Şimdi Ara

Otomobil Severler Sohbet Konusu. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9.079
Cevap
50
Favori
131.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.

    bizimkilerde 17 olunca direkt yazdım hocam. yanak farklı tabi.

    yalnız eğer aracınızda hidrolik direksiyon yoksa direksiyon hissi olayı ne yazık ki otomobillerde bitti artık. kuga'da az bir şey de olsa var, ama elektrik destekli araçların çoğunda artık sıfırlandmış. geri bildirim falan alamıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.


    Ekleme: Kuga ile hafif araziye hiç girdiniz mi? Arazi performansını cidden çok merak ediyorum.

    zaten alma sebebim arazi kabiliyeti olması.

    bir çok kez girdim ve hiç üzmedi. keçi gibi tırmanmak gibi bir yeteneğe sahip, arkaya tamamını verebiliyor, askıda kaldığında ön lastikler tamamen boşta kalsa bile arkada tek tutan lastiğe aktarabiliyor.

    3-4 defa yağışta mermer ocağından milleti taşıdım zira amarokla falan çıkamadılar

    yalnız yol bozuksa düşük süratte konforlu falan olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.


    Ekleme: Kuga ile hafif araziye hiç girdiniz mi? Arazi performansını cidden çok merak ediyorum.

    zaten alma sebebim arazi kabiliyeti olması.

    bir çok kez girdim ve hiç üzmedi. keçi gibi tırmanmak gibi bir yeteneğe sahip, arkaya tamamını verebiliyor, askıda kaldığında ön lastikler tamamen boşta kalsa bile arkada tek tutan lastiğe aktarabiliyor.

    3-4 defa yağışta mermer ocağından milleti taşıdım zira amarokla falan çıkamadılar

    yalnız yol bozuksa düşük süratte konforlu falan olmuyor.

    Öneride bulunduğunuzu anladım ama benim yazı uzun olunca ekstra olsun diye niyetimi eklemek istedim.

    İnternette hep görüyorum. Kuga'nın arazi performansını gerçekten çok övüyorlar. Amarok sahibi için " ummadık taş " olayı yaşatmış.

    Dediğiniz gibi elektrikli direksiyonlar hissi falan öldürdü. Makyajlı Focus iyi yol tutuyor ancak onun direksiyonu bile 2001 Focus'a göre bence belirgin kötü. Teknolojinin gelişmesi bazen herşeye yaramıyor. Nihayetinde hepimiz standart aile sürücüleriyiz diyerek seçim yapıyoruz işte..

    Geçen keyiften az basayım dedim, eşim dakikasında " yavaş " demeye başladı . Daha bana hidrolik direksiyon verselere neye yarar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.


    Ekleme: Kuga ile hafif araziye hiç girdiniz mi? Arazi performansını cidden çok merak ediyorum.

    zaten alma sebebim arazi kabiliyeti olması.

    bir çok kez girdim ve hiç üzmedi. keçi gibi tırmanmak gibi bir yeteneğe sahip, arkaya tamamını verebiliyor, askıda kaldığında ön lastikler tamamen boşta kalsa bile arkada tek tutan lastiğe aktarabiliyor.

    3-4 defa yağışta mermer ocağından milleti taşıdım zira amarokla falan çıkamadılar

    yalnız yol bozuksa düşük süratte konforlu falan olmuyor.

    Öneride bulunduğunuzu anladım ama benim yazı uzun olunca ekstra olsun diye niyetimi eklemek istedim.

    İnternette hep görüyorum. Kuga'nın arazi performansını gerçekten çok övüyorlar. Amarok sahibi için " ummadık taş " olayı yaşatmış.

    Dediğiniz gibi elektrikli direksiyonlar hissi falan öldürdü. Makyajlı Focus iyi yol tutuyor ancak onun direksiyonu bile 2001 Focus'a göre bence belirgin kötü. Teknolojinin gelişmesi bazen herşeye yaramıyor. Nihayetinde hepimiz standart aile sürücüleriyiz diyerek seçim yapıyoruz işte..

    Geçen keyiften az basayım dedim, eşim dakikasında " yavaş " demeye başladı . Daha bana hidrolik direksiyon verselere neye yarar.

    hehe arkada oğlan ve hanım, adım başı hız tümseği, zaten trafik derken bitti artık tabi.

    ama arada uzun yola, araziye çıktığında basma değilde aracı hissedebilmek halen güzel. kuga sonrası denediğim her araçta bunu aramaya başladım. yıllarca hidrolik direksiyonlu pajero kullanmanın da etkisi.

    artık ruhta kalmadı, eskidenmiş o radikal tasarımlar, marka yüzü denen zamazingodan da nefret ediyorum.

    mazda ve fiat spider'da o his var diyorlar du bakalım deneyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.


    Ekleme: Kuga ile hafif araziye hiç girdiniz mi? Arazi performansını cidden çok merak ediyorum.

    zaten alma sebebim arazi kabiliyeti olması.

    bir çok kez girdim ve hiç üzmedi. keçi gibi tırmanmak gibi bir yeteneğe sahip, arkaya tamamını verebiliyor, askıda kaldığında ön lastikler tamamen boşta kalsa bile arkada tek tutan lastiğe aktarabiliyor.

    3-4 defa yağışta mermer ocağından milleti taşıdım zira amarokla falan çıkamadılar

    yalnız yol bozuksa düşük süratte konforlu falan olmuyor.

    Öneride bulunduğunuzu anladım ama benim yazı uzun olunca ekstra olsun diye niyetimi eklemek istedim.

    İnternette hep görüyorum. Kuga'nın arazi performansını gerçekten çok övüyorlar. Amarok sahibi için " ummadık taş " olayı yaşatmış.

    Dediğiniz gibi elektrikli direksiyonlar hissi falan öldürdü. Makyajlı Focus iyi yol tutuyor ancak onun direksiyonu bile 2001 Focus'a göre bence belirgin kötü. Teknolojinin gelişmesi bazen herşeye yaramıyor. Nihayetinde hepimiz standart aile sürücüleriyiz diyerek seçim yapıyoruz işte..

    Geçen keyiften az basayım dedim, eşim dakikasında " yavaş " demeye başladı . Daha bana hidrolik direksiyon verselere neye yarar.

    hehe arkada oğlan ve hanım, adım başı hız tümseği, zaten trafik derken bitti artık tabi.

    ama arada uzun yola, araziye çıktığında basma değilde aracı hissedebilmek halen güzel. kuga sonrası denediğim her araçta bunu aramaya başladım. yıllarca hidrolik direksiyonlu pajero kullanmanın da etkisi.

    artık ruhta kalmadı, eskidenmiş o radikal tasarımlar, marka yüzü denen zamazingodan da nefret ediyorum.

    mazda ve fiat spider'da o his var diyorlar du bakalım deneyeceğim.





    Pajero'dan sonra seni Kuga kesmez hocam.

    Dediğiniz gibi artık modüler platform uygulanması, ortak parça kullanımının abartılması ne heyecan bıraktı ne ruh. Bunun zıttına devam edebilen birkaç firma var ama zaten onlarda Türkiye'de ki kullanıcıları umursamıyor. Hal böyleyken iş birazda gerçekçiliğe döndüğünde insan ister istemez aşktan uzaklaşıyor.

    Mazda 3 çok hoşuma gidiyor gel gelelim adamların bakım aralıkları vs alımdan uzaklaşmaya teşvik ediyor.




  • Byler fiorino sol arka camin yanında alt alta iki tane boşluk var usttekinin ustune bastırınca icine düştü ne yapabilirim
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Otomobil Severler Sohbet Konusu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.


    Ekleme: Kuga ile hafif araziye hiç girdiniz mi? Arazi performansını cidden çok merak ediyorum.

    zaten alma sebebim arazi kabiliyeti olması.

    bir çok kez girdim ve hiç üzmedi. keçi gibi tırmanmak gibi bir yeteneğe sahip, arkaya tamamını verebiliyor, askıda kaldığında ön lastikler tamamen boşta kalsa bile arkada tek tutan lastiğe aktarabiliyor.

    3-4 defa yağışta mermer ocağından milleti taşıdım zira amarokla falan çıkamadılar

    yalnız yol bozuksa düşük süratte konforlu falan olmuyor.

    Öneride bulunduğunuzu anladım ama benim yazı uzun olunca ekstra olsun diye niyetimi eklemek istedim.

    İnternette hep görüyorum. Kuga'nın arazi performansını gerçekten çok övüyorlar. Amarok sahibi için " ummadık taş " olayı yaşatmış.

    Dediğiniz gibi elektrikli direksiyonlar hissi falan öldürdü. Makyajlı Focus iyi yol tutuyor ancak onun direksiyonu bile 2001 Focus'a göre bence belirgin kötü. Teknolojinin gelişmesi bazen herşeye yaramıyor. Nihayetinde hepimiz standart aile sürücüleriyiz diyerek seçim yapıyoruz işte..

    Geçen keyiften az basayım dedim, eşim dakikasında " yavaş " demeye başladı . Daha bana hidrolik direksiyon verselere neye yarar.

    hehe arkada oğlan ve hanım, adım başı hız tümseği, zaten trafik derken bitti artık tabi.

    ama arada uzun yola, araziye çıktığında basma değilde aracı hissedebilmek halen güzel. kuga sonrası denediğim her araçta bunu aramaya başladım. yıllarca hidrolik direksiyonlu pajero kullanmanın da etkisi.

    artık ruhta kalmadı, eskidenmiş o radikal tasarımlar, marka yüzü denen zamazingodan da nefret ediyorum.

    mazda ve fiat spider'da o his var diyorlar du bakalım deneyeceğim.





    Pajero'dan sonra seni Kuga kesmez hocam.

    Dediğiniz gibi artık modüler platform uygulanması, ortak parça kullanımının abartılması ne heyecan bıraktı ne ruh. Bunun zıttına devam edebilen birkaç firma var ama zaten onlarda Türkiye'de ki kullanıcıları umursamıyor. Hal böyleyken iş birazda gerçekçiliğe döndüğünde insan ister istemez aşktan uzaklaşıyor.

    Mazda 3 çok hoşuma gidiyor gel gelelim adamların bakım aralıkları vs alımdan uzaklaşmaya teşvik ediyor.

    Benim ilk aldığım Cactus ile michelin energy saver+ gelmişti, yumuşak ve konforlu lastik ama çok çabuk abs ye düşüyordu.
    çok tedirgin oldum, bende sıkıntı yarattı.
    2. aldığım Cactus Goodyear efficientgrip performance geldi, biraz daha sert hamurlu ve daha az abs ye düşüyor. Şimdi daha rahat
    haraket ediyorum. Lastikler yanak/inç olarak farklı ebat ama araç aynı olunca aşağı yukarı bir fikir verebiliyor.

    Önceki aracımda Bridgestone Turanza ER300 vardı, sert lastik ama kuru/ıslak performansından çok memnundum.

    Benim çakma Crossover ile ancak stabilize yol kenarındaki hafif tümsekli toprak alana girilir herhalde!
    Geçen gün sıkışık trafikte beklemekten bayınca, alçak kaldırıma tek tekeri çıkarıp yandan yandan giderek ilk sokaktan kaçıp
    kurtuldum, anca ona yaradı

    Benim kullandığım 2 aracın bir tanesi hidrolik diğeri elektrik destekli, elektrik destekli çok yumuşak ama tepkiler hissiz,
    hidrolik olan daha tok daha net tepkiye sahip ama kötü yanı sürekli şehiriçi trafiğinde diğerine göre daha yorucu.





    Jazz Fun+'ın içine oturup yolculuk yapınca b sınıfı araç hissinden tamamen uzaklaşılıyor. Çok rahat, konforlu, ferah, geniş...
    Yeni Jazz'ı incelediğimde maalesef! eskisinin tadının olmadığını gördüm, daha iyi olması gerekirken böyle birşey görmek beni
    hayal kırıklığına uğrattı. Cam tavan yok, büyük eksiklik. Hele hele! 1318cc lik motor ile vergi avantajını 18cc ile kaçırması evlere şenlik..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Sanmıyorum neticede arac iyi satiyor zaten.ama su olabilirdi 1.33t otm yapilirdi 130 140hp civari guc alınabilirdi,fakat toyota turbo isine bir turlu girmiyor.veya lpg garantisi verilirdi.aracin uygun fiyatlari kendini affettiriyor bence.neticede jetta veya focustan aman aman farkli bir arac degil.dusuk tuketim ve motorun yeterli performansi da cabasi.normalde hiz yapan biri degilim bugun aciliyetten lazim oldu mesela otobanda 160 180in altina dusmedim ve tuketim 9 lt civariydi klima acik.normalde 6.5lt ortalamam var 120 130km ile.

    Bence 1300cc olarak sunulsa ve vergi avantajı olsa daha tercih edilebilir olacağından daha iyi bir satış rakamı çıkardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Suanki sanzimanlari 6ileri aisin biliyorum bende.eski sanzimanin olayi zaten 0/100 değildi kalkislarda ve ilk viteslerdeki yigilmadan bahsediyorum 0/100 spor arac harici en gereksiz muhabbet benim gozumde.suanki sanzimanda bu durumu duzelttiler ki iyi de yaptilar.dogu hizmeti bitince insignia musterisi olma ihtimalim yuksek ona istinaden soyluyorum.o eski yigilan araba gitmiş gucunu tam olmasi gereken yerde veren bir arac gelmiş.opelin 1.6siyla toyotanin 1.6 atmosferigi kiyaslanir 1.33 degil.

    Aslında gaza gereğinden fazla basınca 2 ye atarken oluyor. Genel de test kullanıcıları(yada bi tur biniciler) aracı kullanırken maksimum kasma
    olayına girip(her araca 0-100 den bakan bir sürü adam var!!) kalkışta yükleniyorlar ve araç yüksek devirden 2 ye atarken devir düşüyor ve
    yıgılma hissi oluyor. Normal uzun dönem kullanıcısı ise bunu yaşamıyor bile, öyle sürekli kalkışlarda gaza yükleneyim demiyor, aracı tanıyıp
    ne verebileceğini iyi bildiğinden yığılma denen his den bihaber mutlu mesut yaşayıp gidiyor.

    O yüzdendir; uzun dönem kullanıcılarının itiraz edip durumu abartılı bulması.




    Şanzımanı bende Aisin üretiyor diye biliyordum, bir ara konusu netteki bilgilileri taramıştım, adı GM GT630 diye geçiyor.
    Bu GT630 daki kavrama yenilenmiş ve 2008 itibari ile Hydra-Matic altı-ileri otomatik şanzıman GM GT640 adını almış.


    Elektronik kontrollü tork konvertörlü debriyaj ile altı-ileri önden çekişli, otomatik overdrive şanzıman.
    Bu GT640'ı GM kendisi Koredeki fabrikada mı üretiyor, yoksa Aisin firmasına mı yaptırıyor? tam bilgisine ulaşamadım.

    Öyle kaldı....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 6 Haziran 2016; 1:17:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: YER_UCAGI_34

    Hiç lastik konusu konuşulmamış.

    Araçlarınızda hangi marka lastikleri kullanıyorsunuz ?

    Son dönemlerde aynı ebatta (215/50R17) ve aynı marka/model araçta iki farklı lastik kullandım.

    -Goodyear efficient grip performance
    -Continental sportcontact5

    Amaç: İstediğiniz sadece konforsa tercih kesinlikle birinci lastik olmalı. Araç aşırı konforlu oluyor ama kafası helva gibi bir his yaratıyor. Salınım, lastik üstü esneme, kontralarda ifadesizlik hat safhada.

    Amaç: " Aracım yol tutsun, direksiyon hamlelerime net cevap versin, aracım daha sportif hissettirsin ve istediğimi yapsın " ise kesinlikle ikincisi.

    Farklı ebatlarda da değil. Dediğim gibi aynı araç ve aynı ebatlarda ayrı ayrı beşer bin km kullanmış biri olarak bu iki lastik için net gözlemim budur.

    benim kuga'da hangkook dynopro 1 ile gelmişti. aşırı torktan öndeki lastiklerden parçalar koptu, hangkook dynopro 2 serisi ile değiştirdi kullanım bedeli karşılığında şaşkına döndüm. yol tutuştan konfora her şey arttı ki zaten konforlu, yol tutan araçtı.

    biraz muhabbet ettim adam aynı zamanda michelin satıyordu, kendi aracında da benim lastikler vardı. daha dayanıklı, sessizlik konusunda falanda aynı dedi.

    değerlendirebilirsiniz.

    ha en iyisi halen michelin sanırım.

    Hocam lastik konusu aslında epey değişken bir konu. Lastik alım dönemimde 1 ay boyunca her gece yatmadan önce yurtdışı testlerinin sonuçlarını inceledim. Bir marka ve modele iyi demek lastik için çok çok zor. Aynı ebat/marka/model lastik hız kodu farkından veya xl(yani sertleştirilmiş yanak, runflat değil.) farkından dolayı tutuştan düşük puan alabiliyor.

    Kaldı ki farklı ebatlar arası iyi lastik kıyaslamak tamamen yanlışlığa neden oluyor. (Aynı B-C / C-D.. segmenti kıyası gibi)

    O yüzden 215/50R17 diye üstüne basarak vurgu yaptım.

    Mesela şuan aracımda 185/60R15 jant var. Lastik araştırması yapmıştım, altı ay önce en iyi sonuç Pirelli P1 Verde gözüküyordu. Ebat değişse belki de Pirelli o ebat için ilk üç'e bile giremeyecek..


    Amacım bilmişlik değil yanlış anlamanızı istemem. Sadece bildiğimi aktarmak istedim. Bence lastik seçiminde en önemli adım sürücünün sürüş stili ve beklentisi. Amaç konforsa ona en uygun lastik seçilmeli yok daha iyi geri bildirimse ona göre bakmak lazım.

    Lastik konusunda biraz hassasım.


    Ekleme: Kuga ile hafif araziye hiç girdiniz mi? Arazi performansını cidden çok merak ediyorum.

    zaten alma sebebim arazi kabiliyeti olması.

    bir çok kez girdim ve hiç üzmedi. keçi gibi tırmanmak gibi bir yeteneğe sahip, arkaya tamamını verebiliyor, askıda kaldığında ön lastikler tamamen boşta kalsa bile arkada tek tutan lastiğe aktarabiliyor.

    3-4 defa yağışta mermer ocağından milleti taşıdım zira amarokla falan çıkamadılar

    yalnız yol bozuksa düşük süratte konforlu falan olmuyor.

    Öneride bulunduğunuzu anladım ama benim yazı uzun olunca ekstra olsun diye niyetimi eklemek istedim.

    İnternette hep görüyorum. Kuga'nın arazi performansını gerçekten çok övüyorlar. Amarok sahibi için " ummadık taş " olayı yaşatmış.

    Dediğiniz gibi elektrikli direksiyonlar hissi falan öldürdü. Makyajlı Focus iyi yol tutuyor ancak onun direksiyonu bile 2001 Focus'a göre bence belirgin kötü. Teknolojinin gelişmesi bazen herşeye yaramıyor. Nihayetinde hepimiz standart aile sürücüleriyiz diyerek seçim yapıyoruz işte..

    Geçen keyiften az basayım dedim, eşim dakikasında " yavaş " demeye başladı . Daha bana hidrolik direksiyon verselere neye yarar.

    hehe arkada oğlan ve hanım, adım başı hız tümseği, zaten trafik derken bitti artık tabi.

    ama arada uzun yola, araziye çıktığında basma değilde aracı hissedebilmek halen güzel. kuga sonrası denediğim her araçta bunu aramaya başladım. yıllarca hidrolik direksiyonlu pajero kullanmanın da etkisi.

    artık ruhta kalmadı, eskidenmiş o radikal tasarımlar, marka yüzü denen zamazingodan da nefret ediyorum.

    mazda ve fiat spider'da o his var diyorlar du bakalım deneyeceğim.





    Pajero'dan sonra seni Kuga kesmez hocam.

    Dediğiniz gibi artık modüler platform uygulanması, ortak parça kullanımının abartılması ne heyecan bıraktı ne ruh. Bunun zıttına devam edebilen birkaç firma var ama zaten onlarda Türkiye'de ki kullanıcıları umursamıyor. Hal böyleyken iş birazda gerçekçiliğe döndüğünde insan ister istemez aşktan uzaklaşıyor.

    Mazda 3 çok hoşuma gidiyor gel gelelim adamların bakım aralıkları vs alımdan uzaklaşmaya teşvik ediyor.

    Benim ilk aldığım Cactus ile michelin energy saver+ gelmişti, yumuşak ve konforlu lastik ama çok çabuk abs ye düşüyordu.
    çok tedirgin oldum, bende sıkıntı yarattı.
    2. aldığım Cactus Goodyear efficientgrip performance geldi, biraz daha sert hamurlu ve daha az abs ye düşüyor. Şimdi daha rahat
    haraket ediyorum. Lastikler yanak/inç olarak farklı ebat ama araç aynı olunca aşağı yukarı bir fikir verebiliyor.

    Önceki aracımda Bridgestone Turanza ER300 vardı, sert lastik ama kuru/ıslak performansından çok memnundum.

    Benim çakma Crossover ile ancak stabilize yol kenarındaki hafif tümsekli toprak alana girilir herhalde!
    Geçen gün sıkışık trafikte beklemekten bayınca, alçak kaldırıma tek tekeri çıkarıp yandan yandan giderek ilk sokaktan kaçıp
    kurtuldum, anca ona yaradı

    Benim kullandığım 2 aracın bir tanesi hidrolik diğeri elektrik destekli, elektrik destekli çok yumuşak ama tepkiler hissiz,
    hidrolik olan daha tok daha net tepkiye sahip ama kötü yanı sürekli şehiriçi trafiğinde diğerine göre daha yorucu.





    Jazz Fun+'ın içine oturup yolculuk yapınca b sınıfı araç hissinden tamamen uzaklaşılıyor. Çok rahat, konforlu, ferah, geniş...
    Yeni Jazz'ı incelediğimde maalesef! eskisinin tadının olmadığını gördüm, daha iyi olması gerekirken böyle birşey görmek beni
    hayal kırıklığına uğrattı. Cam tavan yok, büyük eksiklik. Hele hele! 1318cc lik motor ile vergi avantajını 18cc ile kaçırması evlere şenlik..







    Energy saver'lar soylemesi ayip motor indirdigimde (🔫😎) kaskodan gelen Cetta'nin uzerinde vardi. Arabanin kaderinden de olan etkiyle birlikte lastikler feci haldeydi. Araba her isik kalkisinda yer islaksa patinaja kalip dehset bir ugultu cikartiyordu. Etrafta ki konu/komsudan az kufur yememisimdir dikkat etmeme ragmen.. 😁

    Dedigin gibi arac ayni olunca ongoru yuksek oluyor, hele ki benim gibi ayni ebat hatta ayni araba uzerinde tecrube etme sansi olunca 4-5 ay icinde, daha net konusulabiliyor.

    Senin durum yine iyi en azindan tek teker sansin var biz ne yapalim " cucuk " kadar arabayla..🙄 Hayatimda ilk defa koltugu biraz yatirarak araba kullaniyorum ki bakis acimdan genis/hacimli araba efekti yaratabileyim. (sakasi bir yana is goruyor iste..)

    Jazz icin fotograflari vs gorunce gitmeye usendim desem yeridir. Bayi neredeyse Gemlik'te oraya benzin yakmaya icim el vermedi yeni Jazz icin. Civic'e bakmaya gittigimde soyle yanindan gecerken bir suzdum, sonra da orali olmadan ciktim.

    Yeni kasa Civic gelemedi gitti. Bize gelene kadar Amerika'da makyaj yemezse iyidir. 😄



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 6 Haziran 2016; 1:27:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Yeni civic'in fiyatı uçuk olacaksa(büyük ihtimalde öyle olacak)gelmese daha iyi :) Güncel Excutive manuel civic bence altın kombinasyon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 6 Haziran 2016; 1:52:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Yeni civic'in fiyatı uçuk olacaksa(büyük ihtimalde öyle olacak)gelmese daha iyi :) Güncel Excutive manuel civic bence altın kombinasyon

    Almam diye diretmem asla ama guncel sartlar icin atmosferik motorlu bir araca o paralari baglamak kullanimima uygun dusmuyor.

    Suan ki guncel kasanin eskiyi arattigini dusunuyorum. Tipine makyajdan sonra alisamadim gitti. Lastik ve camurluk arasi bosluk ciddi fazla.

    Yeni kasayla birlikte turbo motor direk gelirse kesin incelemeye giderim. Yillardir ayni kasa ile Golf 7 highline olmus 80.000 civari, yeni kasa Civic'in ucuz olmasini beklemek zaten hayal. 🙂

    Ekleme: ana konuda kullanicilari 2017 gibi bu yeni turbo motorun geleceginden bahsetmis. Pehh..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 6 Haziran 2016; 7:20:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Yeni civic'in fiyatı uçuk olacaksa(büyük ihtimalde öyle olacak)gelmese daha iyi :) Güncel Excutive manuel civic bence altın kombinasyon

    Almam diye diretmem asla ama guncel sartlar icin atmosferik motorlu bir araca o paralari baglamak kullanimima uygun dusmuyor.

    Suan ki guncel kasanin eskiyi arattigini dusunuyorum. Tipine makyajdan sonra alisamadim gitti. Lastik ve camurluk arasi bosluk ciddi fazla.

    Yeni kasayla birlikte turbo motor direk gelirse kesin incelemeye giderim. Yillardir ayni kasa ile Golf 7 highline olmus 80.000 civari, yeni kasa Civic'in ucuz olmasini beklemek zaten hayal. 🙂

    Ekleme: ana konuda kullanicilari 2017 gibi bu yeni turbo motorun geleceginden bahsetmis. Pehh..

    Alıntıları Göster
    Lastik muhabbeti açıldığı iyi olmuş, bende yakın zamanda lastik almayı düşünüyorum:

    Conti Premium Contact 5

    Nokian Line

    Bu ikisinden birini tercih edeceğim. Pro testlere bakınca Contipremium contact 5 185/65/15 ölçülerinde en iyi performansa sahip. Nokian genelde 4. veya 5. Fakat kullanıcı yorumlarına bakılırsa da nokian kesinlikle efsane deniyor.

    Bir de otomobilci_x hocam bir yerde Conti PC5 Tr için çok uygun lastik değil. Çok yumuşak havalar çok ısınınca tutunmadan çok kaybediyor gibi bir yorum yapmıştı. Tam almaya karar verince kendisine de tekrar danışmayı düşünüyorum.

    Sizin görüşleriniz nelerdir bu iki lastik hakkında. Birde normalde benim lastik ölçüleri 185/65/15, fakat 195/65/15 olanlar daha ucuz ve hız endeksi T değil H. Acaba 195 alsam ne gibi bir kaybım olur.


    Saygılar.




  • konu hayırlı olsun, güzel paylaşımlar olması dileğiyle...


    bir soru ile konuya giriş yapmak istiyorum. bu aralar engelli indirimi ile araç almayı düşünüyoruz, internetten araçların fiyatlarına baktığımda ötv siz fiyatları yazmıyor, sadece ww de ayrıntılı fiyat listesi var, diğer firmalarda yok. sorum şu ki; bir aracın ötv siz fiyatını nasıl hesaplayabilirim. satış fiyatı üzerinden yüzde kaç düşersem ötv siz fiyatını bulmuş olurum bilginiz var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • exotic. kullanıcısına yanıt
    Temizlikçilerdeki güçlü süpürge ile denemenizi öneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Temizlikçilerdeki güçlü süpürge ile denemenizi öneririm

    Hocam parçanın adini biliyor musunuz? Cok asagiya düştü sanırım kendim alip takayim olmazsa ki eğer satiliyorsa :/

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exotic.


    quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Temizlikçilerdeki güçlü süpürge ile denemenizi öneririm

    Hocam parçanın adini biliyor musunuz? Cok asagiya düştü sanırım kendim alip takayim olmazsa ki eğer satiliyorsa :/

    Maleaef. Parçacılarda vardır mutlaka, gezmeniz lazım :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum ben arabalari zorlayan biri degilimdir hic sevmem o tarz seyleri.araclarin aktarmasinda alt viteslerde ciddi sikinti vardi,otm ve manuelde durum boyle.eger fırsatın olursa standart bir cruzela ecufast yazilimli bir cruzeu kullan anlarsin farki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Lastik muhabbeti açıldığı iyi olmuş, bende yakın zamanda lastik almayı düşünüyorum:

    Conti Premium Contact 5

    Nokian Line

    Bu ikisinden birini tercih edeceğim. Pro testlere bakınca Contipremium contact 5 185/65/15 ölçülerinde en iyi performansa sahip. Nokian genelde 4. veya 5. Fakat kullanıcı yorumlarına bakılırsa da nokian kesinlikle efsane deniyor.

    Bir de otomobilci_x hocam bir yerde Conti PC5 Tr için çok uygun lastik değil. Çok yumuşak havalar çok ısınınca tutunmadan çok kaybediyor gibi bir yorum yapmıştı. Tam almaya karar verince kendisine de tekrar danışmayı düşünüyorum.

    Sizin görüşleriniz nelerdir bu iki lastik hakkında. Birde normalde benim lastik ölçüleri 185/65/15, fakat 195/65/15 olanlar daha ucuz ve hız endeksi T değil H. Acaba 195 alsam ne gibi bir kaybım olur.


    Saygılar.

    conti cpc 5 yi ilk alıp kullananlardanım lastik o zaman daha yeni çıkmıştı bende de lastik hevesi/merakı olunca 12.000 km deki kendi lastiklerimi (goodyear) satıp adac puanlarında da çok çok iyi değerler alan (205/55/16 için 2012-2013 yılı) cpc 5 siparişi vermiştim. gelen lastikler daha 6 hafta önce üretilmiş taze lastiklerdi, kendi aracımıda iyi tanıdığımdan hemen çıkıp bir güzel test yaptım (ki üzerinden çıkardığım lastiklerde çok eski lastikler değil) ve lastik bana fazlasıyla yumuşak geldi, daha o gün forumda bu lastiğin tek korkulacak tarafının (ilk yıl kullanımında) yüksek sıcaklıklarda (yumuşacık yanakları nedeniyle) kendini salıp salmayacağı noktasında tereddütlerim olduğuydu. ve o yıl yazın yaptığım gezilerde aracın çok sıcak hava koşullarında diğer lasiklere göre biraz daha fazla zıpladığına ve yol tutuşunda güven vermediği bazı durumlara şahit oldum.

    Ancak 2. yazında lastik tam kıvamını buldu, 3. yazında ise sertleşme bir miktar daha arttı tabi ancak lastik çok yumuşak olduğundan 3. yılında bile sıkıntısız dı şu anda 4. yazı için lastikleri taktım artık sertleştiler ancak gelecek senede kullanılabilir mi evet kullanılabilir. (ben kullanırmıyım? sanmıyorum)

    Olayı daha somuta indirgemek için sayısal bir örnek vereyim (konuyu daha iyi anlatabilmek için bu yola başvuruyorum yoksa rakamlar bir ölçümü yada gerçekliği ifade etmiyor)
    Normalde kullandığım çoğu lastiği 4 . yılın sonunda değiştiririm ve yılların puanlaması şu şekildedir.
    1. yılın sonunda lastiğin %75 lik bir performansı kalır
    2. yılın sonunda lastiğin %50 lik bir performansı kalır
    3. yılın sonunda lastiğin %25 lik bir performansı kalır
    4. yılın sonunda lastiğin performansı artık güvenlik sınırları dahilinde değildir.

    Bu durum CPC 5 te şu şekilde oldu.

    1. yılın sonunda lastiğin %80 lik bir performansı kaldı
    2. yılın sonunda lastiğin %60 lik bir performansı kaldı
    3. yılın sonunda lastiğin %40 lik bir performansı kaldı
    4. yılın sonunda lastiğin %20 lik bir performansı kalacak gibi
    5. yılın sonunda lastiğin performansı artık güvenlik sınırları dahilinde değildir.

    Bu arada lastik arasına çok fazla taş sıkışıyor (biz çok fazla dağ bayır geziyoruz ondan diyecem ama tavsiye edip almasına vesile olduğum insanlardan aldığım tek olumsuz geri bildirim de bu, sonuçta herkes bizim kadar ilgili değil bu nedenle benim o çok sıcak havalarda lastiğin olumsuz tarafıyla ilgili yazdığım şeyi fark etmeleride yorumlamaları da çok kolay değil) bunun dışında ben lastikten son derece memnunum ve bir daha lastik alacak olursam kesinlikle cpc5 alırım eşe dosta da en çok tavsiye ettiğim lastik şu aralar cpc5 ancak yukarıda da belirtildiği gibi ebat lastik karakterinde en önemli değişkenlerdendir benim bu yaptığım bütün yorumlar 205/55/16 içindir

    Şunu da belirteyim şu güne kadar aldığım lastiklerin hepsi içinde beni en çok tatmin eden lastikler (belkide en fazla bunları araştırdığımdandır) cpc5 ve kışlıkta ug8 ler oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 6 Haziran 2016; 12:08:32 >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Hocam detaylı yanıt için teşekkür ederim.

    Şu an kafamda netleşti kesinlikle cpc5 alıyorum. Peki ebat konusunda sizce bir sıkıntı yaşarmıym. 195 olan H endeksli ve daha ucuz (185 T olana nazaran).

    Puntoforumdaki kardeşler konfor olarak biraz daha iyi olur çukura giriş çıkışlarda, fakat yakıt çok az da olsa artabilir diye yorum getirdiler bu arada.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 6 Haziran 2016; 12:08:52 >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.