Şimdi Ara

Peugeot 308 1.2 THP Active İzlenimler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
3.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu aracı 1 hafta evvel aldım. Bu aracı almaya karar verdikten sonra çok bir kaynak bulamadım araç hakkında, ben de bu aracı almayı düşünenlere yardımcı olmak merak edenlerin merakını gidermek için bu yazıyı yazıyorum.

    Model Yılı :2014
    Araç Km: 15.600
    Motor: 1.2 THP 130 HP Otomatik
    Model:308
    Marka:Peugeot
    Donanım : Active

    Araç Donanımları :
    Navigasyon
    Hız Sabitleme
    Hız Limitör
    18" Jant
    Geri Görüş Kamerası
    Ön Arka Grafikli Park Sensörü
    Gündüz Ledleri
    Sis Farları
    Bluetooth Müzik ve Telefon Bağlantısı
    Aux - Usb Girişi
    Start/Stop

    Aracın Sürüş Dinamikleri ve Performansı:
    Arkadaşlar aracın 0-100 fabrika verisi : 9.1 saniye , benim denemelerimde ortalama 9.3 saniye gördü ancak zamanla motorun açılmasıyla bu performansın artacağını söylüyor ustalar. Ayrıca Kalkışta patinajla kalkarsanız 0-100 : 8.9 saniyeyi de gördü. Üst 220'ye kadar da bastım daha fazlasını da görebilirdi ancak ben basmak istemedim(GPS hızıma bakmadım kadran hızı buydu.). Fren performansı da önceki araçlarımla kıyaslayınca gayet iyi verisel bir ölçüm yapmamış olsam da gücünün yüksek olduğunu düşünüyorum. Aracımda 18" jant ve performans lastikleri var.O yüzden şu ana kadar kaç kere ESP'yi kapattıysam da kayda değer bir kayma gerçekleştiremedim zaten 60 'ın üstünde ESP kendiliğinden devreye giriyor. Virajlarda da daha esp devreye girmedi önceki aracım Fiat Bravo'ydu onda arkayı rahatça bıraktırdığım hiçbir virajda yolu bırakmadı. Virajlarda apexe girdikten sonra kafayı içeri sokuyor ve yola yapışıyor.

    Aracın Motoru:
    Bu motor çok övüldü , kategorisinde ödüller aldı , peki bize sunduğu ne. Öncelikle araç 3 silindir ve 3 silindirlerde genel olarak vibrasyonun yüksek olduğu biliniyor.Ancak bu araç rölantideyken çoğu zaman aracı kapalı sanıyorum , titreşimi minimum seviyelere indirmişler devirlenme karakteri ise 3 silindirin avantajları arasında çok zevkli bir devirlenme karakteri ve sesi var. Araç ta 6400 devire kadar çevirebildiği için motor ses ve his olarak gayet zevk veriyor.

    Aracın Şanzımanı:
    Aisin marka olan bu şanzıman Japon yapımı tam otomatik tork konventörlü bir şanzıman.Çok bilinmedik bir şanzıman değil BMW'nin önden çekişli modellerinde de aynı şanzıman kullanılıyor. Önceki Peugeot şanzımanına göre harikülade , vites geçişleri sarsıntısız ve hızlı şanzıman performansı baltalamıyor aksine performansa katkı sağlıyor bunun kanıtı da
    130 hp manuel 308 0-100: 9.6 saniye
    130 hp otomatik 308 0-100: 9.1 saniye

    Aracın Yakıt Tüketimi: Aracı aldığımdan beri İskenderunda'yım burada trafik çok sıkışık ve yavaş şehri bilenler tahmin ediyordur. buradaki şehiriçi tüketimim 7.4litre/100 km oldu ancak bu verinin normalde yaşadığım şehir olan Adana'da 6.8 litreye rahatlıkla düşeceğinden eminim.
    Araç
    40 km sabit hızla 4.3 litre - 5.2 litre
    65 km sabit hızla 4 litre - 5 litre
    90 km sabit hızla 4.5 litre - 5.5 litre
    110 km sabit hızla 5litre - 6 litre
    aralıklarında yakıt tüketiyor.
    6. viteste 2000 devirle ilerlediği hız ise 110 km / saat
    Benzinli bir araca göre verilerini gayet iyi bulduğumu söyleyebilirim özellikle sağ ayağınızın altında böyle bir performans hissi varken çok çok iyi.

    Aracın fiyatı : Arkadaşlar aracın 0 liste fiyatı :80.000 TL benim aracımda ekstra 18" jantlar var. Bu haliyle 2. el 15.000kmde fiyatı 61.000di temizliğinden hasarsızlığından ve hatasızlığından aldık.

    Aracın 2. el piyasası: Piyasa değerlendirmesi yaptığımda çoğu 308 1.2 THP ilanı son 10 gün içinde atılmıştı doğru fiyat ve temiz araçla satış süresinin 10-12 gün olduğunu söyleyebilirim.Ki benim aracın satıcısı da bunu doğruladı.O kadar da kötü olduğu söylenemez.Sadece almanlar kadar hızlı ve karlı değil.

    Direksiyon ve Ters Kadran:
    Bu ikisini bir başlık altında toplama sebebim diğer araçların hepsinden farklı olan özelliklerinin bunlar olması.Öncelikle Direksiyonun küçük olması otomobil camiasında bazı sürücüler tarafından çok garip karşılanırken bazı sürücüler tarafından çok sevildi ben kendimi sevenler arasında görüyorum , çünkü direksiyonun küçüklüğünü beynim içgüdüsel olarak kıvraklığa bağlıyor ve yola koyulunca bu bağlantının yanlış olmadığı da ortaya çıkıyor. Ani hamlelerde bu direksiyonu kullandıktan sonra diğer tüm direksiyonlar traktör direksiyonu gibi geliyor. Ters kadrana gelecek olursak diğer araçlardan farklı bir oyuncağınız olması güzel geliyor. başta hep redlineda geziyor gibi hissetsenizde alışmanız 20 dakikadan kısa sürüyor ve alıştığınızda normali buymuş gibi geliyor bunu da sevdiğimi rahatlıkla söyleyebilirim.

    Aracı neden tercih ettim rakiplerine göre artıları nelerdı?

    Öncelikle aracın rakiplerini sıralayacak olursak;
    Golf 1.2TSİ DSG COMFORTLİNE
    Leon 1.2 TSİ DSG STYLE
    Opel Astra 1.4 T otomatik
    Citroen C4 1.2 puretech otomatik

    Bu 5. aracın kıyaslamasında
    Performansta 1. Peugeot 308
    Donanımda 1. Peugeot 308
    Sürüş Zevkinde de (bana göre) 1. Peugeot 308
    Piyasa konusunda 1. WV GOLF
    Görüntü konusunda Leon ile 308 arasında karar veremedim.
    Yakıt tüketimi konusunda fabrika verilerinde 308'in ortalaması 4.9 Golf'ün ortolması 4.8 pratikte de bu iki araç diğerlerine göre çok daha az yakıyor.Birbirleri arasında da farkı açıkça test etmediğim için yorum yapamıyorum.

    (Seat Leon 1.6 TDİ , GOLF 1.2 TSİ , OPEL ASTRA 1.6 CDTİ araçlarını daha önce kullandım ve test ettim yukarıdaki karşılaştırmalarda kendi görüşlerime dayanıyorum. Performansta ise teknik verileri dikkate alıyorum)


    Araç hakkında her türlü soruyu sorabilirsiniz araç hala benimle ve bir süre de satmayacağımı düşünüyorum sanırım aradığım aracı buldum. Önümüzdeki günlerde farlarıyla ilgili birkaç modifiye yapacağım onları da burada paylaşırım.Peugeot 308 1.2 THP Active İzlenimlerPeugeot 308 1.2 THP Active İzlenimlerPeugeot 308 1.2 THP Active İzlenimler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizckizil -- 5 Aralık 2016; 21:26:12 >







  • Aracınız hayırlı olsun, çok güzel bir araç, 1.2 THP EAT6'yı test etmiştim, ve gerçekten beğenmiştim, performans ve tüketim dengesi iyi, sürüşü zevkli, tasarımı güzel, süspansiyon konforu iyi olan bir araç.

    İncelemeniz için teşekkürler, Kazasız belasız sürüşler.
  • Çok güzel inceleme olmuş. Kullandıkça kıymeti bilinecek motor, şanzıman, araba..
  • değerlendirme için teşekkürler
  • opelin opc jantları değilmi o
  • Hayırlı olsun araçta incelemede 10 numara olmuş sıkılmadan okuttunuz.
    Araç için yapılcak bi kaç şey var farlar ve ,cam çıtası istiyo gibime geldi.
  • Donanım olsun,motor şanzıman olsun bence piyasadaki en mantıklı arabaların başında geliyor.tabi 2. el olarak
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim , hepimize kazasız belasız sürüşler
  • onurcngzhn34 O kullanıcısına yanıt
    aynen bence de onlardan
  • DEMBELE1234 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim . Farlar bence de direk modifiye istiyor zaten biyerle fiyat anlaşmasına vardım, kayan gündüz ledleri , mercekli zenon ve çakar ledler için bunun dışında bir de yaşımdan da dolayı heralde aracı kaplatmak istiyorum ama tam karar verdiğimi söylemem malum fiyatlardan dolayı.
  • Hayırlı olsun, Rabbim kaza bela vermesin. Şu sınıftaki en mantıklı araçlardan biri.
  • maşallah güzel araç
  • Manuel Golf 7 mizi otomatik bir modelle değişmek için akla yatan en mantıklı seçenek çok çok temiz bir 2. el 308

    Aracı beğendik ama 2.elde ciddi değer kaybı sıfırdan ziyade dediğim gibi çok az kullanılmış, tabiri caizse sıfır ayarında bir 2. ele yönlendiriyor.
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle hocam benim bile 2. el almama rağmen içim acıdı 80.000 TL sıfırını görünce. Ki İngiltere'deki fiyat listelerine bakınca 1.2 THP ile 1.6 Bluehdi arasında sadece 1.1100 Euroluk fark var Türkiye'deki dizel takıntısı nedeniyle TR'de aralarında 10 bin lira var. Ama sıfır gibi 2. el çok bu araçta çünkü bol km yapacak aracı haşat edecek sahipleri yok bu araçların.
  • denizckizil kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullanın
  • Hayırlı olsun hocam.

    Yalnız kim takmış o jantları? Opel'in eski OPC jantlarının replikaları onlar.



    Olması gereken jant ise bu:

    Peugeot 308 1.2 THP Active İzlenimler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 6 Aralık 2016; 0:13:7 >
  • Ne kadara aldınız hocam acaba?
  • Kazasız belasız kullanın, güzel bir inceleme olmuş...
  • AlmostFly kullanıcısına yanıt
    61 bin testin içinde yazıyor hocam.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.