Şimdi Ara

VW Motorları Hakkında ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
5.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu daha evvel, VW neden bu kadar güçsüz motorlar üretiyor şeklinde açmıştım.

    Arkadaşlarımızın birçoğu da, beygir gücü düşük ama diğer turbolu araçlardan daha iyi performans sunuyor demişlerdi.

    Mesela, Golf TSI 122 HP, Opel Astra Turbo 140HP'den daha iyi demişlerdi.

    Bu sefer eleştiri yok, kafama takılan başka bir durum var.

    Arkadaşlar bildiğiniz üzere düşük hacimden yüksek motor gücü çıkarma işleminin öncülerinden biri VW.

    1.4 TSI 140 ve 170 HP ile ilk çıktığında bayağı şaşırmıştık ve helal olsun demiştik.

    Daha sonra beygir güçlerini 122 ve 160'a düşürdüler.

    Öncelikle sizce bunu neden yaptılar ?

    İkinci sorum biraz daha farklı.

    1.8 TSI 160 HP motor var. Aynı zamanda 1.4 160 HP de motor var. Onu bırakın 1.4 180 HP motor bile var Polo GTI'da.

    Şimdi 1.4 motordan 180 HP güç alan bir şirket, daha yüksek hacimli ama gücü daha düşük bir motoru neden kullanıyor ?

    Eğer VW 1.4 motordan 180 HP güç alıyorsa, 1.8 turbo motordan 200 HP'den fazla güç alabilir.

    Sizce neden 1.8 TSI motorda 160 HP ile yetiniyorlar ? 1.4 motordan 180 HP alan bir firma 1.8 motorda harikalar yaratamaz mı ?

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, saygılar.







  • Bence harika yarattıkları falan yok.1.4 düşük hacim dedikleri motorlar turboşarj,kompresör vs parçalarla 1.6 motorun ağırlığına ve hacmine ulaşıyor.Araştırın bakın 1.4 düşük hacim üreten birçok markanın herhangibir modelinin kaputunu açın bakın motor bölmesinde 1.6 motorun kapladığı kadar yer kaplıyor.Üstelik yer kaplamakla da kalmıyor.1.4 motorlu bir aracın ağırlığı aynı aracın 1.6 motorlusu ile aynı ağırlıkta hatta daha fazla ağır olabiliyor.1.4 düşük hacim dedikleri hikaye.Sadece silindir hacimleri küçülüyor motorun küçüldüğü fakan yok.Üstelik tüketim değerlerine de aldanmayın.Gaza bastınız mı 160 hp lik araba 1.4 gibi değil 2000 motor gibi yakıyor.
  • bunlar benim görüşüm polomik yaratmak için söylemiyorum ;

    1.4 122 hp lik golf un astra yı geçmesi cok cok zor o 2 side otomatik oldugunda çift kavramanın üstünlügü ile alıyor ,

    turbo motoru sevmem cünkü deformansyonu yüksektir,kızgın demire buzlu su dökme olayını binlerce defa yapın demirin ömrü kısalır bunun gibi ancak benzinli turbo motor işini küçük hacimlilerde bana göre en iyi yapan şimdilik vw dir...

    1.4 140 tan 122 düşme sebebi 140 ın daha fazla proplem cıkaran bir motor olmasıydı fazla şikayetler oldugunu biliyorum cevremdekilerden ancak 122 hp lik motor ona göre daha dayanıklı ve vw ye maliyeti azda olsa düşürüyor...

    1.4 180 hp üretiyor ama bu moturun ömrü beklenen kadar uzun değil başka bir değişle 1.4 122 hp kadar sağlam değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 4 Mayıs 2011; 14:21:55 >
  • Önemli olan verimlilik.
    C sınıfı Golf gibi araçta 122 hp uygun görülmüştür rakiplerine göre o yüzden 122 de kalmıştır bence.Yakıt tüketimi, emisyon, performans oranı C sınıfı araçta olması gereken değerleri rakiplerine göre böyle yakalamış demek ki.Bir de 140 hp lik motor kafa karıştıryordu bence.
    1.4 den 200 hp de çıkarılır ama herkes istemeyebilir o motoru.Çeşitlilik de lazım yani.

    1.8 160 ile 1.4 160 hp arasında ki ilişkiyi ben çözemedim ama bu motor A4, Passat, Touran, Superb gibi büyük modellerde kullanılıyor.heralde pek tercih edilmez diye 1.4 motoru koymadılar bunlara.

    Not:Yukarıda yazılanların %90 ı varsayımdır.
  • 1.4 160 ve 1.8 160 bg motorların performansları bir değil. Kaldıki yüksek hacimdeki motor her zaman daha rafine çalışır.
    Diğer bir konu emisyon normları. 2.0 200 bg motorda var, 1.8 160 bg motorda, 1.8 120 bg motorda. Yeni vergi sistemiyle işler bayağı bir değişecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insomnia__ -- 4 Mayıs 2011; 15:47:23 >
  • a4'te 1.8 120hp
    vw'de 1.4 122hp
    bu iki motorun arasında ne gibi bir farklılık var acaba?yakıt, sorunsuzluk,ömür,bakım aralığı vs???
  • tsi müneccimi arkadaşlara bir sorum var, bu motorun ömrü ne kadardır bir yazabilirmisiniz, genel olarak motor ömrü kısadır diyip, çamuru sıvayıp geçiyorsunuz da, elinizde gizli bir veri varsa paylaşın bir öğrenelim artık
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ford Kuga hakkında
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • VWagenin hiç verimli motorunu görmedim 2003 golf dışında ahım şahım motorunu görmedim şimdi diyeceksinki niye
    niyemi etrafımda görüyorum passata jettaya onca parayı bayılan tanıdıklarım var yok turbosu patladı ,yok balatası yiyiyor yok vites kutusu arıza yaptı, yada durduk yere stop etti gibi + bunlar yeni araçlar ilerisini bilemeyiz kısa vadede belli . markayı kötüleme olarak sakın algılamayın . araçlar görünüş olarak iyi fakat o parayı hak etmiyor sezarın hakkı sezara... bu olsa olsa brütüs olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goro1982 -- 4 Mayıs 2011; 17:16:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    a4'te 1.8 120hp
    vw'de 1.4 122hp
    bu iki motorun arasında ne gibi bir farklılık var acaba?yakıt, sorunsuzluk,ömür,bakım aralığı vs???


    1.8 120 HP motor tamamen bir pazarlama taktiği. Özel servisle konuştum 1.8 160 HP ile aynı motor tamamen diyor. Zaten alanların çoğu da chip ile 160'a çıkarıyormuş arabayı.
  • VW kullanıcısı olmayan insanların eş dost akraba dayı kanka yiğen yenge vb. bazlı DETAYLI kıyaslama ve analiz yapmalarına bayılıyorum... 7 yıldır aynı vay be...
  • 160' lık vardı, 150' ye düşürüldü, sonra 185' lik çıktı ...

    önemli olan pazarlama. ne gerekiyorsa onu üretecekler.

    audi daha yüksek marka değeri ile pazarlanıyor. daha pahalı. motor hacmi, marka algısı, emisyon oranları, müşteri istekleri ... bunlar hepsi birbiri ile bağlantılı. kısaca pazarlama ya da rekabet şartları diyelim...

    her kafasına takılan bir yerinden yakalayıp; amerika' yı yeniden keşfetmiş, orada da yeni element bulmuş gibi ortaya çıkarsa işimiz zor. motor ömrü kısa vb. bunları söylerken iyi dayanaklar bulmak gerek. turbo motorun ömrü kısadır diye bir doğa kuralı mı var ? sıkıştırma oranları farklı farklı bir sürü motor var, farklı farklı devirlere çıkanlar var ondan neden bahsetmiyorsunuz ? performans modellerindeki kanalizasyon borusu gibi hortumlarla beslenen turboyla günlük kullanım için geliştirilmiş küçük boyutlu turboların ne alakası var. bu motorlarda kullanılan çeşitli demir, alüminyum vb. alaşımlar, ısıl bariyerler, aşınma ve korozyon değerlei vb. bütün mühendislik hesaplarını çöpe at, "turbo motor ömrü kısadır".

    mesela BMW hesaplayamamış, V10 atmosferik motordan V8 turboya geçti, M5 alınmaz. Turbo patlar. hortum delinir.

    doğru düzgün eleştiri her zaman gerekli. turbo motorlu araçlardaki turbo boşluğundan bahsedin, ani gelen güçle torque steer ' dan bahsedin (ki güçsüz günlük kullanım modellerinde çok zor) veya yeni üretilen araçların eskiden olduğu gibi dayanıklılık değil kullan at prensipte üretildiğinden bahsedin. ama tutarlılığı kaybetmeden. mesela bu turbo konusu çok komik; aynı adam başka konuda turbo dizel araç beğenmiş, methiyeler dizmiş, herkese de tavsiye etmiş vs. ama diğer konuda turbo benzinli motorların kısa ömründen bahsediyor ...

    kafaya yerleşmiş bir kere; atmosferik olan yüz elli sene dayansın, yirmi beş milyon km. devirsin diye üretiliyor da turbo olanlar iki senelik, 50 binde kaldır at motorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 4 Mayıs 2011; 17:47:53 >




  • quote:

    Eğer VW 1.4 motordan 180 HP güç alıyorsa, 1.8 turbo motordan 200 HP'den fazla güç alabilir.

    İş güçte bitmiyor kullandıkları DSG şanzımanın dayanabildiği tork ve güç kısıtlı. Gücün yükselmesi ciddi maliyet bindiriyor olsa gerek.
  • Honda turbosuz 1.4 100 Beygir I-VTEC üretiyor. Bildiğim turbosuz en güçlü motorlardan biri.

    Belki onlarda yakında turbo işine girerler. Supercharger olsa aslında daha iyi.
  • en vw audi grubunda en mantıksız motor 1.8 tfsi 120 hp. 1.8 motordan tuboyla 180 hp güç alabilmek?????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Honda turbosuz 1.4 100 Beygir I-VTEC üretiyor. Bildiğim turbosuz en güçlü motorlardan biri.

    Belki onlarda yakında turbo işine girerler. Supercharger olsa aslında daha iyi.


    Konuyu dağıtmak istemiyorum ama, Honda gibi benzinli motor uzmanı bir markanın neden hala turbolu motora geçmediğini anlamış değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buroz

    en vw audi grubunda en mantıksız motor 1.8 tfsi 120 hp. 1.8 motordan tuboyla 180 hp güç alabilmek?????


    O aracı alıp da 120 HP ile gezen yoktur heralde.

    Hem fazla vergi vereceğim, hem de 120 HP gibi nerdeyse 1.6 dizellerin gücünde bir Audi'ye bineceğim..

    VW Grubundaki en mantıksız motor budur heralde.
  • Bilmemkaçıncı TSİ ya pok atma festivaline hoşgeldiniz
  • Adamlar abt chip tuning ile 210 hp yapabiliyorlar hp sorun değil ona dayanabilcek dsg sanzuman ile uzun ömürlü motor lazım.........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Bilmemkaçıncı TSİ ya pok atma festivaline hoşgeldiniz


    Nerede bok atılmış göster bakalım ?

    Şöyle okumadan, anlamadan yorum yapıp adamı çileden çıkarmayın.

    Ayrıca bok atsam nolur ?

    İlla biri gelip şu ortamı bozmak zorunda mı..
  • 1.4 TSI 140lık motorun 122'ye düşürüldüğü falan yok. Eskiden 1.4 TSI 140 ve 170 vardı. Aralarında sadece yazılım farkı vardı. Sonradan 2sinide 160lık yaptılar. 122lik olan motor başından beri olan bir motor. O motorun özelliği kompresör bulundurmayıp sadece turbo bulundurmasıdır. 1.4 ve 1.8de 160 beygir olayıda motorun dayanıklılığla alakalı. 1.8'in yıpranması daha yavaş olur. Avrupada litre bazlı vergi olmadığı için bu onlar için sorun teşkil etmez. Mercedestede hem 1.6 156 beygir hemde 1.8 156 beygir motor var. Makyajlı kasada şimdilik 1.6 yok. İleride konulacakmış. BUnun sebebi sorunlu olması mı? Değil.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.