Şimdi Ara

Ön düzeni en sağlam araba

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
56.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Megane II kullanıyorum,

    Bulunduğum şehirde yollar çok iyi değil,

    her 5 ayda bir rot balansına baktırıyorum aracın, geçen sene rot kollarının rot başlarının değişmesi gerektiğini bunlar değişmezse rot ayarının bi işe yaramayacağı söylendi, yetkili servisde bunlar değişti, ilk aylar her şey iyi şehirler arası düz yola çıkınca sorun olmuyordu ama rot ayarı yine bozulmaya başladı. Servis rot kollarında gevşeme olduğunu bi süre daha böyle binmemi ve sonra yine değiştirmem gerektiğini söyledi, parçanın daha yeni değiştiğini garantiden yenisini vermemelerini söyledim, sorunun parçalarda değil yollarda olduğunu bu yollarda hangi araç olsa bozulma olacağını söylediler.


    Çevremde farklı marka aracı olan herkes aynı konudan şikayetçi, yollar çok bozuk ön düzeni bozuyor.

    Ülkemizin bu güzel yolları için ön düzeni en sağlam binek araç hangisi,


    Ön düzen konusunda en az sorun hangi marka modelde, arazi araçları hariç.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön Düzeni En Sağlam Arabalar

    Arabanızın ön düzeni, aracınızın güvenliği ve performansı için hayati önem taşır. Sağlam bir ön düzen, daha iyi yol tutuşu, daha kısa fren mesafeleri ve daha uzun lastik ömrü sağlar.

    Ön düzeninizin sağlamlığını etkileyen bir dizi faktör vardır, ancak en önemlilerinden bazıları şunlardır:

    • Alt Takım: Alt takım, aracınızın tekerleklerini ve süspansiyonunu birbirine bağlayan bir dizi bileşenden oluşur. Sağlam bir alt takım, aracınızı yolda sabit tutmaya ve yol darbelerini emmeye yardımcı olur.
    • Ön Takım: Ön takım, aracınızın direksiyon sistemini ve süspansiyonunu içerir. Sağlam bir ön takım, hassas direksiyon ve viraj yeteneği sağlar.
    • Jantlar ve Lastikler: Jantlar ve lastikler, aracınızın yolu kavramasını ve yol darbelerini emmesini sağlar. Sağlam jantlar ve lastikler, aracınızın genel ön düzen sağlamlığına katkıda bulunur.

    Ön düzeninizin sağlamlığını korumak için yapabileceğiniz bir dizi şey vardır, bunlar şunlardır:

    • Düzenli bakım yaptırın.
    • Yol darbelerinden kaçının.
    • Aşırı yükleme yapmayın.
    • Doğru lastik basıncını koruyun.
    • Jantlarınızı ve lastiklerinizi düzenli olarak kontrol edin.

    Ön düzeninizin sağlam olması, güvenli ve keyifli bir sürüş deneyimi için çok önemlidir. Yukarıdaki ipuçlarını takip ederek aracınızın ön düzeninin sağlamlığını koruyabilir ve aracınızdan en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

    Alt Takım En Sağlam Araba

    Alt takımı en sağlam arabalar, yol darbelerine ve aşınma ve yıpranmaya dayanma konusunda en iyi performansı gösteren araçlardır. Bu araçlar genellikle daha sağlam süspansiyon bileşenlerine, daha güçlü kasalara ve daha dayanıklı jantlara sahiptir.

    Ön Takım En Sağlam Araba

    Ön takımı en sağlam arabalar, hassas direksiyon ve viraj yeteneği sunan araçlardır. Bu araçlar genellikle daha güçlü direksiyon bileşenlerine, daha hassas süspansiyon ayarlarına ve daha iyi yol tutuşu sağlayan lastiklere sahiptir.

    Araba Alt Takım Masrafı

    Araba alt takım masrafı, aracın markasına, modeline ve hasarın ciddiyetine bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, bir alt takım onarımının maliyeti 500 ila 2.000 dolar arasında değişebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bunu kimse söyleyemez ön takımı saglam diye bir arac yoktur kullanmaya yada yolların duruma göre degişir zaten ön takım garantiye girmez sürücü hatası diye gecer
  • Sıfır aldığımız 1993 model 1.6 SX TEMPRA'nın olmadığını söyleyebilirim.

    Baraj Yolu Saray Ekmek Fırınından sonraki ışıklarda meşhur bir ÇUKUR vardı, ben öğrenene kadar meşhur değildi, ben öğrendikten sonra meşhur oldu. Sol ön teker içine girdiğinde DRANK veya PAT ya da ÇAT gibi bir ses çıkmadı, "LÖÖNNK" diye bir dof ve pof ses oluştu ve anında direksiyon şakülünden çıktı.

    Kaç defa, kaç defa, kaç defa ön düzene girdi, aracı 10 yıl sonra satmamıza, tablalarını yenilememize, jant ve lastikleri de değiştirmemize rağmen o hata bir türlü düzelmedi! Tempra'nın bu yönü ne yazık ki beni en çok üzen taraflardan birisi oldu. Diğerlerini saymıştım, yeri geldiğinde hatırlatırım. Liste uzun çünkü.




  • Cevaplarınız için teşekkür ederim,

    Bir sorum daha var, servisde rot ayarını yapan cihazın ekranı aşağı yukarı burdakine benzer ama dikkatimi çeken bi nokta var,

    Bu resimdeki değerler bir biri ile aynı ama servideki cihazda aracın rot ayarını yaparken bu değerler aynı değildi, sağdaki rakamlar soldaki rakamları tutmuyordu

    servise sorduğumda aracın rot ayarları bu şekilde, o değerler birbirini tutmaz zaten dedi.

    bu ne kadar doğru, mantıken bence tutması gerekiyor ama bu konularda çokda bilgim yok.

     Ön düzeni en sağlam araba
  • Ben de 2000 model 173.000 km'de Focus1 var, araç 10 yıldır bende. Burda da yollar berbat, arabayı çok özenli falan kullanmıyorum, çukurlarda falan çok fazla frene de basmıyorum. Şimdiye kadar ön takımla ilgili önde Z-rot kolu değişimi dışında hiç bir arıza, ayar tutmama falan olmadı. Servisçinin "abi yollar bozuk, durmadan arıza yapması normal" demedi gibi zırvalık olamaz.

    Ha bu arada Megane II'lerin an takımları çok zayıf, bir arkadaşım Megane-II'sinin ön takımlarını 2-3 kez arıza sebebiyle değiştirdi ama nafile, şimdi gene arızalı. Adama illalah geldi "teker kopana kadar bi şey değiştirmeyecem" dedi en son, şimdi arızalı şekilde biniyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 22 Aralık 2010; 9:44:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sıfır aldığımız 1993 model 1.6 SX TEMPRA'nın olmadığını söyleyebilirim.

    Baraj Yolu Saray Ekmek Fırınından sonraki ışıklarda meşhur bir ÇUKUR vardı, ben öğrenene kadar meşhur değildi, ben öğrendikten sonra meşhur oldu. Sol ön teker içine girdiğinde DRANK veya PAT ya da ÇAT gibi bir ses çıkmadı, "LÖÖNNK" diye bir dof ve pof ses oluştu ve anında direksiyon şakülünden çıktı.

    Kaç defa, kaç defa, kaç defa ön düzene girdi, aracı 10 yıl sonra satmamıza, tablalarını yenilememize, jant ve lastikleri de değiştirmemize rağmen o hata bir türlü düzelmedi! Tempra'nın bu yönü ne yazık ki beni en çok üzen taraflardan birisi oldu. Diğerlerini saymıştım, yeri geldiğinde hatırlatırım. Liste uzun çünkü.

    Taner bey olur mu hiç belki de ön düzeni en sağlam araba tempra çünkü salıncakları döküm.ama salıncakları döküm yapan fiat rotlarını da keşke sağlam üretseydi bi yere yönelmiş diğerini zayıf bırakmış.Belki tasarlayan mühendisler farklıydı.Biri çok sağlam olsun istedi diğeri de fabrika kâr yapsın istedi sonuç böyle olmuş olabilir..

    şaka bi tarafa
    Ön düzeni en sağlam araba konuyu açan için megane 1 önerebiliriz.




  • Mazda diyecegim gene mazda dusmanlari atlayacak.neyse kullandiklarim arasinda mazda diyorum.defalarca sert cukura girdim hatta burun asagi hendege yuvarlandim.ne rot basi kirildi ne balansi bozuldu.ozellikle rot balans icin servise gitmedim.Ama lastik havalarim cok inerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ön düzeni sağlam araba demeyecem ama ön düzen takımı en ucuz araba olarak ben Tofaşın kuş serisi (Doğan, Şahin) otomobillerini gördüm. Bir tanıdığım ön düzenini 200 TL'ye hallettirmişti.
  • vw caddyım vardı. 110 bin de sattım ne rot ayarına ne balansa girdi.çok saglam bı ön düzeni vardı.
  • Benim aracında ön düzeni yollardan dolayı bozuk. Kaç aydır önemsemiyordum, ama iyice sesler arttı. Dün kontrol ettridim, yarında yapılacak. Masraf 300 TL. Aracımın mekanik aksamı sağlam olmasına rağmen, gerçekten yolların çok kötü olması bu sonucu doğurdu. Kaç kere çukura düştüğümü hatırlamıyorum. Bence burada verilecek cevap şu arabanın ön takımı sağlam değilde, ön takım yapım maliyeti ucuz sorusuna cevap aramak gerekir.
  • çoğu kişi aynı şikayeti kendi aracında da yaşıyorsa, demekki asıl problem yollarda
    tamam bazı arabaların standart ön takım sorunları olabilir, farklı farklı modellerde de bu soruna rastlanıyosa yol sorununuz ciddi demektir
  • Araç muayeneleri Avrupa standartlarında ama yollarımız maalesef.
  • Ön takım veya alt takım.Aracın bulunduğu bölge ve sürücüsüne bağlı.Aynı şartlar altında aynı sürücülerle tüm modeller test edildiğinde gerçek ortaya çıkacaktır.Bizim burda yapacağımız yorumlarda kimisi der ki bende xxx marka yyy model vardı ön takım süperdi hiç bozulmadı der ve bunu okuyan insan kendi bulunduğu bölgenin yollarını ve kendi sürüş sitilini düşünerek
    -vay be demek ki bu arabanın alt takımı sağlam. diyebilir.

    Ama bunu derken aracını öven şahsın yol şartlarını ve sürüş sitilini düşünmez.Ben görüyorum ki bir aracı alıp çok itinalı kullanan kasislerden kaplumbağa gibi geçenler oluyor ve altındaki araç pahalı bir araç.Bu kullanım sitili ile 10 yıl o araca biniyor ve sonra bir kere olsun rot değiştirmedim diyor.Sonra bir başka biri aracı özenle kullanmaz sert sürer.Yolları bozuktur.İlk örnekti yorumu duyunca;

    -ulen benimki hiç sağlam değilmiş kaç kere rot değişti. der.

    Benim babada 10 yıldır accent var ve bir kere rot değişti.Alt takım süper sadece lastik takozlar bittiği için lok lok ses gelir ama gel gelelim babam yılda 5000km yol yapar yapmaz.Şimdi yılda 10bin 15bin yapan araçla ve de bu kmyi yaparken sert kullanılan bir araçla karşılaştırmak yanlış olur.Ama bu hatayı yapıyoruz bilmeden farketmeden forumda karşılaştırıyoruz.Hiç tanımadığımız etmediğimiz insanların yazdıklarından yola çıkarak ki yazarak iletişim kurmak çok düşük seviyedir Jest mimik duygu düşünce eksik kalıyor kendi aracını yeriyor veyahut övüyor.

    ş.içi yakıt değerleri konusunda da bu oluyor.Niğde merkezde oturan biri ile istanbul merkezde oturan biri ş.içi yakıt değerlerini karşılaştırıyor.Sonra istanbuldaki aracına köpürüyor niğdedeki aracına bi kat daha hayran kalıyor.bu da bu tür örneklerle uzar gider...




  • Hocam bence alman arabalari saglam o konularda. Astra g kullaniyorum 6 senedir daha hic on duzenle ilgili bir problem olmadi. Buradada yer yer problemli yollar. 120 vs yapiyorum aralarda direksiyonun titredigi bir yere cektigi bir anormallik olmadi bende. Bence astra lar iyi o konuda.
  • 2006 yılında aldığımız Cerato'dan çok memnun olmamıza rağmen,sizin gibi ön takım sıkıntısı yaşıyorduk.Rot yapılıyor,kısa süre sonra ayarlar bozuluyor,servise gidiyoruz,sorunu çözemiyorlar vs vs derken Carens'e geçiş yaptık 2008 yılında.65 binde araç şuan,standart rot ayarı dışında ön takımla ilgili hiçbir sorunumuz yok.Bu arada,aracı hor kullanmıyoruz,fakat yazın en az 1 ay araç toz-toprak patika yollarında kullanılıyor.


    Geçen yaz bir akrabama bizim tavsiyemizle 2006 model Cerato aldık,kronik debriyaj problemi dışında hiçbir sorun yaşamadı...Bir başka akrabam bizimle birlikte 2006 yılında 1.5 dizel Megane II almıştı,köy yollarında kullanılıyor araç sürekli,hala onlarda.Şu meşhur tıkırtı seslerinden başka bir problemden bahsetmediler bana.Belki de biraz şans işi bu işler


    Eğer imkanınız varsa altı yüksek,ön takımı daha sağlam araçlara yönelin.Qashqai,Sportage,Ix35 gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sıfır aldığımız 1993 model 1.6 SX TEMPRA'nın olmadığını söyleyebilirim.

    Baraj Yolu Saray Ekmek Fırınından sonraki ışıklarda meşhur bir ÇUKUR vardı, ben öğrenene kadar meşhur değildi, ben öğrendikten sonra meşhur oldu. Sol ön teker içine girdiğinde DRANK veya PAT ya da ÇAT gibi bir ses çıkmadı, "LÖÖNNK" diye bir dof ve pof ses oluştu ve anında direksiyon şakülünden çıktı.

    Kaç defa, kaç defa, kaç defa ön düzene girdi, aracı 10 yıl sonra satmamıza, tablalarını yenilememize, jant ve lastikleri de değiştirmemize rağmen o hata bir türlü düzelmedi! Tempra'nın bu yönü ne yazık ki beni en çok üzen taraflardan birisi oldu. Diğerlerini saymıştım, yeri geldiğinde hatırlatırım. Liste uzun çünkü.

    Tempra da sorun yaşamayan yok,maesef hassas bir araba.

    Sorunuza gelecek olursak,arazi araçları ve pick-up'lar bu konuda iyidir.Bunun dışında hemen hemen tüm Ford'lar Tr yollarına gider


    Birde genel manada ticari araçlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentex Dentex -- 22 Aralık 2010; 12:00:48 >




  • Bu konuda japonların geneli sağlamdır.Ben şahsen Mazda 323 kadar mekaniği sağlam araba görmedim.Arabanın ciğerini söküyordum yinede banamısın demiyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 22 Aralık 2010; 21:49:36 >
  • bende 3.5 senede escortun bir defa z rotlarını değiştirdim, onda da üzerinden çıkanlar ne zaman takılmıştı allah bilir onun dışında aracı çok titiz kullanmamama ve bir çok kez görmeden çukurlara dalmama rağmen rotta vs. bir sorun yaşamadım.
  • bence de fordlar bu konuda iyidir.
  • Hadi bakalım Japonlarmı-Almanlarmı-Fransızlar mı ?
    Hangisinin ön düzeni daha sağlam
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.