Şimdi Ara

Pick up notları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İş için Kuga'yı bırakıp pick up almak zorundayım artık. Aile için de kullanılabilir konforlu bir şey olması gerekiyor. Araç kararını verdim. Notları buraya bırakıyorum. İhtiyacı olan okusun.

    Bu arada 195k altında 4*4 mercedes x 2017 pick up bulan olursa haber versin.

    Na son pick up notları.


    Ssangyong musso grand ve ford ranger wildtrak testi yaptık.

    Musso grand gerçekten yazık edilmiş bir araç. Bu arada fena satmıyor gibi.

    Çok konforlu, gerçekten büyük kullanımı güzel. Arka koltuk direkt d sınıfı rexton koltuğu. Diz baş mesafesi güzel. Yalıtım iyi. Motor ehh işte.

    Ama yan hava yastığı yok!!! Direksiyon plastik ve tipi berbat!!!

    Fiyat 172 k 4*4 otomatik Android auto ile falan süper. Şantiyeci adam alsın valla.

    Ford ranger wildtrak. Yahu araca arazi lastikleri takılmış. İnanılmaz sert. Arkadaş arka koltukta hiç rahat etmedi. Ben ön koltukta titreyip durdum.

    Xlt 200 wildtrak 230 dediler sadakat indirimi ile falan ama olmaz. Bu arada wildtrak 210 Xlt 170 beygir.

    Bi turbo farkı. 2.0 motor güzelde xlt'ye 170 beygir hiç olmamış.

    Gelelim mercedes x'e. Navara ile aynı araç aynı altyapı falan filan.
    Değil son dönemde bol miktarda test sürüşü yapınca fark çok net anlaşılıyor. Mercedes x bildiğin suv konforu ve sürüşüne sahip. Navara'da bu yok. Artı tüm ayarlar farklı. Süspansiyonda şaside değişiklik var. İlk gaz tepkisinde mercedes daha iyi.

    Sıkıntı arka koltuk. 185 cm boyla ben rahat ediyorum. Koltukların dolgusu güzel zira. Ama sırt dik.

    Ön tarafta sıfır saklama yeri, çok geride kol dayama(ali express ile çözülüyor) arka havalandırma kanalı özensizliği, analog klima dezavantajları.

    Şerit takip, otomatik fren, şahane ses sistemi, cidden rahat koltuk, kışın anında sıcak hava veren sistem güzellikleri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 19 Ekim 2019; 14:45:23 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirSupport

    Benim merak ettiğim Mercedes X alanlar konfor için mi alıyor arazi performansı için mi bagaj (yükleme) hacmi için mi?
    Hocam oğlumu okuluna bırakabileceğim(yani konforlu ve güvenli) 200 kg civarında yük taşıyabilecek, arada hafif araziye çıkabilecek bir şey lazımdı bana.

    Bunları sağlayan navara ve mercedes x dışında pick up yok zaten.

    Genelde şehir içi yüksek olsun mercedes olsun diye alıyorlar ne yazık ki.

    Yoksa işimi sw ya da 4*4 bir araçla halledebilsem hiç girmem. Dezavantajları çok.

    Vergi, bakım, muayene, park hepsi dert.

    Üstüne ne yaparsan yap binek konforu ve atikliği yok.
    Amarok

    Neden var ve neden satılıyor anlamadım. Ha Testini yaptığım 3.0 gerçekten hızlı.

    Yani v6 fantezisi kuruyor ve pick up ile sürat yaparım diyorsanız belki bir mantığı olabilir. Onun dışında arka koltuğu en konforsuz olan, kullanırken en çok zorlandığım araçtı.

    Düz asfalt konforu iyi diye mi diyeceğim bence onda da zayıftı.

    Çözemedim. Bilen varsa yazsın. Vw araçlarını genelde sevmiyorum belki ön yargılıyım.
  • Benim merak ettiğim Mercedes X alanlar konfor için mi alıyor arazi performansı için mi bagaj (yükleme) hacmi için mi?
  • Navara

    Ağzına kadar dolu, opera koltuk sistemi pek hoşuma gitmedi. Alçakta oturuyor gibisin. Dizler yukarıda kalıyor.

    Motor ilk çalışmada gürültülü. Direksiyon ağır. Ama arka multilink süspansiyon resmen bir devrim olmuş.

    Pick up'ların o titreme karakteri yüzde 80 düzelmiş. Çok nadir rahatsız ediyor.

    Esp devreye sık ve mantıklı giriyor. Savrulma olayı çok sınırlı. Genel anlamda çok başarılı.

    Yakut tüketimi c hatchback seviyesinde neredeyse. Müthiş başarılı bir motor.

    F/P olarak açık ara en başarılısı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 20 Ekim 2019; 10:49:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirSupport

    Benim merak ettiğim Mercedes X alanlar konfor için mi alıyor arazi performansı için mi bagaj (yükleme) hacmi için mi?
    Hocam oğlumu okuluna bırakabileceğim(yani konforlu ve güvenli) 200 kg civarında yük taşıyabilecek, arada hafif araziye çıkabilecek bir şey lazımdı bana.

    Bunları sağlayan navara ve mercedes x dışında pick up yok zaten.

    Genelde şehir içi yüksek olsun mercedes olsun diye alıyorlar ne yazık ki.

    Yoksa işimi sw ya da 4*4 bir araçla halledebilsem hiç girmem. Dezavantajları çok.

    Vergi, bakım, muayene, park hepsi dert.

    Üstüne ne yaparsan yap binek konforu ve atikliği yok.
  • Hilux

    Konsolu çok güzel. Her tarafı ile bana bir şey olmaz diyor. Cidden sert bir araç. Çölde makineli tüfek takacaksan gözün kapalı al

    Yalnız inanılmaz sert ve konforsuz bir sürüşü var. Sürekli savrulmak eğiliminde. Arka koltuk amarok ile birlikte en kötüsü.

    Ancak avcıya ya da arazideki şantiyeciye gelir.
  • Acaba Mercedes x ile navara arasında nasıl farklar var kullanılan süspansiyon amartisör takozları yay makas damping oranları vs vs gibi zaten yalıtım koltuk ergonomisi olarak daha iyi olacaktır ama teknik olarak navaranın konforlu versiyonu pick up piyasasını sallar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Acaba Mercedes x ile navara arasında nasıl farklar var kullanılan süspansiyon amartisör takozları yay makas damping oranları vs vs gibi zaten yalıtım koltuk ergonomisi olarak daha iyi olacaktır ama teknik olarak navaranın konforlu versiyonu pick up piyasasını sallar
    Teknik olarak bilmem zor. Hislerimi ve gördüğümü yazayım.

    Mercedes x daha büyük.

    Şaside farklar var. Virajda net hissediyorum. X daha az yatıyor. Sanırım 3.0 motor için geliştirilmiş.

    Navara'da o titreşim yüzde 80 halledilmiş. Mercedeste yüzde 90'a vuruyor.

    Vites oranları ve turbo zamanı farklı.
    Navara daha hızlı ama mercedes ilk gazda daha atik.
    Arada 250 kg fark var zaten. Navara daha az yakıyor.

    Ama açık konuşmak lazım ben orta donanım alacağım mercedes'i. Full donanım navara 40 k daha ucuza orta donanımdan..

    Bakım fiyatı yarısı. Kasko daha düşük. Bu farklar için değer mi kritik soru.

    Benim için konfor ve güvenlik en önemli olanlar. Yoksa Navara'ya giderdim. Aradaki fark çok büyük değil.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Pick-up Araç Vergisi
    11 yıl önce açıldı
    Pick Up Seçimi
    17 yıl önce açıldı
    Pick-up karşılaştırması
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Amarok

    Neden var ve neden satılıyor anlamadım. Ha Testini yaptığım 3.0 gerçekten hızlı.

    Yani v6 fantezisi kuruyor ve pick up ile sürat yaparım diyorsanız belki bir mantığı olabilir. Onun dışında arka koltuğu en konforsuz olan, kullanırken en çok zorlandığım araçtı.

    Düz asfalt konforu iyi diye mi diyeceğim bence onda da zayıftı.

    Çözemedim. Bilen varsa yazsın. Vw araçlarını genelde sevmiyorum belki ön yargılıyım.
  • İsuzu d max.
    Toyota hilux neyse bu da o.

    Çok enteresan şekilde çok kaliteli bir ses sistemi vardı. Gerçi Azerbaycan'da bir ikinci eldi. Dolayısıyla sonradan oynanmış olabilir.

    Türkiye için 1.9 motor iyi bir şey ama o kesin.
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Alaskan nasıl bu üretimin diğer kardeşi, Renault iş serisinde konforu ile bilinir..

    Ve tabi L200 dayanıklılık sağlamlık bakım konusunda hilux u savaşta avlar diyorlar :)) Suriye’ye gireceksen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Ekim 2019; 7:34:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Alaskan nasıl bu üretimin diğer kardeşi, Renault iş serisinde konforu ile bilinir..

    Ve tabi L200 dayanıklılık sağlamlık bakım konusunda hilux u savaşta avlar diyorlar :)) Suriye’ye gireceksen...
    İkisinide denemedim ki.

    Alaskan zaten yok. L200'ün makyajlı kasası güzel görünüyor diyebilirim sadece dışarıdan onuda Rusya'da gördüm.
  • Biraz uzun bir yazı olacak ama pick up alma niyetinde olan özellikle de listesinde Dmax de olan arkadaşlar için bilgilendirici olabilir.

    Geçtiğimiz mart ayında 2017 model 0 km olarak Isuzu Dmax Vcross 1,9 lt aldım.

    Kullanmakta olduğum diğer aracım Peugeot 406 Coupe 2.2 lt (2004 model). Onu da 0 km olarak almıştım. Şu anda 130.000 km ve bir sorunu yok. Fakat yaşı itibariyle ilgi alaka istemesi, parça konularında(sarf malzemesi hariç) sıkıntı yaşamaya başlamam, özellikle tampon, cam fitilleri vs gibi parçaların artık Fransa fabrikada dahi bulunmaması ve benim sürekli bunlarla uğraşacak vaktimin olmaması sebebiyle bunu elde tutup yeni bir araç daha almaya karar verdim.

    Yıllarca ülkemiz yollarında yere yakın, sportif bir araç kullanan biri olarak bu konuda ciddi sıkıntılar çektim. Rezalet asfaltlarda aracın altının sürtmesi, sportif karakterden gelen suspansiyon sisteminin bu yollarda verdiği rahatsızlık, yine bozuk yollar sebebiyle en çok alt takımlarda sorun yaşamam beni yüksek bir araç almaya yönlendirdi. Ayrıca outdoor merakım olduğu için ve ileride karavan olayına da girmeyi düşündüğüm için ciddi bir 4x4 ve çekme kapasitesi gerekmesi sebebiyle pick up lara yöneldim. Zira suv lerin çoğunda awd bile yok. Olanı da ancak kaygan zeminlerde iyi bir yol tutuş sağlamaya ve stabilize yollarda daha rahat ilerlemeye yetiyor.Ve fiyatları (mesela Subaru Forester vs gibi iş görebileceklerin) 300.000 tl üzerine çıkıyordu.

    Pick up araştırmasına girince ilk karşılaştığınız olay yıllık mtv oluyor. 4X4 olanları binek olarak vergilendirildiği için çoğunluğu 2.2, 2.4, 2.8 hatta 3.0 ve üzeri motor hacminde olan bu araçların mtvleri astronomik oluyor. Benim aldığım dönemde 2.0 lt altı tek araç Dmax idi.Ayrıca aldığım araç 2017 olduğu için sadece bir mtv sonrası bir alt dilime düşecekti.( Ssang Yong'u sizin de belirttiğiniz sebepler ve arazi performansı vs gibi konular sebebiyle düşünmedim).

    Diğer önemli bir konu ise yakıt tüketimi. 2 ton civarı ağırlıklar, kötü aerodinami, 4x4, otomatik oluşları gibi etmenler yakıt tüketimini coşturuyor. Bu kalemde de en verimli olanın Dmax olduğunu tespit ettim. Hem katalog verileri hem de izlediğim yerli yabancı pick up testlerindeki ortalamalar bu yöndeydi. Araç şu anda 5500 km de. Bir kere Ankara-İstanbul gidiş dönüş, bir kere İstanbul-Datça gidiş dönüş, bir kere de İstanbul-Tekirdağ gidiş dönüş yaptı. Geri kalanı İstanbul ve Ankara'nın en yoğun trafiklerinde geçti. 3 kere de araziye soktum. Ortalama veri 9.8 lt şu anda.Bu biraz daha düşüp 9.5'larda sabitleyecektir diye tahmin ediyorum.

    Yine satın alma araştırmasında önem verdiğim bir konu bakım maliyetleriydi. Hem parçaların dayanımı, hem bakım aralıklarının uzunluğu hem de bakım ücretleri ve belli başlı parçaların fiyatlarını marka marka karşılaştırdım. Bunda da Isuzu'nun ciddi bir avantajı ortaya çıktı.

    Diğer bir kriterim sağlamlık, sorunsuzluktu. Bu konuda zaten Isuzu'nun bilinen çok iyi bir algısı var.

    İspanyolların yaptığı yol tutuş ve geyik manevrası testlerini ve benzer testleri izledim. Yine en iyilerden biriydi. Güvenlik donanımları ve güvenlik testleri(ncap 4 yıldız) kendi segmentinde en yüksek olanlardan biriydi.

    İçine oturup sağını solunu kurcaladığımda verdiği sağlamlık, tokluk, iş makinesi hissiyatı da hoşuma gitti. Yumuşak malzeme olayına pek düşkün biri değilim. Zaten bu segmentte bu pek de iyi birşey değil. Bir tek Mercedes'te bu olay var. Mercedes ciddi anlamda kaliteli bir Suv gibi yapmış. Uzun süreli kullanımda o parçaların dayanımı(eğer arazi ve iş ortamında kullanılacaksa) ne olur meçhul.

    Arazi kabiliyeti için de birçok inceleme izledim özellikle yabancı olanları. Kendi segmentinde yaklaşma-karın-uzaklaşma-yan eğim-su geçiş derinliği gibi kriterlerde yine en iyilerden biri olduğunu gördüm. Arka diferansiyel kilidi(fiziksel olarak) olmaması ve bunu özel programlanmış TCS sisteminin ikame etmesi bazı testlerde eksi olarak yazılmıştı.Bazı testlerde ise aynı durum hafifleme sağlaması, yakıt tüketimini düşürmesi vs gibi konularda avantaj olarak belirtilmişti. İzlediğim testlerde diğerlerinin geçip Dmax'in geçemediği bir duruma rastlamadım(stok halleriyle). Bu sebeple bunu önemsemedim.

    Çekme kapasitesi(3500 kg) ve yükleme kapasitesi de(1196 kg)sınıfındaki en yüksek değerler.(bu yönde kullanacaklar için önemli benim için olmasa da)

    Ses sistemi konusundaki tespitiniz doğru. Çok iyi bir ses sitemi var. Belki Mercedes X'de opsiyonel olarak daha iyi bir ses sistemi satın alınabiliyordur.

    Gelelim eksilerine.(bunları bilerek satın aldım). Sizin de belirttiğiniz gibi sert ve taşra bir araç diyebilirim. Mühendislik daha çok verim, dayanıklılık, sağlamlık, sorunsuzluk üzerine yoğunlaşmış. Dizelin sesi bir ticari sesi. İlk hızlanmalarda kabine epeyce sızıyor fakat devir oturunca ses azalıyor. Özellikle arka taraf bozuk yollarda yaylı suspansiyon sisteminin konfor dezavantajını hissettiriyor.Yine ilk hızlanma epey tepkisiz. Birkaç saniye gecikmeli tepki alıyorsunuz ki bu da şehir içi trafikte bazen ani hızlanma isteklerinde olumsuz bir durum yaratıyor. Fakat ilk hızlanma hariç performansı gayet yeterli.Bahsettiğim gibi malzeme taş gibi sert. Ama işçiliği gayet muntazam. Bu kalite algısı için(yumuşak malzeme sevenler için) bir eksi ama dayanıklılık açısından bir avantaj.Bazı yeni teknolojiler mevcut değil araçta. Otomatik fren sensörü, arka trafik sensörü vs gibi. Fakat geri park sensörü, geri görüş kamerası,yokuş kalkış ve eğim iniş gibi teknolojiler mevcut. Yağmur ve far sensörü yok. Bolca saklama ve eşya gözü var. Android bir tablet var göğüste. Bunu pek sevmiyorum. İlk açılması 1 dk civarını buluyor. Medya sisteminin kullanımı bence karmaşık. Fakat ekran büyük ve net. Igo yüklü geliyor. Ses kalitesi iyi. Android bir tabletle yapabildiğiniz herşeyi yapabiliyorsunuz.

    5-10 km lik test sürüşleriyle pek birşey anlamak mümkün değil araç satın alırken. Veya sağını solunu kurcalayarak da pek bir çıkarım yapamıyoruz tüketici olarak. Fakat eğer amaç hafif yük(200-300 kg) hafif araziyse awd bir suv iş görür derim. Ama geniş kasa, taşıma ve çekme kapasitesi, orta ve ağır araziyse pick up elzem. Pick up segmentinde konfor ön plandaysa Mercedes X, Navara ve Ssang Yong tercih edilmeli. Amarok da fena değil sanki. Biraz daha iş ve arazi ağırlıklı bakılıyorsa Ranger, Hilux, Dmax ve L200. Arazide sanırım L200 en iyisi. Sorunsuzluk,sağlamlık, düşük kullanım maliyetlerinde(benim en önemsediğim kriterler bunlardı) Dmax en ön sırada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 20 Ekim 2019; 11:10:24 >




  • Galathian G kullanıcısına yanıt
    3 aşağı 5 yukarı aynı görüşteyiz.

    Hocam kurtarsa kuga'dan çok memnunum zaten. Hafif arazide de amarok'dan falan daha iyi(şaka değil mermer ocağında arkadaşı ben çıkardım yağış varken amarok ile çıkamadı)

    Ama 200 300 kg ağırlığı tek koltuğu yatırıp bağaja atıp sürekli kullanmak aracı mahveder 3 ay sonra. Bunun için yapılmamış.

    D max ideal iş aracı. Vergisi büyük avantaj. 0 190'a bulunuyor. Benim 2017 peşinde olma sebebimde vergi. Ciddi fark var.

    Mercedes bakımları 2k. Araç altyapısı 3.0 v6 için geliştirilmiş. Benim alacağım 2.3 motor için over engineering demek bu.

    Ses sistemi cidden ilginç bir ayrıntı. Kimse isuzu pick up da böyle bir şey beklemez. Ama oluyor işte bazen

    Kasım sonuna kadar inşallah bir şey bulacağım yoksa şehir dışından alacağım gibi duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 20 Ekim 2019; 10:48:17 >




  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Bu vesileyle şu bilgiyi de vereyim, belki işe yarar. Dmax'te bakımlar 20 bin km de bir şeklinde. İlk 20 bin 450 tl, ikinci 900, üçüncü 450, dördüncü 900 şeklinde gitmekte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    Bu vesileyle şu bilgiyi de vereyim, belki işe yarar. Dmax'te bakımlar 20 bin km de bir şeklinde. İlk 20 bin 450 tl, ikinci 900, üçüncü 450, dördüncü 900 şeklinde gitmekte.
    Bakımları gayet uygunmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    Bu vesileyle şu bilgiyi de vereyim, belki işe yarar. Dmax'te bakımlar 20 bin km de bir şeklinde. İlk 20 bin 450 tl, ikinci 900, üçüncü 450, dördüncü 900 şeklinde gitmekte.
    Müthiş fiyat cidden. Navara 1000 TL diyorlardı.

    Gerçi mercedes ticari için yetkili servisler var x içinde daha uygunu bulunur bir yerlerde.

    Ama 450 tl harbiden muhteşem.
  • Gerçi henüz bakıma girmedim ama satın alırken yetkili bayiinin sisteminden en son olarak bakıma girmiş araçların fiyatlandırma dökümünü istedim.:)) Çünkü satarken satıcı şöyle uygun böyle uygun diyebilir. Laf uçar yazı kalır diye alıcı nazı yapıp dökümü istedim. 2 dk da üçkağıt bir döküm hazırlamadılarsa durum bu.

    Bir de şöyle bir durum var Isuzu'da(belki bunu uygulayan başka marka da vardır), parça değişiminde size orjinal ve yan sanayi olarak(markanın onayladığı) iki alternatif sunuyorlar. Ve yan sanayi tercih ederseniz garantinizi etkilemiyor. Ki garanti 5 yıl/100.000 km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 20 Ekim 2019; 11:29:40 >
  • Musso grand, baktıklarımız arasında en rahatıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Musso grand, baktıklarımız arasında en rahatıydı.
    Platinium plus diye bir versiyonu daha var yan hava yastığı deri direksiyon falan var.

    Ama pek bulunmuyor ve mercedes daha ucuz
  • Arkadaşlar memleketim olan Rize'de bu araçların hepsine bindim burası adeta bir pick-up diyarı. Kendi aracım Ssangyong korando sports.
    Her pick-up ın kendi artı ve eksileri olmakla beraber bindiğim en konforlu ve sessiz araç Musso grand.
    Japonların tamamı makaslı ve arka koltukları aşırı dik bu araçlarda içiniz dışınıza çıkıyor ufak bir yolculukta.
    Amarok ağır off-road da darmadağın olurum diye bağırıyor.
    Bugün bir pick-up alacak olsam ya x class alırım eğer bütçem yetmiyorsa herhangi bir japon alırım ki hiçbirinin diğerinden farkı yok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.