Şimdi Ara

Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birkaç yeni Pick Up'a bindim ve lüks Jiplerle aynı konforda olduklarını gördüm. Bu araçlar aynı plartform uzerinde mi geliştiriliyor? Örneğin Amarok ve Touareg aynı platformda mı geliştiriliyor? bilen var mı?



  • ilk kasisten ya da çukurdan geçtiğinde yukarda yazdığın aynı konforda olduklarını gördüm cümlesini hemen geri alırsın.

    Ülkemizde sunulan hiç bir pick-up SUV konforunu sunamaz.
  • SUVlar zaten konforlu değil ki.
  • Sorunun cevabi kismen Evet.

    Suv furyasi bir yana dursun guzel bir noktaya deginmissin. Yeni nesil pick up larda mitsubishi pajero, vw l200 amarok toureg , toyota land cruiser hilux esintileri mevcut.
    Yukaridaki yorumlar eski nesil pickuplar icin dogru olsa da yeni nesilde izolasyona daha fazla onem veriliyor.
    Bununla birlikte nissan navara gibi bazi ureticiler artik ulkemizde de arka yuk taşıyıcıları bagimsiz suspansiyon yapmaya basladilar.
    Baska bir ornek ise l200 de kullanilan aktarim secim joystigi. Dugmeli kontrol unitesi yerine joyistik ile bunu sunmak da SUVlastirilmanin bir ornegidir.
    Her ne olursa olsun pickuplar agir kullanim kosullarina dayanikli olmalidir. Calisma araclaridir. Mesela hilux 52cm kadar suspansiyonlarinin calisma uzunlugu var.
    Suv'larin aksine Ic mekaninin da disi gibi dayanikli malzemeden uretilmis olmasi yumusak plastik beklentilerini genelde uzer. Yagmur camur yag gibi etmenlere de dayanikli olmalidir. Ama hilux de bu konuda oldukca basarili


    Standart arabalari olan doga tutkunu biri olarak imkanim olsa hilux l200 dmax gibi araclardan birini almak isterim. Bence alinabilecek kivama geldiler hem tasarim hem de ic mekan olarak.




  • Suv ayrı pickup ayrı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC


    Sorunun cevabi kismen Evet.

    Suv furyasi bir yana dursun guzel bir noktaya deginmissin. Yeni nesil pick up larda mitsubishi pajero, vw l200 amarok toureg , toyota land cruiser hilux esintileri mevcut.
    Yukaridaki yorumlar eski nesil pickuplar icin dogru olsa da yeni nesilde izolasyona daha fazla onem veriliyor.
    Bununla birlikte nissan navara gibi bazi ureticiler artik ulkemizde de arka yuk taşıyıcıları bagimsiz suspansiyon yapmaya basladilar.
    Baska bir ornek ise l200 de kullanilan aktarim secim joystigi. Dugmeli kontrol unitesi yerine joyistik ile bunu sunmak da SUVlastirilmanin bir ornegidir.
    Her ne olursa olsun pickuplar agir kullanim kosullarina dayanikli olmalidir. Calisma araclaridir. Mesela hilux 52cm kadar suspansiyonlarinin calisma uzunlugu var.
    Suv'larin aksine Ic mekaninin da disi gibi dayanikli malzemeden uretilmis olmasi yumusak plastik beklentilerini genelde uzer. Yagmur camur yag gibi etmenlere de dayanikli olmalidir. Ama hilux de bu konuda oldukca basarili


    Standart arabalari olan doga tutkunu biri olarak imkanim olsa hilux l200 dmax gibi araclardan birini almak isterim. Bence alinabilecek kivama geldiler hem tasarim hem de ic mekan olarak.

    Evet sahibi olan arkadasımla gorustum alt yalıtımı o kadar iyiymişki aracın içi bile kolay kola sogumuyormus birkaç kez dagda bayırda cekıp uyumustu içersiisnde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC


    Sorunun cevabi kismen Evet.

    Suv furyasi bir yana dursun guzel bir noktaya deginmissin. Yeni nesil pick up larda mitsubishi pajero, vw l200 amarok toureg , toyota land cruiser hilux esintileri mevcut.
    Yukaridaki yorumlar eski nesil pickuplar icin dogru olsa da yeni nesilde izolasyona daha fazla onem veriliyor.
    Bununla birlikte nissan navara gibi bazi ureticiler artik ulkemizde de arka yuk taşıyıcıları bagimsiz suspansiyon yapmaya basladilar.
    Baska bir ornek ise l200 de kullanilan aktarim secim joystigi. Dugmeli kontrol unitesi yerine joyistik ile bunu sunmak da SUVlastirilmanin bir ornegidir.
    Her ne olursa olsun pickuplar agir kullanim kosullarina dayanikli olmalidir. Calisma araclaridir. Mesela hilux 52cm kadar suspansiyonlarinin calisma uzunlugu var.
    Suv'larin aksine Ic mekaninin da disi gibi dayanikli malzemeden uretilmis olmasi yumusak plastik beklentilerini genelde uzer. Yagmur camur yag gibi etmenlere de dayanikli olmalidir. Ama hilux de bu konuda oldukca basarili


    Standart arabalari olan doga tutkunu biri olarak imkanim olsa hilux l200 dmax gibi araclardan birini almak isterim. Bence alinabilecek kivama geldiler hem tasarim hem de ic mekan olarak.

    Evet sahibi olan arkadasımla gorustum alt yalıtımı o kadar iyiymişki aracın içi bile kolay kola sogumuyormus birkaç kez dagda bayırda cekıp uyumustu içersiisnde

    Alıntıları Göster
    Pick-uplar genelde body on fram denilen yapidadir. Yani daha cok eski arabalara kamyonlara benzer. Sase vardir ustune karoser oturur. Yeni aaraclar ve SUVlerin bir cogu iseunibody denir yani ayri bir sase yoktur.

    Yani sonuc olarak pickuplar ve SUVler cogu zaman ayni platofrmda degildir. Toureg ver Amarok ayni platform degildir.
    Amerikada pickuplarin platofrmunu kullanan SUVler vardir. Toyotanin da Hilux platformunda SUVsi var ama Turkiyede yok. SU arac:
     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    quote:

    Orijinalden alıntı: aLLyC


    Sorunun cevabi kismen Evet.

    Suv furyasi bir yana dursun guzel bir noktaya deginmissin. Yeni nesil pick up larda mitsubishi pajero, vw l200 amarok toureg , toyota land cruiser hilux esintileri mevcut.
    Yukaridaki yorumlar eski nesil pickuplar icin dogru olsa da yeni nesilde izolasyona daha fazla onem veriliyor.
    Bununla birlikte nissan navara gibi bazi ureticiler artik ulkemizde de arka yuk taşıyıcıları bagimsiz suspansiyon yapmaya basladilar.
    Baska bir ornek ise l200 de kullanilan aktarim secim joystigi. Dugmeli kontrol unitesi yerine joyistik ile bunu sunmak da SUVlastirilmanin bir ornegidir.
    Her ne olursa olsun pickuplar agir kullanim kosullarina dayanikli olmalidir. Calisma araclaridir. Mesela hilux 52cm kadar suspansiyonlarinin calisma uzunlugu var.
    Suv'larin aksine Ic mekaninin da disi gibi dayanikli malzemeden uretilmis olmasi yumusak plastik beklentilerini genelde uzer. Yagmur camur yag gibi etmenlere de dayanikli olmalidir. Ama hilux de bu konuda oldukca basarili


    Standart arabalari olan doga tutkunu biri olarak imkanim olsa hilux l200 dmax gibi araclardan birini almak isterim. Bence alinabilecek kivama geldiler hem tasarim hem de ic mekan olarak.

    Evet sahibi olan arkadasımla gorustum alt yalıtımı o kadar iyiymişki aracın içi bile kolay kola sogumuyormus birkaç kez dagda bayırda cekıp uyumustu içersiisnde

    Alıntıları Göster
    vergisini arazi sınıfından verip 2,0 motor ve üstünden. hız sınırını kamyonetten alınıyor.her senede muayene

    benimki 4x2 vergisi panelvan sınıfı yine hız sınırı kamyonet.şehir dışlarında zor oluyor. otomobil yada en kötü panelvan sınıfından uygulasalar binilecek araba
    yada hız sabitleme olacak sabitleyip 90 la gidecen

    park sorunu 5,25 metre bir araba, her yere sığmıyor.


    avantajları, suv kullanım hissi, güçlü motor, kendiniz güvende hissediyorsunuz. sağlam, yoldaki
    çukurlara düştüğünüzde içiniz cız etmiyor. altını yere sürttüm , bu araç burdan geçermi gibi bi derdiniz yok.bazen sınırları zorlamak istiyorsunuz.
    bagaj kısmı büyük , ben camlı kabinle kapattım, aynı donanımlı bir araçtan ucuza alıyorsunuz.

    konforu idare eder.tümseklerden geçerken arka koltuktakileri zıplata biliyor. yakıtı motora göre normal
    hatta benim 1,4 motor arabamın benzinde yaktığını(lpg kurtarıyor) ben 2,5 motorla yakıyorum.

    bende 2013 l200 var, sıfır alacak olsam yeni hilux alırım, daha güzel yapmışlar.fiyatlarıda birbirine yakın.

    sorun cevabına gelirsek bazıları suvlarla aynı platformda üretiliyor. bazıları ayrı bir platformda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Pick-uplar genelde body on fram denilen yapidadir. Yani daha cok eski arabalara kamyonlara benzer. Sase vardir ustune karoser oturur. Yeni aaraclar ve SUVlerin bir cogu iseunibody denir yani ayri bir sase yoktur.

    Yani sonuc olarak pickuplar ve SUVler cogu zaman ayni platofrmda degildir. Toureg ver Amarok ayni platform degildir.
    Amerikada pickuplarin platofrmunu kullanan SUVler vardir. Toyotanin da Hilux platformunda SUVsi var ama Turkiyede yok. SU arac:
     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Body on frame olarak toureg ve amarok hakkinda bilgim yok. Vw bof uretim yapiyor mu ? Sanirim transpoeterlar var.

    Ama sanirim verdiginiz arac 4runner bof oldugu gibi pajero ve land cruiser da bof olarak uretiliyor.

    Bu mesajdan sonra yukaridaki mesajimda sadece sase olarak bahsetmedigimi belirtme ihtiyaci duydum.




  • Merdiven sasi kullanan nissan navara, ncap testinde dagilmisti. Guncel modellerde durum nedir acaba?

    Ssangyong actyon sports , icinde bulundugum pickuplardan en konforlusuydu. Cok kollu helezon arka suspansiyonlarin nimeti olsa gerek. Bundan gerisi vur makasin beline zip zip
  • Evet Amarok body on frame.

    Ben de arkadas platform demis o yuzden yazdim. Platform ayni degil ama tabii ki icinden parcalar, motorlar vs. benzer oluyor ayni firma icinde.

    Resmini koydugum arac Hilux SW4, Hiluc platformunda ve Hilux ile ayni fabrikadan cikiyor. BOF baska araclarda var tabiiki konu sahibinin sorusuna ornek olarak Hilux ile ayni platformda oldugu icin koydum.
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Guzel bilgiler icin teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Guzel bilgiler icin teşekkürler
    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA

    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Aynı platform olsa bile l200 ler yüke gelsin diye arkada makas kullanıyorlar.Bildiğim kadarıyla ssangyong actyon sports hariç hepsi makaslı.Çok zıplatıyor arka koltukta oturanları.Benim işte kullandığım araç l200, arkada oturanlar jip gibi ama çok zıplatıyor demeden geçemiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA

    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Aynı platform olsa bile l200 ler yüke gelsin diye arkada makas kullanıyorlar.Bildiğim kadarıyla ssangyong actyon sports hariç hepsi makaslı.Çok zıplatıyor arka koltukta oturanları.Benim işte kullandığım araç l200, arkada oturanlar jip gibi ama çok zıplatıyor demeden geçemiyorlar.

    zamanla yumusar arkalar. Halen vw caddy bıle arka kısımda makas kullanıyor ama arac konforlu. Yuk için pick uplar 1-2 ton agırlıktan bahsedıyorlar bu nedenle arka kıısm serttır ama ayarlanarak daha da yumusatılabilir sanırım. Benzer platform kullanmaları yada arkadasın dedıgı frame sistemini kullanmaları maliyetleri oldukça dusurecektır. Ama adam luks jipi 300 bın liraya satıyor bu pick uplar 80 bin TL işin o kısmında mantıksal olarak bu pick upları almak daha akıllıca gözukuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ktlimited01

    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA

    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Aynı platform olsa bile l200 ler yüke gelsin diye arkada makas kullanıyorlar.Bildiğim kadarıyla ssangyong actyon sports hariç hepsi makaslı.Çok zıplatıyor arka koltukta oturanları.Benim işte kullandığım araç l200, arkada oturanlar jip gibi ama çok zıplatıyor demeden geçemiyorlar.

    zamanla yumusar arkalar. Halen vw caddy bıle arka kısımda makas kullanıyor ama arac konforlu. Yuk için pick uplar 1-2 ton agırlıktan bahsedıyorlar bu nedenle arka kıısm serttır ama ayarlanarak daha da yumusatılabilir sanırım. Benzer platform kullanmaları yada arkadasın dedıgı frame sistemini kullanmaları maliyetleri oldukça dusurecektır. Ama adam luks jipi 300 bın liraya satıyor bu pick uplar 80 bin TL işin o kısmında mantıksal olarak bu pick upları almak daha akıllıca gözukuyor

    Alıntıları Göster
    Ben d max e bindim konforuna hayran kaldım. Ses yalıtımı olsun sarsmaması vs. Bu arada sanyong suvlar tam şaseli diye biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA

    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Aynı platform olsa bile l200 ler yüke gelsin diye arkada makas kullanıyorlar.Bildiğim kadarıyla ssangyong actyon sports hariç hepsi makaslı.Çok zıplatıyor arka koltukta oturanları.Benim işte kullandığım araç l200, arkada oturanlar jip gibi ama çok zıplatıyor demeden geçemiyorlar.

    Oda cok enteresan gercekten. Firmalar birbirinden şık pick-up yapma yarisindalar ama hala makas kullaniyorlar demek. Hic incelemedim bu konuyla ben körük kullaniyorlar diye tahmin ediyordum. Şu devirde makas mi kaldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA


    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA

    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Aynı platform olsa bile l200 ler yüke gelsin diye arkada makas kullanıyorlar.Bildiğim kadarıyla ssangyong actyon sports hariç hepsi makaslı.Çok zıplatıyor arka koltukta oturanları.Benim işte kullandığım araç l200, arkada oturanlar jip gibi ama çok zıplatıyor demeden geçemiyorlar.

    Oda cok enteresan gercekten. Firmalar birbirinden şık pick-up yapma yarisindalar ama hala makas kullaniyorlar demek. Hic incelemedim bu konuyla ben körük kullaniyorlar diye tahmin ediyordum. Şu devirde makas mi kaldi.

    Bu araclari sadece binek düşünmek hata olur. Kullanim amaclari geregi Yukleme kapasitesive dayaniklilik icin amortisor kullanmamalari mantikli.

    Isi agir is ve arazi olanlar l200 dmax hiLux gibi.

    Amortisor kullananlara pick up tan ziyade SUT sports utiliy truck gibi bir isim veriliyor. Bunlar ssangyong actyon ve navara




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA


    quote:

    Orijinalden alıntı: gh912


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet-UA

    Hepsi değil ama bazı araçlar aynı platformda üretiliyor sanırım misal Mitsubishi L200 - Pajero sport veya Nissan Navara - Pathfinder gibi.

     Pick Uplar Jip platformunda mı üretiliyor?


    Aynı platform olsa bile l200 ler yüke gelsin diye arkada makas kullanıyorlar.Bildiğim kadarıyla ssangyong actyon sports hariç hepsi makaslı.Çok zıplatıyor arka koltukta oturanları.Benim işte kullandığım araç l200, arkada oturanlar jip gibi ama çok zıplatıyor demeden geçemiyorlar.

    Oda cok enteresan gercekten. Firmalar birbirinden şık pick-up yapma yarisindalar ama hala makas kullaniyorlar demek. Hic incelemedim bu konuyla ben körük kullaniyorlar diye tahmin ediyordum. Şu devirde makas mi kaldi.

    Bu araclari sadece binek düşünmek hata olur. Kullanim amaclari geregi Yukleme kapasitesive dayaniklilik icin amortisor kullanmamalari mantikli.

    Isi agir is ve arazi olanlar l200 dmax hiLux gibi.

    Amortisor kullananlara pick up tan ziyade SUT sports utiliy truck gibi bir isim veriliyor. Bunlar ssangyong actyon ve navara

    Alıntıları Göster
    guncel




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.