fiat Speedgear, 6 İleri DSG ve 6 ileri tam otomatik gibi pek çok yarı otomatik ve tam ootmatik aracı 5-10gün kiralayarak veya ödünç alarak kullandım.

    Şimdi konumuza gelirsek

    i-shift/AMT (3 yıl 70bin km) vs MCP6 (7 yıl 130bin km)

    Eğer uzun süre 8 ileri Aisin yapımı EAT8 falan kullanmadı iseniz MCP sizi ishift sonrası fazlasıyla mutlu eder.
    1. Vites geçişleri tek kavrama şanzımanlarda en hızlısı diyebilirim.
    2. Yüksek tork dayanımı vardır ve ısınma, çekmeme vs sorunları yoktur (MMT'de vardır)
    3. Kulakık veya vites kolundan alınan tepki çok çok daha hızlıdır. Yani vites büyüttüğünüzde neredeyse DSG kadar hızlı vites büyütür ama asenkron vites geçişi çift kavrama kadar hızlı değil, yani 1den 3 e 3 den 5e gibi
    4. ishift aktivütörü elektik motor kullanır, arıza yapma olasılığı daha fazladır (ben 2-3 kez yolda kalmıştım), MCP hidrolik sistemdir ve çok daha kemiksiz geçiş sağlar.
    5. Kendisi otomatik alıştırmasını yapar, aracı tek kişi kullanıyorsa sapıtmaz. DSGlerden farklı olarak ESP den aldığı eğim sensörünü de kullanır, yokuş aşağı inerken motor freni yaptırır, eğimli viraj alırken vitesi hemen büyütmez, böylece önüne birşey çıkarsa vitesi küçültmeyle uğraşmazsın.
    6. Baskı balatası ucuz, volan pahalıdır. Volan hareketlidir ve dur kalk trafikte yaklaşık 130bin km'de değişmesi gerekir. Sürekli uzun yol yapan biri için 180binleri çok rahat görür.
    7. Yakıt cimrisidir, 1600kg boş ağırlıkla İstanbul içi sıkışık olmayan ortalamam asla 7lt veya üzerine çıkmamıştır 1.6 HDI depodaki ortalama hız 25-30km

    MCP performaslı araç kullananları mutlu etmeyebilir ancak konforu, ve sorunsuzluğu nedeniyle ben hiç şikayet etmedim. Normal sürüşte 3.4.5.6. vites geçişlerini anlamanız çok zor. Ancak 1.2. vites geçisinde manuel araç gibi bir his oluyor.

    Netice olarak Easytronic/MMT/iShift/ Fiat speedgear (puntodaki her neyse) çok ama çok daha iyi ve gelişmiş bir şanzıman.




  • 2 yıldır (36000 km) C4 dizel exclusive kullanıyorum. Sert süspansiyon (17 jant ) dışında bir sıkıntım yok.

    Mcp6 olanların (2013-2015) yazılımı daha güncel. Otomatik kalibrasyon yapabiliyorsunuz. Her kalibrasyon sonrası kavrama noktası ayarlandığı için sorunsuz devam ediyorsunuz.

    Fiyatına göre özellikleri güzel. Saçma sapan arabalara istedikleri fiyatları görünce aracımı daha çok seviyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 17 Mayıs 2020; 3:21:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Sizin ilacınız benim. Honda i-shift getrag yapımı AMT şanzımandır. Mitsubishi Colt'da kullanılıyor. Şansa bakın ki ben 3 yıl AMT kullandıktan sonra 7 yıldır da MCP şanzımanlı c4 grand picasso kullanıyorum. Daha öncesinde ise Opel Corsa Easytronic aracım vardı.

    Ayrıca 4 ileri otomatik, Toyota MMT, Fiat Speedgear, 6 İleri DSG ve 6 ileri tam otomatik gibi pek çok yarı otomatik ve tam ootmatik aracı 5-10gün kiralayarak veya ödünç alarak kullandım.

    Şimdi konumuza gelirsek

    i-shift/AMT (3 yıl 70bin km) vs MCP6 (7 yıl 130bin km)

    Eğer uzun süre 8 ileri Aisin yapımı EAT8 falan kullanmadı iseniz MCP sizi ishift sonrası fazlasıyla mutlu eder.
    1. Vites geçişleri tek kavrama şanzımanlarda en hızlısı diyebilirim.
    2. Yüksek tork dayanımı vardır ve ısınma, çekmeme vs sorunları yoktur (MMT'de vardır)
    3. Kulakık veya vites kolundan alınan tepki çok çok daha hızlıdır. Yani vites büyüttüğünüzde neredeyse DSG kadar hızlı vites büyütür ama asenkron vites geçişi çift kavrama kadar hızlı değil, yani 1den 3 e 3 den 5e gibi
    4. ishift aktivütörü elektik motor kullanır, arıza yapma olasılığı daha fazladır (ben 2-3 kez yolda kalmıştım), MCP hidrolik sistemdir ve çok daha kemiksiz geçiş sağlar.
    5. Kendisi otomatik alıştırmasını yapar, aracı tek kişi kullanıyorsa sapıtmaz. DSGlerden farklı olarak ESP den aldığı eğim sensörünü de kullanır, yokuş aşağı inerken motor freni yaptırır, eğimli viraj alırken vitesi hemen büyütmez, böylece önüne birşey çıkarsa vitesi küçültmeyle uğraşmazsın.
    6. Baskı balatası ucuz, volan pahalıdır. Volan hareketlidir ve dur kalk trafikte yaklaşık 130bin km'de değişmesi gerekir. Sürekli uzun yol yapan biri için 180binleri çok rahat görür.
    7. Yakıt cimrisidir, 1600kg boş ağırlıkla İstanbul içi sıkışık olmayan ortalamam asla 7lt veya üzerine çıkmamıştır 1.6 HDI depodaki ortalama hız 25-30km

    MCP performaslı araç kullananları mutlu etmeyebilir ancak konforu, ve sorunsuzluğu nedeniyle ben hiç şikayet etmedim. Normal sürüşte 3.4.5.6. vites geçişlerini anlamanız çok zor. Ancak 1.2. vites geçisinde manuel araç gibi bir his oluyor.

    Netice olarak Easytronic/MMT/iShift/ Fiat speedgear (puntodaki her neyse) çok ama çok daha iyi ve gelişmiş bir şanzıman.
    Gerçekten beni rahatlatan bir cevap oldu, çok teşekkür ederim. İ-shift ten daha konforlu olacağını tahmin ediyordum ama sizin yazdıklarınız beni baya rahatlattı.

    Bir aydır benzinli DS5 bakıyordum sürekli, benzinli olanlar tam otomatik olduğu için hem dizele göre daha yüksekti fiyatları hem de dizelin iki katı yakıyordu.

    Agresif kullanan birisi değilim, şehir içinde 60, şehir dışında 90 ı pek geçmem. Ama aynı zamanda altında D sınıfı bir araçla ışıklarda en önde kalkarken kağnı gibi de kalmak istemem.

    Neyse artık dizel DS5 lere de bakmaya başlayabilirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    2 yıldır (36000 km) C4 dizel exclusive kullanıyorum. Sert süspansiyon (17 jant ) dışında bir sıkıntım yok.

    Mcp6 olanların (2013-2015) yazılımı daha güncel. Otomatik kalibrasyon yapabiliyorsunuz. Her kalibrasyon sonrası kavrama noktası ayarlandığı için sorunsuz devam ediyorsunuz.

    Fiyatına göre özellikleri güzel. Saçma sapan arabalara istedikleri fiyatları görünce aracımı daha çok seviyorum.
    O zaman dizel alırsam ilk iş serviste güncelleme kontrol etmek olacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wintage

    Gerçekten beni rahatlatan bir cevap oldu, çok teşekkür ederim. İ-shift ten daha konforlu olacağını tahmin ediyordum ama sizin yazdıklarınız beni baya rahatlattı.

    Bir aydır benzinli DS5 bakıyordum sürekli, benzinli olanlar tam otomatik olduğu için hem dizele göre daha yüksekti fiyatları hem de dizelin iki katı yakıyordu.

    Agresif kullanan birisi değilim, şehir içinde 60, şehir dışında 90 ı pek geçmem. Ama aynı zamanda altında D sınıfı bir araçla ışıklarda en önde kalkarken kağnı gibi de kalmak istemem.

    Neyse artık dizel DS5 lere de bakmaya başlayabilirim.

    Alıntıları Göster
    Direk bakın vakit kaybetmeyin. Asla pişman etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzeldir mcp kötüleyene bakmayın benim c4de 100bine yaklaştı çok memnunum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wintage

    O zaman dizel alırsam ilk iş serviste güncelleme kontrol etmek olacak.

    Alıntıları Göster
    Mcp şanzımanın tüm modelleri kendi kendine kalibre yapabilir. Ayrıca 4 saatlik ve yanlış hatırlamıyorsam 4000km lik kullanıcı profili hafızası vardır. Sizin gaz pedalına verdiğiniz tepkiler tutarlı ise umduğunuzdan daha fazlasını alırsınız.

    Bu forumda 15 yıldır yazıyorum. Ne yazık ki yeterince deneyimlemeden hatta bilmeden kulaktan duyma ile hakkında çok yanlış yazılan şeylerden biri de yarı otomatik şanzımanlar.

    Ben Grand Picasso sayfasında da çok paylaşıyorum bu durumu. Bakın bir örnek vermek istiyorum.

    6 Şubat'ta şöyle yazmışım.
    Herkese selamlar.

    Bugün başımdan geçen ilginç bir olayı anlatmak istiyorum. Haftanın 2-3 günü çıktığım, birden yükselen ve kıvrılarak ilerleyen oldukça dik bir rampa var, Zekeriya köye giderken. Sanırım uzunluğu 200mt vardır. Neyse o yokuşa yaklaşırken baktım benim picassonun aynı rengi ve 5 kişiliği benim önümde seyrediyor, şoförü kadındı. Sırf çıkarken siyah duman atıyor mu diye merak ettiğim için sollamadım. Dedim en kötü yavaş yavaş çıkarız.

    Abi yok böyle birşey, rampaya girer girmez önce araç irkildi, muhtemelen gaza çok yüklendi (ki 3. vitesle başlayıp, bağırmadan vites küçültmeden rahatça çıkabiliyor araçlarımız) araç vites küçülttü ve hanımefendi panikleyip gazdan ayağını çekti bu sefer de tork yetmedi, araç duracak oldu, sonra yeniden gaza yüklendi sonra yine gazı bıraktı veya kendisi vitesi büyülttü, arkada beni kangren etti, 3. seferde bastım geçtim.


    Şimdi acemi şoför olabilir, bilmediği mevki olabilir, gündüz farlı kasadan olduğu için 2011 veya üstüdür diye düşünüyorum bu araçtan indirsek, muhtemelen diyeceği ilk şey bu aracın şanzımanı berbat. Çok sarsıyor, kafası karışıyor.

    İnsanların MCP hakkında veya geel olarak yarı otomatik kullanmayı bilmeden/beceremeden geldiği yargı bu oluyor.


    Sanırım olayın özü bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 17 Mayıs 2020; 10:55:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teşekkür ederim arkadaşlar, kafamdaki endişeler inanın baya azaldı. Artık dizellere de bakıyorum. Yine de almadan önce test sürüşü yaparak dediklerinizi uygulamalı olarak göreceğim inş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 6 aydır mcpli c4 kullanıyorum şanzıman hariç memnunum
    mcp yokuş yukarı gerçekten kararsız. 1-2-3.vites geçişleri yavaş.
    bi ara kalibrasyon yaptırdım pc ye bağladık falan 1ay iyi gitti yine eskiye döndü.
    ha bu fiyatlara daha iyisi de yok ona göre karşılaştırma yapın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşlarda vitesi m ye alıp kulakçık larla kullanırsanız çok rahat gider

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Mcp şanzımanın tüm modelleri kendi kendine kalibre yapabilir. Ayrıca 4 saatlik ve yanlış hatırlamıyorsam 4000km lik kullanıcı profili hafızası vardır. Sizin gaz pedalına verdiğiniz tepkiler tutarlı ise umduğunuzdan daha fazlasını alırsınız.

    Bu forumda 15 yıldır yazıyorum. Ne yazık ki yeterince deneyimlemeden hatta bilmeden kulaktan duyma ile hakkında çok yanlış yazılan şeylerden biri de yarı otomatik şanzımanlar.

    Ben Grand Picasso sayfasında da çok paylaşıyorum bu durumu. Bakın bir örnek vermek istiyorum.

    6 Şubat'ta şöyle yazmışım.
    Herkese selamlar.

    Bugün başımdan geçen ilginç bir olayı anlatmak istiyorum. Haftanın 2-3 günü çıktığım, birden yükselen ve kıvrılarak ilerleyen oldukça dik bir rampa var, Zekeriya köye giderken. Sanırım uzunluğu 200mt vardır. Neyse o yokuşa yaklaşırken baktım benim picassonun aynı rengi ve 5 kişiliği benim önümde seyrediyor, şoförü kadındı. Sırf çıkarken siyah duman atıyor mu diye merak ettiğim için sollamadım. Dedim en kötü yavaş yavaş çıkarız.

    Abi yok böyle birşey, rampaya girer girmez önce araç irkildi, muhtemelen gaza çok yüklendi (ki 3. vitesle başlayıp, bağırmadan vites küçültmeden rahatça çıkabiliyor araçlarımız) araç vites küçülttü ve hanımefendi panikleyip gazdan ayağını çekti bu sefer de tork yetmedi, araç duracak oldu, sonra yeniden gaza yüklendi sonra yine gazı bıraktı veya kendisi vitesi büyülttü, arkada beni kangren etti, 3. seferde bastım geçtim.


    Şimdi acemi şoför olabilir, bilmediği mevki olabilir, gündüz farlı kasadan olduğu için 2011 veya üstüdür diye düşünüyorum bu araçtan indirsek, muhtemelen diyeceği ilk şey bu aracın şanzımanı berbat. Çok sarsıyor, kafası karışıyor.

    İnsanların MCP hakkında veya geel olarak yarı otomatik kullanmayı bilmeden/beceremeden geldiği yargı bu oluyor.


    Sanırım olayın özü bu.

    Alıntıları Göster
    merhaba biz bu konu da biraz daha açıklama yapsbilir misiniz?
    soğukta kalkışta titreme yokuş çıkma 2 den 1 e çok geç düşme gibi problemlerim var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emekkk

    Yokuşlarda vitesi m ye alıp kulakçık larla kullanırsanız çok rahat gider
    Mcp şanzımanda vitese manuel müdahale etmek için manuele almanıza gerek yok. Auto modda iken direk vites küçültüp büyütülebilir. Manuel moda almak daha çok vitese aracın müdahale etmesini istemediğiniz de işe yarıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bennett.antony

    merhaba biz bu konu da biraz daha açıklama yapsbilir misiniz?
    soğukta kalkışta titreme yokuş çıkma 2 den 1 e çok geç düşme gibi problemlerim var.

    Alıntıları Göster
    Mcp şanzıman vites değişimini yaparken kabaca şunlara bakar,

    1. Gaz pedal basıncı
    2. O an gerekli olan tork
    3. Eğim sensörü (ESP sisteminden gelen diğer bilgiler vs)

    Aracınız dizel mi benzinli mi?

    Araç 1. Ve 2. Vites geçişinde kararsızlık yaşıyorsa büyük bir ihtimalle siz de yukarıda örneği verdiğim sürücünün hatalarını yapıyorsunuz.

    Burada yazarak anlatmam zor ancak en basit yolla şunu söyleyebilirim neredeyse tüm yarı otomatiklerde işe yarayan yöntemle başlayın. Eğer vites geçiş anını pedalda hissedebiliyorsanız ayağınızı o an hafif çekin, bu düz yolda çok işe yarar. Yokuş çıkarken ise anı gaz vermeyin, biraz devirli başlayın ve yokuş çıkarken pedal basıncını sabit tutun. Yani fazladan gaz vermeyin. Bu durumda fazla gaza basarsanız araç kick down yapmak istediğinizi düşünüp vites düşürmek ister, tek kavrama ile yokuş yukarı yapılabilecek en kötü şey bu olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.