Arkadaslar selam, Olayı özetlemem gerekirse; Geçtiğimiz Pazartesi günü 15.01.2024'te iş yerim önünde kaldırım kenarı park halindeki aracıma yan komşuya malzeme getiren TIR şoförü geri geri giderken park halindeki aracıma çarptı ve kaporta kısmına ciddi hasar verdi. TIR şoförü ile tutanak tuttuk. Aracımda kasko mevcuttu ve kaskomun haklarından Oto Kurtarıcı talep edip anlaşmalı en yakın oto servise çektirdik. Dün de aracıma atanan eksperin tuttuğu degisim / onarım görmesi gereken parçaların listelerini çıkartmış. Kaza görsel ve değişim, onarım görmesi gereken parça fotoğraflarını en son alta koyuyorum. Şimdi sorun şu ki doğrudan mağdur olduğum için Allah'tan kaskom olduğu için oto kurtarıcı, oto servis, ikame araç hizmetini kaskomdan kullanabiliyorum, kaskonun bozulmaması için de kasko firmam karşı tarafın sigortasından bu parayı talep edecek. Oto servisle görüştüğümde aşağı yukarı parça tedariğin ve yapılmasının 3 haftadan önce çıkmayacağını söylüyorlar. İkame araç için de maks olay başına 1 hafta verebiliyorlar. Kaskom olmasa nasıl olacaktı, yani ortada 2-3 hafta araçsız kalacağım bu mağduriyet nasıl giderilir, deneyimlerinizi ve fikirlerinizi aktarırsanız sevinirim. Günün sonunda değer kaybı talebinde bulunacağız. Fikrinizi almak için soruyorum. Kalan 2 haftalık araçsız kaldığım zaman diliminde aynı segment bir araç kiralasam bu bedeli de karşı taraftan değer kaybı zamanı talep edebiliyor muyuz ve olumlu sonuclanıyor mu bu talep? Durduk yere, hiç yoktan böyle bir olay geldi basımıza ve öyle böyle derken 1 ay araçsız kalıyor ve doğrudan aracımda ciddi tramer çıkacak. Kaskom olmasa bu süreç nasıl ilerlerdi vay halimize. Fikirlerinizi ve yorumlarınızı aktarırsanız çok sevinirim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aeronautical Engineering -- 19 Ocak 2024; 12:23:18 > |
Park Halindeki Aracıma Tır Çarptı (Mağduriyetler Hk. Sorularım)
-
-
Geçmiş olsun. Konu hakkında deneyimi ve bilgisi olanlar mutlak yardımcı olacaktır. -
Geçmiş olsun. Çok sinir bozucu bir durum. İnsanı araba sahibi olmaktan korkutuyor bu şeref yoksunu insanlar. 2 gün önce önümdeki araç ani fren yapınca ben de yaptım. Mesafem hep olduğu için rahat bir şekilde durdum. Ama arkadaki y.vşak aracın .ötünden ayrılmadığı için duramadı vurdu. Şahin miydi neydi aracı. Hasar aldı o. Benim tampon çizildi. Büyük ihtimalle tampon arkasında bulunan koruyucu demir yamuldu yine. İndim bir de utanmadan neden ani fren yapıyorsun demez mi? Yavuz hırsız ev sahibini bastıracak. Yaşlı da amca. Amca git işine Allah aşkına. Ağzımı bozdurma dedim, lanet ettim, bıraktım. Şimdi devamlı tedirginim arkadan gelip vururlar mı diye. -
ben filo yönetim süreçleri içerisinde karşılaştığımız tecrübelere dayanarak
dosya'nın açılması+eksper atanması+kasko onayı+parça tedariği+servisin müsaitliği ve işe başlaması (ortalama iş yüküne göre 2-3 hafta) ki yoğunluktan çok aksaklık çıkar
ortalama 1 ay içerisinde 1.5 ay içerisinde süreçler tamamlanıyor...
ön yolcu kapısı ve çamurluk işlem görecek ve araç egea... çok beklemese gerek...
hızlı bir kasko durum 2 haftada çözmeli hatta ikame aracınızı 1 hafta verdikten sonra müşteri hizmetleri ile görüşerek +1 hafta daha uzama talep edin
(ikame araçlar genelde günlük kiralandığı için sigorta için ciddi maliyet oluşturan bir unsur, bu konuyu sigortanız ile görüşerecek ricacı olun)
onunda dışında büyük geçmiş olsun ve Allah beterinden korusun...
karşı tarafa değer kaybı ve geçici araç noktasınd sorun yaşarsanız günlük kiralayacağınız aracın tutarını tahsil etmek üzere bildirimde bulunun...
geçtiğimiz aylarda bir arkadaşım lojistik firmasının aracının sebep olduğu bir araçla çarpıştı 8/8 karşı taraf suçluydu..
kasko 1 hafta araç verdi 2.haftaya uzattılar ancak işlemler ve tamir tam 1.5 ay sürdü...
günlük kira tutarı ve değer kaybı ile ilgili dava sürecini başlattılar 7 ay bitti hala netice yok... 1-2 yıl sürebiliyor...
-
Gecmis olsun:
1-Sizi bir çok avukat aramıştır zaten. Ancak şu bilgiyi paylaşayım. Avukatlar aldıkları vekalet ile hem değer kaybı hem bakiye hasar bedeli için sigorta sirketinden talepte bulunurlar. Değer kaybı tramere işlemez. Ancak hasar bedeli tramere işlenir. Örneğin aracın onarımı içn yetkili serviste 30k harcanmıssa ve trameri 30k ise tahkim başvuru neticesinde bakiye hasar bedeli tespit edilirse o kadar daha hasar kaydınız artacaktır.
2- ikame araç ile ilgili poliçenizi tekrar inceleyin derim. Müşteri hizmetlerini sıkıştırınca ikame araç süresini uzatabiliyorlar.
3- aracın onarımına ilişkin servisi sıkıştırırsanız süreci hızlandırabiliyorlar. Kaskonuz olmasaydı karşı tarafın sigorta sirketi ile görüşüp yine aracı yaptırabilirdiniz. -
@infinite
Oto servis ile görüştügümde 9-10 şubat gibi çıkabilecegibi öngörüyordu telefondaki kişi. Yani bu da otoservise bırakıldıktan sonra 1 ay'a yakın bir süreç. öncesi - sonrası olur mu bilemiyorum.
Kaporta başlıgı altında yazılanlar değişen olacaklarını aktarmışlardı.
Kasko ile konuştugumda olay başına 1 hafta verebileceklerini söylediler. Poliçemde 2 olaya 2 hafta şeklinde ama ne yazık ki diğer hakkımı bu olay üzerinden kullanmama izin vermediler..
Sorduğum soruyu da sigortacı arkadaşıma danıştım. Boşluk döneminde araçsız kalmamak adına araç kiralasak ve kiralama bedelini karşı tarafa yıksak oluyor mu diye, o da ticari amaçlı kullanılan bir araç olsa ve senin ticareten bir kaybın olsa alma ihtimalin yüksek fakat hususi olarak kullanılan araçlarda çok zor demişti. Sizin örneginize istinaden sanırım ugrasmaya degmeyecek bir hadise. Zaten mahkemeler yavas isliyor, bir de üzerine lehime karar çıkıp çıkmayacagı belli degil. Gercekten mağdur olduğunla kalıyor insan. Başımıza gelecegi varmıs diye avutacagız artık.
HERKESE YANITLAR İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER.
-
değer kaybı, araç onarim süreci gibi nelerle uğraştınız ve sonuç nasıl oldu acaba bilgi verebilirmisiniz.
-
Ben yurt dışında yaşayan birisiyim ama bence yapmanız gereken hemen kendi kaskonuzu kullanmak yerine ilk önce karşı tarafın sigorta şirketi ile görüşmenizdi.Onlar sizi nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda yönlendirirlerdi.Kiralık araç gideri için aracınızın ticari amaçla kullanılıp kullanılmaması ,buradaki yasal hakları gözönüne alarak yazıyorum, mantıksız geliyor, çünkü mesela aracınızı işe gidip gelmek için de kulanmanız normal bir durum.Dolayısıyla tamir işlerinin görüleceği servis ilede görüşülerek mümkün/makul olan süre belirlenir ve bu bir şekilde karşılanırdı gibime geliyor.
-
Fazla vakit kaybetmeden araçta oluşan 150-200 bin değer kaybını talep edin elden isteyin vermeye yanaşmıyorsa dava açın sigortasından alırsınz
-
Değer kaybı ve ikame araç bedeli için tır şoförüne dava açacaksınız. Sigorta şirketine karşı açmanıza gerek yok.
Sigorta eksperi bilirkişi rapor hazırlayacak. Değer kaybını ve aracın makul onarım süresini belirleyecek. Burada aracın 1-2 ay serviste yatması önemli değil, işleme o gün başlansa kaç günde bitirilebilirdi, o önemli.
Buna göre bir rakam belirleyecek. Sizde karşı taraftan alacaksınız.
İkame araç bedeli almak için aracı kiralamanıza ya da fatura sunmanıza gerek yok. Aracınızın muadili günlük kaç liraya kiralanıyorsa, bilirkişinin belirlediği makul onarım süresi ile çarpılıp ikame araç bedeli belirlenir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 11 Temmuz 2024; 16:29:57 > -
Yurtdışında yaşayan birisi olarak yanlış biliyorsunuz. Burası öyle her şeyin lıkır lıkır ilerlediği bir yer değil. Konu sahibi de durumun farkında. Eğer kaskosu olmasaydı en amiyane tabirle ayvayı yerdi. Peki nereden biliyorum.. O konuyu hiç hatırlamak istemiyorum. -
Orada işlerin tıkır tıkır yürümediğinin farkındayım,kaskosu olup olmaması konusunda da dediğim birşey yok,benim bahsettiğim izlenecek yöntemdi.Birçok mağduriyet doğru yol ve yöntemin uygulanmamasından büyür.
-
Evet yöntem de yanlış. Kaskosu olan bir kişinin izleyeceği yöntem kaskosuna başvurmak. Demin kısa cümlelerle söyledim ama şimdi geniş geniş söyleyeyim. Hiç bir durumda söylediğiniz şey doğru değil. Konu sahibi en doğrusunu yapmış. Böyle bir durumda kişinin kaskosu bile iyi bir kasko olmak zorunda. Tam 6 ay değer kaybı parası bekledim karşı tarafın sigortasına başvurmak zorunda bırakıldığım (yasalardan dolayı) durumda. Siz karşı tarafın sigortasına bir başvurun bakalım adamdan sayan var mı? Karşı tarafın sigortasına başvurup ne yapacak böyle bir durumda? Onların sanayide göndereceği dandik bir yerde çıkma veya yan sanayi parçalarla tamir ettirmeye çalışacaktı ki sigorta şirketi de onu kaale alırsa. Siz eğer bir kaza yapıp karşı tarafın sigortası tarafından pamuklara sarıp sarmalandıysanız çok şanslısınız. Ben daha duymadım. Yapılacak şey şudur bu ülkede: karşı tarafla hiç muhatap olmadan kaskoya başvurup kendini kurtarmak. Eğer suçlu taraf değilseniz kasko şirketi de mis gibi hepsini karşıya rücu edecek.
-
kaskosu olan birisinin karsi tarafin sigortasindan islem yapmasi, yapmaya yeltenmesi, sigortasinin adini bile sormasi yapacagi en buyuk hata olur.
-
Geçmiş olsun. Ticari araçlara biz çarpınca gün kaybı vs mutlaka talep ediyorlar. Siz de gidin bir yerden araç kiralayın arabasız kaldığınız süreç boyunca fatura vs olsun. Daha sonra değer kaybı ile birlikte hepsini talep edin bence. Avukat tanıdığınız varsa seve seve yardımcı olur.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X