Şimdi Ara

Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurdu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurdu
    Mercedes ve Stellantis, Avrupa'da kuracakları batarya fabrikası yatırımlarını duraklattılar. Gerekçe olarak ise elektrikli araç satışlarının artış ivmesinin düşmesi ve lityum demir fosfat (LFP) bataryaların yaygınlaşması gösteriliyor.



    İki şirket 2021 yılında batarya hücreleri üretimi için ortaklık yaparak Automotive Cells Company (ACC) şirketini kurdu. Şirket, bu yılın başlarında dört fabrika inşa etmek için 4,4 milyar euro topladı ve fabrikaların inşası için toplam 7,6 milyar euro yatırım yapmayı planlıyordu. Ortak girişim, ilk pil fabrikasını geçtiğimiz sene Fransa'nın Douvrin kentinde açtı.



    Ayrıca Bkz.Volkswagen ID.7'nin 335 hp'lik GTX versiyonu tanıtıldı



    Almanya ve İtalya'daki fabrika çalışmaları durduruldu



    Ancak Bloomberg, ACC'nin Almanya'daki yeni fabrikasındaki çalışmaların ve İtalya'daki fabrika sahasındaki hazırlık çalışmalarının durdurulduğunu bildirdi. Bu fabrikalarla ilgili nihai kararını vermeyen şirket, yatırım hızı konusunda esnek kalmayı ve pazar trendlerine göre tepki vermeyi planladığını söyleyerek yıl sonunda kesin karara varacağını belirtti. Lityum iyon pil hücrelerinin üretilmesi planlanan tesislerin, daha uygun fiyatlı olan ve gittikçe yaygınlaşan LFP pil üretim tesisine dönüşme ihtimali de konuşuluyor.



    Daha önce Mercedes, 2030'a kadar tamamen elektrikli araçlara geçme taahhüdünde bulunmuş ancak Şubat ayında planlarını ertelediğini ve 2030'da satışların yarısının tamamen elektrikli olmasını hedeflediklerini açıklamıştı. 




    Kaynak:https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-06-04/mercedes-stellantis-pause-battery-plans-to-weigh-low-cost-cells
    Kaynak:https://electrek.co/2024/06/04/mercedes-and-stellantis-pause-eu-battery-factories-may-switch-to-lfp-cells/







  • Hemen bi daha vergi koyalım Asyalılara

    Bir Türk olarak görevimiz Avrupalının arkasını kollamak için ardımız açıkta gezmektir

    Aman bayilerimiz ve jançılarımız üzülmesin yeterki :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 5 Haziran 2024; 10:53:26 >
  • menzil oturmalı... (araçlar gibi 700-900km) ve 10-15dk'da şarj olabilmeli...


    ve en en en en önemli kısım....


    batarya'nın başına birşey geldiğinde değiştirme maliyeti çok makul seviyelerde olmalı...


    ve bomba gibi patlamamalı...

  • Elektrikli arac isi yuzyilin fiyaskosudur

  • infinite kullanıcısına yanıt
    Birde üstüne öyle ucuz olmalı ki batarya böylece arabaların fiyatları çok çok düşmeli.

    Başka ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • doruhüso D kullanıcısına yanıt
    Koyulan verginin Avrupa’lılarla ilgisi yok. Gelecek olan araçlar elektrikli olacaktı çoğunluğu çünkü gelecek elektrikte.

    Gelen araçlar ise Togg’u daha bebekken öldürecekti bu yüzden devletin belli sektörlerini korumak için ekstra vergi koyması normaldir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    aşırı tatlı olmalı, uzayıp, kısalabilmeli Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurdu 



    Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurduCool Ideasyoutube
    🚗✨ Unleash the Future with City Transformer CT-2: The Shapeshifting Electric Microcar! 🤖🏙️ Zip through city streets at 56 mph, and watch it transform into a parking wizard before your eyes. With a marathon-worthy range of 111 miles, this microcar is the urban commuter's dream. 💨🔌 Ready to embrace the revolution? Reserve your spot for just €150 and be part of the transformative journey! 🌐🚀 #CityTransformer #MicrocarMagic #UrbanCommute #FutureOfTransport #CoolIdeas 🚗🌟
    https://www.youtube.com/watch?v=XhqZZUpx3ds



    fiyatları makul ulaşılabilir olmalı ki


    uzatma kablosu ile evden elektirik çekmeye değsin


    şunun tatlılığa bakar mısın ? Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurdu 


    Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurdu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 5 Haziran 2024; 12:4:35 >




  • Piyasa lpf'ye gidiyor.

    Mühendislik açısından mantıklı olanda o. Daha stabil, çok daha ucuz, ömrü daha fazla 50kw için 30 kg ağır olması anlamsız, yatırırım dönüştürülür..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    uzun ömürlü mü iona göre?


    lpf için soğukta menzil kaybı daha fazla olur diyorlar. li-ion da zaten bir menzil kaybı oluyor ama lpf çok daha fazla olur diyorlar. kışın 500km menzilli araç 250-300 zor gidecekse sıkıntı, o zaman tesla gibi hem lpf yapıp hem bataryadan kısmak intihar, kısa menzil tesla alınmaz lpf piliyle!

    lpf olacaksa menzilin 700-800 km olması mantıklı. madem hem ucuz hem hafif. bari kışın 400km gidebilsin.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Doruhüso: bırakın çin piyasayı ele geçirsin çin bize bakar

    Kafa bu adamda,öyle bir sert malzemeden yapılmış ki, kırılamıyor

    https://forum.donanimhaber.com/byd-nin-5-nesil-hibrit-teknolojisi-2100-km-ye-kadar-menzil-vadediyor--158791126-3

    Burada çocukluğuna kadar inip anlattım,madara oldu yine anlamadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 5 Haziran 2024; 12:28:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlar benim açımdan daha var.
    Elektrikli araçların en büyük problemlerinden biri şarj için aracın elektrik kaynağının yanına gitmeye muhtaç olması. Jeneratöre ihtiyacın var ve jeneratör ile kaç saatte şarj edebilirsin?
    Bir doğal afet sırasında veya bir nedenle elektriklere ulaşım olmadığında o aracı nasıl hareket ettirebilirsin? (Büyük İstanbul depreminden bahsediliyor. İstanbul'u geçtim, diğer şehirlerdeki durumu gördük.)
    Akaryakıtın en büyük avantajı yakıtı bidonla elinde taşıyabilmen. Tüplü araçların tamamına yakını ayrıca benzinli. Benzin bulamadın, bir şekilde mutfak tüpü bulup bağlarsan yola devam. (Tüplü araçlar ilk çıktığında kamyonetine direk tüp bağlayan vardı ve bu benim hatırladığım ilk tüplü araçtı.)
    Bu yüzden hibrit araç şuan kafama daha çok yatıyor.

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Tamamen siyasi yorumlar, adamın dediklerinde zerre mantık yok.
    Bu işin kralı tesla bile çıktı dedi abi vergi koyun bunlar bizi batıracak diye.
    Tüm dünyada devletler kendi şirketlerini / ülke içindeki üreticileri vergi duvarları ile koruyor. Biz neden yapmayalım?
    Daha düne kadar vergiden kaçmak için ford buradaki hafif ticarileri natamam amerikaya gönderiyordu, amerikada üretim diye gösteriyordu, dünyanın cezasını verdi amerikan devleti.
    Dünyanın imparatoru bile diyorki dışarda üretirsen ben çakarım vergiyi, gel burda üret pahalıysa pahalı olsun

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bir balon daha patlamak üzere. Güle güle elektrik.

  • gun kullanıcısına yanıt

    O korunan belli sektör Çinlinin 2 katına satıyor

    Yani rakip bile değiller

    Byd vs markalar akıl yoksunu vergiler olmasa 400-500 liraya satacak ürünü

    Togg ise milyon üstü

    Nasıl rakip oluyor bu 2 ürün

    Biri fakir için, öbürü orta kesim için

    Ucuz aracın satış sayısından vergi kazanacaksın

    "Kalitesiz araca binmem" diyenin de birim başı yüksek vergisinden para kazanacaksın

    Finalde devlet olarak her türlü kazançlı çıkacaksın ve rekabet ile sınıfsal ayrışmayı sağlayıp her aracı kendi klasmanında sattıracaksın


    Yani "sektörü koruyoruz" cümlesi zırvadan başka bişey değil

    Korunan tek şey bürokrasinin oturup kalktığı bayi ve fasoncularımız :)

    Ayrıca

    Abd faiz indirene kadar çökelim milletin ümüğüne de sonrası Abd faiz indirince düşünür bakarız kafası bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doruhüso -- 5 Haziran 2024; 14:41:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gsmtr G kullanıcısına yanıt

    Benzinli motor için dizayn edilmiş şaseye elektrik motoru ve bataryası uymaz.

    Radikal değişim lazım...

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Evet daha uzun ömürlü. Tam tersine daha az menzil kaybı oluyor ve tam sarj yapabilirsiniz, nerede okudunuz bilmiyorum büyük ihtimalle kaynaklarınız hatalaı ya da ilk versiyonlar için verilen bilgiler. Dezavantajı düşük iç gerilimi,


    Wikide aşağıdaki linkleri inceleyebilirsiniz,



    Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurdutr.m.wikipedia.org
    Lityum demir fosfat pil - Vikipedi
    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Lityum_demir_fosfat_pil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt

    forumdan bir kullanıcı yazmıştı, soğukta onların menzil kaybı daha çok oluyor diye.


    şimdi videoda da soğukta şarj olmayan teslalar lfp bataryalı diyor, soğukta hiç şarj almayabiliyormuş vs, hatta ısıtılsa bile diyor nasıl oluyorsa!



    Mercedes ve Stellantis, Avrupa'daki batarya fabrikası yatırımlarını durdurduDolubataryayoutube
    Spotify: https://open.spotify.com/show/5Ccl8ZEmjv8JJIGsX1hXy4 Apple Podcasts: https://podcasts.apple.com/us/podcast/hızlı-şarj/id1682804408 Ayrıcalıklardan yararlanmak için bu kanala katılın: https://www.youtube.com/channel/UCLRYyGAoqR26MpjAmbrG6oQ/join Hepsi ve daha fazlası için Dolubatarya.com ve sosyal medya hesaplarımızı takip edebilirsiniz. X: x.com/dolubatarya Linkedin: linkedin.com/company/dolubatarya Instagram: instagram.com/dolubatarya
    https://www.youtube.com/watch?v=IpSFpav0dVc
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.