Şimdi Ara

Otomatik Vites Yakıt Tüketimi & Performanslı Kullanım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Dün hayırlısıyla bir Aveo'muz oldu.. Kendisi 2012 model, sedan, 1.4 otomatik vites..
    4000 km'de aldık, 31.500 pazarlıkla..
    Herşeyi güzel gerçekten.. Aracın içi dışı ayrı çekici.
    Ancak yakıt tüketimi ve otomatik vitesin tepkisi beni çok tedirgin etti..
    Dün aracı tüm gün kullandım, 100 km kadar yapmaya çalıştım.. Aracı aldığımda 9lt harcama gösteriyordu, ben akşam bıraktığımda bu harcama 9.6 lt'ye çıkmıştı..
    Tamamen otomatikte veya maneul de kullanmayı denedim.. Otomatik kendisi vitesi kontrol ettiğinde sanki gazı yeterince almıyormuş gibi hissediyorum.. Bir an bekleyip sonra ileri atıyor aracı.. Manuel denerken ise, vites geçişlerinde araç sallanıyor, araç bağırıyor ve vites geç atıyor sanki.. (Gazdan ayağımı çekip vites arttırıyorum..)

    Sizlerden gelecek her türlü performanslı kullanım tavsiyesine açığım. Hele harcamayı düşürecek ne derseniz dinlerim.

    Şimdiden çok teşekkürler yardımlarınız için..







  • bende de 1.4 otomatik yeni aveo var. Öncelikle şunu söyleyeyim daha önce manuel kullandıysanız otomatik kullanmak ilk etapta zorlayabilir. Aracı sakin kullandığınız zaman araç bağırmıyor gaza hızlı bastığınız anda tepkiyi ona göre ayarlayarak vites düşürüyor ve haliyule devir ve beraberinde motor bağırması yapıyor bu nedenle aracı mümkün olduğu kadar gaz pedalnı sakin kullanın bu dudurmda 2.2,5 devir arasında vites geçilerini araç gerçekleştirilyor. Yakıtın 9,6 ya çıkmasının bir çok nedeni olabilir bu tamamen kullanmaya bağlı dediğim gibi agresif kullanırsanız yakıt tüketimi artıyor haliyle... diğer bir husus araba sanki gaz yemiyor demişsiniz. Araç eğer lpg li ise bu durumda söylenecek çok şey yok ne yazıkki lpg performansını mahvedyor aracın yokuşlarda inanılmaz etkiliyor araç resmen gitmiyor. Zaten euro 5 motorlar biliyorsunuz lpg ye çokta uyumlu değiller. Şahsen benim araçta hiç yığılma olayı ile karşılaşmadım ancak ilk zamanlarda yüksek devirde vites geçişlerinden bende müzdariptim sonrasında ben arabaya arabada bana alıştı...Umarım faydalı olabilmişimdir.




  • Teşekkürler, serguzest25..
    Ancak yanlış terim kullandım araç lpg'li değil.. Gazı almıyor derken, benim pedala basışımla, aracın tepkisi arasındaki boşluktan bahsetmek istemiştim..
    Araç benzinli..

    Bu arada daha önce ve hala kullandığım diğer araç da otomatik.. Accent otomatik dizel.. O sanki daha rahat geliyor.. Belki dediğiniz gibi alışma sürecidir..
    Ben pedala fazla abanıyor da olabilirim.. Daha hafif denemeye çalışacağım..

    Ortalama kaç lt sizin harcamanız?
  • Sakin ve sürüş kurallarına uyarak kullanmayı deneyin. Araca alışma süreci sonunda düzene girecektir.

    Malesef 1.4 AT az ykıt tüketen bir araç değil. Şehire ve kullanıma göre değişir ama şehir içi trafikte 8lt den az yakacağını sanmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Sakin ve sürüş kurallarına uyarak kullanmayı deneyin. Araca alışma süreci sonunda düzene girecektir.

    Malesef 1.4 AT az ykıt tüketen bir araç değil. Şehire ve kullanıma göre değişir ama şehir içi trafikte 8lt den az yakacağını sanmam.



    8lt dahi kabul edilebilir geliyor. Deneyeceğim.

    Peki bu aracın otomatik vitesi ile ilgili püf noktaları var mıdır?
    Nasıl hızlanmasını daha etkinleştirebilirim? Şu an gaza biraz fazla basınca vites arttırmak için afallayıp yavaş kalıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demongibi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Sakin ve sürüş kurallarına uyarak kullanmayı deneyin. Araca alışma süreci sonunda düzene girecektir.

    Malesef 1.4 AT az ykıt tüketen bir araç değil. Şehire ve kullanıma göre değişir ama şehir içi trafikte 8lt den az yakacağını sanmam.



    8lt dahi kabul edilebilir geliyor. Deneyeceğim.

    Peki bu aracın otomatik vitesi ile ilgili püf noktaları var mıdır?
    Nasıl hızlanmasını daha etkinleştirebilirim? Şu an gaza biraz fazla basınca vites arttırmak için afallayıp yavaş kalıyor..

    Cruze AT kullanıyorum, 10 yıldır otomatik kullanıcısıyım. Zamanla tecrübe kazanıp ayak haraketleri ile vites atmaya başlarsınız.
    Gaza basışlarda biraz daha nazik olup arabayı dinlemeye deneyin.

    Gereksiz kick-down lardan kaçının. Arabanın bağırması uygun viteste ve devirde olmamasından kaynaklı.
    Araç belli bir hızla giderken sert gaza basışlarda vitesi arttırmak için değil hangi alt vitese düşürmesi gerektiğini hesapladığı için
    1-2 sn. afallıyor. Zamanla hangi ayak tepkisi ile neler yapabileceğini fark edeceksiniz. Arabayı biraz kullanın alışacaksınızdır.

    Aveo Euro5, Accent Euro4 Normlarında. Aveo 6 ileri, Accent 4 ileri(galiba!) vites oranları farklı, Kilosu tipi vs. farklı karakterde araçlar.
    Kıyas yapmak bence yanlış olur. Zaten bu euro5 arabaları tamamen kısıtlar hale geldi. Malesef yeni araçların tümünde gücü yere
    aktarma sorunları az-çok var.

    Bunun için araca yazılım(chiptuning) attırabilir ve bu sayede aracı Euro4 normalarına çektirebilirsiniz.
    yada sprint booster gibi aletleri deneyebilirsiniz.

    Ama birşeyler yapmayı denemeden önce biraz vakit verin ve araca alışmaya çalışın. 6 ileri şanzımanın tepkilerini öğrenmeye çalışın.

    Sert kullanımlar her zaman yakıtı arttırır. Kick down ve cut off durumlarına maksimum dikkat edip sürüş kurallarına uyarsanız
    istenilen tüketimi yakalarsınız.

    *Manuel kullanımda vitesi atarken gazdan ayagınızı çekmeyiniz. Yakıt akışını kestiğiniz için araç kararsız kalıyor ve devir kaybediyor.

    Kolay gelsin




  • Detaylı cevap için çok teşekkürler..

    Bir noktaya takıldım, "*Manuel kullanımda vitesi atarken gazdan ayagınızı çekmeyiniz. Yakıt akışını kestiğiniz için araç kararsız kalıyor ve devir kaybediyor. " demişsiniz, ancak ben gazdan ayağımı çekip vites arttırdığımda, çok daha hızlı vites değiştiğini görüyorum. Gaza aynı güçte basmaya devam edip, vites arttırdığımda, 1-2 saniye gecikme oluyor.
    Bu doğal mıdır?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim anlamadığım neden tiptronik viteste manual modda vites büyütmek için ayak gazdan çekilir?
    Normal viteste debriyaj olduğu için gazdan çekilir onu bilirim de tiptronikte de bu şekilde yapanların mantığını anlayamadım.
    Ben de otomatik araç kullanıyorum 2 yıldır ve manuel kullanma imkanım olduğu halde asla manuel kullanmadım. Kullandığım her iki otomatik aracın da CVT olması nedeniyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuVNeRa -- 5 Temmuz 2013; 13:26:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Benim anlamadığım neden tiptronik viteste manual modda vites büyütmek için ayak gazdan çekilir?

    Benim bilgisizliğimden dolayı böyle yapıyor olabilirim.
    Beni yönlendiren oldu mu olmadı mı hatırlamıyorum dahi..

    Doğrusu neyse onu öğrenme amacındayım.
  • Yarı otomatiklerin genel şikayeti

    Yarı otomatik zaten alınası bi şanzuman değil hele içlerinde çok başarısızlar varki (bence en dipteki TOYOTA) performanslı kullanarak keyif almayı unutun derim.

    Sakin kullanımda problem yaratmaz hatta iyi olur ama agresif kullandımmı o 2000 rpm e kadar yarım debriyajda tutması vites değiştirirken debriyajdan bi türlü ayrılaması o arada gazı bırakmazsan boş boş bağırması.


    Gerçekten sakin kullanın keyif almaya bakın performans istiysanız; TEK ÇARE MANUEL yada ÇOK İYİ OTOMATİK ŞANZIMANLAR..
  • Tamamen aile arabası olarak kullanma niyetindeyim.
    Performanstan kastım, olabildiğince mantıklı yakıt tüketimiyle iyi bir sürüş keyfi..
    Yoksa basayım 150-160 bağırsın anında fırlasın derdi olan biri değilim..

    Amacım, en düşük yakıt tüketimiyle, rahat bir sürüş.. O kadar..
  • Aslında gecikme olmuyor. Örneğin; 4.vites 3000 devir de gidiyorsunuz araç 5. vitese atıyor ve devir 2.500'e düşüyor.
    siz bunu 1-2 sn. lik gecikme olarak algılıyorsunuz.

    Manuel vites atarken; araç 4. vites 3.000 devirde ve siz manuel olarak vites atmak istiyorsunuz.
    Yaptığınız gibi ayağınızı gazdan çektiğinizde araç devir kaybedip 2.500'e iniyor ve 5. vites 2.500den başlayıp devam ediyor.
    Siz bu 2500-3000 devir bandını hissetmediğiniz için hızlı vites geçişi olduğunu sanıyorsunuz. Tamamen yanılma.

    Otomatik araçların manuel kullanım özelliğini kullanacağımız zaman ayağımızı gazdan çekmiyoruz ve +- butonu basmak
    yada itip-çekerek vites düşürüp yükseltiyoruz.

    Sizin kullandığınız yöntem yanlışı verir.
    Zaten manuel kullanmayı bırakın, arabaya ve şanzımana alışınca ayak haraketi ile vites atmaya başlayacaksınız.
  • Anlıyorum, bu tarz gaz pedalı ile vites geçişi hissiyatını hyundai ile zaten yaşıyordum..
    Demekki gaz pedalına alışıp bu aracı iyice sindirmem gerekiyor.
    Tecrübe edindikçe, yakıt sarfiyatınında azalacağına inanıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Yarı otomatiklerin genel şikayeti

    Yarı otomatik zaten alınası bi şanzuman değil hele içlerinde çok başarısızlar varki (bence en dipteki TOYOTA) performanslı kullanarak keyif almayı unutun derim.

    Sakin kullanımda problem yaratmaz hatta iyi olur ama agresif kullandımmı o 2000 rpm e kadar yarım debriyajda tutması vites değiştirirken debriyajdan bi türlü ayrılaması o arada gazı bırakmazsan boş boş bağırması.


    Gerçekten sakin kullanın keyif almaya bakın performans istiysanız; TEK ÇARE MANUEL yada ÇOK İYİ OTOMATİK ŞANZIMANLAR..

    Aveo Tam Otomatik 6 ileridir. Yarı otomakilerdeki sarsıntılı geçişler ile kıyaslamak yanlış olur.

    *CVT zaten başlıbaşına farklı bir durum. Vites geçişleri yok ki hissedilsin.




  • Toyota' nın otomatiği neden dipte?
    Ben 3 aydır Auris 1.6 MultiDrive-S kullanıyorum. Motorun tepkileri bana göre güzel, hiç kesilmeden vites atıyor. Üstelik vites attığını hiç anlayamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Yarı otomatiklerin genel şikayeti

    Yarı otomatik zaten alınası bi şanzuman değil hele içlerinde çok başarısızlar varki (bence en dipteki TOYOTA) performanslı kullanarak keyif almayı unutun derim.

    Sakin kullanımda problem yaratmaz hatta iyi olur ama agresif kullandımmı o 2000 rpm e kadar yarım debriyajda tutması vites değiştirirken debriyajdan bi türlü ayrılaması o arada gazı bırakmazsan boş boş bağırması.


    Gerçekten sakin kullanın keyif almaya bakın performans istiysanız; TEK ÇARE MANUEL yada ÇOK İYİ OTOMATİK ŞANZIMANLAR..

    Aveo Tam Otomatik 6 ileridir. Yarı otomakilerdeki sarsıntılı geçişler ile kıyaslamak yanlış olur.

    *CVT zaten başlıbaşına farklı bir durum. Vites geçişleri yok ki hissedilsin.

    Tam otomatikse nasıl öyle geçişlerde problem oluyo ya. Geçiş problemini duyunca direkt yarı otomatik olarak değerlendirdim. İlginç bişey




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Demongibi

    Anlıyorum, bu tarz gaz pedalı ile vites geçişi hissiyatını hyundai ile zaten yaşıyordum..
    Demekki gaz pedalına alışıp bu aracı iyice sindirmem gerekiyor.
    Tecrübe edindikçe, yakıt sarfiyatınında azalacağına inanıyorum..

    Dediğim gibi "siz arabaya, araba da size alışınca" işi çözeceksinizdir.

    Keyifli sürüşler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Toyota' nın otomatiği neden dipte?
    Ben 3 aydır Auris 1.6 MultiDrive-S kullanıyorum. Motorun tepkileri bana göre güzel, hiç kesilmeden vites atıyor. Üstelik vites attığını hiç anlayamıyorum.

    O arkadaş Multidrive S için dememiş o lafı. Dizel ile birlikte sunulan MMT'den bahsediyor ve haklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Yarı otomatiklerin genel şikayeti

    Yarı otomatik zaten alınası bi şanzuman değil hele içlerinde çok başarısızlar varki (bence en dipteki TOYOTA) performanslı kullanarak keyif almayı unutun derim.

    Sakin kullanımda problem yaratmaz hatta iyi olur ama agresif kullandımmı o 2000 rpm e kadar yarım debriyajda tutması vites değiştirirken debriyajdan bi türlü ayrılaması o arada gazı bırakmazsan boş boş bağırması.


    Gerçekten sakin kullanın keyif almaya bakın performans istiysanız; TEK ÇARE MANUEL yada ÇOK İYİ OTOMATİK ŞANZIMANLAR..

    Aveo Tam Otomatik 6 ileridir. Yarı otomakilerdeki sarsıntılı geçişler ile kıyaslamak yanlış olur.

    *CVT zaten başlıbaşına farklı bir durum. Vites geçişleri yok ki hissedilsin.

    Tam otomatikse nasıl öyle geçişlerde problem oluyo ya. Geçiş problemini duyunca direkt yarı otomatik olarak değerlendirdim. İlginç bişey

    Aslında olmuyor. Arkadaşın alışma süreci deneyimleri ve edindiği hissiyat, önemli faktörü oluşturuyor.

    Araba ve sürücü uyumu için biraz zaman gerekli. Arkadaş şimdi eski kullandığı araçlar ile kıyas yapıp, denemeler yaparak aracı
    kendine uyarlamaya çalışıyor. Yapılması gereken; aracın karakteristik özelliklerini sindirip, kendi sürüş sitilimizi araç ile uyumlu hale getirmek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Yarı otomatiklerin genel şikayeti

    Yarı otomatik zaten alınası bi şanzuman değil hele içlerinde çok başarısızlar varki (bence en dipteki TOYOTA) performanslı kullanarak keyif almayı unutun derim.

    Sakin kullanımda problem yaratmaz hatta iyi olur ama agresif kullandımmı o 2000 rpm e kadar yarım debriyajda tutması vites değiştirirken debriyajdan bi türlü ayrılaması o arada gazı bırakmazsan boş boş bağırması.


    Gerçekten sakin kullanın keyif almaya bakın performans istiysanız; TEK ÇARE MANUEL yada ÇOK İYİ OTOMATİK ŞANZIMANLAR..

    Aveo Tam Otomatik 6 ileridir. Yarı otomakilerdeki sarsıntılı geçişler ile kıyaslamak yanlış olur.

    *CVT zaten başlıbaşına farklı bir durum. Vites geçişleri yok ki hissedilsin.

    Tam otomatikse nasıl öyle geçişlerde problem oluyo ya. Geçiş problemini duyunca direkt yarı otomatik olarak değerlendirdim. İlginç bişey

    Aslında olmuyor. Arkadaşın alışma süreci deneyimleri ve edindiği hissiyat, önemli faktörü oluşturuyor.

    Araba ve sürücü uyumu için biraz zaman gerekli. Arkadaş şimdi eski kullandığı araçlar ile kıyas yapıp, denemeler yaparak aracı
    kendine uyarlamaya çalışıyor. Yapılması gereken; aracın karakteristik özelliklerini sindirip, kendi sürüş sitilimizi araç ile uyumlu hale getirmek.






    Burada Panther'e katılmadan edemeyeceğim.
    Benim 3 yıldır kullandığıma araçla, bir gündür kullandığım yeni aracımı kıyaslamam en başta hatalı zaten..
    Ne kadar zamana ihtiyacım var bilemiyorum ancak, aveo'ya alıştıktan sonra aynı şekilde pürüzsüz bir deneyim olacağına inanıyorum..
    Hyundai accent ile bunları yaşayan, chevrolet aveo ile neler yaşar düşünün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Demongibi -- 5 Temmuz 2013; 14:05:57 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.