< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Motor yağı kontrolü
-
-
Belli aralıklara kontrol etmekte fayda var örneğin ayda bir. Onun haricinde uzun yola çıkmadan bakarım ben mesela.
Kontrol etmek zor bişey değil hocam, isteseniz de zaten kolay kolay motora zarar veremezsiniz. İnternetten bakın ya da aracınızın kitapçığında mevcuttur kontrollerin nasıl yapılacağı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu konularda biraz titiz olmakta fayda var. Ben aracımın yağını ve suyunu her hafta, olmadı 2 haftada bir kontrol ederim. Bu sayede araçta su kaçağı olduğunu fark ettim mesela. Araç birkaç ay abimde kalmıştı, o da sağ olsun hiç bakmamış. Araba bana gelince ilk işim yağını suyunu kontrol etmek oldu. Yedek su deposunda yaklaşık 3-4 parmak su eksildiğini fark ettim. Ben de birkaç ay bakmasam Allah korusun hararete kadar yolu var. Bundan bir süre sonra da kontak açınca yağ uyarı lambası yanmamaya başladı zaten.
Geçen gün sanayiye gittim, aracı lifte aldık baktık, tam yağ müşiri üstündeki boru kelepçesi çürümüş, bağlantıdan su kaçırıyor. O su da yağ müşiri üstüne akıyor. Korozyon yapmış. Muhtemelen müşiri bozdu kaçak. Kelepçeyi değiştirdik ve müşir siparişi verdik, yarın değişimini yapacağız bakalım. İnşallah sorun düzelir.
Yağ ve su kontrol etme işi çok da zor değil. 10 saniyenizi almaz. Aracı stop ettikten sonra 2 dakika bekleyin, yağ kartere iyice dolsun. Sonra yağ çubuğunu çekip silin ve tekrar yerine sokup çıkarın. Yağ çubuğu üzerinde 2 nokta olur ya da min-max yazar. Yağ seviyesi ya bu iki nokta arasında ya da min-max arasında olmalı. Su kontrolü için de, aracınızda yedek su deposu varsa üzerinde zaten min-max seviyeleri vardır. Suyunuzu da ona göre kontrol edin. Ancak su seviyesi kontrolünü sakın ha sakın motor sıcakken yapmayın. Allah korusun haşlanırsınız. Araç soğukken yedek su deposu ya da radyatör kapağını açarak da kontrol edebilirsiniz.
-
Hiç bakmam umursamam.
Bir seferinde LPG' li arabanın yağ ikaz lambası göz kırpmaya başladı ama umursamadım "Sorun olsa sürekli yanar" dedim.
Bu şekilde 3 ay 2000 km kullandıktan sonra şehir dışında yolda bıraktı.
Ustanın dediğine göre aşırı sıcakta incelen Mobil esp 5-30 yağ karterden çıkmamış ve yatak sarmıştı.
8.000 TL ödeyerek motor yaptırdım hemen ardından aracı zarar etmeden 30 bin Liraya sattım.
Severek kullandığım bir araçtı...
-
okudum hocam nasıl yapılacağını. biseyi yok gibi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İnşallah sorununuz en kısa sürede düzelir. bı işin acemisi olunca korkuyor insan. peceteyle silersem kalıntı fl kalır mı diye düşünüyorum mesela.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu rahatlıktan istiyorum hocam 😄 tam olmayı istediğim insansıniz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Araç nedir, belki yağ seviye çubuğu da yoktur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
2007 sonrası Renault araçlarda yağ uygun yazısı çıkınca sağdaki silecek kolunun tepesine basınca seviye gösteriyor. Ben bu şekilde kontrol ediyordum eski aracımda.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2012 Hyundai i30.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hyundai benim hocam. Nasıl bakicam bilmiyorum göstergede.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
97 model lagunada bile vardı, hatta ilk çalıştırmada direkt onu gösteriyordu, 7 kutucuk halinde.
hatta broadwaylerde bile analog seviye göstergesi var.
güncel arabalara neden konulmaz anlamış değilim.
-
Kesinlikle gerekli. en önemlisi yağ, su. Belki son modellerde vardır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- oto tamircisi nereye şikayet edilir
- opel insignia 1.6 turbo kronik sorunları
- süspansiyonları en konforlu araba
- ehliyet 1 yıl dolmadan araç kiralama
- miras kalan araba işlemleri
- renault megane e-tech türkiye fiyatı
- yeni 5008
- renault duster 2024 fiyat
- byd hangi modelleri getirecek
- chery sedan
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X