Şimdi Ara

Opel Vectra 100. Yıl Hakkında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
3.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar.

    Geçtiğimiz hafta özelliklerini çok beğenmem dolayısıyla 2000 Model Opel Vectra 100.yıl Özel üretim araç aldım. Araç 188.000KM'de. Benden önceki sahibi maddi durumu dolayısıyla aracı 2 ay hiç kullanmamış. Kimse de bana 2 ay yatmış arabanın yağının hemen değişmesi gerektiğini söylemediği için arabayı aldığım yerden memleketime 170KM yol yaptım. Aracın ruhsat ve muayene işlerini hallederken 100KM de şehir içinde yaptım. Fakat bu KM sonunda arabayı muayeneye götüren arkadaşım muayeneden getirdiğinde, motordan bir tıkırdı gelmeye başladığını söyledi. O gün de sağanak bir yağmur yağıyordu. İş yerimle şehir merkezi arası 10KM yağmur sırasında ben bu tıkırdıyı duymadım fakat bu 10KM sonunda motordaki tıkırtılar yükseldi ve arabam stop etti. C.tesi günü arabayı sanayiye çektirdim. Usta ses motordan geliyor, arızayı anlayana kadar parça parça sökeceğiz dedi. Eksantirik Mili ve Subaplar kontrol edildi, sorun çıkmadı. Motor üst bloğu yerinden çıkarıldı ve pistonlara geldiğinde 4 numaralı pistonda boşluk olduğu, arabanın yatak sarmış olduğu anlaşıldı.

    Krank Miline geldiğimizde dört numaralı piston, yatağı baya bir ezmiş. İncecik bir metal halini almış. Krank Milini de aşındırmış. Krank mili taşlanarak kurtarılabilir mi diye rektefiye ustasına götürdük. Usta çok aşındığını taşlamanın randıman vermeyeceğini söyledi. Daha sonra krank mili sormak için opel yetkili servisine gittim. Bu arabaların Krank millerinin farklı olduğunu, çift dişlisinin olduğunu ve sadece orjinalinin üretildiğini söyledi. Ve bunun da fiyatı 3.000TL imiş. Bir eski krank mili olsaydı 700TL - 800TL arasında olacağını söyledi. Tek çare çıkma bir krank mili bulmak olduğunu söyledi. Şimdi 800TL ye OSTİM'de bir adet krank mili buldum, pazartesiye gettirteceğim.

    Başınızı biraz ağrıttım özür diliyorum. Sormak istediklerim şunlar:

    1. Motor aşağıya indirildiği zaman tam olarak hangi parçaları değişmesi gerekiyor, ve hangi parçalarını değiştirmekte fayda var?
    2. Araç otomatik şanzuman. Acaba hazır indirilmişken şanzumanına da bakım yaptırmam gerekir mi?
    3. Şanzuman açıldığı zaman motordaki contalar gibi zorunlu değişmesi gereken parçalar var mı?
    4. Tam olarak hatırlamıyorum ama bir yerde okumuştum, birisi aynı model aracının şanzumanını indirtmiş ve platinlerini temizletmiş. Önlem olarak benim de bunu yaptırtmam iyi olur mu?
    5. Forumlarda bu arabaların belirli bir marka şanzuman yağı kullandığını okudum. Acaba bu şanzuman yağının markası nedir? Kaç litre şanzuman yağı alır? Yeni arabalar gibi 7 LT mi koymak gerekiyor?

    Arkadaşlar Ben bu aracı 16.500TL'ye aldım. Aldığımda araç uzun süre yatmış olduğu için lastikleri deforme olmuş. Lastiklerini değiştireceğim, cam da çatlak var değişecek. Bunların üstüne bir de motor masrafı eklendi yaklaşık 5.000TL civarı bir masraf yapacağım. Az para değil. Tekrardan şanzuman vs. masrafı çıksın istemiyorum. Uzun süre bakımlarını düzenli yapıp kullanmak istiyorum. Yardımlarınızı bekliyorum.







  • Bilen kimse yok mu?
  • Cuddiye alıp birşeyler yazacak kimsr yok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DreamLoRD

    Cuddiye alıp birşeyler yazacak kimsr yok mu?


    https://www.facebook.com/groups/opelomegatr/

    Opel Omega grubumuz var ve burada samimi bir ustamız var, benim davet ettiğimi söyleyip sorununu paylaşırsan yardımcı olacaktır. Neden Omega grubu dersen, Vectra ile birçok parçası neredeyse aynı, umarım yardımcı olabiliriz sana.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.