Şimdi Ara

OTOMATİK TAVSİYE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba ,

    Şu anda bende 1.2 , TSI motor ,2013 model ,manuel vites ,hatasız ,kazasız ,boyasız ,73.000 kilometrede, Trendline , Jetta var. Arabamdan memnunun ancak eşim otomatik vites istediği için satmayı düşünüyorum. Malum sitelerde benim araba için 69.000 TL'ye kadar fiyat yazanlar var ancak tahminin 64-65 civarına satılır. Satmak istersek bir şekilde satılır ancak bu piyasada asıl mesele yenisini almak. Bu nedenle arabayı satmadan önce seçeneklerimi araştırıp ona göre satacağım.

    Yine 65.000 TL seviyesinde en az 2012 model , düşük kilometreli , tam otomatik olarak şanzıman sorunu vs. yaşamayacağım araba tavsiyesi rica ediyorum.

    Sedan,Suv, Hatchback, Station Wagon vs. olabilir. Bebek arabası vs. gibi çok eşya olduğu için bagaj hacmi benim için çok önemli (jetta bagajı 510 litre) , titiz olduğum için hatasız ve temiz olması tercihim ama bir iki parça sağda solda boya olsa sorun olmaz. Uzun süre binmeyi düşündüğüm için Dizel olması da benim için daha iyi olacaktır. Tabi Türkiye şartlarında az yakıt yakması da en önemli tercih sebeplerimden biri.

    Kendi yaptığım araştırmalar ile bazı düşüncelerimi belirteyim:
    --Accent Blue : Daha önce Hyundai İ20 kullandım , donanım olarak fena olmasada güvenlik olarak beğenmediğim için elendi.
    --Fluence : Temizini bulmak zor oluyor , ayrıca daha önce yaklaşık 2 yıl kullandığım için yol tutuşu konusunda pek beğenmiyorum bu nedenle elendi.
    --Honda Civic : Temizi denk gelirse 2013 modelleri alınabiliyor . Otomatik şanzıman olarak çok tavsiye ediliyor ancak bagaj hacmi küçük olduğu için elendi
    -- Astra : 1.4 Turbo olanların temizi alınabiliyor ancak internette herkes yakıtının çok fazla olduğunu belirtiyor bu nedenle elendi.

    Gördüğünüz gibi kafa karışık , bu nedenle yardım rica ediyorum.

    Ayrıca bir tanıdık Citroen C4 tavsiye etti. 2012 veya 2013 model 1.6 dizel e-hdi confort plus olanlar bulunabiliyor. Donanım olarak gayet iyi , bagaj hacmi 408 litre olarak fena değil , yakıt tüketiminin de çok iyi olduğu söyleniyor. Sadece şanzıman olarak yarı otomatik olduğunu ve iyi olmadığını söyleyenler var. Burada anlamadığım konu bu C4'lerin hepsi yarı otomatik yoksa tam otomatikleride var mı ? Bunu bilen varsa yardım rica ederim.







  • Astra 1.4 turbo alır geçerim, bu paraya daha iyisi zor.

    LPG uyumu da var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • C4 Bluehdi Eat6 tam otomatik ama fiyatları 80 civarı,



    Kapalı otopark sorunu yoksa 1.4T Astra J alıp landirenzo kit taktırırsın (140 lıklar uyumlu a14net motorlar , 150 ler uyumsuz diye hatırlıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 19 Haziran 2018; 11:54:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra sedan 1.4 t lpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corolla 1.6 life öneririm lpgyle beleş gezersin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci el otomatik alacaksan bu konuda sorunsuz seçeneklere yönelmelisin.

    Dizel olarak tek kavramalı robotize şanzımanlı C4 ve 308 işini görür. Ancak eşinin de aynı aracı kullanacağından hareketle burada bazı etkenler devreye giriyor. Bir düz vites kullanıcısı olarak senin tek kavramalı robotizeye alışman bir bilemedin iki günü alır. Ama eğer eşin acemi şoförse şanzımana alışması (özellikle rampada park, geri park, manevra vb. durumlarda) risk yaratabilir.

    Benzinli Astra'ların 5 ileri tam otomatik vitesi var. Genel olarak sorunsuz ve konforludur. Ancak, bu araç sürüş pozisyonu olarak daha bir erkeksidir. Direksiyonu daha ağırdır. Seninle aynı durumda araştırma yaparken, içim gitse de Astra'yı eşimi düşünerek elemiştim.

    Bütçene bir miktar ekleme yaparak 2013-2014 1.6 132 Bg. Advance donanım bir Corolla işini görecektir. MultidriveS isimli CVT vitesi, LPG uyumlu Valvematic motoru ile hem sana hem de eşine hitap eder. Daha uygun fiyatlı Active donanımları da var. Bu farkları inceleyerek üst donanım Advance'a gerek yok ta diyebilirsin.

    Toyota dizel de otomatik olarak Multimode isimli tek kavrama robotize kullanıyor. Evlerden uzak olsun. Eşin de kullanacağı için sakın bulaşma.

    Onun dışında TSİ motordan sonra seni tatmin etmeyeceğini bilsemde 2012 Fun donanım Honda Jazz'da işini görür. Çok fonksiyonlu bagajı ve bagaj hacmi bu saydığım araçlarla eşdeğer hatta daha fazladır. Ama bütçen dahilinde temiz ve az km.lisini bulabilir misin orası soru işareti.

    Ben, aynı durumda 2014 Advance donanım 1.6 Auris alarak sorunumu çözdüm. BRC LPG taktırdım. Oldukça ekonomik ve sorunsuz olarak kullanıyorum. Benim farkım, çocuk büyük olduğu için bagaj hacmi önceliğim değildi.

    Kolay gelsin.




  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim .

    Tavsiyeleriniz üzerinden biraz daha araştırma yaptım .

    308 bagaj hacmi çok küçük geldiği için çok sıcak bakmadım .

    Astra j 1.4 turbo olanlar için çok fazla yakıt yaktığı söyleniyor bunu LPG takarak çözebiliriz ama bu kez otopark sorunu karşıma çıkıyor . İş merkezinde olduğum için araba gün içinde sürekli otoparkta kalacak .


    Honda jazz incelemesini de yaptım ancak bu aracın da iç hacmi küçük gibi geldi ayrıca sizinde belirttiğiniz gib performans olarak bizi tatmin etmeyecek gibi duruyor .

    Yanlışım varsa düzeltin lütfen ama bu şekilde seçenek olarak şunlar kalıyor ;

    C4; Ben zaten şirket aracı olarak otomatik clio kullandığım için otomatiğe alışığım , eşim de zamanla alışır sanırım .

    Astra ; otopark sorununu bir şekilde çözersem tüplü olarak olabilir

    Corolla ; belirttiğiniz 1.6 olanlar olabilir bunların yakıt durumu nasıl acaba tüp gerekir mi bilmiyorum

    Sizce hangisine öncelik vermeliyim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • maxpayne_gs M kullanıcısına yanıt
    Toyota Corolla 1.6 Valvematic MultidriveS (CVT) araçta benim Auris'im ile benzer tüketim değerlerine imza atacaktır.

    Yılda 3-4 defa uzun yola çıkıyorum. Yıllık yaptığım kilometre 7000-8000 arası. Kısacası şehiriçi ağırlıklı bir kullanımım var. Evim tepe sayılabilecek bir yerde. Bu nedenle 100 km.de 9-10 litre gibi tüketim değerlerini yol bilgisayarında gördüm. Hatta depo fulleme/km. ölçme testlerimde de benzer sonuçlara ulaştım.

    Ancak 70 km.lik uzun yolda (ışıkların da olduğu bölünmüş yol) git, gel 5.7 litre gibi bir ortalamayı da 70-100 km. sürat aralığında tutturdum.

    Bahsettiğim yüksek ortalama siz korkutmasın. Güzergahımı şöyle izah edeyim, en yakın markete bir ekmek için 3 km. gitmek ve geri dönmeyi, bu mesafenin 2.5 km.si rampa tırmanmayı, tırmanırken dolmuş, okul servisi ve kamyon gibi kağnı hızıyla çıkan araçların arkasına takılmayı, yolun ortasında durup yolcu indirme/bindirme yapmalarını beklemeyi içeriyor. Normal bir şehiriçi güzergahta en fazla 7 - 7.5 Litre/100 km. ortalamasını tutturabilirsiniz.

    Sizin kullanacağınız güzergahı bilmiyorum. Ancak arabayı uzun yıllar kullanacaksanız LPG dönüşümü yapmanız oldukça mantıklı olur. Yok, bir iki sene içerisinde satacağım derseniz, sistem ancak kendisini amorti eder.

    Bu motora uygun sorunsuz ve kaliteli bir kit fiyatı 3000 TL. civarında (Euro/Dolar maalesef montaj fiyatlarını da etkiledi). Hatta belki daha da artmıştır.

    Ancak seçim sonrası benzin ve motorin fiyatının ne olacağını kestirmek güç. Şu an gelen artışlar ÖTV'den tırtıklandığı için henüz biz tüketicilere yansımadı. Seçim sonunda 7-8 TL aralığında olacağını tahmin etmek için medyum olmaya gerek yok.

    Yani dönüşüm yapmadığınız her km. zarar edeceksiniz. Veya bir yerden bir yere giderken aklınız yakıtta kalacak.

    Zaten bizi bekleyen ekonomik koşullar, modelli bir arabaya sahipseniz, kısa hatta orta vadede araç değiştirme işini, gereksiz harcama kriterine sokacak. Temiz ve düşük km.li bir Corolla, bu döneme girerken araba konusunda endişe duymamanızı sağlayacaktır. Allah düşürmesin, gerektiğinde elden çıkarma açısından da, hızlı ve değer kayıpsız olarak satabileceğiniz bir araçtır.

    Gelelim C4'ün tek kavramalı şanzımanına. Kullandığınız şirket aracı Clio büyük ihtimalle EDC kodlu Çift kavrama robotize şanzımandır. Rampalarda ve manevralarda kullanıcısını rahatsız edecek kararsızlık yaşatmaz.

    Ancak C4'ün şanzımanı tek kavramadır. Yeni yazılımı ile düz yolda alıştıktan sonra rahatsızlık vermiyor. Sorun, rampa bir sokakta park etmek veya parktan çıkmak için manevra yaparken yaşanıyor. Bu durumu, arkadaşımın ETG6 kodlu şanzımana sahip aracında defalarca yaşamış birisi olarak anlatıyorum.

    Her ne kadar o araçta HillHolder olsa da, manevra esnasında ne yazık ki çok efektif değil. Sürekli el freninden destek almak zorunda kalıyorsun. Manevra esnasında, debriyajın kavrama boşluğu ile kavrama esnasında hareketi birden fırlama şeklinde oluyor. Dar alanda öndeki veya arkandaki araca çarpmamak için akla karayı seçiyorsun.

    Tek kavrama şanzımanın, rampada park manevrası konusundaki olumsuzluğunu, umuyorum ki tarif edebilmişimdir. Keşke tanıdık birisinde bu araçtan olsa da bizzat tecrübe ederek yaşasan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 20 Haziran 2018; 18:7:18 >




  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Küçük bi düzeltme, astra j kasada 5 ileri değil, 6 ileri tam otomatik var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Anlaşılan benim kriterlere göre tüp gerektirmeyen benzinli veya dizel bulamıyorum. Seçenekler tüplü astra ve corolla kalıyor ve corolla biraz daha ağır basıyor . Forumda bu iki aracın kıyaslaması yapılmış ve özet olarak performans için astra sorunsuz kullanım için corolla demişler. Ayrıca astra için tüp uyumsuzluğu da söyleniyor .

    Son olarak sormak istediğim corolla performans olarak benim jettanın altında kalır mı ? Bu konuda bilgi verebilir misiniz.

    Yardımınız için tekrar teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxpayne_gs

    Anlaşılan benim kriterlere göre tüp gerektirmeyen benzinli veya dizel bulamıyorum. Seçenekler tüplü astra ve corolla kalıyor ve corolla biraz daha ağır basıyor . Forumda bu iki aracın kıyaslaması yapılmış ve özet olarak performans için astra sorunsuz kullanım için corolla demişler. Ayrıca astra için tüp uyumsuzluğu da söyleniyor .

    Son olarak sormak istediğim corolla performans olarak benim jettanın altında kalır mı ? Bu konuda bilgi verebilir misiniz.

    Yardımınız için tekrar teşekkür ederim.
    Corolla 1.6 nın aşağı kalır yanı yok ama mesela benim için performans denilince yokuş performansı aklıma gelir. Yokuşta bayıldı mı, vites küçültüldü mü ya da arabayı 3.000-4.000 devirde bağırtıldı mı benim için o araba performanssızdır. Çünkü zaten düz yolda hepsi gidiyor. Bu nedenle jetta tsi dan sonra corolla performanssız gelir, astra 1.4 turbo ise ise gayet tatmin eder. Ayrıca astra 1.4 140 beygir lik motor lpg ye uyumludur. Hele ki a14net kodlu motor ise sıfır sorunludur lpg de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Astranin motorları diğer motorlardan farklı olarak daha yüksek sıcaklıklarda çalışan bir karakteri var ,110 115 derecelere tekabül ediyor, 1.4T sıkıştırılırsa risk daha da büyüyor internetten araştırabilirsiniz üst kapak contası çok fazla yakar astralar, üst kapak contası demek yarım motor yapmak demek olduğu için 3 4 milyar tutuyor , tüp takma işi zaten hikaye, turbo besleme uzun vadede kesinlikle tüpte problem yaratıyor.atmosferik motordan şaşmayın benzinli alacaksanız. Citroen blue hdi güzel seçenek bencede e hdi şanzuman robotize olduğu için tavsiye etmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maxpayne_gs M kullanıcısına yanıt
    Turbo ve manuel bir araçtan sonra Valvematic motor ve CVT'nin sürüş karakterine alışmanız tahminimce bir iki haftayı bulur.

    Ancak alıştıktan sonra, sürüş konforu ve sorunsuzluk olarak vazgeçemeyeceğiniz bir kombinasyon haline gelecek.

    Performans olarak ise Jetta 105 Bg. Corolla 132 Bg. Jetta Torku 175 nm. Corolla 160 nm. ağırlıkları da aşağı yukarı aynı olduğu için performans olarak değil, manuelden sonra CVT sürüş karakteri olarak bir miktar alışma süreci yaşatır.
  • Yardımlarınız için teşekkür ederim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Motorlar cok ozel uretim olsalarda sogutma sivisi su oldukca o sicakliklarda calismaz.Antifreez eklesenizde o derecelerde su kaynar,sogutmada gerceklesmez.

    Opel motorlari harareti sever algisi,dedokodusu ,deyisi vb.yanlistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.