Şimdi Ara

Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
3
Favori
9.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar

    Öncelikle 1.5 sene önce aldığım Renault Megane GT Line 1.6 dCi 130 BG Aracımla geçen günden itibaren 21.000 kmlere ulaşmış bulunmaktayım.Bu aracı alırken 1.6 dCi 130 BG nasıl yakar performans gibi vs vs kafamda çok sorular vardı. 20.000 km boyunca 3 kez uzun yol yaptım. 2 si İstanbul - Eskişehir 1 ise İstanbul - Selanik arası geri kalan İstanbul şehir içi trafiği ...

    Evet artık işin geyik kısmını bırakıp size 1.6 dCi 130 BG GT Line aracımı artı ve eksi tüm yönleriyle elimden geldiğince güzel bir şekilde aktarmayaca calışacağım aynı şekilde sorularınızı ve düşüncülerinizi yazıp pm atabilirsiniz.

    Öncelikle Artı Yanlardan Başlamak İstiyorum ;

    İç Donanım olarak her şey güzel ve tatmin kadar seviyede
    Radyo ve müzik kalitesi de benim gibi biri için gayet tatminkar çok yüksek sesle müzik dinlemiyorsanız şayet rahatsız etmiyor fakat 25.volumedan sonra sesler karışıyor
    Koltuklar özellikle spor kesim olması gayet hoş gerçekten sizi koltuk sarıyor ve çok sportif keyifli sürüş yaşatıyor
    Aracın her yerinde sportiflik hissediliyor kesinlikle
    Yol Tutuşu çok çok iyi arada canınız sıkılırsa Macera yaşayabiliyorsunuz korkmadan ufak bir önden kayma eğilimi var oda ESP müdahalesi ile yoluna giriyor ( Gerçekten Üzerindeki RS ile aynı olan şasi 10 numara 5 yıldız )
    Aracı çoğu zaman sakin kullanıyorum 110 u kolay kolay geçmiyorum ideal hızım 90-100 arası 6.vites ekonomik kullanınca ortalama 5.1 Litre Ortalama 55 Litre alıyor 54 te tabanca atıyor 55 e tamamlıyorum herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
    Kesinlikle 1.6 dCi hem ekonomik hemde istediğiniz zaman gerçekten size 2.0 litre hazzını 320 tork ile fazlası ile yaşatıyor
    Sert Süspansiyonlara kesinlikle sahip buda spor kullanımda çok iyi araç yola tutunuyor çizgisinden çıkmıyor
    Motor 1.5 dCi ye göre daha sessiz ve yalıtım kesinlikle daha iyi yol sesi aracın içinde daha az



    Gelelim Aracın Eksi Yanlarına ;

    Yukarıda bahsettiğim e göre donanımda yerliye göre çalınan ve eklenen malzemeler var.Makyaj ışığı yok kararan dikiz aynası arka havalandırma yok vs bunlar Fransa da kullanılmıyor galiba
    Arka diz mesafesi çok yetersiz kim binse sıkış tıkış oturuyor boyum 1.77 koltuk gayet orta ayarda ama yinede memnun kalan hiç görmedim bu durumda açıkcası beni üzüyor.
    O çok güzel yol tutan güzelim sert süspansiyonlar şehir içinde insanı deli ediyor ne kadar dikkatli olursanız olun araç en ufak şeyden etkileniyor yoldan emiyor ve araçta sarsılıyorsunuz gerçekten şehir içinde sabır istiyor açıkcası
    Malzeme kalitesi orta seviyede özellikle havalandırma çıkışları çok vasat sıcak havada klima açınca çatır çatır sesler geliyor artık kalite o derece yani
    Araç tork ivmesi çok yüksek olduğu için debriyaj en ufak çekmeniz de resmen jilet araba ya çok gidiyor yada stop edecek gibi oluyor. Renault her zaman ki gibi debriyaj sorununu bu araçta da aşamamış hiç şaşırmadım 21.000 kmdir böyle acemi şöför değilim.
    Bunun artı yanı başkası kullanmak istediğinde adım atamıyor stop ediyor artık Renault un güvenlik önlemi galiba bu debriyaj sistemi

    Bu arada Start&Stop sistemine değinmeden olmaz açıkcası kusura bakmayın Renault un bu sistemi tam bir fiyasko aldığımdan belli başıma dert oldu temelli kapattım bende onu uzun uzun anlatacağım biraz.

    Aracı yaklaşık ilk 10 ay kadar S&S ile kullandım inanın arkadaşlar hesapladım yakıta 1.5 Litre katkısı var yok arası gibi ayrıca Renault ta marş bastığı çok belli oluyor ve sürekli marş basan birşey sinir bozucu oluyor İstanbul trafiğinde.Ayrıca Gerekli kriteler oluşmadan devreye girmiyor emniyet olarak ; Emniyet kemeri takma şartı , akü seviyesi iyi olacak , Klima belli seviye üstünde çalışmayacak vs gibi ....


    Genel Olarak Aracıma vereceğim not :

    Performans : 10/10 Hiç tartışmam hakkını yemem çoğu 2.0 litreden iyi gidiyor turbo beslemesi harika
    Yol tutuşu : 8/10 Yol tutuşu çok iyi fakat sert süspansiyonlar bozuk yollarda çok sinir bozuyor özellikle İstanbul un mağlum asvaltın da ....
    Tasarım : 9/10 Kesinlikle göze çarpıyor fakat arka biraz daha karizmatik olabilirdi
    İç Mekan : 7/10 İç mekan çok spor hoş fakat malzemeler yine orta seviye

    Ortalama : 8/10 Veriyorum zamanında tam 59.000 TL ye aldım fakat şimdi ki 72.000 Fiyatı ile kesinlikle tercih etmem çünkü bu parayı hakkedecek bir araçta değil

    Şimdiki tercihim olsaydı : VW GOLF 7 1.6 TDİ HİGHLİNE DSG alırdım.

    Değerleri yorumlarınızı ve Görüşlerinizi bekler iyi forumlar dilerim....

    Bazı Fotolar Kirli ama idare edin artık arkadaşlar arabayı gösteren o zaten ...

     Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi
     Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi
     Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi Meg3 GT Line 1.6 dCi ilk 20.000 km geçildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi henry_93 -- 23 Mayıs 2014; 2:20:00 >







  • Araç çok güzel estoril mavi rengi özellikle çok hoşuma gidiyor.İyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
  • Mavi megane 4 sport tourer 1.6 dci çıksın alacağım.

    Kazasız belasız kullanın çok güzel bir araç.
  • Öncelikle inceleme için teşekkürler.

    Debriyaj konusu genel bir sıkıntı herhalde. Arkadaşımın Megane'ı kullanınca aynen söylediğiniz gibi hissediyorum. Stop etme eğilimi var gibi, kavrama için dikkatli olmak gerekir.

    Yalıtım normal Megane'lardan iyi demişsiniz. Bu hissiyat mı yoksa herhangi farklı izolasyon malzemesi vs kullanımına yönelik kitapçıkta vs bir bilgi mevcut mu?

    Merak ettiğim diğer bir konu, iç mekan boyutları açısından Fluence ile farklılık var mı? Diz mesafesi aynı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 23 Mayıs 2014; 8:22:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Öncelikle inceleme için teşekkürler.

    Debriyaj konusu genel bir sıkıntı herhalde. Arkadaşımın Megane'ı kullanınca aynen söylediğiniz gibi hissediyorum. Stop etme eğilimi var gibi, kavrama için dikkatli olmak gerekir.

    Yalıtım normal Megane'lardan iyi demişsiniz. Bu hissiyat mı yoksa herhangi farklı izolasyon malzemesi vs kullanımına yönelik kitapçıkta vs bir bilgi mevcut mu?

    Merak ettiğim diğer bir konu, iç mekan boyutları açısından Fluence ile farklılık var mı? Diz mesafesi aynı mı?


    Araç ithal olduğu için yalıtımda fark olabilir.
    Fluence in diz mesafesi daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Öncelikle inceleme için teşekkürler.

    Debriyaj konusu genel bir sıkıntı herhalde. Arkadaşımın Megane'ı kullanınca aynen söylediğiniz gibi hissediyorum. Stop etme eğilimi var gibi, kavrama için dikkatli olmak gerekir.

    Yalıtım normal Megane'lardan iyi demişsiniz. Bu hissiyat mı yoksa herhangi farklı izolasyon malzemesi vs kullanımına yönelik kitapçıkta vs bir bilgi mevcut mu?

    Merak ettiğim diğer bir konu, iç mekan boyutları açısından Fluence ile farklılık var mı? Diz mesafesi aynı mı?


    Araç ithal olduğu için yalıtımda fark olabilir.
    Fluence in diz mesafesi daha iyi.

    Alıntıları Göster
    araç güzel fakat ben bir türlü beğenemedim bu tasarımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M

    araç güzel fakat ben bir türlü beğenemedim bu tasarımı

    Alıntıları Göster
    Bu motor en çok Coupé'ye yakışır.
  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    Evet kesinlikle debriyaj şehir içi başa bela olabiliyor gerçekten araca alışmanız lazım hocam.

    Evet yerli meganelar dan yalıtım kesinlikle daha iyi 2010 model 1.5 dci expression var elimizde yol sesi ve motor sesini içeriye daha çok çektiğini söyleyebilirim.Kullanım kitabında herhangi birşey mevcut değil bu konu ile ilgili.

    İç mekan kesinlikle tartışmasız Fluence bariz üstün ....

    Araca bakmak isteyen arkadaşlar olursa istanbul da hiç sorunsuz gelebilirsiniz Zeytinburnu tarafındayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: henry_93

    Evet kesinlikle debriyaj şehir içi başa bela olabiliyor gerçekten araca alışmanız lazım hocam.

    Evet yerli meganelar dan yalıtım kesinlikle daha iyi 2010 model 1.5 dci expression var elimizde yol sesi ve motor sesini içeriye daha çok çektiğini söyleyebilirim.Kullanım kitabında herhangi birşey mevcut değil bu konu ile ilgili.

    İç mekan kesinlikle tartışmasız Fluence bariz üstün ....

    Araca bakmak isteyen arkadaşlar olursa istanbul da hiç sorunsuz gelebilirsiniz Zeytinburnu tarafındayım
    tartışmasız sınıfındaki en iyi motor

    sıfırına kimse 70 bin vermiyor o ayrı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: henry_93

    Evet kesinlikle debriyaj şehir içi başa bela olabiliyor gerçekten araca alışmanız lazım hocam.

    Evet yerli meganelar dan yalıtım kesinlikle daha iyi 2010 model 1.5 dci expression var elimizde yol sesi ve motor sesini içeriye daha çok çektiğini söyleyebilirim.Kullanım kitabında herhangi birşey mevcut değil bu konu ile ilgili.

    İç mekan kesinlikle tartışmasız Fluence bariz üstün ....

    Araca bakmak isteyen arkadaşlar olursa istanbul da hiç sorunsuz gelebilirsiniz Zeytinburnu tarafındayım
    Tasarımını ben de bir türlü beğenemedim. Önceki Megane daha yenilikçi bir tasarıma sahipti. Bu ise 90ların tasarımları gibi... Genel olarak araca fazla puan vermişsiniz gibi geldi bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    tartışmasız sınıfındaki en iyi motor

    sıfırına kimse 70 bin vermiyor o ayrı

    Alıntıları Göster
    güzel inceleme olmuş tarafsız . sonun da meganın arka yaşam alanının çok dar olduğunu kabul eden gördüm benim boy 190 bir defa megane binme hatasını gerçekleştirdim tövbe almaktan vazgeçtim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: E-HDI

    güzel inceleme olmuş tarafsız . sonun da meganın arka yaşam alanının çok dar olduğunu kabul eden gördüm benim boy 190 bir defa megane binme hatasını gerçekleştirdim tövbe almaktan vazgeçtim

    Alıntıları Göster
    İç mekan kalitesinde ve yalıtımında malesef Fransa üretimi megane'lar çok daha iyi. Heleki malzeme kalitesinde o kadar bariz ve çok fark varki şaşırılcak derece.

    2010 yılında bende megane 3 sahibi olmuştum ithal üretim gelen serilerdendi alt komşumdada yerli üretim megane 3 vardı o yüzden tek tek sayabilcek kadar biliyorum aradaki farkları.

    Golf 6 kullanıp satmışlığım var şunu rahatlıkla söylebilirim ithal megane 3'lerin golf 6'dan aşağı kalır hiç bir yanı yoktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: E-HDI

    güzel inceleme olmuş tarafsız . sonun da meganın arka yaşam alanının çok dar olduğunu kabul eden gördüm benim boy 190 bir defa megane binme hatasını gerçekleştirdim tövbe almaktan vazgeçtim

    Sağol un hocam ne demek Haklısınız kim binse yakınıyor arkaya gerçekten açıkcası hiç memnun değilim arka bölümden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    tartışmasız sınıfındaki en iyi motor

    sıfırına kimse 70 bin vermiyor o ayrı

    Kesinlikle geçen gün 1.6 136 Beygir opelin yeni dizel motorunuda test ettim ama 6 beygirden veya başka birşeyden çok bir fark alamadım desem yeridir.Ben aldığımda 59.000 di araçta sadece ek olarak xenon var.

    Haklısınız gerçekten bende 70 bin olsa vermem bu araca şu an fakat aynı seviyede başka emsalleride gerçekten Renault tan daha pahalı bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: henry_93

    quote:

    Orijinalden alıntı: E-HDI

    güzel inceleme olmuş tarafsız . sonun da meganın arka yaşam alanının çok dar olduğunu kabul eden gördüm benim boy 190 bir defa megane binme hatasını gerçekleştirdim tövbe almaktan vazgeçtim

    Sağol un hocam ne demek Haklısınız kim binse yakınıyor arkaya gerçekten açıkcası hiç memnun değilim arka bölümden

    Alıntıları Göster
    Faydalı bir paylaşım. Elinize emeğinize sağlık. Opel de getirdi bakalım 1.6 dizeli ne olacak son durum. Liste fiyatları çok abartı bu tahlile göre.




  • BebeBiskuvisi kullanıcısına yanıt
    Hocam tasarım olarak biraz tampondaki sis farlarının olduğu bölge aşırı bombeleştirilmiş orayı bende beğenmiyorum ama geri gelelim aracın aero dynamic yapısı oldukça iyi RS teki şasiye sahip olduğudan dolayı yol tutuşu D segmentindeki çoğu araç ile rekabet edebileceğini düşünüyorum.

    Aracımı batırdığım da çıkardığım da konular var gördüğünüz gibi Tabii tasarım başka bir olay bende golf 7 yi beğeniyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi henry_93 -- 23 Mayıs 2014; 21:42:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Faydalı bir paylaşım. Elinize emeğinize sağlık. Opel de getirdi bakalım 1.6 dizeli ne olacak son durum. Liste fiyatları çok abartı bu tahlile göre.

    Ne demek hocam siz sağolun hertürlü sorularınızı bekliyorum her zaman.Yukarıda belirttiğim gibi kullandım fakat çok bir hissiyat fark alamadım açıkcası 6 beygir fark var sadece euro 6 emisyona sahip opel daha çevreci bir motor üretmiş.
  • Iyi gunlerde kullanin..
    Bir sorum olacak; motorun devir sinirlayicisi kacta? 5000de redline basliyor kadrana gore ama pratikte nasil? Bir de turbo hangi devirde kendini hissettiriyor; 2000alti canli mi?
    Saseden ziyade direksiyon kutusu standart verdiyonlara gore daha hisli ve sert; yol tutusa sert suspansiyonun yaninda bu da iyi bir etken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Iyi gunlerde kullanin..
    Bir sorum olacak; motorun devir sinirlayicisi kacta? 5000de redline basliyor kadrana gore ama pratikte nasil? Bir de turbo hangi devirde kendini hissettiriyor; 2000alti canli mi?
    Saseden ziyade direksiyon kutusu standart verdiyonlara gore daha hisli ve sert; yol tutusa sert suspansiyonun yaninda bu da iyi bir etken
    Güzel inceleme, güle güle kullanın.

    Bildiğim kadarı ile Türkiye'ye gelen ithal megane'lar Fransa değil İspanya üretimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Iyi gunlerde kullanin..
    Bir sorum olacak; motorun devir sinirlayicisi kacta? 5000de redline basliyor kadrana gore ama pratikte nasil? Bir de turbo hangi devirde kendini hissettiriyor; 2000alti canli mi?
    Saseden ziyade direksiyon kutusu standart verdiyonlara gore daha hisli ve sert; yol tutusa sert suspansiyonun yaninda bu da iyi bir etken

    Öncelikle sağolun

    Hocam ben araç ile ışıklarda asıldım 5000 de başlıyor dediğiniz fakat bence 5300 civarından sonra boş çeviriyor gözlemlediğim hızlanmıyor araç.Turbo konusuna gelince alt devirlerde de gayet iyi turbo zaten maksimum tork ile aynı anda giriyor gibi fabrika verilerinde öyle yazıyor 2000 civarı ulaşıyor araç zaten 2000 devirde vites yükseltme lambası yakıyor.

    Evet direksiyon kesinlikle daha hisli bunu söyleyebilirim fakat şehir içi park esnasında magirus minibüs gibi sigara içiyorum çevirirken nefesim kesiliyor gibi oluyor park ederken




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.