Şimdi Ara

MITSUBISHI VE VIALLE LPI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
1
Favori
4.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG Nedir?
    LPG, oda sıcaklığında ve hava basıncında buhar şeklinde görünen hidrokarbonların bir karışımıdır. Diğer özelliği de, buharın düşük kaynama noktası sayesinde buhar şeklinden likit şekline geçmesidir. LPG'nin tankerlere likit şekilde yüklenebilmesi(depolanabilmesi) önemli bir avantajdır. Alınan tek ölçüm, LPG'yi depolarken basıncı arttırmaktır. Sıkı geçmeli konteynırlardaki likit gazların buharlaşması basıncın artmasına sebep olur. Buharlaşma esnasında hacim ortalama olarak 250 faktör kadar artar. Bu LPG'nin bileşim ve sıcaklığına bağlıdır. Likit gaz miktarının azalması durumunda kalan hacim buharlaştırılmış gazla tamamlanır. Buharlaşma ve sıvılaşma(yoğunlaştırma) devam eden bir süreçtir ve bu sadece depo tamamen boş kaldığında son bulur. Gaz üzerindeki buhar basıncı da sıcaklık ve bileşime bağlıdır. Buhar basınç grafiği bu olayı gösterir. Depodaki basınç, son gaz damlası buharlaşıncaya kadar sürekli sabit kalacaktır.

    LPi Nedir? (Sıvı Püskürtmeli LPG Sistemi)
    Likit Propan Enjeksiyonu, LPG'nin likit haldeki enjeksiyonu demektir. LPi sistemi, içten yanmalı motordaki hava/LPG karışımını ölçmeye/dozaj ayarlamaya farklı bir yaklaşım anlamına gelir. Bu LPi sistemi 1995'te tanıtılmıştır ve geleneksel LPG sisteminin yerine geçmiştir. Başlangıçta, ince ayar yapan elektronik bir aygıtla bağlantısı mümkün olan bir buharlaştırıcı/venturi sistemi, karışımın dozunu belirliyordu. Sürekli olarak gelişmekte olan teknik, düzenleyici basınç sistemiyle elde edilenden daha hassas bir biçimde karışımın basınç dozajını ayarlamayı gerektiriyordu. Amaç, benzin yakıt enjeksiyonunu olabildiğince doğru tahmin etmektir. Bu yüzden likit LPG'yi direk olarak giriş valfine enjekte etme seçeneği mantıklıdır. Sentetik borular, montaj yapmayı kolaylaştırıcı hareket kabiliyetine sahiptir.

    Tamamen yeni olan bu sistemi tanıtmak için sayısız gelişme yer almaktadır. Hemen hemen bütün parçaları ya tamamen yeni ya da buharlaştırıcı sistemde bulunabilecek parçalara kıyasla yüksek dercede değiştirilmiştir.

    Buharlaştırıcı ve gaz/hava parçaları LPG bloğu ve LPG enjektörleriyle değiştirilmiştir. Ayrıca, depo likit LPG dolaşımıyla çoklu supap pompayla donatılmıştır. Bakır borularla sentetik borular yer değiştirmişlerdir. Sentetik boruların hareket kabiliyeti yüksektir ve kolayca taşınabilir. Ayrıca onlar zarara uğramaya daha az eğimlidir. Boruların patlama basıncı 345 bar'dır. Yüksek izolasyon değeri LPG'nin ısınmasını azaltarak ısı değişimini azaltır







  • 1,5 YILDIR MITSUBISHI ARAÇLARDA LPI VIALLE MONTAJLARI YAPMAKTAYIZ GERİ DÖNÜŞÜMÜ OLMAYAN BAKIM YADA AYAR GEREKTİRMEYEN SON DERECE KALİTELİ KOMPLE DEPO DAHİL İTHAL BİR ÜRÜNDÜR AYRICA ARACA ÖZEL ÜRÜN SİPARİŞİ VERİLMEKTEDİR CALİBRASYON HAZIR AVRUPADA YAPILIP GELMEKTEDİR MONTAJ İSE YİNE AVRUPADA YAPILDIĞI GİBİ RESİMLİ ŞEMALARLA MEVCUT OLUP BİRE BİR AYNISI YAPILMAKTADIR.
    SIVI LPI SİSTEMİ OLDUĞU İÇİN HERTÜRLÜ HAVA KOŞULLARINDA AYAR BOZMAMAKTADIR BUNUN İÇİN HERHANGİ BİR ARIZA IŞIĞI YANMA VE ÇEKŞTEN DÜŞME GİBİ SORUNLAR YAŞANMAMAKTADIR.
    DEĞİŞİK TİP VE MARKALARDADA MONTAJLAR YAPIYORUZ.

     MITSUBISHI VE VIALLE LPI




  • Vialle LPi
    Sıvı Püskürtmeli LPG Dönüşüm Kiti

    Vialle LPi sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir ve aynı zamanda piyasadaki en modern ve en teknolojik lpg tesisatıdır. Multipoint sıvı enjeksiyon (dünya çapında patentli) sayesinde motorun orijinal gücü değişmemekte ve sürüş benzinli araç gibi olmaktadır.


    Vialle LPi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti taktırarak, LPG'nin Benzin karşısındaki fiyat ve vergi avantajından yararlanarak yüksek oranda tasarruf, aynı zamanda düşük karbondioksit salınımı sayesinde çevreyi koruyarak daha sağlıklı bir gelecek, diğer LPG dönüşüm kitlerine göre bakım gerektirmemesi, ayar gerektirmemesi gibi avantajları sayesinde maliyetsiz kullanım sağlarsınız.

    Hemen size en yakın bayimizle iletişime geçerek Vialle Lpi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti taktırabilirsiniz:

    » Bayilerimiz



    Neden Vialle LPi?
    Vialle LPi sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir.
    Vialle LPi Sıvı Püskürtmeli LPG Dönüşüm Kitiyle, aracınız benzinli motor gücünden bir şey kaybetmemekte, en yüksek seviyede verim ve tasarrufla çalışmaktadır. Ayrıca sürücü için çok önemli olan sürüş ve hızlanma gibi önemli özelliklerde de herhangi bir değişiklik olmamaktadır.

    İtalyan LPG'sinde bulunan yabancı maddeler ile ilgili olarak herhangi bir bakım yapılmamaktadır. Herhangi bir filtre değiştirilmemekte ve tesisata herhangi bir zararlı artık bırakmaksızın bütün gaz yanmaya sıvı halde taşınmaktadır.

    Vialle LPi sisteminin yüksek kalite ve güvenilirliği 2 yıl/100.000 km garanti vermemize imkan sağlamaktadır.

    Bagaj taşıma kapasiteniz değişmez ve araç içi yerlerin daha iyi bir şekilde kullanılmasına imkan sağlar.


    Emisyonları kontrol edilmiş ve onaylanmıştır.





    Vialle LPi'nin, Sıralı Sistem LPG Dönüşüm Kitlerine Göre Avantajları:

    » Performans Kaybı Yok!

    Sıvı püskürtmeli Vialle LPG sistemi, "sıvı" haldeki LPG'i emme valfinin hemen önünden gönderdiği için, silindirde bir soğuma meydana getirerek daha fazla yakıtın silindire dolmasına ve motorun daha güçlü çalışmasına imkan sağlar. Bu sayede benzinli sistemden performans olarak hiçbir farkı yoktur.


    » Periyodik Bakım Yok!

    Sıralı sistem LPG sistemlerinde, düzenli olarak servise gidilerek LPG sistemininin filtre, hava ve coğrafik koşullara göre ayarlama gibi işlemler yapılır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan Vialle LPi herhangi bir periyodik bakıma ihtiyaç duymaz.

    » "Backfire" Riski Yok!

    Backfire; gaz halinde LPG kullanan sıralı sistem LPG kitlerinde, gazın bir bölümünün yanma odası dışında da yanmaya devam etmesine denir. Aracınız için zararlı olan bu durum, sıvı püskürtmeli LPG sistemi Vialle LPi takılmış araçlarda yaşanmaz.

    » Motor Ömrü Kısalmaz!

    Vialle LPi, dünyanin en yeni ve lider teknolojisi sayesinde, aracınızın benzinli sistemine çok benzer bir yapıda çalışır. Sıvı püskürtmesi sayesinde, sıralı sistem LPG kitleri nedeniyle motor donanımınızda oluşan yıpranmalar olmaz.

    » Yakıt Tasarrufu

    Vialle LPi, üstün teknolojili sıvı LPG püskürtmesi sayesinde en yüksek verimle çalışarak benzinli sistemlere ve gaz LPG kullanan sıralı sistem LPG kiti uygulanmış araçlara oranla yakıt tasarrufu sağlar.

    » Sıcak, soğuk, nem, rakım ayarına gerek yok!

    Sıralı sistem buharlı LPG sistemlerinde, hava veya coğrafik koşullara göre ayar yapılmaktadır. Oysa ki sıvı püskürtmeli LPG sistemi olan Vialle LPi, LPG'i sıvı olarak sisteme gönderdiği için dış etkenlerden etkilenmez.




  • Dostum, bu bilgiler forumda yazıldı, biz de isteriz bu sisteme geçmeyi, örneğin ben belki fiyatı düşer diye hala BRC'ye falan yanaşmadım.. Ama 2500TL az para değil.. bu komple bir LPG sistemi ve neredeyse 1 yıllık yakıt demek benim için..

    Ayrıca duyduğumuza göre sadece Lancer'a takılabiliyormuş.. Colt'a takılamıyormuş.. burada BMW'ye takılmış, eğer Colt'a da takılırsa ve fiyatı geleneksel LPg kadar olmsa da 1700-1800 TL civarlarına çekilse.. inanın ben gelip mayıs ayında taktırırdım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Dostum, bu bilgiler forumda yazıldı, biz de isteriz bu sisteme geçmeyi, örneğin ben belki fiyatı düşer diye hala BRC'ye falan yanaşmadım.. Ama 2500TL az para değil.. bu komple bir LPG sistemi ve neredeyse 1 yıllık yakıt demek benim için..

    Ayrıca duyduğumuza göre sadece Lancer'a takılabiliyormuş.. Colt'a takılamıyormuş.. burada BMW'ye takılmış, eğer Colt'a da takılırsa ve fiyatı geleneksel LPg kadar olmsa da 1700-1800 TL civarlarına çekilse.. inanın ben gelip mayıs ayında taktırırdım..

    sizin belirttiğiniz gibi 1800tl,lere düşerse fiyatki bence mümkün değil ozaman hiç kimse başka sistem taktırmaz hem komple ithal bakım ayar gerektirmeyecek sorun yaratmayacak ve aynı fiyat olacak lütfen bir yorumu yaparken biraz daha insaflı olalım he tabiki ben herkesden daha fazla isterim bu fiyatlarda olmasını montajcı olarak samimiyetimle çok sevinirim işimede gelir başım ağrımaz en azından ama dediğim gibi bu bence bir hayal olur yinede hayat bu insana neler gösterir belli olmaz değilmi.

    ayrıca colt,larda montaj yapılabiliyor derseniz ben bagajımı kullanmıyorum sorun değil yapılsın tabiki olur calibrasyonu ve ürünün tamamı var mesela 47lt,lik bir depo ile takılır orada sorun yok ozaman ama sanırım bagaj hacmini kısıtlamayıda kimse istemez sanırım değilmi.ve sadece lancer,lere değil lancer,eski yeni,space star,carısma,yani mıtsubıshı ve diğer marka her araca takılabiliyor.




  • Arkadaşlar daha önce de dediğim gibi lpi sistemine geçtim. Şimdilik kayıt tüketimim 0.19 liranın altında. Performans konusundan bir sıkıntım yok. Ayrıntılı incelemeyi başka bir yerde yaptım. Dileyen oradan bakabilir. Sorusu olan bana bu başlıktan ya da pm atarak ulaşabilir.
    Hayırlı günler.
  • bende taktırdım bu sistemden ama problem var ve hala çözülmedi.araç lancer 2009 model.kit takıldıktan sonra araç sabahları geç marş basmaya başladı.gün içerisinde de motor soğukken marş yapınca hafir bir boğulma oluyor.servis işin içinden çıkamadı.yeni enjektör seti gelecek.2 haftadır bekliyoruz.sorunsuz olsun diye taktırdık ama malesef iş can sıkıcı bir hal aldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: han01

    bende taktırdım bu sistemden ama problem var ve hala çözülmedi.araç lancer 2009 model.kit takıldıktan sonra araç sabahları geç marş basmaya başladı.gün içerisinde de motor soğukken marş yapınca hafir bir boğulma oluyor.servis işin içinden çıkamadı.yeni enjektör seti gelecek.2 haftadır bekliyoruz.sorunsuz olsun diye taktırdık ama malesef iş can sıkıcı bir hal aldı.

    Aynı sorun bende de var. ama değişiyor. kafasına göre. bazen hemen alıyor. bazen de 2. marşata bile zor oluyor. ben de gelecek enjektörleri bekliyorum. bakalım artık. yanlız bu sorun hep bizim araçlarda olmuş. bir tane de bmw 320 de. ben yurt dışı vilalleye mesaj attım. onlar da temsa ile bağlantıya geçmiş. temsa da mar otodan bizim araçların bilgilerini istemişler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: han01

    bende taktırdım bu sistemden ama problem var ve hala çözülmedi.araç lancer 2009 model.kit takıldıktan sonra araç sabahları geç marş basmaya başladı.gün içerisinde de motor soğukken marş yapınca hafir bir boğulma oluyor.servis işin içinden çıkamadı.yeni enjektör seti gelecek.2 haftadır bekliyoruz.sorunsuz olsun diye taktırdık ama malesef iş can sıkıcı bir hal aldı.

    Aynı sorun bende de var. ama değişiyor. kafasına göre. bazen hemen alıyor. bazen de 2. marşata bile zor oluyor. ben de gelecek enjektörleri bekliyorum. bakalım artık. yanlız bu sorun hep bizim araçlarda olmuş. bir tane de bmw 320 de. ben yurt dışı vilalleye mesaj attım. onlar da temsa ile bağlantıya geçmiş. temsa da mar otodan bizim araçların bilgilerini istemişler.


    bana da dediler ki bir tek senin araçta oldu bu problem.başka lancer montajlarında sorun yok dediler..demek ki tek değilmişim.




  • Tasarruf olarak klasik sirali LPG sisteminden farki nedir?

    Ornegin ben Atiker LPG ile litre bazinda benzine oranla %10 fazla gaz yakiyorum. (Normalde %15-20 diyorlar ama bircok kez hesapladim ben, en azindan benim aracta %10 fazla yakiyor). Bu sistemde durum nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tasarruf olarak klasik sirali LPG sisteminden farki nedir?

    Ornegin ben Atiker LPG ile litre bazinda benzine oranla %10 fazla gaz yakiyorum. (Normalde %15-20 diyorlar ama bircok kez hesapladim ben, en azindan benim aracta %10 fazla yakiyor). Bu sistemde durum nedir?


    vialle sitesinde %20 diye bir değer yazıyordu. yabancı sitesinde ama.
    Ben ise tam emin değilim. Yakıtıma bakılırsa %10 belki de daha düşük. Kısa vadede kesin bir şey söyleyemiyorum maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tasarruf olarak klasik sirali LPG sisteminden farki nedir?

    Ornegin ben Atiker LPG ile litre bazinda benzine oranla %10 fazla gaz yakiyorum. (Normalde %15-20 diyorlar ama bircok kez hesapladim ben, en azindan benim aracta %10 fazla yakiyor). Bu sistemde durum nedir?


    vialle sitesinde %20 diye bir değer yazıyordu. yabancı sitesinde ama.
    Ben ise tam emin değilim. Yakıtıma bakılırsa %10 belki de daha düşük. Kısa vadede kesin bir şey söyleyemiyorum maalesef.


    O zaman tuketim olarak da asagi yukari ayniysa bu sisteme bu kadar para yatirmanin cok fazla bir anlami yok. Nerdeyse sifir benzinli-dizel araba fiyat farki kadar para yani.

    Tabi araci garanti kapsamindan cikarmadan tuketimini dusurmek isteyen mitsu suruculerinin yapabilecegi baska birsey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tasarruf olarak klasik sirali LPG sisteminden farki nedir?

    Ornegin ben Atiker LPG ile litre bazinda benzine oranla %10 fazla gaz yakiyorum. (Normalde %15-20 diyorlar ama bircok kez hesapladim ben, en azindan benim aracta %10 fazla yakiyor). Bu sistemde durum nedir?


    vialle sitesinde %20 diye bir değer yazıyordu. yabancı sitesinde ama.
    Ben ise tam emin değilim. Yakıtıma bakılırsa %10 belki de daha düşük. Kısa vadede kesin bir şey söyleyemiyorum maalesef.


    O zaman tuketim olarak da asagi yukari ayniysa bu sisteme bu kadar para yatirmanin cok fazla bir anlami yok. Nerdeyse sifir benzinli-dizel araba fiyat farki kadar para yani.

    Tabi araci garanti kapsamindan cikarmadan tuketimini dusurmek isteyen mitsu suruculerinin yapabilecegi baska birsey yok.

    Bu ssistemi tercihteki ilk neden tabi sizin dediğiniz gibi garanti meselesi.
    Ama bunun dışında da avantajları yok değil. bakım vs derdi yok. performans kaybı yok. daha güvenli bir sistem. yok filtre değişecek yok ayarı kaçtı filan yok. üstüne kaliteli bileşenlerden oluşuyor. yani 800 liraya varkenb 3000 lira gibi düşünmemekmlazım. en kaliteli sgi ile karşılaştırmak gerek.
    tabi halen fiyatı yüksek ona da bir şey diyemem. en yapalım biz taktırdık. İnşallah pişman olmayız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Tasarruf olarak klasik sirali LPG sisteminden farki nedir?

    Ornegin ben Atiker LPG ile litre bazinda benzine oranla %10 fazla gaz yakiyorum. (Normalde %15-20 diyorlar ama bircok kez hesapladim ben, en azindan benim aracta %10 fazla yakiyor). Bu sistemde durum nedir?


    vialle sitesinde %20 diye bir değer yazıyordu. yabancı sitesinde ama.
    Ben ise tam emin değilim. Yakıtıma bakılırsa %10 belki de daha düşük. Kısa vadede kesin bir şey söyleyemiyorum maalesef.


    O zaman tuketim olarak da asagi yukari ayniysa bu sisteme bu kadar para yatirmanin cok fazla bir anlami yok. Nerdeyse sifir benzinli-dizel araba fiyat farki kadar para yani.

    Tabi araci garanti kapsamindan cikarmadan tuketimini dusurmek isteyen mitsu suruculerinin yapabilecegi baska birsey yok.

    Bu ssistemi tercihteki ilk neden tabi sizin dediğiniz gibi garanti meselesi.
    Ama bunun dışında da avantajları yok değil. bakım vs derdi yok. performans kaybı yok. daha güvenli bir sistem. yok filtre değişecek yok ayarı kaçtı filan yok. üstüne kaliteli bileşenlerden oluşuyor. yani 800 liraya varkenb 3000 lira gibi düşünmemekmlazım. en kaliteli sgi ile karşılaştırmak gerek.
    tabi halen fiyatı yüksek ona da bir şey diyemem. en yapalım biz taktırdık. İnşallah pişman olmayız.



    şu enjektör işi çözülmezse ben pişman olmayacağım ama birilerini pişman edeceğim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: han01
    şu enjektör işi çözülmezse ben pişman olmayacağım ama birilerini pişman edeceğim...

    çözülür kardeş. bişi olmaz. Ben de sürekli bağlantı halindeyim.
    bu arada ben aracın bujilerini temizlettim fark edilir bir düzelme var. sadece sabahları yapmaya başladı ilk marşta çalışmamayı.
    bir de han01 kardeş. senin lpg ile ortalaman ne durumda? kaç kuruş yakıyorsun? benzinde ne kadar yakıyordun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: han01
    şu enjektör işi çözülmezse ben pişman olmayacağım ama birilerini pişman edeceğim...

    çözülür kardeş. bişi olmaz. Ben de sürekli bağlantı halindeyim.
    bu arada ben aracın bujilerini temizlettim fark edilir bir düzelme var. sadece sabahları yapmaya başladı ilk marşta çalışmamayı.
    bir de han01 kardeş. senin lpg ile ortalaman ne durumda? kaç kuruş yakıyorsun? benzinde ne kadar yakıyordun?


    55 tl gaz ile 300 km yol yaptım.hesaplayabildiğim en düşük tüketim bu 55/300=0183 tl ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: han01


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: han01
    şu enjektör işi çözülmezse ben pişman olmayacağım ama birilerini pişman edeceğim...

    çözülür kardeş. bişi olmaz. Ben de sürekli bağlantı halindeyim.
    bu arada ben aracın bujilerini temizlettim fark edilir bir düzelme var. sadece sabahları yapmaya başladı ilk marşta çalışmamayı.
    bir de han01 kardeş. senin lpg ile ortalaman ne durumda? kaç kuruş yakıyorsun? benzinde ne kadar yakıyordun?


    55 tl gaz ile 300 km yol yaptım.hesaplayabildiğim en düşük tüketim bu 55/300=0183 tl ediyor.

    300 km şehir içimi yoksa şehirler arasımı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D666

    quote:

    Orijinalden alıntı: han01


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: han01
    şu enjektör işi çözülmezse ben pişman olmayacağım ama birilerini pişman edeceğim...

    çözülür kardeş. bişi olmaz. Ben de sürekli bağlantı halindeyim.
    bu arada ben aracın bujilerini temizlettim fark edilir bir düzelme var. sadece sabahları yapmaya başladı ilk marşta çalışmamayı.
    bir de han01 kardeş. senin lpg ile ortalaman ne durumda? kaç kuruş yakıyorsun? benzinde ne kadar yakıyordun?


    55 tl gaz ile 300 km yol yaptım.hesaplayabildiğim en düşük tüketim bu 55/300=0183 tl ediyor.

    300 km şehir içimi yoksa şehirler arasımı.

    80 km şehirdışı 220 km şehir içi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: han01
    55 tl gaz ile 300 km yol yaptım.hesaplayabildiğim en düşük tüketim bu 55/300=0183 tl ediyor.

    İmzandan anladığım kadarıyla senin araç düz vites. Tabi senin agresif kullanıpkullanmadığını da bilmek lazım. Benim yakaladığım değeler de 20 kuruş altında seyrediyor.
    Peki lpi e gçmeden önce ne kada yakıyordun? İstatistik yapmışmıydın? mesela benim 30 kuruş üzeri idi. aslında tam olarak 32 ama şu sralar havalar ısındığı için o ortalama düşecekti. doğal olarak 32 üzeriden hesap yaparsam gaz için (en azından usıak aylarda) ilerde hayl kırıklığı yaşarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu


    quote:

    Orijinalden alıntı: han01
    55 tl gaz ile 300 km yol yaptım.hesaplayabildiğim en düşük tüketim bu 55/300=0183 tl ediyor.

    İmzandan anladığım kadarıyla senin araç düz vites. Tabi senin agresif kullanıpkullanmadığını da bilmek lazım. Benim yakaladığım değeler de 20 kuruş altında seyrediyor.
    Peki lpi e gçmeden önce ne kada yakıyordun? İstatistik yapmışmıydın? mesela benim 30 kuruş üzeri idi. aslında tam olarak 32 ama şu sralar havalar ısındığı için o ortalama düşecekti. doğal olarak 32 üzeriden hesap yaparsam gaz için (en azından usıak aylarda) ilerde hayl kırıklığı yaşarım.



    en son hesabımda 100 tl benzin ile 320 km yol yapmıştım buda 100/320=0312 tl ediyor.yani yaklaşık %60 tasarruf yapıyorum.fena sayılmaz




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.