otomotiv Şikayet Analizine Göre Yetkili Servisler Büyük Sorun
Toyota’nın 550 bin aracı geri çağırmasının ardından Şikayetvar otomotiv sektörünün şikayet analizini çıkardı. Tüketiciler otomotiv sektöründeki yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi.
Türkiye’nin En Büyük Şikayet Portalı Şikayetvar tüketicilerin her alanda gönderdiği şikayetler sonrası sektörün nabzını tutmaya devam ediyor. Son olarak Toyota’nın 550 bin aracı geri çağırmasının ardından Şikayetvar otomotiv sektörünün şikayet analizini çıkararak tüketicilerin otomotiv sektöründeki şikayetlerini dile getirdi. 1 Ocak -10 Kasım 2011 tarihlerini kapsayan analize göre tüketiciler otomotiv sektöründeki yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi.
1 Ocak -10 Kasım 2011 tarihleri arasında 197 bin 439 şikayet alan Şikayetvar otomotiv sektöründen ise toplam 4 bin 495 şikayet aldı. Otomotiv sektöründeki şikayetlerin başında ise şikayet sayısına göre şu konular geliyor:
“Otomotivler (2467), Akaryakıt İstasyonu (738), Yetkili Bayii-Servis (323), Otogaz Sistemleri (226), Lastik (165), Motosiklet (145), Oto Kiralama (112), Oto Aksesuar (71), Oto Yıkama(63), Akü (46), Ticari Araçlar (31) ve Oto Galeri(29).”
Hangi Marka Ne Kadar Şikayet Aldı
Sektörün sorunları yukarıdaki gibiyken peki hangi otomotiv markası daha fazla şikayet almış diye bakarsak şikayet ile başı çekiyor. 265 şikayet ile Opel, 244 şikayet ile de Ford geliyor. Otomobiller şikayetleri markalara göre ise şöyle dağılıyor:
“Renault (420), Opel (265), Ford (244), Volkswagen (236), Fiat (227), Peugeot Otomotiv (155), Hyundai Assan (144 ), Toyota (143), Citroen (106), Chevrolet (85), Nissan (75), Honda (74), Volvo (45), Mercedes (30), Seat (30), BMW (29), Kia Otomotiv(28), Skoda(21), Dacia (20), Mitsubishi (18), Chery (15), Audi(14), Mazda(13).”
Tüketici Otomobilinden Neden Memnun Değil!
Otomotiv sektörüne gelen şikayet konuları ise markalara göre değişiklik gösterirken genellikle tüketiciler yetkili teknik servislerden, bayi ve garanti sorunlarından şikayetçi. Otomobillere gelen şikayetler ve sayıları ise “Yetkili teknik servis ilgisizliği(504), Garanti (218), Bayi(208), İç Donanım(186), Yedek Parça Temini(146), Yetkili Servis Ücretlendirmesi (108), Motor(106), Müşteri Hizmetleri(102), Şanzıman(89), Yürüyen Aksam ve Fren (89), Elektronik Aksam(76), Direksiyon (68), Yakıt Tüketimi (53), Güvenlik (46), Karoser (44), Kampanya ve Fiyat(29) ve Yol Yardımı(10)” şeklinde sıralanmaktadır.
Nissan araçları ne kadar kaliteliyse servisleri bir o kadar dandik. Sırf servisleri yüzünden nissan almaktan vaz geçtim 2.elde...