Şimdi Ara

Oksijen Sensörü Arızası - Mı Acaba?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar beyler.

    Ustadan geldim simdi. Bir umutla gittim. Ama donusum muhtesem olmadi

    Asian bilmem ne el cihazini bagladi araca. Oksijen sensoru arizasi buldu. Servise sormadik haliyle. Boschtan sordurduk. 375tl istanbuldan gelir isterseniz dediler.



    Yukarida videoda gorulen sorunun bundan dolayi olabilecegini soyledi. Oksijen sensoru yaparmış bu durumu. Sicak havada sicakken devir hooop dusup sonra toparlıyor. Mevzu bu.


    Oksijen sensoru yapar mi bu durumu?

    Ha sunu söyledi. 1 depo benzinde kullan. Biraz da devir cevirirsen duzelebilir. Olur mu boyle?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 19 Nisan 2016; 15:00:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Oksijen sensörü bozulunca değerleri doğru okuyamaz ve araç çoğu zaman zengin karışımda çalışır ve yakıt artar. Oksijen sensöründen kaynaklanacağını sanmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Oksijen sensörü bozulunca değerleri doğru okuyamaz ve araç çoğu zaman zengin karışımda çalışır ve yakıt artar. Oksijen sensöründen kaynaklanacağını sanmam.
    Aynı sorunu arkadaş yaşıyordu hondasında. Belki de aynı kasa bilemedim şimdi. 2004 tü heralde onun ki. Civic.

    oksijen sensöründen yapabilir.
    O map sensörünü değiştirdi, sorun biraz olsun düzeldi.
    Oksijen sensörünü değiştirdi biraz daha iyi oldu.
    Şimdi çok hafif bir dengesizlik kaldı, onun için de arka oksijen sensörü varmış sanırım manifoltta falan. Onu değiştireceğim diyordu.
    Bu sensörler kontrol edilebilir, Map sensörünün voltaj değerleri ölçülebilir, istenen değer ne; ne geliyor diye.

    Tam konuya vakıf değilim ama bana anlattığı kadarıyla biliyorum. Gerekirse biraz daha öğrenebilirim.




  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    Ustam bir yere gosterdigimde yakit karisimi sorunlu diyordu. Ama o zaman enjektor bozuktu. Degistirdim bugun baktik sadece oksijen sensoru hatasi vardi. Yakit karisimiyla ilgili bir hata yoktu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    2004 makyajli kasa. Ama tum aksam ayni. Bende dur kalklarda devir dusmesi oluyor. Arkadasinda nasil oluyordu? Biraz detayli anlatabilir misin ustam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Ustam bir yere gosterdigimde yakit karisimi sorunlu diyordu. Ama o zaman enjektor bozuktu. Degistirdim bugun baktik sadece oksijen sensoru hatasi vardi. Yakit karisimiyla ilgili bir hata yoktu
    araba lpg li mi? lpg liyse oksijen sensörü hatası her zaman verecektir kaçışı yok

    genelde bu tarz arızalar boğaz kelebeğinden olur, bir de lpg liyse araç, düzgün bir gaz ayarında toparlıyor, ayrıca rölanti devri biraz yükseltilirse de bu oynamaya daha kısa aralıklara düşüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    2004 makyajli kasa. Ama tum aksam ayni. Bende dur kalklarda devir dusmesi oluyor. Arkadasinda nasil oluyordu? Biraz detayli anlatabilir misin ustam?

    Ya onda dur kalklarda oluyor muydu bilmiyorum, ama vites aralarında oluyordu sanırım. Hani vites değiştirirken aralığı uzun tuttumu aynı o videoda ki gibi oluyordu. Stop edecekmiş gibi ama sonra kendine geliyordu. Belki de rölanti de iken de yapıyor olabilir. O aklımda yok şimdi.

    Tüp takılı onda da. Benzinde de tüpte te fazla yakmaya başladı, depo erken bitmeye başladı diyordu.
    Map sensörünü değiştirince arabanın performansı bir kendine geldi diyordu.

    Ya işe gelmemiş bugün gelse daha ayrıntılı sorardım. Yarın öğrenebilirim biraz daha.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Rezistans arızası mı?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Kelebek temizlendi. Gaz ayarindan değil. Onda da sorun yok. Sensorlerden biri sorunlu saniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VideSupra kullanıcısına yanıt
    Ayni sorun sanirim. Denk getirebilirsen cok iyi olur ustam vallahi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzer sorun Palio da vardı. Rolanti pek düşmüyordu genelde kafasına göre yükseliyordu. Boğaz kelebeği temizlendi, bir kaç gün düzeldi sonra tekrar aynı. Gaz ayarı ikidefa yapıldı değişen birşey olmadı. Kutup başını söküp 3,4 saat bekleyip taktık bir ay sonra tekrar başladı. Boğaz kelebeğini temizleyen ustaya tekrar gösterdik oksijen sensörü (lambda) arızalı görünüyordu. Sensör değişti usta birde araya role koydu rolenin amacı benzin, lpg parametresini eşitlemek vs miş sorun kayboldu. Seninkinin yarısı kadar maliyeti oldu.
    Hatta benzidinde egzos muayenesinden geçmemişti.
    Yakıt tüketiminde belirgin bir artış yoktu fakat vites değişiminde yığılma yapıyordu.
    Senin sorun da muhtemelen aynı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Benzer sorun Palio da vardı. Rolanti pek düşmüyordu genelde kafasına göre yükseliyordu. Boğaz kelebeği temizlendi, bir kaç gün düzeldi sonra tekrar aynı. Gaz ayarı ikidefa yapıldı değişen birşey olmadı. Kutup başını söküp 3,4 saat bekleyip taktık bir ay sonra tekrar başladı. Boğaz kelebeğini temizleyen ustaya tekrar gösterdik oksijen sensörü (lambda) arızalı görünüyordu. Sensör değişti usta birde araya role koydu rolenin amacı benzin, lpg parametresini eşitlemek vs miş sorun kayboldu. Seninkinin yarısı kadar maliyeti oldu.
    Hatta benzidinde egzos muayenesinden geçmemişti.
    Yakıt tüketiminde belirgin bir artış yoktu fakat vites değişiminde yığılma yapıyordu.
    Senin sorun da muhtemelen aynı olabilir.
    rölanti regülaörü olabilir, oksijen sensörü çok yaktırır bozulunca rölanti ile ilgili olması garip
    abi senin nicke noldu ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 19 Nisan 2016; 18:36:01 >




  • tunc52 kullanıcısına yanıt
    Internette birkac parca buldum. Ama hassas parca oldugundan yan sanayi olanlari pek tavsiye etmiyorlar. Yedek parcaciyi aradim o da bunu soyledi. Bozulmuyor bu arabalar diyoruz. Ama bozulunca akla karayi seciyoruz. Acaba 1 depo benzin bitirsem az devirli kullanarak duzelir mi hakikaten? Usta %60 duzelir dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Bundan sonra boyle Kisa ve oz. Pi Alete baglayinca oksijen sensoru hatasi verdi. Degerleri falan baktik. Sensorun biri bozuk dedi. Ama farkli yere de soracagim. O da aynini soylerse mecbur gerekiyorsa degicecegiz. Ozel bir durum olmadikca tuplu arabaya paydos arkadas. Ucuz mucuz ama derdi başladı mi bitmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Map sensörü arızalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zengin karışım yakıp yakmadığına baktırın ordan net belli olur kadran da anlaşılmaz o.Ustanızı değiştirin lütfen.Tüp varsa tüpü söküp tekrardan bakın değerlere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Selamlar beyler.

    Ustadan geldim simdi. Bir umutla gittim. Ama donusum muhtesem olmadi

    Asian bilmem ne el cihazini bagladi araca. Oksijen sensoru arizasi buldu. Servise sormadik haliyle. Boschtan sordurduk. 375tl istanbuldan gelir isterseniz dediler.



    Yukarida videoda gorulen sorunun bundan dolayi olabilecegini soyledi. Oksijen sensoru yaparmış bu durumu. Sicak havada sicakken devir hooop dusup sonra toparlıyor. Mevzu bu.


    Oksijen sensoru yapar mi bu durumu?

    Ha sunu söyledi. 1 depo benzinde kullan. Biraz da devir cevirirsen duzelebilir. Olur mu boyle?

    bu sorunun cözümünü bilmiyorum ama fikir vermesi acısından clio II 1.6 olanlarda k4m rolanti yükseliyor inmiyordu potansiyometre isimli (yanlış hatırlamıyorsam) sensörü değiştirince sorun düzelmişti 2000 devir altındada tekliyordu gazda oda düzelmişti




  • Pi kullanıcısına yanıt
    Aynısını banada dedi usta, parça nın fiyatı bir depo benzin le aynı ve kesin düzelir garantisini de veremiyor usta. Parça değişimi sonrası ustadan kesin düzelir cevabını aldıktan sonra parça değişimi daha mantıklı geldi bana. Kutup başını söküp 2,3 saat bekleyip takdıktan sonra bir müddet düzelmişti.

    Şunuda belirteyim benim rolanti düşmüyordu yükseliyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 19 Nisan 2016; 19:15:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Bundan sonra boyle Kisa ve oz. Pi Alete baglayinca oksijen sensoru hatasi verdi. Degerleri falan baktik. Sensorun biri bozuk dedi. Ama farkli yere de soracagim. O da aynini soylerse mecbur gerekiyorsa degicecegiz. Ozel bir durum olmadikca tuplu arabaya paydos arkadas. Ucuz mucuz ama derdi başladı mi bitmiyor

    TÜP=BELA,PATLARSINIZ felan diyince savunuyordunuzNeyse abi problem dedikjleri gibi oksijen sensörü olabilir bir ihtimalde map sensörü..Probleminide çöz sat bence abi..Dizel era bile alsan yine sat o kadar..

    Bu arada nick güzelPiiii




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gazeteciya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Selamlar beyler.

    Ustadan geldim simdi. Bir umutla gittim. Ama donusum muhtesem olmadi

    Asian bilmem ne el cihazini bagladi araca. Oksijen sensoru arizasi buldu. Servise sormadik haliyle. Boschtan sordurduk. 375tl istanbuldan gelir isterseniz dediler.



    Yukarida videoda gorulen sorunun bundan dolayi olabilecegini soyledi. Oksijen sensoru yaparmış bu durumu. Sicak havada sicakken devir hooop dusup sonra toparlıyor. Mevzu bu.


    Oksijen sensoru yapar mi bu durumu?

    Ha sunu söyledi. 1 depo benzinde kullan. Biraz da devir cevirirsen duzelebilir. Olur mu boyle?

    bu sorunun cözümünü bilmiyorum ama fikir vermesi acısından clio II 1.6 olanlarda k4m rolanti yükseliyor inmiyordu potansiyometre isimli (yanlış hatırlamıyorsam) sensörü değiştirince sorun düzelmişti 2000 devir altındada tekliyordu gazda oda düzelmişti
    çok sinir bozucu bir durum önceki aracım lpgliydi böyle rölanti asağı yukarı oynuyordu bazen devir düserken debriyaja basınca stop ediyordu, öyle ki, bir gün çevre yolunda ilerlerken dönüs yapacağım sırada devri düsürüp vites küçültünce araba stop etti ve bariyerlere girmeye ramak kala kurtardım o gün bir daha lpgli araba almamaya dair karar aldım sorununuz için map sensörü de çözüm olabilir




  • Her bujinin uzerinde bir de(ateşleme) bobini var bunlarda; ona da baktirin.. bogaz kelebegi de kirlenmis olabilir. Bunlardan degilse map/maf sensoru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.