Şimdi Ara

Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
    CES 2025 etkinliğinde Nvidia, GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti ve RTX 5070'in yanı sıra oyun dünyasının beklediği DLSS 4’ü duyurdu. Şirketin "Multi Frame Generation" (Çoklu Kare Üretimi) adını verdiği yenilikçi sistemle, DLSS 4, geleneksel render yöntemleriyle oluşturulan her bir kare için üç ek kare daha üreterek performansı 8 kata kadar artırabiliyor.



    DLSS 4, Nvidia’nın mevcut DLSS teknolojilerinin yanı sıra, Tensor Core destekli yapısıyla oyun deneyimini daha da ileriye taşıyor. Şirket, bu yeni teknoloji sayesinde gecikme süresini yarıya indirerek daha hızlı ve hassas bir oynanış sunduğunu belirtiyor. Ayrıca, görüntü kalitesinin de önceki sürümlere göre önemli ölçüde iyileştirildiği vurgulanıyor.



    Ayrıca Bkz.Nvidia GeForce RTX 5090 tanıtıldı: İki kat performans artışı ve 32 GB bellek!



    Nvidia, GeForce RTX 5090 ekran kartı ile 4K çözünürlükte 240 fps hızında, tamamen ışın izlemeli bir oyun deneyimi vadettiğini ifade ediyor. Bu iddialı açıklama, RTX 5090'ın kağıt üzerindeki güçlü özelliklerini destekler nitelikte.



    Transformer mimarisi DLSS 4’e geldi



    Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
    Bununla birlikte DLSS 4 sadece Multi Frame Generation ile sınırlı değil. DLSS Ray Reconstruction, DLSS Super Resolution ve DLAA gibi teknolojiler, yeni nesil yapay zeka modellerinden esinlenen "transformer" mimarisi ile güçlendirilmiş durumda. Bu mimari, OpenAI'ın ChatGPT veya Google’ın Gemini modellerini besleyen altyapıyla benzer özellikler taşıyor. DLSS 4, eski Convolutional Neural Network (CNN) tabanlı modelleri yeni transformer yapısıyla değiştirerek çerçeve üretimini yüzde 40 daha hızlı yapıyor ve yüzde 30 daha az VRAM kullanıyor.



    Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
    Bu da yapay zekanın donanımlara derinlemesine entegre olduğu bir dönemin kapılarını iyice açıyor. Zaten RTX 50 serisi kartlarda bir AI Yönetim İşlemcisi, FP4 destekli Blackwell tarafından geliştirilmiş Tensor çekirdekleri ve RTX Neural Shaders bulunuyor. Bu gelişmelerin, hareketli sahnelerde daha yüksek detay, daha az gölgelenme ve üstün zamanlama stabilitesi sunduğu belirtiliyor. Elbette her şeyde bir yapay zeka dokunuşu bulunuyor.



    RTX 40 serisi kullanıcıları da yeniliklerden faydalanacak



    Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
    DLSS 4, RTX 40 serisi kartlarda var mı? diye merak edenler için iyi haberler de var. Multi Frame Generation (Çoklu Kare Üretimi) sadece RTX 50 serisi kartlara özgü bir özellik olsa da, RTX 40 serisi kullanıcıları da eli boş bırakılmıyor. DLSS’nin geliştirilmiş kare üretimi, Ray Reconstruction, Super Resolution ve DLAA özellikleri, bu kartlarda da önemli iyileştirmelerle sunulacak.



    75 oyun ve uygulama için ilk gün desteği



    Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
    DLSS 4, lansmanıyla birlikte Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Indiana Jones and the Great Circle ve Star Wars Outlaws gibi büyük yapımlarda desteklenecek. Nvidia, yeni nesil GPU’ların Ocak ayı sonunda piyasaya çıkmasıyla birlikte 75 oyun ve uygulamanın Çoklu Kare Üretimi özelliğini destekleyeceğini, 50’den fazla oyunun ise transformer tabanlı DLSS özelliklerini tüm GeForce RTX donanımında çalıştıracağını duyurdu. Ayrıca Nvidia, DLSS 4’ün eski DLSS destekli oyun ve uygulamalarda da çalışabileceğini duyurdu.



    Gecikme sorununa Reflex 2 çözümü



    DLSS 4 ile birlikte Nvidia Reflex 2 teknolojisi de tanıtıldı. Reflex 2, Frame Warp adı verilen yenilikçi bir yöntemle gecikmeyi yüzde 75’e varan oranlarda azaltabiliyor. Bu teknoloji, GPU tarafından çerçeve oluşturulurken CPU’nun sonraki çerçevenin kamera pozisyonunu en son girişlere göre hesaplaması prensibine dayanıyor. NVIDIA, Reflex 2’nin The Finals ve Valorant gibi oyunlarda gecikmeyi 27ms’den 14ms’ye düşürdüğünü belirtiyor.






    Kaynak:https://www.theverge.com/2025/1/6/24337402/nvidia-dlss-4-upscaling-announcement-ces-2025







  • Nvidia'nın bu günki hareketleri bir zamanların İntel'ini hatırlattı bana. Geçen sefer 3000 serisi kullanıcılarına attıkları kazığı şimdi de 4000 serisi kullanıcılarına attılar. Nvidianın Frame Generation özelliğini vermediği karlarda bu özelliği yazılımla da olsa AMD verdi. Kısacası Nvidia eski (eski diyorum ama bir iki senelik kartlardan bahsediyorum) modelleri bilerek eskiltip "alın size yeni kart verin paraları" diyor. Kullanıcılar bunları unutmayacaktır.


  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beklendiği gibi dlss 4 üstünden raw performansa odaklanılmadan kart satmaya odaklı bir nvidia görüyoruz. Ek olarak reflex 2 de hoş olmuş. p/w da olarak da pek bir şey sunmayacak gibi gözüküyor ratio %90 aynı gibi denebilir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 7 Ocak 2025; 11:0:23 >
  • Evet acaba bu sefer neyi sadece yeni seri kartlara özgü yaptı derken, şaşırtmadı ve senin elindeki fg eskidi al bu 50xx ekran kartı al bu da multiiiiii fg 😂 Neyse tabiki normal adam yeni kartlarını satmak için bir şeyleri ona özgü yapacaktı elbette.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bu dlss teknolojisi iyi de raytracing muhabbeti çok saçma. Tamam mükemmel oluyor da kaç kişi kullanabiliyor? 4070 var bende mesela fortnite oynarken açamıyorum. Köpek gibi fps düşüyor. 4090 ı 4080i geçtim 4070 kullanan sayısı bile sınırlı. Orta segmentte en azından ray tracing açabilmemiz gerekiyor 2k da. 1080p kalmadı çünkü artık. Bu teknoloji bunu sağlarsa iyi olur.

  • Güzel gelişme ama bizi bağlayan pek bir şey yok satış için yeni yollar çıkarıyorlar teknik özelliklere bakmadım ama kas gücü olarak büyük bi atılım yapılmadığına eminim.

    3060ti yi 4 yıl kullandım şimdi 4060ti aldım onu da rahat 5 yıl götürürüm.

  • Şu dlss i hiç begenmiyorum 4xxx serisi kart kullanmama ragmen görüntü cok blurry oluyor inanılmaz rahatsiz edici. Düşük fps faha iyi oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *GameOver* -- 7 Ocak 2025; 14:53:5 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yeni fake frame kartları hayırlı olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Liquist -- 7 Ocak 2025; 16:2:23 >
  • Her oyunda kullanılmadığı ve her oyunda iyi performans vermediği sürece abartı teknolojiler. Sanki çok yaygın ve iyiymiş gibi her ekran kartı konusunda şunun muhabbetinin açılmasını doğru bulmuyorum. Genelde kart tercih sebebi değil bana göre. Birkaç tane oyun belirlemişler, bunlar üzerinden gösterip duruyorlar. Sanki herkes bu oyunları oynuyor veya hepsinde mükemmel çalışıyormuş gibi. Cyberpunk oldu Cybertracing.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 7 Ocak 2025; 16:5:49 >
  • Liquist kullanıcısına yanıt
    Fake frame ama latency aynı... Bence etkileyici.

  • bkaakco kullanıcısına yanıt

    CYBERPUNK 2077 olmasa ciddi ciddi nvidia tanıtımda ne kullanacaktı merak ediyorum son 3 nesil çıkan kartları(50 seriside dahil) bu oyunla tanıtıyor

  • defaulticus kullanıcısına yanıt

    Yüzde 20-25 fark var derse kimse 2500 dolara yeni kart almaz. Pazarlama taktiği ile itelemeye çalışacaklar.

  • Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenler
    Nvidia, çoklu kare üretimi ile DLSS 4’ü duyurdu: İşte merak edilenlerstore.steampowered.com
    Lossless Scaling on Steam
    https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling
  • Nvidia'nın bu günki hareketleri bir zamanların İntel'ini hatırlattı bana. Geçen sefer 3000 serisi kullanıcılarına attıkları kazığı şimdi de 4000 serisi kullanıcılarına attılar. Nvidianın Frame Generation özelliğini vermediği karlarda bu özelliği yazılımla da olsa AMD verdi. Kısacası Nvidia eski (eski diyorum ama bir iki senelik kartlardan bahsediyorum) modelleri bilerek eskiltip "alın size yeni kart verin paraları" diyor. Kullanıcılar bunları unutmayacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi klawye -- 7 Ocak 2025; 18:27:26 >
  • Reflex 2 de dlss 4 de rtx 4000 lere gelecek demiş nvidia.
    Bir tek mfg olmayacak o sadece 5000 e özel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden raw olarak 70 80i geçerdi 80 90ı geçerdi şimdi 20 30artış artı fake geçmiş olsun. En azından apartman aidatları gibi yüzde 75 100 artmamış.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • nmckn N kullanıcısına yanıt
    Çok ahlaksız bir firmaya dönüştü. Tekelin sonucu.

  • Oyuncular yeniçeriler gibi kazan kaldırmışlar, istemezük demişler. Acilen cumhuriyet kurulmalı padişah ülkeyi satmadan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 16 Ocak 2025; 1:23:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *GameOver* kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle katılıyorum. Çoluk çocuğu mutlu etme çabası. DLSS mükemmel olana kadar bakalım ne kadar geçecek. Native 4K Res kalitesine 1080p / 4K DLSS nasıl ulaşacak acaba meraktayım. Native %200 res tadını hiçbir şey veremez, o keskinlik netlik.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.