Şimdi Ara

Otomotiv ve endüstriyel dizel motorları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
2
Favori
808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    Endüstriyel alanda kullanılan dizel motorlarının hacimleri büyük, güç ve tork değerleri küçük olmaktadır.
    Fakat otomotiv alanında kullanılan dizel motorlar kücük hacimli yüksek tork değerindedirler.

    Otomotiv motorlarının endüstriyel alanda kullanımları mümkünmüdür.
    Şu an otomotiv motorlarının endüstriyel alanda kullanılmamasının sebebi nelerdir?

    Örnek;

    Hyundai dizel ( endüstriyel ) : 2600cc - 57bg - 18kg.m

    Hyundai dizel ( otomotiv ) : 1500cc - 110bg - 24kg.m

    Bilgilerinizi bekliyorum.



  • Bunu bende merak ediyorum takip

    Fakat sanırım daha uzun ömürlü ve dayanıklı olması için endüstriyel dizel motorlar bu şekilde yapılıyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 25 Ekim 2014; 5:08:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobilde amac az yakmasi ve kullaniciyi tatmin etmesi. Endustriyel motorlarda uzun omur dayaniklilik ve yuk cekebilmek icin ayarlanmis sanzuman oranlari onemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Traktor motorlarinda nasilki yuksek hacim dusuk sıkıstırma dusuk devir araligi ile uzun omurluluk daha az komplike bir sistem saglaniyorsa endstriyel motorlarda oyledir diye tahmin ediyorum. Amac yeteri kadar guc uretecek uzun omurlu dayanikli olmasidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABD de benzinli tır karavan gibi ağır vasıtalar var.. ve onların motorlarıda endüstriyel karakterli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 25 Ekim 2014; 16:07:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallah benim de biraz araştırma sonucu bilgilerim var ama güzel bir cevap bekliyorum daha çok bilgilenmek için.
  • Motor ömrü ve şanzıman oranı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun ömür için daha büyük hacimlere daha az devir dönderttirilir. Tamamen yenileme maliyetini azaltmaya ömrü artırmaya yönelik bir çalışmadır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradan uzun zaman geçti, dün Google'dan endüstriyel dizel motorlar diye araştırdım ancak size teknik anlamda
    bilgiye ulaşamadım.

    Bildiğim kadarıyla yarış arabalarında biyel kolu kısa, bu sebeple yüksek devir çevirebiliyorken, tork az ama güç yüksek
    oluyor. Tam tersi durumda da yani biyel kolu uzun olunca da daha düşük devir çevirdiği için tork yüksek ama güç az
    elde ediliyor diye hatırlıyorum (örneğin gemi motorları).

    (Şimdi aratınca bir şeyler buldum):

    Motor devri ile TORK ters orantılı; GÜÇ doğru orantılıdır diyor kaynakta. Çünkü, devir yükseldikçe emme zamanı azalır
    ve motorun hacimsel verimi düşer.

    http://www.motorsesi.com/benzinli_motorlarda_motor_karakteristikleri_is_guc_verim_hesaplamalari.html

    Benim ulaşabildiğim bilgi bu arkadaşlar. Umarım faydalı olmuştur.




  • Konuya bir şeyler karaladım ancak varsa eksikler tamamlamanızı rica ediyorum.
  • Endüstriyel tip motorlar yüksek ömür için düşük devirli olarak tasarlanırlar.

    Verebileceği minimum devrinde max torka göre ayarlanırlar. Devir çevirmezler. Devir çevirmedikleri için güçleri düşüktür.(tork x devir sayısı = güç) eşitliğinden.

    En basitinden. Halk otobüsüne binin kadrana bakın. Maksimum 3000 falan görürsünüz. Bizim dizellerde ise 5000 yazar.
  • Dünyanın en güçlü motoru Emma Maersk adlı geminin motoru diye biliyorum 110 bin beygir gücünde

    Video için

    https://www.facebook.com/video/video.php?v=241179049277299
  • Motorlarin kullanim amaclarina gore iste. Her motor kullanim amacina gore dizayn ediliyor. Endustriyel motor dedikleriniz, karmasikliktan uzak, uzun sureli kullanim omru hedeflenmis motorlardir.

    Misal tank motorlarinda da onemli olan basitliktir. Bir abraham tankini motor calisirken bile tamir etmek mumkundur. Tum civatalari tek bir anahtarla acilir. Cunku oncelik tankin manevra kabiliyetidir.motor calismazsa tank keklik gibi avlanir.

    endustriyel motorlarda da o kadar basitlik olmasa da basittir. Komplike parcalardan uzaktir. Dusuk sikistirma oranlarina sahiptir. Kolay tamir edilmesi bir an once yola cikabilmesi uzun omurlu olmasi hedeflenir. Cogu binek aracin goremeyecegi km leri cok rahat gorebilirler.

    binek motorlari ise karmasik, yuksek sikistirmali az yakit ve yuksek guc oranli, bireysel olarak birilerini biryere goturmek icin tasarlanirlar. Yuk cekmek gibi ozellikleri yoktur. 1.2 tsi in arkasina karavan baglarsaniz krank milinizi surucu kabininde gormeniz oldukca olasidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Merhaba Arkadaşlar;

    Forumda bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Japon dizel motor üreticisi Yanmar'ın sitesinde dolaşırken, konumuzla ilgili bir yazı gördüm.

    Yazıyı özetleyeyim, endüstriyel dizel motorlarının otomotiv motorlarına göre daha sert ve daha güçlü olduğu,
    endüstriyel motorların uzun çalışmalarda dayanıklılıklarını koruduğu, değişken yüklere ve yüksek
    yüklerde sürekli çalışmaya uygun oldukları anlatılmaktadır.

    Yazının orjinalini aşağıdadır, Yanmar'ın sitesindende bakabilirsiniz.


    COMMERCIAL HIGH-SPEED ENGINES
    Marine and industrial diesel engines are tougher and more powerful than their automobile counterparts.

    Yanmar produces and sells industrial diesel engines for a range of marine, agricultural and construction applications. The difference between these engines and the ones used in automobiles becomes clear when you consider diverse ways in which they are used. Industrial engines toil under the punishing conditions of widely variable loads and high-load continuous operation, a far cry from the well maintained roadways that most automobile diesels use, all the while maintaining durability, serviceability and start-up performance the envy of their automobile brethren. A glance at the graphs below shows that marine engines also operate at higher revs and under greater loads than automobile diesels.
    All reasons why we can safely say that marine diesels are tougher and stronger than automobile diesels.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.