Şimdi Ara

Pegasus uçağı pistten çıktı, üçe bölündü (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
346
Cevap
1
Favori
24.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence pist kısa ve bitişinde korunma rampası yok. belkide pilot pist bitince mecburen uçağı aşağı kaydırdı. düz gitse belki daha tehlikeli olabilirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: youarewelcome

    06 pistine (uçağın koordinat sistemine göre yaklaştığı yön 60 derece) yaklaşan uçağa etki eden rüzgar 270 dereceden 22 knot hamlesi ise 37 knot. (27022G34KT)

    Kuyruk rüzgar bileşkesi 15 knot olması lazım. Hamle durumunda bu değer 22-23 kt oluyor.

    Kuyruk rüzgarı(tailwind) limitinin yukarısında bir değer olunca bu durum ortaya çıktı malesef.
    Abi Türkçesini yazarsan eğer ,sonuç olarak?
  • Tesadüfen yaşıyoruz...



  • Twitterda yolcuların çektiği videolar var.Malum kanallarda 100'den fazla ambulans hemen geldi vs. diyordu.Yaralıları otobüse bindirip götürmüşler.Ağır yaralılar var diyorlar.
  • psu kullanıcısına yanıt

  • Statistik S kullanıcısına yanıt
    yeni mezun pilot o uçakta olsa bile son yaklaşmada son kararı kaptan pilot karar verir ki şuan türkiye deki çoğu kaptan pilot %70 askeri kökenli yani bugünkü kazanın tecrübesiz pilotla hiç bir alakaso yok çünkü yardımcı pilotun yetkisi yok bir kere heleki böyle bir havada 35kt arka rüzgarda uçağın kumandalarını kaptan pilot alır pas mı yoksa iniş mi yapıcağını o karar verir
    i
    Forumda yine herkes havacılık uzmanı olmuş herkes yorum yapıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Pilottan para falan kesilmiyor. Lütfen böyle hurafelere inanıp buraya yazmayın. Yalan dolan şeyler ile insanlar daha da alevlenebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-41F3DB120

    Tesadüfen yaşıyoruz...



    Elde milyar dolarlık kullanışlı havaalani var kullanmiyoruz. Ustune bir de 389 milyon Euro tazminat ödüyoruz. O kadar zengin bir ülkeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali222 -- 5 Şubat 2020; 23:39:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2000watts

    bence pist kısa ve bitişinde korunma rampası yok. belkide pilot pist bitince mecburen uçağı aşağı kaydırdı. düz gitse belki daha tehlikeli olabilirdi
    Görüntüyü izlemediniz mi? Pist bitiminde duvar var, ona da çarpıp aşağı uçtu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Sene 2020 , İstanbulun göbeği Sabiha Gökçen Havaalanı.

    Yaralılar otobüsle taşınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH | equ* -- 5 Şubat 2020; 23:45:17 >
  • Bu uçaktan önce 2 tane THY uçağı pas geçti ama pegasus kuleyle konuşmasına rağmen inişi seçti ki ilk teker koyduğu yer pistin neredeyse ortasiydi ve olması gereken hizdan daha hızlı olduğu söyleniyor. Ve maalesef duramadı koruma rampası ı aşıp jandarma bekleme kulesini de parçalayıp çukura düşmüştür.Yukaridan müdahale çok zordu bu yüzden yol tarafından müdahale edildi yaralılar da şok un etkisiyle Apron tarafına doğru tırmandı ki orada herkes seferber oldu

    Benim görüşüm kaptan bu riski almadan pas gecmeliydi. Pistin ortasına kadar teker koyamadiysan tekrar havalanabilirdi diye düşünüyorum. Önceki kaza da da görüş düşüktü yine THY uçakları pas geçmiş pegasus inmeyi tercih etmişti.

    Allah a şükür çok ucuz kurtulundu bu kazadan felaket bile olabilirdi otoyola kadar inseydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    tecrübeli olsa o şekilde bir şey olmazdı haberde olmazlardı... tecrübesiz derken her türlü yağışta iniş tecrübesi deniyor... + söz konusu şirkette bu konuda isim yapma aşamasında...
  • 1- Saat 18:00 sıralarında pist başındaki (uçağın piste ilk teker koyduğu nokta) ani rüzgar (wind guts) değeri yüzeyde > 71 km/h

    Pegasus uçağı pistten çıktı, üçe bölündü
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2- Uçağın piste ilk teker koyduğu andaki hızı. 181 km/h (FlightRadar1)

    Pegasus uçağı pistten çıktı, üçe bölündü
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    3- Yine FlightRadar' ın paylaştığı uçağın durmadan hemen önceki hızı. 116 km/h(FlightRadar2)

    Pegasus uçağı pistten çıktı, üçe bölündü
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    4- 737-800' ler için belirlenmiş limit kıç rüzgarı (tailwind) değeri. 28 km/h (15 kts)

    Pegasus uçağı pistten çıktı, üçe bölündü
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    5- Boeing 737-800' ler için belirlenmiş olan iniş hızı aralığı 200-250 km/h


    EDIT: İmla hatalarımı düzeltmek için yapılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirHan -- 6 Şubat 2020; 1:50:55 >




  • 2020 iyi başlamadı
  • Olay çok kötü malesef.Umarım can kaybı artmaz.

    Bugün rüzgar dönmesi gün içinde sürekli oldu,alçak basınç var.Sabiha gökçende normalde headwinde göre inmesi gereken uçak rüzgarın birden değişmesiyle tatilwind yemiş.Yani gust denilen durum.Tailwind öncesi crosswind de olmuş olabilir.15 knot altı kıç rüzgarı kabul edilebilir iniş için ama low level windshear olayı da olmuş olabilir.Karakutu incelendikten sonra netleşir.

    Pist kısa diyenler boşa sallamasın Sabiha gökçenin pisti 737ler için gayet yeterlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daxtor55 -- 6 Şubat 2020; 0:26:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunların sebebi hep Akp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trabzonda pegasus nerdeyse karadenize çakılıyordu bilen bilir karadeniz derindir iki metre gtimeden boy kapanır böyle bi felaket iyiki olmadı yoksa boğularak o kadar yurttaş can verirdi kimseye bişe olmadı için üstünede fazla gitmediler halbuki büyük felaket olurdu

    şimdi istanbulda yine pegasus

    bu şirket araştırılmalı insan hayatı bu kadar ucuz olmamalı

    bu şirket yarın bigün patlar insanımız ölmeden müdahele edilmeli

    arkasında sabancı var diye hatalarını örtbas etmesinler
  • Pilot bir yıllık kaptan pilotmuş habertürkte hava kuvvetlerinden emekli hava kontrolör başkanı yüzde yüz hatalı ölüme gitmiş dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pegasus uçağı pistten çıktı, üçe bölündü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.