benimkisi teknik bir soru olacak.belki buda sorulurmu diyeceksiniz.ancak cevap verenler için şimdiden teşekkürle.(30 yaşında arbalara merak salmanın sonucu
1. Vites 2. Vites 3. Vites 4. Vites 5. Vites
Son Dişli Oranı
3,58 2,14 1,48 1,12 0,89
3,74
3,545 2,238 1,520 1,156 0,946
3,513
4. Vites 5. Vites
Son Dişli Oranı
3,58 2,14 1,48 1,12 0,89
3,74
3,545 2,238 1,520 1,156 0,946
3,513 bu nasıl yorumlnır.
Bunun yorumu şudur.Vites tahvil oranı deniyorsa bu şanzımanın giriş ve verlien vitesteki çıkış devir sayısıdır.
Örneğin 1. viteste 3,58 demiş.Motor her 3,58 devir yaptığında 1. viteste şanzımanın çıkış mili 1 devir yapar. 2. viteste 2,14 demiş motor 2,14 devir yaptığında 2. viteste şanzıman çıkışı 1 devir yapar.... Olay bundan ibaret.........
Son dişli oranı denilende genelde diferansiyel tahvil oranıdır....Buda şanzımandan çıkan devirin diferansiyeldeki kayıbını gösterir.....
Örneğin tekerlerin 1 devir yapması için şanzımanın çıkışının 3,74 devir yapması lazım...
benim merak ettigim konu su;5. viteste 2000 devirde 100 yapan bi araba 4000 devirde 200 mu yapar kesinkes?ben iki ayri arabada bunu denedim ve aynen dogru orantili gidiyo.ama forumda baska bi baslik altinda bu tartisilmis ve farkli dusunenlerde vardi.