Şimdi Ara

Mitsubishi Colt'u nasıl bilirsiniz, Fabia ve Clio ile kıyaslarsanız nerededir.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
5.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda fabia, clio diye sayıklarken mitsubishi colt'u inceleme şansı buldum. Bir sürü artısı olduğunu farkettim. 25500'e verdikler 1.3 invite modelinde alu jant, 4 airbag, otomatik klima, buzdolabı, 95 bg, bir sürü özellik buldum benzer fiyatlarında rakiplerinde olmayan. Sizce alınır mı? İkinci eli kötü diyen var baya, alamadık gitti bir araba bu kararsızlıktan.



  • fiyat/performans oranı açısından en iyi araçlardan biri
    motoru, donanımı herşeyi çok güzel
    ama tutulmuyor 2.elde zorluk çekersin uzun seneler kullanırım diyorsan olabilir
    yeni fabia bence çok hoş olmuş onu da iyice bir incele derim
    şimdiden kolay gelsin dostum
  • Clio III ile kıyaslarsak olur ama bir önceki kasa clio ile kıyaslanmaz bile.
    fabia da colt ta clio II'den daha iyidir bence.
    zira colt fabia'dan da iyidir hem donanım hem fiyat/performans olarak.
    mercedes-benz ile ortak yapılan bir üründür colt.
    zaten motor/yürür aksam mitsubishi;fazla söze gerek yok.
    1.3 motor ama 95 hp!
    özellikleri de güzel;ama fiyat pahalı arkadaşım(bu sıfır fiyatıysa uygun ama 2.el fiyatıysa aşırı pahalı)

    fabia ise vw group'un polo ve ibiza'dan sonraki gelen b sınıfı aracı.
    nerdeyse her yeri polo ile aynıdır;motor da aynıdır.
    tdi motorlu versiyon ise en az yakan fabia'dır.
    fabia II ise yeni çıktı;birşey diyemeyeceğim;sadece görünüşü ve kalitesi eski modele göre artmış.

    clio ise önceki kasası düşük malzeme kalitesi ile açıkçası hiç de beğenmediğim bir araç ama dci modeli ile piyasada baya bi yer etti kendine.
    clio III ise yılın otomobili seçildi
    önceki kasa ile uzaktan yakından alakası yok.
    malzeme kalitesi epeyce arttı.
    üstelik yerli üretim oldu.
    artısı var.

    eğer 3 araç ta sıfır km alınmayacaksa,2.el alınacaksa fabia>colt>clio yönünde bir tercih yapılabilir.




  • Sıfır fiyatı mı 25.500 YTL ? 30.000'den aşağı olduğunu sanmıyorum ama 24.000 YTL civarında full donanımlı yeni Suzuki Swift'ler mevcut.
  • ne kadarda daha donanimli, daha kalitelide olsa fabianin, suzukinin, coltun servisi problem satmaya kalksan baska bir problem cunki elinde sonunda saticaksin bu araci. 3 aracda cok iyiler kullanicilarina sorun cikartan araclar degiller ama maceraya girmeye gerek yok bu benim dusuncem

    Clio



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibhaavci -- 8 Eylül 2007; 12:23:41 >
  • Colt un malzeme kalitesi oldukça sert, ben beğenmedim.. Hemde Clio ve Fabia nın yanında eskidi artık..

    Fabia nın yeni kasası şık duruyor fakat NCAP ta 4 yıldız da kaldı..

    Ben içlerinde Clio u tercih ederim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Colt un malzeme kalitesi oldukça sert, ben beğenmedim.. Hemde Clio ve Fabia nın yanında eskidi artık..

    Fabia nın yeni kasası şık duruyor fakat NCAP ta 4 yıldız da kaldı..

    Ben içlerinde Clio u tercih ederim


    clio hangi firmanın arabası
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arabaların üçü de sıfır. Colt'u 25500'e veriyolar. Kıyaslarken yeni fabia, yeni clio ve colt'u kıyaslamalıyız. Fabia 4 yıldız aldı ama 37 üzerinden 32 puanla, clio 33 puanla 5 yıldız aldı. Colt ise 28 puanla 4 yıldız aldı. Ben gerçi yıldızlara çok takmıyorum ama kararsızlık devam ediyor.
  • astra klasik alırdım o fiyata sıfırını satıyorlar hemde c sınıfı herşeyi bilinen bir araç satarkende zorluk çekeceğini sanmıyorum focus ve astra 2 cı el dede iyi gidiyor
  • peugeout 207'ye ne dersin
    ya da nissan micra cabrio
  • b sınıfı arabalar şu an kıyaslama yapılsa en zor seçim olur..seçenek çok...marka-model çok..

    ve hepside yeni kasa larını çıkardılar meydana..her biri ayrı güzel..corsa clio colt shift yaris..ama fabia fiyat itibariyle benim seçimim olurdur..tipi de az mini ye beniziyor..çok klas yeni fabia
  • colt derim satışta sorun olmaz diyorum bizde vardı carisma satılmaz dediler 500 milyon ucuza verdik ertesi gün gitti
  • sadece colt ile ilgili yorum yapacağım:
    1- içeri çok fazla motor sesi alıyor
    2-iç mekan rakiplerine göre geniş
    3-kumaş kaplamaları kaliteli fakat plastik kaplamalarıpek kaliteli değil özellkle ön paneldeki açık mavi plastik hoş durmuyor
    4-ncap ı iyice incelersen ön tarafı zayıf bu yüzden kaptu kaldırdığında görüeceksin motor ile şasi arasında boşluk var (pay bırakmışlar)
    5-araç hollanda menşeilidir. motoru mercedestir ve smart forfour da kullanılan motorun aynısıdır.
    6-arka koltuklar geriye çekildiğinde bagaj diye birşey kalmıyor.
    7-bazı bilindik forumlarda teknik servis yetersizliğinden ve ilgisizliğinden şikayet ediliyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eloksal

    Forumda fabia, clio diye sayıklarken mitsubishi colt'u inceleme şansı buldum. Bir sürü artısı olduğunu farkettim. 25500'e verdikler 1.3 invite modelinde alu jant, 4 airbag, otomatik klima, buzdolabı, 95 bg, bir sürü özellik buldum benzer fiyatlarında rakiplerinde olmayan. Sizce alınır mı? İkinci eli kötü diyen var baya, alamadık gitti bir araba bu kararsızlıktan.



    merhaba. colt hakkında bilgi verebilirim. diğer araçları tam bilmediğimden dolayı o iyidir bu iyidir diyemem.

    colt 2005 yılında piyasaya çıkan bir araç.

    hollanda da eski volvo fabrikalarında mersedes işbirliği ile smart for four ile birlikte üretilmekte idi. daha sonrafor fourun üretimi durduruldu. aynı fabrikada colt üretilmeye devam ediyor.

    yüzde 60 a yakın mersedes parçası kullanmakta.aracın radyatöründen egzosuna kadar her yerinde smart logosu var zaten. motor kelepçelerinde bile mersedes yıldızı bulunmakta.


    çıktığı yıl bild dergisiden altın dreksiyonaldı. hollandada da en uygun ölçülere sahip araç seçildi.

    şanjımanı getrag marka 6 ileri AMT şanjıman. teknil bilgisi olan arkadaşlar GETRAG markasını tanıyacaktır. bilmeyenler için ise ferrarilerin de şanjımanlarını bu firma yapmaktadır dsem yeterli referans olacaktır kanımca.

    şanjımana tiptronik de denebilir ama sadece sürüş stili tiptronik gibi. yoksa teknik olarak alakası yok. zira tiptronik wv nin patentli markası . ister vitesleri sen değiştir ister A moduna al araç kendisi değiştirsin. en önemli artısı 6 vitesli olması. çoğu otomatik araç hala 4 ileri den ileri gidememekte. şanjımanı güncellenebilme özelliğine sahip. siz gelimi 2006 dan buyana 3 kez yazılım güncellemesi yapılarak daha da mükemelleştirildi fabrika tarafında. ilk aldığımda A modunda araç vites değiştirirken rahatsız edici şekilde sarsmaktaydı. şimdi ise o sarsıntıdan eser yok.

    motoruna gelecek olursak;

    tamamı aliminyumdan üstten çift egzantrikli değişken subap zamanlamı ( hondada ki vtec sisteminin mitsubishi deki versiyonu mitsubishideki adı mivec) 95 beygir 125 nm tork üreten çok güzel bir motoru var.

    bu motorun bir çok özelliği var. mesela; colt ,honda jazz dan sonra 1.4-1.6 hacminde en az yakıt tüketen 2. otomatik vitesli araç. bunu çoğu kişi bilmez ama teknik değerlerbunu doğrulamakta. ( honda jazz 7.2/100km şehiriçi, mitsubishi colt 7.3l/100km şehiriçi)

    ben istanbulda 45 litrelik deposu ile şehir içi klima açık olarak 600 km gidebilmekteyim. gerçek tüketimi de bu bağlamda 7,5 litre100 km şehir içi demek ki bu kuvette otomatik vitesli bir araç için harika bir değer kanımca. örnek vermek gerekirse gene 1.4 otomatik vitesli wv polo şehir içi tüketimi 10 litrenin üzerinde sitesinden kontrol edebilirsin.

    motorun bir diğer özelliği drive by wire sistemine sahip olması. yani gaz teli olmayan gaz sistemi. bu sayede gaz teli kopması vb gibi bir durum yok.

    motorun bir diğer özelliği triger kayışının çelik zincir olması. triger kayışının değişmesi gerekmiyor. diğer çoğu araç ortalama 100.000 km de triger ayışı değişir.

    donanımlarıı saymışsın ben bir daha sıralayayım.

    öncelikle 4 havayastığı abs, ebd 5 adet 3 noktalı emniyet kemeri ve 5 adet kafalık, kapı içi çelik barlar güvenlik ekipmanları olarak sayılabilir. colt
    n capten 4 yıldız almıştır yanlız testi ayrıntılı incelerseniz 4 yıldız alan versiyonu 2 havayastıklı inform versiyondur. çarpışma resimlerine bakacak olursanz yolcu kabinini stabil olduğunu görürsünüz. burnunun kısa olmsı bir güvenlik açığı değil asla.

    konforel ekipmanları ise; otomatik klima, alaşım 15 jantlar, 195 50 r15 H sınıfı bridgestone turanza lastikler (lastik önemli çünkü bu sınıftaki diğer çoğu model gibi standart binek lastikleri değil H sınıfı adedi 200 ytl civarı bir lastiği standart sunmakta yalan olmasın 2007 deki lastikleri görmedim bende turanzalar vardı.)

    diğer aksesuarları; yol bilgisayarı soğutmalı torpido gözü, ısıtmalı elektrikli yan aynalar,hıza duyarlı silecekler, hıza duyarlı elektrik destekli ( eps) hidrolik direksiyon, 6 hoparlörlü cd player, yatabilen /çıkabilen/"ön koltuklar" gibi öne arkaya kayabilen arka koltuklar,sıkışma önleyicili elektrikli ön camlar,12 yıl paslanmazlık, isteğe göre ortalama 300 usd karşılığı 5 yıla sınırsız km ye çıkartılabilen 3 yıl 100000 km teknik garanti.

    bir diğer artısı ise; honda jazz ile aynı iç hacme sahip olması. şöyle bir örnek vereyim.içi o kadar geniş ki benim boyum 1.80 ön koltuk bana göre ayarlı iken arka koltuğa oturduğumda ön koltuk ile dizim arasında bi 10 cm kadar boşluk kalmakta. arabaya bindiysen görmüşsündür zaten. dışardan tahmin edilemeyecek bir ic hacme sahip. bagajı ufak denmekte. ama aksesuarlar olarak saydığım modüler koltuk yapısı sayesinde içerdeki kişi sayısına göre kullanmadığın koltukları bir kaç basit hareketle katlayarak 1 dakikadan az sürede kocaman bir bagaja kavuşabilirsin. coltla istersen çamaşır makinesi gibi hacimli eşyaları rahatlıkla taşıyabilirsin.

    bir kaç değişik özeliğini sayayım. bir çok şeye sürücü karar verebiliyor . örnek; alarmı kapattıktan sonra farların kaç sn yansın; arka silecek fasılası kaç saniye olsun, ön cama veya arka cama su sıktığında silecekler çalışsınmı çalışmasınmı, pratik sinyal verdiğinde sinyal lambası kaç kez yansız sönsün vb gibi özellikler serviste sürücünün isteğin göre kolayca değiştirilebilmekte. kapıları açtın mesela 10 saniye içinde gelip kapıyı açmazsan tekrar kendisi kilitliyor.

    herşeyden önemlisi aracı bir kere sürmeni isterim. gerçekten çok seri ve hızlı bir araç.

    aracın 2 eli türkiyede mitsubishini genel tanınmamazlığı sebebi ile pek iyi değil denebilir. ben 2006 de 1.3 invite amt yi 24000 e aldım şu an 2. el ilanlarında 19 ila 20 arası görünmekte.

    aracım 35000 km de daha en ufak bir problem yaşamadım.

    başka sorun olursa sorabilirsin.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 9 Eylül 2007; 13:22:26 >




  • Babamin 2005 Fabia'sı var esimin de Clio sirket arabası vardı. Dolayısıyla ikisini de cok kullandım. Bu iki arac arasında Clio'nun cekis gucu performansı Fabia'ya gore biraz iyidir ancak surus konforu acisindan Fabia Clio'dan bin kat iyidir. Fabia ile Antalya İstanbul arasını iki kısa molayla rahat rahat giderken Clio'yla Antalya'dan Afyon'a kadar iki kere mola veriyorum neredeyse bel agrısından. Gercekten Fabia'nın ic kalitesi olsun, tasarımı olsun, yoldaki rahatlıgı olsun kıyaslanmayacak kadar iyidir Clio'ya gore. Ben olsam asla Clio almam ama tercih meselesidir. Colt'u bilmem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Colt un malzeme kalitesi oldukça sert, ben beğenmedim.. Hemde Clio ve Fabia nın yanında eskidi artık..

    Fabia nın yeni kasası şık duruyor fakat NCAP ta 4 yıldız da kaldı..

    Ben içlerinde Clio u tercih ederim


    clio hangi firmanın arabası


    BMW
  • quote:

    Orjinalden alıntı: renaultt

    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: asilx

    Colt un malzeme kalitesi oldukça sert, ben beğenmedim.. Hemde Clio ve Fabia nın yanında eskidi artık..

    Fabia nın yeni kasası şık duruyor fakat NCAP ta 4 yıldız da kaldı..

    Ben içlerinde Clio u tercih ederim


    clio hangi firmanın arabası


    BMW

    Hayır ford.Ispatı


     Mitsubishi Colt'u nasıl bilirsiniz, Fabia ve Clio ile kıyaslarsanız nerededir.






    Joushkunla çekmiştik.




  • bende colt heveslisiyim, inşallah alıcam, yalnız kafam çok karışıyo, biri diyo 18000, diğeri diyo aynı özelliklerde arabaya 22000. inform var invite var, aralarındaki temel farkları bulamıyorum. tek emin olduğum manuel vites istediğim
  • inform donanımsal olarak fakir versiyondur. aynalar bile elle ayarlanır informda jantlar alaşım değildir.

    invite ise açıkladığım aksesuarlara sahip.

    ayrıca şiddetle AMT önermekteyim. 6. vites hem biraz daha performans hem daha çok ekonomi sağlamakta.

    coltun manueli 5 vitesli.

    hayırlı günler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.