Şimdi Ara

merak edipte soramadıklarım ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
6.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merak edipte soramadıklarım

    1- hareketsiz halde iken 1300 kg bir araç 120 km/ h ile gitmesi durumunda her bir lastik kaç kilogram yere basar ..mutlaka aerodinamikle ilgili bir şey bu ama örneklerle bunu öğrenmek istiyorum .kilosuna göre 100km/h saatte fabrika çıkışı günlük kulanım için üretilmiş olan ve lastiğe en fazla ağırlık veren araç hangisi acaba
    2- 130 beygirlik bir araçın tüm aktarması defransiyeli vs vs aktarım organlarından sonra lastiğe kaç beygirlik bir güç kalır önden çekiş arkadan itişte bu fark nasıl olur

    3- bir litre veya kilo benzin veya dizel yanınca ne kadar kcal enerji açığa çıkar ..70 litre benzin veya mazottan ısınma dahil olarak ne kadar maksimum enerji alınır ..

    arkadaşlar bu konuda teknik bilgi verirlerse sevinirim
    tşk ler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capitatoo33 -- 12 Mayıs 2007; 13:31:37 >







  • Arkadaşım sağlıklı bilgi verilebilecek tek sorun 3 tür ondan bundan başlayım

    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.

    1. sorun

    aerodinamik yapıda aracın üstünden geçen hava miktarı biliyosun aracı yere basar ve ağırlaştırır ancak buna karşı alttan hava alınırki araç hafiflesin buda araca ve tasarımına göre değişir araç olur normal ağırlığından hafif kalır araç olur aynı kalır araç olur ağır kalır bu tasarım işidir kesin bişey söylenemez bunu sadece rüzgar tünelinde görebilirsin. dediğinide genelde yere yakın ve tamponu havayı alta değilde yanlara süpürmek üzere tasarlanmış tüm araçlar oluşturur.

    2. sorun

    Buda yine araca göre farklılık gösterir iki örnek verirsem 80 bhp lik palio önden çekişte tekere 56-58 hp güç verirken 86 hp lik doğanda bu oran 52-53 hp civarıdır.. motora en yakın çekiş sistemi sürekli az güç kayıplı olanıdır. motor öndeyse önden çekiş arkadaysa arkadan itiş gibi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım sağlıklı bilgi verilebilecek tek sorun 3 tür ondan bundan başlayım

    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.

    1. sorun

    aerodinamik yapıda aracın üstünden geçen hava miktarı biliyosun aracı yere basar ve ağırlaştırır ancak buna karşı alttan hava alınırki araç hafiflesin buda araca ve tasarımına göre değişir araç olur normal ağırlığından hafif kalır araç olur aynı kalır araç olur ağır kalır bu tasarım işidir kesin bişey söylenemez bunu sadece rüzgar tünelinde görebilirsin. dediğinide genelde yere yakın ve tamponu havayı alta değilde yanlara süpürmek üzere tasarlanmış tüm araçlar oluşturur.

    2. sorun

    Buda yine araca göre farklılık gösterir iki örnek verirsem 80 bhp lik palio önden çekişte tekere 56-58 hp güç verirken 86 hp lik doğanda bu oran 52-53 hp civarıdır.. motora en yakın çekiş sistemi sürekli az güç kayıplı olanıdır. motor öndeyse önden çekiş arkadaysa arkadan itiş gibi..
    tşk ler ..
    aslında merak ettiğim şey
    bir mercedes c 200 120 ile giderken her bir lastiğe yaklaşık ne kadar basar
    bir ford mondeo 2000 motor 120 ile giderken bir lastiğe ne kadar basar acaba
    neden bu bilgileri fabrika verileride vermiyorlar

    ayrıca c200 diyelim 163 beygir ..

    asfalta veya akis miline akseden yük aslında ne kadar ..bunlarıda yazsalar ya fabrika çıkış bilgilerinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capitatoo33 -- 12 Mayıs 2007; 15:34:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım sağlıklı bilgi verilebilecek tek sorun 3 tür ondan bundan başlayım

    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.

    1. sorun

    aerodinamik yapıda aracın üstünden geçen hava miktarı biliyosun aracı yere basar ve ağırlaştırır ancak buna karşı alttan hava alınırki araç hafiflesin buda araca ve tasarımına göre değişir araç olur normal ağırlığından hafif kalır araç olur aynı kalır araç olur ağır kalır bu tasarım işidir kesin bişey söylenemez bunu sadece rüzgar tünelinde görebilirsin. dediğinide genelde yere yakın ve tamponu havayı alta değilde yanlara süpürmek üzere tasarlanmış tüm araçlar oluşturur.

    2. sorun

    Buda yine araca göre farklılık gösterir iki örnek verirsem 80 bhp lik palio önden çekişte tekere 56-58 hp güç verirken 86 hp lik doğanda bu oran 52-53 hp civarıdır.. motora en yakın çekiş sistemi sürekli az güç kayıplı olanıdır. motor öndeyse önden çekiş arkadaysa arkadan itiş gibi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci
    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.


    Peki Kardeş Benzin Daha Fazla Enerji Çıkarıyorsa , Neden Ağır Yükleri Dizel Motor Kaldırıyor ? .
    Benzin Türkiye de Pahalı Olduğu İçi Mi (Yanlış Anlama Amerika ve Avrupa da Dizel Benzinden Daha Pahalıda)?
    Bu Konuda Beni ve Benim Gibileri Aydınlatırsan Sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLuE_bErRy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci
    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.


    Peki Kardeş Benzin Daha Fazla Enerji Çıkarıyorsa , Neden Ağır Yükleri Dizel Motor Kaldırıyor ? .
    Benzin Türkiye de Pahalı Olduğu İçi Mi (Yanlış Anlama Amerika ve Avrupa da Dizel Benzinden Daha Pahalıda)?
    Bu Konuda Beni ve Benim Gibileri Aydınlatırsan Sevinirim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bLuE_bErRy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci
    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.


    Peki Kardeş Benzin Daha Fazla Enerji Çıkarıyorsa , Neden Ağır Yükleri Dizel Motor Kaldırıyor ? .
    Benzin Türkiye de Pahalı Olduğu İçi Mi (Yanlış Anlama Amerika ve Avrupa da Dizel Benzinden Daha Pahalıda)?
    Bu Konuda Beni ve Benim Gibileri Aydınlatırsan Sevinirim



    12.000 Motora sahip olan bir Tir in dizel degilde benzinli oldugunu dusun ?

    Yada ortalama 8.000 Motora sahip olan bir O 403 otobusun benzinli motora sahip oldugnu dusun ?

    Yakit tuketimi korkunc degerleri gorur.

    TR icin gecerli Doguracagi baska bir sorun ise = Kamyon ve otobus soforlerimiz zaten Altlarinda ki Dizel araclarla Trafikte ki hiz limitlerini zorluyorlar. Birde benzinli olsaydi kan govdeyi gotururdu heralde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    quote:

    Orjinalden alıntı: bLuE_bErRy

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci
    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.


    Peki Kardeş Benzin Daha Fazla Enerji Çıkarıyorsa , Neden Ağır Yükleri Dizel Motor Kaldırıyor ? .
    Benzin Türkiye de Pahalı Olduğu İçi Mi (Yanlış Anlama Amerika ve Avrupa da Dizel Benzinden Daha Pahalıda)?
    Bu Konuda Beni ve Benim Gibileri Aydınlatırsan Sevinirim



    12.000 Motora sahip olan bir Tir in dizel degilde benzinli oldugunu dusun ?

    Yada ortalama 8.000 Motora sahip olan bir O 403 otobusun benzinli motora sahip oldugnu dusun ?

    Yakit tuketimi korkunc degerleri gorur.

    TR icin gecerli Doguracagi baska bir sorun ise = Kamyon ve otobus soforlerimiz zaten Altlarinda ki Dizel araclarla Trafikte ki hiz limitlerini zorluyorlar. Birde benzinli olsaydi kan govdeyi gotururdu heralde.


    Alıntıları Göster
    quote:

    tşk ler ..
    aslında merak ettiğim şey
    bir mercedes c 200 120 ile giderken her bir lastiğe yaklaşık ne kadar basar
    bir ford mondeo 2000 motor 120 ile giderken bir lastiğe ne kadar basar acaba
    neden bu bilgileri fabrika verileride vermiyorlar

    ayrıca c200 diyelim 163 beygir ..

    asfalta veya akis miline akseden yük aslında ne kadar ..bunlarıda yazsalar ya fabrika çıkış bilgilerinde





    Arkadaşım bunu yazmasına gerek yoktur çünki zaten fabrikanın önerdiği lastikler ve verilen yakıt tüketimi seni ilgilendirir. bu bilgi senin işline yaramaz onlarıda dediğim gibi ölçmek lazımdır ancak illa hesap yapacaksan şöyle bir formülün var

    lastiğin üzerinde örneğin 175/70 r 14 88 t yazar buradaki 88 ve bu tarz sayılar lastiğin max yük t veya h gibi devam eden sayılarda max hız endeksini bildirir şimdi sen araının tam yüklü ağırlığını bul ve lastiğin max çıktığı hız ve yükü bul örneğin araç toplamda 1500 kgyse ve lastikler en fazla dördü 2 ton taşıyosa bu hızda en fazla yüklenebileceği 2 tondur-ki bu oranda fazladan verilir-ki sen yükleme talimatına uymazsan diye

    quote:

    Peki Kardeş Benzin Daha Fazla Enerji Çıkarıyorsa , Neden Ağır Yükleri Dizel Motor Kaldırıyor ? .
    Benzin Türkiye de Pahalı Olduğu İçi Mi (Yanlış Anlama Amerika ve Avrupa da Dizel Benzinden Daha Pahalıda)?
    Bu Konuda Beni ve Benim Gibileri Aydınlatırsan Sevinirim



    attractivegipsy arkadaşımız kendine göre mantıklı olarak biğr cevap yazmıştır fakat bir kaç ekleme ve düzenleme yapmak lazım. ilk olarak mesela 0403 otobüs 11.000 cc ve çift turbodur artı 12.000 nm üstü tork verir motoru şimdi neden yanma kalorisi düşük ve bu kadar güç alınıyo onu anlatıyım.

    1-benzinli motorlarda sıkıştırma oranları en fazla 13 birim hava yakıtı 1 birime sıkıştırır ki bunlarıda zaten çok pro yarış araçlarında yaparız daha fazla sıkıştıramazsın ortalaması yeni nesil araçların 10.5 /1 dir fakat dizellerde bu oran 24 birim havayı bir birime sıkıştırmaya kadar çıkar. bunun sonucu hem sıkıştırma sonu basıncı artar hemde kurs dediğimiz boy artırabilir. Bunuda sana şöyle anlatıyım. bir bijonu sökeceksin ve kolu kısa bir bijopn anahtarın var ve çok zor sökersin ancak sen bunun ucuna uzun bir boru taksan daha rahat sökersin tork dediğimiz kavram budur ha eksisi nedir? devir sayıları düşüktür.ç örneğin bir 0403 ün verimli çalışma devri 1300 ila 2500 devir arasındadır ancak benzinli araçlar rahatlıkla çoğu 7000 devir çevirir.

    2-benzinli motorda dört zaman oluşumu şöyledir
    1-emme
    kabaca 15 birim havanın içine 1 birim benzin eklenir ve silindire gönderilir
    2-sıkıştırma
    dediğim oranlarda piston alttan üste çıkıp sıkıştırır
    3-zaman ateşleme
    Buji kıvılcım çakar ve hava yakıt patlayarak hacmi büyür pistonu aşşağı iter ve güç üretilir
    4-zaman egsoz
    yanmış egsoz gazları atılır

    dizelde ise

    1- zaman emme
    SADECE HAVA ALINIR

    2-ZAMAN SIKIŞTIRMA
    HAVA SIKIŞTIRILIR BASINCI VE SICAKLIĞI ARTAR
    3-ZAMAN YANMA
    SICAK HAVANIN ÜSTÜNE MOTORİN YÜKSEK BASINÇTA PÜSKÜRTÜLÜR VE YANMA SAĞLANIR PİSTON AŞŞAĞI İTİLİR
    4-ZAMAN EGSOZ AYNIDIR.

    Şimdi aradaki fark budur. ha bunun avantajlarını sayarsak

    benzinlide hacimi artırdıkça aynı orana göre artacak dizelden fazla yakıta ihtiyaç duyar bu bir
    Benzinliye turbo uygulaması yakıt tüketimini artırırken dizelde düşürür bu iki
    benzinlinin devri yüksek fakat torku düşüktür dizeldede tam tersidir. bu üç
    dizelin litre fiyatı ucuzdur.
    Benzin motorunda yakıtı genelde buhar fazında gönderirsin ve volümetrik verimi düşüktür fakat dizelde motorini 300 atmosfer gibi bi basınçta parçalar yollarsın volümetrik verim yüksek olur.
    dizel motor verimi %36yken benzinlide &27 civarıdır bunu şöyle açıklayım örneğin 1 kilogram yakıtı yakınca benzinlide bunun %27 sini iş olarak alırsın dizelde ise %36 sını...

    kısacası dizel daha yazmadığım konulardaki üstünlüklerinden dolayı ağır vasıtalarda kullanılır yakıt verimi düşük olabilir ancak motort verimi bunu tolere eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    quote:

    tşk ler ..
    aslında merak ettiğim şey
    bir mercedes c 200 120 ile giderken her bir lastiğe yaklaşık ne kadar basar
    bir ford mondeo 2000 motor 120 ile giderken bir lastiğe ne kadar basar acaba
    neden bu bilgileri fabrika verileride vermiyorlar

    ayrıca c200 diyelim 163 beygir ..

    asfalta veya akis miline akseden yük aslında ne kadar ..bunlarıda yazsalar ya fabrika çıkış bilgilerinde





    Arkadaşım bunu yazmasına gerek yoktur çünki zaten fabrikanın önerdiği lastikler ve verilen yakıt tüketimi seni ilgilendirir. bu bilgi senin işline yaramaz onlarıda dediğim gibi ölçmek lazımdır ancak illa hesap yapacaksan şöyle bir formülün var

    lastiğin üzerinde örneğin 175/70 r 14 88 t yazar buradaki 88 ve bu tarz sayılar lastiğin max yük t veya h gibi devam eden sayılarda max hız endeksini bildirir şimdi sen araının tam yüklü ağırlığını bul ve lastiğin max çıktığı hız ve yükü bul örneğin araç toplamda 1500 kgyse ve lastikler en fazla dördü 2 ton taşıyosa bu hızda en fazla yüklenebileceği 2 tondur-ki bu oranda fazladan verilir-ki sen yükleme talimatına uymazsan diye

    quote:

    Peki Kardeş Benzin Daha Fazla Enerji Çıkarıyorsa , Neden Ağır Yükleri Dizel Motor Kaldırıyor ? .
    Benzin Türkiye de Pahalı Olduğu İçi Mi (Yanlış Anlama Amerika ve Avrupa da Dizel Benzinden Daha Pahalıda)?
    Bu Konuda Beni ve Benim Gibileri Aydınlatırsan Sevinirim



    attractivegipsy arkadaşımız kendine göre mantıklı olarak biğr cevap yazmıştır fakat bir kaç ekleme ve düzenleme yapmak lazım. ilk olarak mesela 0403 otobüs 11.000 cc ve çift turbodur artı 12.000 nm üstü tork verir motoru şimdi neden yanma kalorisi düşük ve bu kadar güç alınıyo onu anlatıyım.

    1-benzinli motorlarda sıkıştırma oranları en fazla 13 birim hava yakıtı 1 birime sıkıştırır ki bunlarıda zaten çok pro yarış araçlarında yaparız daha fazla sıkıştıramazsın ortalaması yeni nesil araçların 10.5 /1 dir fakat dizellerde bu oran 24 birim havayı bir birime sıkıştırmaya kadar çıkar. bunun sonucu hem sıkıştırma sonu basıncı artar hemde kurs dediğimiz boy artırabilir. Bunuda sana şöyle anlatıyım. bir bijonu sökeceksin ve kolu kısa bir bijopn anahtarın var ve çok zor sökersin ancak sen bunun ucuna uzun bir boru taksan daha rahat sökersin tork dediğimiz kavram budur ha eksisi nedir? devir sayıları düşüktür.ç örneğin bir 0403 ün verimli çalışma devri 1300 ila 2500 devir arasındadır ancak benzinli araçlar rahatlıkla çoğu 7000 devir çevirir.

    2-benzinli motorda dört zaman oluşumu şöyledir
    1-emme
    kabaca 15 birim havanın içine 1 birim benzin eklenir ve silindire gönderilir
    2-sıkıştırma
    dediğim oranlarda piston alttan üste çıkıp sıkıştırır
    3-zaman ateşleme
    Buji kıvılcım çakar ve hava yakıt patlayarak hacmi büyür pistonu aşşağı iter ve güç üretilir
    4-zaman egsoz
    yanmış egsoz gazları atılır

    dizelde ise

    1- zaman emme
    SADECE HAVA ALINIR

    2-ZAMAN SIKIŞTIRMA
    HAVA SIKIŞTIRILIR BASINCI VE SICAKLIĞI ARTAR
    3-ZAMAN YANMA
    SICAK HAVANIN ÜSTÜNE MOTORİN YÜKSEK BASINÇTA PÜSKÜRTÜLÜR VE YANMA SAĞLANIR PİSTON AŞŞAĞI İTİLİR
    4-ZAMAN EGSOZ AYNIDIR.

    Şimdi aradaki fark budur. ha bunun avantajlarını sayarsak

    benzinlide hacimi artırdıkça aynı orana göre artacak dizelden fazla yakıta ihtiyaç duyar bu bir
    Benzinliye turbo uygulaması yakıt tüketimini artırırken dizelde düşürür bu iki
    benzinlinin devri yüksek fakat torku düşüktür dizeldede tam tersidir. bu üç
    dizelin litre fiyatı ucuzdur.
    Benzin motorunda yakıtı genelde buhar fazında gönderirsin ve volümetrik verimi düşüktür fakat dizelde motorini 300 atmosfer gibi bi basınçta parçalar yollarsın volümetrik verim yüksek olur.
    dizel motor verimi %36yken benzinlide &27 civarıdır bunu şöyle açıklayım örneğin 1 kilogram yakıtı yakınca benzinlide bunun %27 sini iş olarak alırsın dizelde ise %36 sını...

    kısacası dizel daha yazmadığım konulardaki üstünlüklerinden dolayı ağır vasıtalarda kullanılır yakıt verimi düşük olabilir ancak motort verimi bunu tolere eder.

    Alıntıları Göster
    suratta aynı ağırlıkta olan mondeo mu daha çok yere yapışır mercedesmi
    hiç böyle bir değer okudunuzmu diyeceğim odur ..

    birara böyle birşey okumuştum mercedes 40 kilo basıyorsa başka bir araç 10 kg kadar filan basıyor gibisiden .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capitatoo33

    suratta aynı ağırlıkta olan mondeo mu daha çok yere yapışır mercedesmi
    hiç böyle bir değer okudunuzmu diyeceğim odur ..

    birara böyle birşey okumuştum mercedes 40 kilo basıyorsa başka bir araç 10 kg kadar filan basıyor gibisiden .

    Alıntıları Göster
    Valla herkes bişey yazar çizer ancak mercedesin tasarımı gereği mondeodan fazla basacağı kesindir ancak dört katı fark olduğunu bi düşünsene örneğin 120 de yere mondeo 1.200 kg basarken mercedes 4600 kg basacak ona lastikmi dayanır motormu dayanır kasamı dayanır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Valla herkes bişey yazar çizer ancak mercedesin tasarımı gereği mondeodan fazla basacağı kesindir ancak dört katı fark olduğunu bi düşünsene örneğin 120 de yere mondeo 1.200 kg basarken mercedes 4600 kg basacak ona lastikmi dayanır motormu dayanır kasamı dayanır?

    Alıntıları Göster
    Fiatci sen bir harikasın....
    bir bilgi bu kadar kolay anlaşılabilecek şekilde anlatılabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkalog

    Fiatci sen bir harikasın....
    bir bilgi bu kadar kolay anlaşılabilecek şekilde anlatılabilir...

    Alıntıları Göster
    ama o kilolarıherhalde tank basar ancak .. mercedes taş çatlasa 40 kg filan basar herhalde .. hareket halinde iken diyorum örneğin 120 km hız ile giderken ..

    işte bu yüzden gerçek bilgi istiyorum demiştim .. farzı mahal biligiler değil ..

    arabanın yerden yüksekliği hızı hareket öncesi ağırlığı eni boyu sürtünme katsayısı bunun gibi bir çok parametrenin sonucu çıkacak değerler istiyorum

    zaten kendisi 1400 kg olan bir araç 120 ile giderken nasıl yere 1200 kg bassın ya ..yok 12 ton basıyor :)
    bunun hesaplamak için bir formul olsa bulunabilir aslında .. ama öyle absurd rakamlar yok sanırsam mesela bir palio vanı 140-150 ile giderken yanına yaklaş bir parmağınla dokun o araba devrilir herhalde ..parmak olmasada hafif bir temas yeterli olur herhalde ?


    az önce formula1 de araba o suratte hafifce ön knadı ile dokundu araba uçurtma gibi uçtu .. bu araba yere o süratta 1200 kg bassa uçarmı hiç ..

    ki normal günlük kullanımda kullanılan araçlar herhalde en fazla ortalama olarak teker başına 15-20 kg basar herhalde ..

    çoğu kazada araba yoldan takla atarak 25-30 metreye gidiyor .. çünkü tutunması az..

    deneyebilirsiniz .. 220 -230 ile giden herhangi bir aracın yanına yaklaşın parmağınızla dokunarak devirirsiniz o aracı ama işte bunların rakamsal değerini bilmek istiyorum veya formulasyonunu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: capitatoo33

    ama o kilolarıherhalde tank basar ancak .. mercedes taş çatlasa 40 kg filan basar herhalde .. hareket halinde iken diyorum örneğin 120 km hız ile giderken ..

    işte bu yüzden gerçek bilgi istiyorum demiştim .. farzı mahal biligiler değil ..

    arabanın yerden yüksekliği hızı hareket öncesi ağırlığı eni boyu sürtünme katsayısı bunun gibi bir çok parametrenin sonucu çıkacak değerler istiyorum

    zaten kendisi 1400 kg olan bir araç 120 ile giderken nasıl yere 1200 kg bassın ya ..yok 12 ton basıyor :)
    bunun hesaplamak için bir formul olsa bulunabilir aslında .. ama öyle absurd rakamlar yok sanırsam mesela bir palio vanı 140-150 ile giderken yanına yaklaş bir parmağınla dokun o araba devrilir herhalde ..parmak olmasada hafif bir temas yeterli olur herhalde ?


    az önce formula1 de araba o suratte hafifce ön knadı ile dokundu araba uçurtma gibi uçtu .. bu araba yere o süratta 1200 kg bassa uçarmı hiç ..

    ki normal günlük kullanımda kullanılan araçlar herhalde en fazla ortalama olarak teker başına 15-20 kg basar herhalde ..

    çoğu kazada araba yoldan takla atarak 25-30 metreye gidiyor .. çünkü tutunması az..

    deneyebilirsiniz .. 220 -230 ile giden herhangi bir aracın yanına yaklaşın parmağınızla dokunarak devirirsiniz o aracı ama işte bunların rakamsal değerini bilmek istiyorum veya formulasyonunu..

    Alıntıları Göster
    absurd örnekler vermenize gerek yok yani.. yok mondeo 400 kg basarasa mercedes 1200 kg basar filan .. yok daha neler .. 40 kg bassın yeter teker başına ..

    ama ben tam değerlerini öğrenmek istiyorum ..mümkünse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım sağlıklı bilgi verilebilecek tek sorun 3 tür ondan bundan başlayım

    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.

    1. sorun

    aerodinamik yapıda aracın üstünden geçen hava miktarı biliyosun aracı yere basar ve ağırlaştırır ancak buna karşı alttan hava alınırki araç hafiflesin buda araca ve tasarımına göre değişir araç olur normal ağırlığından hafif kalır araç olur aynı kalır araç olur ağır kalır bu tasarım işidir kesin bişey söylenemez bunu sadece rüzgar tünelinde görebilirsin. dediğinide genelde yere yakın ve tamponu havayı alta değilde yanlara süpürmek üzere tasarlanmış tüm araçlar oluşturur.

    2. sorun

    Buda yine araca göre farklılık gösterir iki örnek verirsem 80 bhp lik palio önden çekişte tekere 56-58 hp güç verirken 86 hp lik doğanda bu oran 52-53 hp civarıdır.. motora en yakın çekiş sistemi sürekli az güç kayıplı olanıdır. motor öndeyse önden çekiş arkadaysa arkadan itiş gibi..
    Sayın fiatçı
    çok hatalı bir sonuç çıkıyor sanırım sıfır hatası yaptınız .

    Gerçek enerji ve mekanik verim ler için aşagıdaki linklere bakınız.Diesel kimyasal olarak enerji bakımından her zaman benzinin üstündedir.Birde mekanik verim (dört zamanlı motor) açısından üstün olduğu için az tüketim meydana gelmektedir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_efficiency
    topladan görüleceği üzere dizel 38.60MJ/litre veya 47MJ/kg ,benzin ise 34.8 Mj/ litre enerji verir.Burada kg özellikle kullanmak istemiyorum çünkü yanıltıcı olur dizel ile benzinin yoğunlukları farklıdır.Benzincinden litre olarak aldığımız şeyin litre olarak karşılığını vermek gerekir.
    Kcal çevirimleri için sizi yormadan 1MJ =239kcal yaptığını belirteyeyim.Tekrar dönüşümleri yapınca aşagıdaki değerler çıkmakta

    benzin(gasoline) 34.8 MJ/litre =8317 kcal/litre
    Dizel (diesel) 38.60 MJ/litre=9225 kcal/litre

    burada rakkamlardan çok aklınızda kalması gereken şey dieselin yanma enerjinin benzinden ve diğer yakıtlardan üstün olduğudur.

    fiatçının motorin yanma değeri olarak 1000kcal vermesi çok hatalı bir değerdir belki 10000kcal dese idi tamam birşey yazmayacaktım ancak on katı bir hata var.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım sağlıklı bilgi verilebilecek tek sorun 3 tür ondan bundan başlayım

    1 kilogram benzin yanarsa açığa 10500 Kcal enerji çıkar
    1 kilogram motorin yanarsa açığa 1000 K cal enerji çıkar ancak bunlarda yakıta göre fark gösterebilir.

    1. sorun

    aerodinamik yapıda aracın üstünden geçen hava miktarı biliyosun aracı yere basar ve ağırlaştırır ancak buna karşı alttan hava alınırki araç hafiflesin buda araca ve tasarımına göre değişir araç olur normal ağırlığından hafif kalır araç olur aynı kalır araç olur ağır kalır bu tasarım işidir kesin bişey söylenemez bunu sadece rüzgar tünelinde görebilirsin. dediğinide genelde yere yakın ve tamponu havayı alta değilde yanlara süpürmek üzere tasarlanmış tüm araçlar oluşturur.

    2. sorun

    Buda yine araca göre farklılık gösterir iki örnek verirsem 80 bhp lik palio önden çekişte tekere 56-58 hp güç verirken 86 hp lik doğanda bu oran 52-53 hp civarıdır.. motora en yakın çekiş sistemi sürekli az güç kayıplı olanıdır. motor öndeyse önden çekiş arkadaysa arkadan itiş gibi..







  • quote:

    Orijinalden alıntı: capitatoo33

    suratta aynı ağırlıkta olan mondeo mu daha çok yere yapışır mercedesmi
    hiç böyle bir değer okudunuzmu diyeceğim odur ..

    birara böyle birşey okumuştum mercedes 40 kilo basıyorsa başka bir araç 10 kg kadar filan basıyor gibisiden .

    Alıntıları Göster
    sayın capitatoo33 ,

    yere basma dediginiz şey basınç cinsinden değerdir. Burada bol bol formüller ile bu açıklamaların saçma olduğunu anlatabilirim ancak belki tam kavranamayabilir.Öncelikle bilimde temel bilgiler çok önemlidir detaylar bunun üstüne kurulur.
    hatırlamamız için F =kütle x ivme newtonun newton yapan temel formülü anlamamız gerekmektedir.
    Bundan sonra Basınç ne demek idi bunu hatırlayalım P= F/A yani = kuvvet/alan (yere basılan alan)

    şimdi salim kafa düşünelim eğer bir aracın kilosu diğeri ile aynı ise nasıl yere daha iyi basabilir bu mümkün müdür .Eğer lastikleri aynı ise mümkün değildir çünkü A aynıdır.F ise aracın ağırlığı olduğuna göre yine sonuç değişmez.

    peki mercedes efsanesi nasıl oluyor .Buna derinlemesine inmek iöçin dinamik bilgisine ihtiyacımız olacak.Ancak yine hesap kitap yapıp aklımızı karıştırmadan F kuvveti yani aracın ağırlığı formülün başköşesinde olacaktır.Dinamikte ikinci en önemli şey aracın ağırlık merkezinin nerede olduğudur, çünkü savrulma anında bu merkez ayrı bir kuvvet ile aracı yoldan çıkarmak isteyecektir.Aracın ağırlık merkezi de üçüncü olarak iki tekerin arasındaki mesafe ile bir ilişki içerisindedir.Burada ön veya arka olsun lastik mesafelerinin arasındaki açıklık aracın devrilme veya stabilitesi için önemli görevler üstlenir.Mesafe ne kadar büyük ise virajlarda bu o kadar önemlidir.Buradan daha ileri gitmek istemiyorum çünkü soru düz yolda lastiğin yere basması ile alakalı olduğu için sadece F ve lastiğin yere basma yüzeyi A göz önüne almak gereklidir.Bunlar aynı ise yere aynı basınçta (şiddette basar)

    quote:

    Orjinalden alıntı: capitatoo33

    suratta aynı ağırlıkta olan mondeo mu daha çok yere yapışır mercedesmi
    hiç böyle bir değer okudunuzmu diyeceğim odur ..

    birara böyle birşey okumuştum mercedes 40 kilo basıyorsa başka bir araç 10 kg kadar filan basıyor gibisiden .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Mayıs 2007; 9:54:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın capitatoo33 ,

    yere basma dediginiz şey basınç cinsinden değerdir. Burada bol bol formüller ile bu açıklamaların saçma olduğunu anlatabilirim ancak belki tam kavranamayabilir.Öncelikle bilimde temel bilgiler çok önemlidir detaylar bunun üstüne kurulur.
    hatırlamamız için F =kütle x ivme newtonun newton yapan temel formülü anlamamız gerekmektedir.
    Bundan sonra Basınç ne demek idi bunu hatırlayalım P= F/A yani = kuvvet/alan (yere basılan alan)

    şimdi salim kafa düşünelim eğer bir aracın kilosu diğeri ile aynı ise nasıl yere daha iyi basabilir bu mümkün müdür .Eğer lastikleri aynı ise mümkün değildir çünkü A aynıdır.F ise aracın ağırlığı olduğuna göre yine sonuç değişmez.

    peki mercedes efsanesi nasıl oluyor .Buna derinlemesine inmek iöçin dinamik bilgisine ihtiyacımız olacak.Ancak yine hesap kitap yapıp aklımızı karıştırmadan F kuvveti yani aracın ağırlığı formülün başköşesinde olacaktır.Dinamikte ikinci en önemli şey aracın ağırlık merkezinin nerede olduğudur, çünkü savrulma anında bu merkez ayrı bir kuvvet ile aracı yoldan çıkarmak isteyecektir.Aracın ağırlık merkezi de üçüncü olarak iki tekerin arasındaki mesafe ile bir ilişki içerisindedir.Burada ön veya arka olsun lastik mesafelerinin arasındaki açıklık aracın devrilme veya stabilitesi için önemli görevler üstlenir.Mesafe ne kadar büyük ise virajlarda bu o kadar önemlidir.Buradan daha ileri gitmek istemiyorum çünkü soru düz yolda lastiğin yere basması ile alakalı olduğu için sadece F ve lastiğin yere basma yüzeyi A göz önüne almak gereklidir.Bunlar aynı ise yere aynı basınçta (şiddette basar)

    quote:

    Orjinalden alıntı: capitatoo33

    suratta aynı ağırlıkta olan mondeo mu daha çok yere yapışır mercedesmi
    hiç böyle bir değer okudunuzmu diyeceğim odur ..

    birara böyle birşey okumuştum mercedes 40 kilo basıyorsa başka bir araç 10 kg kadar filan basıyor gibisiden .



    Alıntıları Göster
    Sayın vezir bey kusura bakmayın ben biraz yazma özürlü olduğumdan oraya koyacağım bir sıfır var Bu sebeple herkesden özür dilerim.. Ha oraya bi sıfır koymamışım ancak bu değerler benim kafamdan yazdığım bilgiler değil mobil firmasının 1991 yılında ve endüstri meslek liseleri için 2000 den sonra çıkarılmış olan ve bana sürekli firmalardan gelen tüm kitaplarda ortalama değer bu verilir ve böyle anlatılır. Ha o kitaptan bakıp yazsaydım burda sen dahi zor anlayabilirdin aşırı teknik açıklamalı benim maksadım yalın bir dille bu işi bilenede bilmeyenede anlatmak. burdan çıkan sonuca görede 1 kilogram motorin yanınca 10.000(onbin) kilokalori bir kilogram bak litre demiyorum benzin yanarsa 10.500(onbin beşyüz) kilo kalori çıkar. ha anladığım kadarıyla siz mühendissiniz ben şu an otomotiv meslek yüksek okulunda okuyorum ancak okulda gösterilende benim elimdeki teknik dökümanlarda bu yönde. okuldaki hocalar yanlış anlatabilir kabulum ben bilmeyebilirim-ki bende kitaptan okuduğumu söylerim buda kabulum hadi meslek lisesi kitaplarıda yanlış kabulum renault un meslekiçi eğitim kitabıda yanlış kabulum da ancak mobilinde tutupta böyle bir yanlış yazması bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası. ha internet bilgilerine açıkçası güvenim yok burda yanlış bişey yazarım başka bir yerde bu doğrudur diye kaynak gösterilir..


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Sayın vezir bey kusura bakmayın ben biraz yazma özürlü olduğumdan oraya koyacağım bir sıfır var Bu sebeple herkesden özür dilerim.. Ha oraya bi sıfır koymamışım ancak bu değerler benim kafamdan yazdığım bilgiler değil mobil firmasının 1991 yılında ve endüstri meslek liseleri için 2000 den sonra çıkarılmış olan ve bana sürekli firmalardan gelen tüm kitaplarda ortalama değer bu verilir ve böyle anlatılır. Ha o kitaptan bakıp yazsaydım burda sen dahi zor anlayabilirdin aşırı teknik açıklamalı benim maksadım yalın bir dille bu işi bilenede bilmeyenede anlatmak. burdan çıkan sonuca görede 1 kilogram motorin yanınca 10.000(onbin) kilokalori bir kilogram bak litre demiyorum benzin yanarsa 10.500(onbin beşyüz) kilo kalori çıkar. ha anladığım kadarıyla siz mühendissiniz ben şu an otomotiv meslek yüksek okulunda okuyorum ancak okulda gösterilende benim elimdeki teknik dökümanlarda bu yönde. okuldaki hocalar yanlış anlatabilir kabulum ben bilmeyebilirim-ki bende kitaptan okuduğumu söylerim buda kabulum hadi meslek lisesi kitaplarıda yanlış kabulum renault un meslekiçi eğitim kitabıda yanlış kabulum da ancak mobilinde tutupta böyle bir yanlış yazması bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası. ha internet bilgilerine açıkçası güvenim yok burda yanlış bişey yazarım başka bir yerde bu doğrudur diye kaynak gösterilir..


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?

    Alıntıları Göster
    peki atıyorum 1200 kg luk bir aracı 1 km ( optimum şartlarda )ilerletmek için kaç birim enerji gerekir acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tr

    peki atıyorum 1200 kg luk bir aracı 1 km ( optimum şartlarda )ilerletmek için kaç birim enerji gerekir acaba

    Alıntıları Göster
    o zaman ben de bir soru sormk istiyorum 98 model bir arabanın kullanım kitapçığını daha doğrusu ne kadar yaktığını merak ediyorum hatta 98 model corsa 1.4 gls otomaatik onu da söylim ne kadar yakıyordur bilgisi olan vaar mı ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1. Selim -- 14 Mayıs 2007; 20:17:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1. Selim

    o zaman ben de bir soru sormk istiyorum 98 model bir arabanın kullanım kitapçığını daha doğrusu ne kadar yaktığını merak ediyorum hatta 98 model corsa 1.4 gls otomaatik onu da söylim ne kadar yakıyordur bilgisi olan vaar mı ??

    Alıntıları Göster
    sanırım sorunun özü aslında şu ..

    her ne kadar topiği açan arkadaş banlanmış olsada

    yakıtlar günümüzde ne kadar efektif kullanılıyor

    70 litre dizelveya benzin tamamı enerjiye çevrilse 1200 kg bir aracı ne kadar taşır ne kadar uzaklığa götürebilir sürtünme için sürtünme katsayısı en düşük olan araç honda accord veya her ne ise o baz alınarak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Sayın vezir bey kusura bakmayın ben biraz yazma özürlü olduğumdan oraya koyacağım bir sıfır var Bu sebeple herkesden özür dilerim.. Ha oraya bi sıfır koymamışım ancak bu değerler benim kafamdan yazdığım bilgiler değil mobil firmasının 1991 yılında ve endüstri meslek liseleri için 2000 den sonra çıkarılmış olan ve bana sürekli firmalardan gelen tüm kitaplarda ortalama değer bu verilir ve böyle anlatılır. Ha o kitaptan bakıp yazsaydım burda sen dahi zor anlayabilirdin aşırı teknik açıklamalı benim maksadım yalın bir dille bu işi bilenede bilmeyenede anlatmak. burdan çıkan sonuca görede 1 kilogram motorin yanınca 10.000(onbin) kilokalori bir kilogram bak litre demiyorum benzin yanarsa 10.500(onbin beşyüz) kilo kalori çıkar. ha anladığım kadarıyla siz mühendissiniz ben şu an otomotiv meslek yüksek okulunda okuyorum ancak okulda gösterilende benim elimdeki teknik dökümanlarda bu yönde. okuldaki hocalar yanlış anlatabilir kabulum ben bilmeyebilirim-ki bende kitaptan okuduğumu söylerim buda kabulum hadi meslek lisesi kitaplarıda yanlış kabulum renault un meslekiçi eğitim kitabıda yanlış kabulum da ancak mobilinde tutupta böyle bir yanlış yazması bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası. ha internet bilgilerine açıkçası güvenim yok burda yanlış bişey yazarım başka bir yerde bu doğrudur diye kaynak gösterilir..


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?

    Alıntıları Göster
    tamam fiatçı aşagı yukarı anlaştık.Senin pratik bilgine ve tecrübene saygım sonsuz.Ancak hatalı bilgi de vermememiz lazım ,insanlar yanlış çıkarımlar yapabiliyorlar.

    ilk önce bu konuda birkeç temel noktayı göz önüne almalıyız.Sıvılar sıvı bazında katılar katı bazında incelenmesi gerekmekte.Yoksa yakıtların birbirlerine göre üstünlüğü olamaz.Kimyasal enerjiden bahsederken eğer sıvı yakıt ile aktı yakıt kıyaslanır ise o zaman kg çevrilir ki katı yakıtlar ile kıyaslanabilsin.

    şimdi tekrar başa sarıyorum, biz diesel ile benzini kıyaslarken her ikisi de 1 atmde oda sıcaklarında sıvı olduğu için bir litresinin vereceği kcal ye veya joule cinsinden değerine bakarız.nedeni ise şudur eğer yoğunluğu hafif olan bu yakıtlar (birden küçüktür) birbiriyle kıyaslanırken kg alınırsa o zaman yoğunluğu az olan sıvı çok kaloriliymiş gibi çıkar.Size değil ama okuyan ve olayı anlamaya çalışan arkadaşlarımıza hatırlatmak için M=d x V formülünü hatırlatırım.
    bu formülde hepimizin bildiği gibi V litre olarak bir litre baz alındığında d<1 olan benzin motorin gibi yakıtlar kilogramı birden küçük çıkar dolayısı ile siz tartınuıza bir kilo yakıt koyduğunuzda hacmi birden fazla olacaktır dolayısıyla yandığında da fazla enerji veriyor gözükmesinin nedeni budur.
    her zaman litre bazında değerleri az görünmekle beraber kg cinsinden değerlerinin çok olmasının nedeni budur .Yani internetteki verilere güvenebilirsiniz ancak yorumu doğru yaparsanız bu geçerlidir.

    şimdi tekrar > tuşuna basarsak, otomotiv severlerin depolarında 50 litre yakıtının 50 kgdan az olacağı sonucu çıkmaktadır.Ayrıca benzin ile dizelinde de yoğunlukları birbirlerine yakın olsalar da farklı oldukları için çıkan enerjileri farklı olacaktır.

    Burada şunu bilmek gereklidir.Evinizi ısıtmak için satış fiyatları aynı olan yakıtlardan hangisini kullanırsanız dense diesel sıvılar içinde en uygun olanıdır derim.Ancak olaya doğal gaz , kömür vb sokarsanız hepsini aynı bazda değerlendirmek için birim kalorinin birim değerde olmasına bakılır burada birim fiyatları da buna göre değerlendirilir.Kazanan buguın için doğalgazdır.Bu daha yüksek kaloriye sahip olduğu içinn değil m3 fiyatının ucuz olmasındna kaynaklanmaktadır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Sayın vezir bey kusura bakmayın ben biraz yazma özürlü olduğumdan oraya koyacağım bir sıfır var Bu sebeple herkesden özür dilerim.. Ha oraya bi sıfır koymamışım ancak bu değerler benim kafamdan yazdığım bilgiler değil mobil firmasının 1991 yılında ve endüstri meslek liseleri için 2000 den sonra çıkarılmış olan ve bana sürekli firmalardan gelen tüm kitaplarda ortalama değer bu verilir ve böyle anlatılır. Ha o kitaptan bakıp yazsaydım burda sen dahi zor anlayabilirdin aşırı teknik açıklamalı benim maksadım yalın bir dille bu işi bilenede bilmeyenede anlatmak. burdan çıkan sonuca görede 1 kilogram motorin yanınca 10.000(onbin) kilokalori bir kilogram bak litre demiyorum benzin yanarsa 10.500(onbin beşyüz) kilo kalori çıkar. ha anladığım kadarıyla siz mühendissiniz ben şu an otomotiv meslek yüksek okulunda okuyorum ancak okulda gösterilende benim elimdeki teknik dökümanlarda bu yönde. okuldaki hocalar yanlış anlatabilir kabulum ben bilmeyebilirim-ki bende kitaptan okuduğumu söylerim buda kabulum hadi meslek lisesi kitaplarıda yanlış kabulum renault un meslekiçi eğitim kitabıda yanlış kabulum da ancak mobilinde tutupta böyle bir yanlış yazması bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası. ha internet bilgilerine açıkçası güvenim yok burda yanlış bişey yazarım başka bir yerde bu doğrudur diye kaynak gösterilir..


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiatci

    Sayın vezir bey kusura bakmayın ben biraz yazma özürlü olduğumdan oraya koyacağım bir sıfır var Bu sebeple herkesden özür dilerim.. Ha oraya bi sıfır koymamışım ancak bu değerler benim kafamdan yazdığım bilgiler değil mobil firmasının 1991 yılında ve endüstri meslek liseleri için 2000 den sonra çıkarılmış olan ve bana sürekli firmalardan gelen tüm kitaplarda ortalama değer bu verilir ve böyle anlatılır. Ha o kitaptan bakıp yazsaydım burda sen dahi zor anlayabilirdin aşırı teknik açıklamalı benim maksadım yalın bir dille bu işi bilenede bilmeyenede anlatmak. burdan çıkan sonuca görede 1 kilogram motorin yanınca 10.000(onbin) kilokalori bir kilogram bak litre demiyorum benzin yanarsa 10.500(onbin beşyüz) kilo kalori çıkar. ha anladığım kadarıyla siz mühendissiniz ben şu an otomotiv meslek yüksek okulunda okuyorum ancak okulda gösterilende benim elimdeki teknik dökümanlarda bu yönde. okuldaki hocalar yanlış anlatabilir kabulum ben bilmeyebilirim-ki bende kitaptan okuduğumu söylerim buda kabulum hadi meslek lisesi kitaplarıda yanlış kabulum renault un meslekiçi eğitim kitabıda yanlış kabulum da ancak mobilinde tutupta böyle bir yanlış yazması bana pek mantıklı gelmiyor açıkçası. ha internet bilgilerine açıkçası güvenim yok burda yanlış bişey yazarım başka bir yerde bu doğrudur diye kaynak gösterilir..


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?

    Alıntıları Göster
    dizelin verimli yanması olayına kabaca bakarsak sizin de söylemiş olduğunuz gibi olayın sıkıştırma oranında yattığını söyleyebiliriz.Her ne kadar sıvı olsalar da diesel ve benzin püskürtülerek yakıldıklarında kapalı kaplar kanunun prensiplerine uymak zorundadırlar .Çünkü buhar fazları için bu kanun geçerlidir.bununla ilgi formülün çıkarılması bazılarınızı bayacağı için direk formülü veriyorum.Değerler ile oynayarak ne kadar enerji çıkacağını kendiniz bulunuz.

    http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/hframe.html
    r ile verilen değerr compression ratio -sıkıştırma oranıdır bir birim artırdığınızda değerin ne kadar değiştiğini görünüz.
    bütün bunlardan sonra akıllara şu gelmektedir '' benzini de bu kadar sıkıştıralım süper beygir gücü elde ederiz'' her çaylak mühendisin aklına gelen bu soru aslında gayet doğru bir sorudur.Ancak işin derinine inildiğinde benzinin kimyasal yapısından dolayı fazla sıkıştırılamadan yandığını bu yüzden maksimum 11 cıvarlarında tıkanıp kaldığını görmekteyiz buna neden olan yanmaya yatkın olmasıdır diyebiliriz.Bir yakıt ne kadar atmosferik şartlarda zor yanarsa o kdar sıkıştırlmaya müsaittir.İdeal gaz kanununu iyi hazmetmek gereklidir anlamak için.
    hepinize saygılar,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    dizelin verimli yanması olayına kabaca bakarsak sizin de söylemiş olduğunuz gibi olayın sıkıştırma oranında yattığını söyleyebiliriz.Her ne kadar sıvı olsalar da diesel ve benzin püskürtülerek yakıldıklarında kapalı kaplar kanunun prensiplerine uymak zorundadırlar .Çünkü buhar fazları için bu kanun geçerlidir.bununla ilgi formülün çıkarılması bazılarınızı bayacağı için direk formülü veriyorum.Değerler ile oynayarak ne kadar enerji çıkacağını kendiniz bulunuz.

    http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/hframe.html
    r ile verilen değerr compression ratio -sıkıştırma oranıdır bir birim artırdığınızda değerin ne kadar değiştiğini görünüz.
    bütün bunlardan sonra akıllara şu gelmektedir '' benzini de bu kadar sıkıştıralım süper beygir gücü elde ederiz'' her çaylak mühendisin aklına gelen bu soru aslında gayet doğru bir sorudur.Ancak işin derinine inildiğinde benzinin kimyasal yapısından dolayı fazla sıkıştırılamadan yandığını bu yüzden maksimum 11 cıvarlarında tıkanıp kaldığını görmekteyiz buna neden olan yanmaya yatkın olmasıdır diyebiliriz.Bir yakıt ne kadar atmosferik şartlarda zor yanarsa o kdar sıkıştırlmaya müsaittir.İdeal gaz kanununu iyi hazmetmek gereklidir anlamak için.
    hepinize saygılar,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    dizelinde verimli olması ve az yakıt yakmasına gelince yazdıklarımda zaten açıkça var. ha bunlara ek dediğim gibi benzini genelde buhar fazında soktuğunuzdan hacimsel verim kaybınızda var ancak dizeli direk yuıkarıdan basınçlı şekilde püskürttüğünüzden ve sıkıştırma oranı gibi üstte belirttiğim durumlardan dolayı dizelin gücü fazladır. yoksa yakıtı daha fazla enerji verse o zaman dizel motorda 10 numara makina yağıda biodizelde rahatlıkla kullanılabiliyor bunlardamı benzinden daha kaliteli yanıyo?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: capitatoo33


    az önce formula1 de araba o suratte hafifce ön knadı ile dokundu araba uçurtma gibi uçtu .. bu araba yere o süratta 1200 kg bassa uçarmı hiç ..

    ki normal günlük kullanımda kullanılan araçlar herhalde en fazla ortalama olarak teker başına 15-20 kg basar herhalde ..

    çoğu kazada araba yoldan takla atarak 25-30 metreye gidiyor .. çünkü tutunması az..

    deneyebilirsiniz .. 220 -230 ile giden herhangi bir aracın yanına yaklaşın parmağınızla dokunarak devirirsiniz o aracı ama işte bunların rakamsal değerini bilmek istiyorum veya formulasyonunu..




    F1 arabası 600 kilo kendi ağırlığı ve de yaklaşık 1000 kilo kadar da kanatlardan ve aracın altında oluşan çekme kuvvetinden (ground effect) oluşmak üzere, yüksek süratlerde ortalama 1600-2000 kiloluk bir otomobil ağırlığıyle yere oturur...

    Öyle uçup gitmesinin sebebi dümdüz alt yüzeyi yüzünden azıcık havaya kaldırsanız paraşüt ya da yelken gibi hava akımı onu kanatlandırır, o yüzdendir... Stabil haldeyken uçurtma gibi uçup gitmez.

    Hatta yolu bazı yarış pisti oyuncaklarındaki gibi ters çevirseniz, F1 arabası "tavanda" ilerlemeye devam eder çünkü yüksek süratlerde havayla oluşan bastırma kuvveti ağırlığından fazladır... Yukarıda zaten dedim 600 ve 1000 civarı bu miktarlar.

    Ayrıca Mercedes 40 kg imiş Ford 10 kg imiş ne kadar komik bir karşılaştırma... Arabanın ağırlığı ve aerodinamik yapısıyla alakası var... Focus WRC gibi bir araba o spoilerlar sayesinde hızlandıkça daha çok baskı uygular... Markayla ne alakası var?

    Arabanın hızlıyken 30 metre takla atmasının sebebi kinetik enerjisinin çok olmasıdır, tutunması az falan değildir...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.