Dava harici size önerim şudur; elinizdeki belgeleri toplayarak, yaşadığınız sorunla ilgili bir dilekçe yazın (mümkünse almancaya çevirttirin). Bu ekran görüntüleri, konuşmaları, evrak üzerinde oynamaları da mutlaka özellikle detaylandırın. Bayinin ismi ile birlikte Daimler'e bunu iletin. Almanya tarafı markaya zarar verecek bu tip bir rezillikten haberi olsa, bayiliğini kendi iptal eder. Sonra beraber görürüz, siz mi bayi peşinde koşuyorsunuz bayi mi sizin. |
Mercedes bayisinin evrakta sahtecilik yaparak müşterisini dolandırmaya çalışması rezaleti! (7. sayfa)
-
-
Kur farkı (hatta fazlası) 400 bin yansıdı zaten, yaklaşık 300 de ekstra 700 oldu toplam… Almanya fiyatı euro bazında değişmedi bu süreçte onu da belirteyim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
konu sahibinin şevkini kırmak istemem ama mercedes almanya bir b.k yapmıyor. mercedes türkiyedeki satıcıların bu kaçıncı rezaleti.
-
Tazminat için önce kendileri haklı olmak zorundalar. Evrakta sahtecilik de 7-8 yıl sürmez ayrıca. En kötü merco o çalışanına kitler suçu, bu arkadaş ile de anlaşır geçer.
-
Hocam konunun nasıl lanse edildiği önemli. Problem kişisel bir sorundan daha çok marka değerini zedeleyici işler yapıldığı olursa, konu sorumluluğunu alan hiç bir yönetici sessiz kalamaz. Ama gelin görün ki o yöneticiler bu forumda takılmıyor. Verilen tepki daha çok bireysel olduğu için en alt kademe çalışanının bile kulağına gittiğini düşünmüyorum.
Konu ile ilgili ilk Türkiyedeki ithalatçıyı (bayi değil) darlaması gerekir. Oranın kulağına su kaçtıktan sonra hala sessiz kalıyorlarsa, Daimler AG'deki yönetime gidilir. Doğru birisinin kulağına gittiği zaman o her ne bok yapacaklarsa yaparlar.
Daimler tarafına Almanca olarak konuyu iletirse daha hızlı bir reaksiyon alır.
Dediğim gibi Daimler marka değerini çok ciddiye alan bir yönetime sahip, firma olarak parayı severler ama marka değerine daha çok önem veriyorlar.
-
Corolla olmaz, Civic olur.
Hyundai olmaz Kia olur demişsiniz ya.
Sorunda orada zaten.
Hiçbiri yok :)
-
millet neyi,nereden,nasıl geçireceğinin hesabını yapmaktan yoruldu...
öyle bir zamandayız ki sürekli artan fiyatlar ve içinden çıkılmaz enflasyon sebebi ile ne tutarsa ile başlayan bir yolculuk olmuş bayinin yaptığı
çokluğun içinde görünmez zaten geçir mantığı... kötü niyetli bir iş olmuş geçmiş olsun...
bayi ile olan sözleşmeyi iptal edip farklı bir yerden temin etmeye çalışın...
Mercedes Benz Türkiye şikayet oluşturursanız telafi edeceklerine inanıyorum.
-
Mercedes Benz Türk AŞ otomotiv pazarlama müdürüne mail attım. Arayan soran yok, buradan şu anlaşılıyor üst taraftaki yöneticiler de bu işin içinde.
Zaten suç bayide değil onlara bunu yapabilme cesaretini veren türkiye yönetiminde.
Böyle birşeyi bmw bayileri yapsın da göreyim, borusan sistemi kurmuş asla izin vermiyor. 100 lira bile alamaz, takasa zorlayamaz, kasko sigorta bizden yaptıracaksın diyemezler.
Almanyada otomotiv sektöründe çalışan bir tanıdığım var. Biraz önce aradım ve ona olanları belgeleriyle almancaya çevirip daimler merkezde bu işle ilgilenebilecek bir mercii e ulaştırmasını söyledim.
Marka zaten gözümde bitti, bedava verseler almam da bu işten ne sonuç çıkacak merak ettiğim için uğraşıyorum. Arabalarını alıp turşusunı kursunlar..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
o kadar emin olma,millete 2.0 motor parasına 1.6 motor kitleyen borusunun bahsediyorsun:)
o arabayı alma zaten bayiyle papaz olduğun hiçbir arabayı alma o kadar diyeyim sana:)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Borusan 2.0 parasına 1.6 satmadı, Vergi meselesinden dolayı pazarda kalabilmek için bazı markalar (volvo ve audi gibi) fabrikadan özel indirim alıp 1.6 parasına göre 2.0 verdiler.
Borusan da en azından fiyat standardı sağlama adına son 3 yıldır bu sistem sağlıklı işliyor, avanta işi yok. Aracın siparişini verip sonradan böyle süprizler yaşama ihtimalin de sıfır. Yoksa onlar da sütten çıkmış ak kaşık değiller, galericilere alsatçılara çok araba çıkarttı bazı bayiler…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam borusandan bağımsız olarak bmw bizim gibi piyasalara maliyet düşürmek için 2.0 motorun hacmini bazı parçaları değiştirerek 1.6 litreye düşürerek sattı. bmw'nin 1.6 ile 2.0 motor bloğu, üst kapağı ve parçalarının hemen hepsi aynı diyorlar. Krank, kollar, pistonlar, intercooler ve yağ soğutucu farklı geri kalan aynı diyorlar. Yani vergi dilimi sebebiyle 2.0 motorun hacmini 1.6ya düşürüp düşük spec sattılar. O sebeple bir ara millet 3/520ed 1.6 yı 270 beygire kadar modifiyeyle çıkardı. İlk çıktığında tabi gene kur/kar marjı farkından vergi avantajından yeni teknoloji olmasından millete dsg den gına gelmesinden vs fiyatlar sınıfına göre yüksekti. Bu arabalar 170bg zf8 olarak satıldı. Rakipler benzer performansı ancak 2.0 da yakalayabiliyorlardı aynı zaman diliminde. Yani 320ed fiyat ve performans aracı olarak piyasaya sunuldu.
Buna karşılık bir ara emre beyin de dediği gibi audi ve volvo da elde kalan 2.0ları, 1.6 170bg zf8 ile rekabet edebilmek için sene sonu uygun fiyatlardan elden çıkardı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
bizzat yaşadık.
s90 la 5 serisi
biri 1.6 biri 2.0
g30 520i ile s90 awd ye aynı fiyatı çekti bayiler.
aynısı yeni s60 ve 320i de de oldu.
her zamanki hikayeler araç yok tükendi cart curt
250hp gelen hazır araç varken 1.6 arabaya niye yazılım attıralım abi?
veya hayvan gibi torklu dizel varken neden gidip 1.6 benzinli araba alalım?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar,ilk fiyat akliniza yattiysa ve zaten alici iseniz araci alin,alinca fiyati siz belirleyip bayiye satin.
Boyle vicdana gore alici olurlar bence.
Soguyacak bir durumda yok bence,cunku mercedese para veriyorsunuz bayiye dolayli yoldan.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Emrem niye sinirleniyon bu kadar adama yukleniyon ? Atom muhendisi misin ? Bosver ne is yaptigindan adama ne !!! Cumhurbaskani,bakan veya milletvekili olmadiktan sonra ne zamazingoysan o sun bize ne
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanırım bu sayede zaten 2.0 lar özellikle dizeller sattı. İndirim yapmasalar satmazdı muhtemelen. Ancak bmwninde 1-3-5 serisi satışlarının büyük kısmı 1.6 zf8. Yani durum vaziyet bu biraz malesef bende pek taraftar değilim ancak firmalar ürün stratejilerini müşteri trendine göre çok satmaya kar etmeye odaklı belirliyor.
Eskiden misal dizele yüz çevirirdi millet gitmiyor derdi, CommonRail çıktı hurra herkes dizele. DSG çıktı manuel gibi yakıyor dendi hurra DSG ye. ZF8 çıktı arıza yapmıyor dendi hurra BMW ye. Elektrik çıktı, hesap kitap yapıyosun yürütme maliyeti yok neredeyse, Tesla endüstriyi değiştirdi. Böyle bir piyasa.
Yani çip krizinden önce satış temsilcileri kendi primlerinden düşerdi çaylar kahveler gelir giderdi misal, şimdi 3 aşağı 5 yukarı tüm firmalarda müşterimisin dilencimi belli değil. Hayırlısı diyelim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Acelem ne abi? Sonsuza kadar böyle mi gidecek? Stokta araba yoksa almam. Sorun yok.
Arabaların fiyatı belli neticede. Bir yere kaçmıyorlar. 20.000 Euro'dan başlar sıradan bir araba. 5 yıl önce de böyle idi. 3 yıl sonra da böyle olacak. Stoğa düştüğünde alırız. Borçla, kredi ile alınmıyorsa sorun yok.
Gene, aynı şey bak: "Hiçbir yerde buzdolabı yok!! Kapora vereyim!? Bekleyeyim." Lan yoksa yok. Malın parası cebinde hazır duruyorsa, çalışan bir buzdolabın da varsa, buzdolabının stokta olmaması seni enterese etmez. Kaç para bu buzdolabı? 700 dolar. Seneye de 700 dolar olur.
(Dikkat ederseniz dolar ve euro ile ifade ediyorum. )
Ama malı kredi ile alıyorsan tutuşursun tabii... Normal. "TL kuşa dönecek. Şimdi alayım. Borçlanayım. İlk yıl ödemekte zorlanırım belki, ama sonraki yıllar kolay olur." Saçma değil. Haklarını yemeyeyim. Ama ben belirsizlik dönemlerinde cebimdeki paradan çok borçlu olmamayı tercih ederim. Birikimim sıfır, borcum 200 kağıt modu belirsizlik dönemlerinde sıkıntılı. İşsiz kalmak var... Ama birikimin varsa, "TL kuşa dönecek" diye birikiminden daha az bir kredi çekiyorsan falan mantıklı şimdi. Bir şey diyemem.
-------------------
Ben Türkiye'de bu şartlar altında sıfır araba almam. İşimi görecek en ucuz arabayı ikinci el saplar geçerim.
İnsanların paniğini de anlıyorum. "Herşey daha kötü olacak." Evet doğrudur. Daha kötü olacak. Ama daha kötü olacaksa, kötü ortamda altımda gıcır araba yerine cebimde para ile girmeyi tercih ederim.
------------------
Bir yandan da güzel oluyor tabi. Vergide bu şapşalları yolsunlar, bize dokunmasınlar.
-
b6 2.0 tdi passata biniyorum
aynen senin dediğin gibi bayi kahri çekeceğime 10 sene daha binerim arabama
milletin derdi arabadan para kaldırmak olmuş, bunlar ondan oluyor(konu sahibini kastetmiyorum)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mercedes Türkiye millete kötü davrandıkça millet daha çok sıraya girdi. Boşuna dememişler. Deveye diken….
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanirim mengerler,bugun mengerlere gittim c serisi icin takasa arac verirseniz %9 vermezseniz %14 ekstra komisyonumuz var dedi.
Takasa verecegim araca malum sitedeki en dusk fiyattan 300bin altini teklif etti.
Mercedese durumu bildirdim,musait oldugumda eksi sozlukte de yazacagim.
Mercedes Turkiye’nin acil olarak bayilik iptallerine baslamasi gerekmekte!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bayilik iptal olmaz muhtemelen de gene bir audit açılır en azından. Bkz. mengerler:
www.avm.com.tr|| Ahmet Veli Menger Holding ||https://www.avm.com.tr/Content/GetSummaryAll/AvmAile/4014
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X