2003 model 1.2 EL 16V Palio aracım var. Motor suyu kabının suyunu kontrol etmek için açıp biraz içme suyu ekledim. Sonra kapağı akünün üstünde unutup yola çıktım. Yaklaşık 250 km yol gittim. En son 200. kilometrede falan hararet göstergesine bakmıştım, herhangi bir hararet yükselmesi yoktu. Varacağım yere varıp motoru durdurunca kaputtan duman yükselmeye başladı, hemen açtım kaputu. Kapağı unuttuğumu fark ettim. Genleşme kabında su tamamen bitmemişti ama epey eksilmiş. Fokurdama yoktu suda. Biraz su ekleyip kapağı kapattım. Yağını da daha bugün yeni değiştirmiştim. Bir problem olur mu? Sorun olup olmadığını nasıl anlarım? |
Motor Suyu Kapağı Açık Kalmış
-
-
Sorun olmaz -
6-7 ay önce eşim aynı şekilde suyu kontrol edip Kapağı akünün üzerinde unutuyor, 100 km kadar kullanıyor. Ben ertesi sabah fark ettim kapak da yere düşmemiş araya sıkışmış.
Su kabı hava yaptığı için birkaç gün sonra kontrole götürdüm, conta yanığından şüphelenildi ve kapak açıldı, sonuç olarak gömlek çatlamış. Yaklaşık 28 bin TL gibi para harcayarak motor yaptırdım ama içinde akslar baskı balata vs de vardı.
Yalnız bizimkisi kapak nedeniyle de olamayabilir, devirdaim söküldüğünde fark ettik çok sıkı ve zor dönüyordu, muhtemelen devirdaim probleminden motor zaten yara almaya çok açıktı ve kapak işin tuzu biberi olmuş olabilir.
Siz biraz gözlemleyin bence, eğer kapta hava, su eksilmesi vs yapmazsa muhtemelen problem yoktur. Ama belirti görmeye başlarsanız direkt kontrole götürün derim. -
Bende saydam kutudan gözüküyor motor suyu sizin kutularmi çok kirli dışı -
20 yıllık araç olunca gözükmemesi normal.
-
Öncelikle çok geçmiş olsun. Yağa su karıştırma ihtimaline karşı yağı yeniden değiştirsem mi diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi biraz gözlemlemekte fayda var o zaman. İçindeki antifriz uçtu ama önümüz yaz. Su ekleyip biraz kullanayım bakalım. Umarım sizinle benzer bir durumla karşılaşmam.
-
Antifriz ekleyin. Hem korozyonu önler, hem de kaynama sıcaklığı yüksektir. -
Sağolun hocam size de geçmiş olsun. İnşallah sizinkinde bir problem yoktur. Beni eski arabalardan soğutan bir süreç oldu. Zaten hafif takıntılıyım bakım konusunda da.
Bir süre gözlemleyin bakalım su eksilme hortum patlatma kapta hava vs olmazsa içiniz rahat olsun. Havalar henüz sıcak olmadığı için bir problem yaşanmamış da olabilir.
-
genleşmede halen su vardıysa bişey olmamıştır.
-
Olayın su ile alakası direkt olmuyor hocam. motor sıcakken genleşme tankının kapağını açsanız su fokurdarsa bi ihtimal çonta bile yanabilir.
su fokurdayınca motor iç kısmında su, bloğa tam temas edemiyor ve ısısı anlık olarak yükselip contayı yakıyor -
5 sene önce 20 yaşında 4 X 4 ve LPG' li aracın soğuk havada sabahları marş almama problemi canıma tak ettirdi, zira işe geç kalıyordum.
Yağ katkısını eve çıkıp aldım ve yağ kapağından motora koydum, tekrar marş yapmaya başladım.
20 veya 25 defa marştan sonra çalıştı da beklemeden işe yetişmek için yola çıktım.
Otobandan 120 km hızla giderken müthiş bir benzin kokusu gelmeye başladı ama umursamadım zira işe 10 km kalmıştı.
İş yerinin kapalı otoparkına bırakıp araçtan indiğimde o müthiş benzin kokusu etrafı buram buram sardı ama yetişme telaşından dönüp bakmadım bile.
Öğle arası aklıma geldi de arkadaşa olanları anlattım:
"Oğlum çıldırdın mı, kapalı otoparkta benzin sızıntısı yaptıysa araç hava uçar, hemen inip bakalım" dedi.
Aracın yanına indiğimizde o ağır koku hala vardı.
Arkadaş kaputu açmamı istedi ve açtığımızda manzara korkunçtu:
Yağ kapağını yerine bile bakmadan motor gövdesinin üzerinde bırakmışım ve açık olan kapaktan motor yağı sıçrayıp tüm motor ve parçalarını sıvamıştı.
Eksilen yarım litre yağı tamamladım ve aracı sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim...
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X