Şimdi Ara

Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
4
Favori
9.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Yaklaşık üç ay önce çok sevdiğim Chevrolet Cruze ile vedalaştım. Aslında niyetim aracımı yıllarca kullanmaktı. En yakın arkadaşım ısrarla isteyince onu kıramadım. En meşakkatli uğraşlardan biri ile baş başa kaldım: Araba bulmak.

    Cruze öyle bir araç ki C sınıfından ne beklenirse fazlasıyla veriyordu. Bütçemi 10000 ila 20000 artırıp bulabildiğim araçlar Cruze'dan çok çok üstün değildi. 20000 ekleyip benzer bir araca binme fikri çok yanlış geldiğinden D sınıfına geçmeye karar verdim.

    55000-70000 lira fiyat aralığındaki seçenekler şunlardı:

    *Avensis 2.0, Premium, CVT.
    *Mazda 6, lpg, otomatik (2010 falan olabiliyor)
    *Passat B7 kasa, Comfortline, DSG
    *Insignia, 1.6 T, Cosmo, Otomatik.

    Mazda 6'nın yenileri şahane ama 2010 model olanlar o kadar cazip gelmedi. Avensis'i biraz yaşlı işi bulduğumdan eledim. Aslında şahane arabalar ikisi de. Passat'ı fazla "iddiasız" buluyordum ama malum ikinci el değeri nedeniyle hep seçenek olarak tuttum. Öğretmen arkadaşın birinde manüel Trendline olanı vardı. Şöyle bir tur atmak istedim. Detaylı incelemenin sonucunda bu aracı alırsam çok da mutlu olmayacağımın farkına vardım. Insignia tek seçeneğim oldu.

    Sahibinden'de 72000 lira civarı, temiz gördüğüm tüm araçları favoriledim, beklemeye başladım. Sonunda birisi acil ihtiyaçtan 68000 liraya düşürdü ve bana gelen mesajdan yaklaşık bir dakika sonra adamla anlaştım.

    Alınan araç şöyle: Insignia, Cosmo, 1.6 turbo, otomatik, açılır tavan bölümlü, dört egzoz çıkışlı, aynaları ve rüzgarlıkları siyah renkli, beyaz bir araç. Kilometresi 39000'di. Sağ arka kapısında lokal boya var. Vites topuzu derisinde ve koltuk hafıza bölümündeki plastikte ufak çatlamalar var.

    2,5 ayda 2000 kilometre yol gittim ve araçla ilgili yeterli bilgiyi topladığımı düşünüyorum. Arabayı merak edenler ve almayı düşünenler için faydalı bir yazı olmasını umuyorum.

    Dış Tasarım:

    Aracın dış tasarımını çok beğeniyorum. Rakipleri oldukça ağırbaşlı görünürken bu araçta spor bir otomobilden izler bulmak mümkün. Arkaya doğru eğilen tavan çizgisi ve arkada iyice daralan tasarım spor görünümü perçinliyor. Ön tasarımda "kızgın" bakışları seven biri olarak aracın tasarımını biraz fazla "naif" buluyorum. Bunun dışında yan ve arka tasarımı çok beğeniyorum. Genel olarak dış görünüme gönül rahatlığıyla 10 üzerinden 8 verebilirim. Aldığım çocuğun taktırdığı cam rüzgarlığı çok basit görünüyor. 4 çıkışlı egzoz ve siyah detaylar fena değil. AFL farlar ve bagaj kapağına taşan arka stoplar ise bence şahane görünüyor. 18 inç jantlar lastik alırken can yaksa da gayet güzel duruyor.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    İç Tasarım ve Donanım

    Aracın sportiflik iddiası içeride de devam ediyor. Büyük boyutlarına rağmen o kadar ferah hissetmiyorsunuz. Bu bir algı olayı ve koyu renk iç döşemeler bu algıyı destekler nitelikte.

    Koltuklar

    Sürücü koltuğu elektrikli ve hafızalı. Sürüş pozisyonu çok başarılı. Sağ ön koltuk ise yarı elektrikli. Ön koltuklarda bel desteği var ve uzun yolda çok faydalı oluyor. Yarı deri olan koltukların kumaş kısımları oldukça kaliteli. Koltuk kafalıklarının tek elle ayarlanabilmesi de güzel bir detay. Koltuk konusunda eleştirilecek bir şey bulamadım.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Direksiyon

    Deri direksiyon simidinin şekli ve boyutu yerinde. Üzerindeki tuşlarsa biraz kalabalık. Hayalet göstergeyi direksiyon üzerinden yönetmek bir alıştırma evresi gerektiriyor. Krom detaylar direksiyonu oldukça şık kılıyor.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Ön Konsol - Kontroller - Ekranlar

    Ön konsol tasarımı makyajla birlikte sadeleştirildi ve bence sınıfına yaraşır bir hale geldi. Kontroller oldukça basit ve tuşların basma hissi oldukça güzel. Tüm işlevlere erişim kolay ve içgüdüsel. Anahtarsız çalıştırma butonu olması gerektiği yerde. Çift bölgeli klimanın sıcaklık artırma/azaltma tuşlarının hassasiyeti yetersiz sadece.

    Ekranların çözünürlüğü ve hassasiyeti çok çok iyi. Hayalet göstergeden müzik ve telefon dahil her şey direksiyondaki tuşlar aracılığıyla kontrol ediliyor. Ortadaki ekran 8 inç genişliğinde ve menüler içgüdüsel. Navigasyon olmaması bir eksiklik ama çok pahalı olduğu için yazılım attırmayı düşünmüyorum. Opel telefon ekranını USB girişi ile bağlayınca ekranlara yansıtacak bir güncelleme vereceğini duyurdu.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Kadranlar hayalet gösterge ile başarılı bir şekilde birleştirilmiş. Hız göstergesini ayarlardan manüel ya da digital yapmak mümkün. Hayalet göstergeden sürüş bilgilerini öğrenmek oldukça kolay.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Kapılardaki butonlar olması gerektiği yerde.

    Ön konsolu kapılar ile birleştiren ve arabanın B sütunlarından ön tarafı boylu boyunca kaplayan ahşap görünümlü plastik çok şık görünüyor. Bu malzeme vites önünde de kullanılmış. Malzemenin kötü yanı ise kolayca toz tutması.

    Genel olarak kokpit sizi mutlu edecek cinsten.

    Genel Malzeme Kalitesi ve İşçilik

    Elinizin değdiği yerler yumuşak plastik ya da deri. Altlara inildikçe sert plastik hakim olmaya başlıyor. Malzemelerin dokunma hissi gayet başarılı. Ön ve arka kapıların üst tarafları yumuşak plastik ancak kapı içi gözlerinin herhangi bir malzemeyle kapanmamış olması sınıfına yakışmamış. Torpidonun içi ise kadife kaplı. Arabada önemli bir işçilik kusuru bulamadım.

    Eşya Gözleri ve Kullanışlılık

    Araçta yeterli eşya gözü mevcut. Far kumandası altında derince bir göz var. Kapı cepleri gayet geniş. Torpido gözü fena değil ama soğutma yok. Ön kolçak altındaki göz biraz dar. Gözlüklük ne yazık ki bulunmuyor. Arka koltuk arkası cepler de mevcut.

    Bagaj 500 litre ancak koltuklara doğru zemin biraz bombeleniyor. Yükleme ağzı tasarım nedeniyle hem dar hem de yüksek.

    Arka koltuklarda kol dayama var. Kol dayamanın içinde iki bardaklık ve bir göz var. Arka koltuklar için havalandırma ve 12 volt girişi mevcut.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Arka koltukta makam perdesi denen bir donanım mevcut. Ben gayet başarılı buldum.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Ses Sistemi

    Herhangi bir ek ücret ödenmeden alınmış ses sistemi ancak bu kadar kaliteli olabilir. Ses yüksekliği de netliği de mükemmel. Her iki ekrandan da yönetilen sistemde istediğiniz şarkıyı bulmak çok çok kolay. Vites topuzunun biraz gerisinde bulunan ve aslında pek bir işe yaramayan mouse benzeri aygıt ise aradığınız şarkının ilk harfini yazarak şarkı bulmayı kolaylaştırıyor. Bluetooth ile telefon bağlantısı yapmak çok kolay. Gözünüzü yoldan hiç ayırmadan hayalet gösterge ile arayacağınız kişiyi seçip arayabiliyorsunuz. Gayet çalışılmış ve güzel özellikler bunlar.

    Arka Yaşam Alanı

    Boyum 191 cm ve buna rağmen rahat oturuyorum. Arkaya doğru alçalan tasarım nedeniyle baş mesafesi 193 cm için limit denebilir. Omuz mesafesi ise çok iyi. Çocuk koltuğuna rağmen iki kişi çok rahat oturuyor. Benim gibi sırıklar dışındakiler için yayla gibi denebilir. Hanım ve çocuk arka koltukta çok rahatlar ve bu beni mutlu ediyor.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    İç Tasarım ve Donanım Notları

    * Ayarlarsanız koltuklar arabadan inerken geri çekiliyor ve binince sürüş pozisyonuna geliyor.
    * Ayarlarsanız geri vitese takınca sağ dikiz aynası kendiliğinden eğiliyor.
    * Ayarlarsanız farlar bir süre açık kalarak gece yolunuzu aydınlatıyor.
    *AFL farlar çok gelişmiş bir teknoloji. Döndüğünüz yönü aydınlatıyor. Karşıdan gelen varsa uzunları kapatıyor. Aydınlatma gücü yüksek.
    * Sol dikiz aynası gece kararıyor. Hiç alışamadım.
    *Ortadaki mouse benzeri aygıt yerine bir joystick koysalar iyi olurdu. Çok çaba gerektiriyor.
    *Klima sıcaklık artırma ve azaltma tuşları eski tip dönmeli olsa daha rahat kullanılırdı. Tasarım iyi ama basmak biraz zor.
    * Ne torpido gözünde ne de kolçakta soğutma var. Bu bir eksiklik.
    * Anahtarsız giriş güzel ama kendi kilitlemiyor. Kapı üzerlerindeki tuşlara basmayı gerektiriyor.

    Sürüş Dinamikleri ve Yakıt Tüketimi

    Motor

    170 beygir SIDI doğrudan enjeksiyonlu motor makyaj ile geldi. Eski 1.6 turbo motordan 10 beygir daha az güç üreten motor düşük devirde verdiği tork nedeniyle önceki motordan çok daha iyi bir ekonomi sağlıyor.

    Şanzıman

    Bu şanzıman ne kadar eleştirilse de ben başarılı buluyorum. Tam otomatik olan şanzıman ZDF ayarında değilse de sarsıntısız ve konforlu geçişler sağlıyor. Öyle ki devir saatine bakmadan vites geçtiğini anlamak imkansıza yakın. Vites düşürürken de hiçbir sarsıntı yok. Bunların yanında 0-100 değerini 0,7 saniye törpülediğini söylemeden gecmeyelim.

    Yol Tutuş

    Kusursuz. Yatmıyor, kaymıyor, limitlere ulaşılmıyor. Kış lastiklerine rağmen hiçbir sıkıntı yok. Hisli direksiyon ile birlikte çok zevkli yolculuklar sağlıyor. Üst hızlarda dahi rayda gider gibi bir his veriyor.

    Performans

    9,9 saniyede 0-100 hızlanması tamamlanıyor. Ara hızlanmalar tatminkâr. Yalnız motor 170 değil de 150 beygir gibi hissettiriyor. Aracın yüksek ağırlığı bunun başlıca sebebi. Eğer 100 kilogram hafif olsa bu araç tadından yenmezdi. Volkswagen bu açıdan başarılı işler yapıyor. Yeni modelde bu ağırlığı yol tutuştan ödün vermeden atarlarsa bir efsane doğacak demektir.

    Yakıt Tüketimi

    Araba ısınmadan biten 1,5 kilometrelik yol. Yol boyunca en az 10 dur-kalk ve park ediş. Rölantide radyo kurcalama, çok nadiren şehiriçi gezinti...


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Lüleburgaz-Kırşehir arası. İstanbulda 40 kilometre'yi 3,5 saatte geçiş. Otoyolda 110-130 arası hızlar.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Otoyol sürüşü, çok az trafik.


    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik - Ayrıntılı İncelemesi

    Yakıt sınıfı ve ağırlığı düşünüldüğünde bence fena değil. 122 beygirlik Passat'tan yarım litre civarı fazla yakıyor ama değer.

    Lpg Uyumu

    Doğrudan enjeksiyon olduğu için lpg uyumu biraz sıkıntılı. Dört adet kit buldum:

    1. Landirenzo sıralı sistem lpg kiti. %25 tasarruf sağlıyor. Fiyatı 3500 lira
    2. Prins sıvı lpg sistemi. %100 lpg ile çalışıyor yani hiç benzin kullanmıyor. %50 civarı tasarruf sağlıyor. Fiyatı 7500 lira.
    3. İcom sıvı lpg sistemi. Fiyatı ve tasarruf oranı Prins ile aynı.
    4. Marjet sıvı sistem lpg. Fiyatı 4000 lira. %50 tasarruf sağlıyor.

    Marjet kendini kanıtlarsa düşünülebilir. Diğer seçenekler benim gibi yılda 10000 kilometre yapan için akıllıca değil.

    İkinci El

    Hak ettiği fiyatlara satılmıyor ki ben de bu yüzden aldım. Piyasası hızlı. 75000 civarı mantıklı fiyat verenler aracı kolaylıkla satıyor.

    Konfor

    Bu kısım benim için en önemli ölçüt. Her ne kadar genç olsam da, performanslı ve dinamik araçlara bayılsam da konforsuz bir araç bir aile otomobili olamaz. Eşimin ve çocuğumun rahatı benim için çok çok önemli. Yüksek donanımı ve ferah iç mekânıyla konforlu olmaya göz kırpan aracım yalıtım ve süspansiyon kalitesi ile bu algıyı tamamlıyor.

    Yalıtım

    Rüzgar sesi 150 kilometre/saat hıza kadar yok. Biraz gereksiz küçük tutulan aynaların da bunda payı vardır elbette ama araç bu konuda çok başarılı.

    Motor sesi yok. Yok yani, bildiğiniz yok. İnsan arıyor hatta biraz ama yok.

    Yol sesi üzerinde Bridgestone Potenza varken ses vardı. Continental kış lastiği takınca yol sesi çok azaldı.

    Trim sesi yalnızca aldığım arkadaşın taktırdığı, kelebeğe(!) benzeyen rüzgârlıktan biraz geliyor. Onun dışında sıfır.

    Aracın yalıtımı genel olarak çok başarılı.

    Süspansiyon

    Hem sert, hem konforlu. 18 inç jantlara rağmen darbeleri kolayca sönümlüyor. Süspansiyonun bağımsız olduğunu ve gayet sessiz çalıştığını söylemeliyim.

    Bakım ve Parça Maliyeti

    Henüz bakıma girmedim ve bir arıza yaşamadım. Konuya benim de bilgilerinden çok faydalandığım bir üyeyi çağırayım ki sorular varsa sorulabilsin. @esmerce

    Sonuç

    Öğretmenim. Okulum yürüme mesafesinde ve nadiren şehiriçi yolculuk yapıyorum. Haftasonları yakın il ve ilçelere kısa gezintiler dışında tatillerde uzaktaki memleketlere gidiyoruz. Lpg hâlâ bir seçenek, iyi bir kampanya denk gelirse taktıracağım. Yakıtı insanların korkuttuğu kadar saçma değilmiş, buna çok memnunum.

    Aracın ağırlık dışında ciddi bir sorunu yok. Severek kullanıyorum. Yaklaşık üç saatte bitirebildiğim bu yazı umuyorum ki birilerinin işine yarar. Telefonum biraz dandik olduğundan fotoğraflar pek iç açıcı değil bunun da farkındayım.

    Umarım ki herkes gönlünde yatan araca sahip olur. Okuyan ve yorumlayanlara şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 26 Ocak 2017; 17:17:19 >







  • Hayirli olsun hocam yakit tuketimi nasil bende de 1.6 turbo var 2009 sizin nasil tuketim
  • Hocam araç 170 beygirlikten mi?
  • konu kalabalığı olmaması açısından buradan sorayım.
    3 ocakta sıfırını nasip oldu aldım benzinli otomatik edition elegance ını.
    şehir dışında bir opel bayiinden aldım istanbula geldim.
    araçla alakalı uzun farları ve sellektörü az geldi bana karanlıkta normal fakat otobanda yol ışıklarından öndeki aracı pek uyaracak cinsten değil.bununla alakalı ne yapabilirim.uzunda kısada anladığım kadarıyla tek mercek içinde.sadece içindeki ampülü değiştirip led xenonlardan taksam nasıl olur.sadece mevcut ampülü çıkarıp o takılsa çözülürmü olay.aslında bu şimşek etkili olanlara gidiyor aklım fakat onlarda çok abartılı öndekini karşıdakini kör edip küfür yemek istemiyorum.
    yapan bilen arkadaş varsa tavsiye verirse sevinirim.internette araştırdım fakat tam istediğim cevabı bulamadım.

    teşekkürler
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Evet.
  • nasipse bende alıcam bakalım bu kadar dolusunu bulabilir miyim muamma
  • Aksam okurum.
  • Araba kaç model hocam? Ben de 1.4 astra sport otomatik var. Bu arabaya geçmeye değer mi?
  • o koltuktaki plastik catlagini cogunda gordum bi ara 2.0 dizel otm lere bakarken.


    Edit: Hayırlı olsun demeyi unutmuşuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 23 Ocak 2017; 18:41:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktuğbey

    Hayirli olsun hocam yakit tuketimi nasil bende de 1.6 turbo var 2009 sizin nasil tuketim

    Yakıt tüketimini fotoğraflarla desteklenmiş şekilde yukarıda paylaştım.
  • Çok güzel bir paylaşım olmuş. Elinize sağlık. Güle güle kullanın.

    Forumdan bildiğim Cruze macerasını bitiren arkadaşlar birer birer artıyor. Bakalım benim için gelecek neler gösterecek, merakla bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shintai -- 23 Ocak 2017; 18:10:58 >
  • Çok yakıyor beBir de 170 beygire 9.9 saniye 0-100 çok gibi.Ağır tamam ama en azından bir 8.8 olmalıydı.Yeni kasadaki 165 hp'lik motor ne yapacak bakalım.
  • Güzel bir paylaşım olmus tesekkurler.

    Edition sıfır kaça mal oldu? Tavsiye edermisiniz?
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Dolusu çok. Hatta şerit takip, sürüşe duyarlı hız sabitleyici, ayarlanabilir şasi ve süspansiyon...gibi sayılamayacak kadar çok ek donanımlısı var ama fiyatlar hemen 80000 lirayı aşıyor. 73000 gibi bir rakama benimki gibi bulunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 25 Ocak 2017; 13:48:4 >
  • Güzel objektif bir inceleme olmuş, elinize sağlık.
  • Anahtarsiz giriş kendini otomatik kilitliyor hocam. Bu da benden sana sevindirici bir bilgi olsun
  • hayırlı olsun

    içi ferah demişsiniz ama bence pek ferah ve geniş bir araba değil

    hangi arabaya gore kıyaslarsınız?
  • Kazasiz belasiz guzel gunlerde kullanin hocam.



    Benim anlamadigim daha 40 bindeki bi arabanin koltuk plastigi nasil kirilmis?
  • kartalus kullanıcısına yanıt
    Eleman diziyle basmış olmalı.
  • bende 1.4t düşünüyorum dolusunu bulsam alıcam 65 civarına
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.