Şimdi Ara

Piston Yatağı Çatlaması Yardım Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
4.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamünaleyküm herkese arızasız hayırlı günler. Malesef 98 model Civic aracımın piston yataklarından birinde 4-5 cm çatlak varmış. Sanayide yeni gömlek takılacak. Ancak bu yeni gömlekle tekrar sıkıntı çıkarır mı diye kuşkulanıyorum. Aracıma uzun süre binmeyi düşünüyorum. Pistona dıştan kaynak vurulacak, gömlek takılacak. Sizce sorun gömlek takılınca gider mi bu şekilde hallolur mu? Saygılarımı sunar yardımlarınızı beklerim. Resmin sağında çatlak görünüyor.
     Piston Yatağı Çatlaması Yardım Lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi de_westwood -- 3 Mart 2015; 13:03:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Arkadaşlar lütfen yardım edin fikir belirtin. Moralim hiçbir zaman olmadığı kadar bozuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pistona niye kaynak ayılacak onu anlamadım çarlak varsa yeni gömlek taktır ama set halinde yaptırırsan daha iyi olur gömlek+sekman attırırsan sorun çıkmaz uzun süre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Pistona niye kaynak ayılacak onu anlamadım çarlak varsa yeni gömlek taktır ama set halinde yaptırırsan daha iyi olur gömlek+sekman attırırsan sorun çıkmaz uzun süre.

    Gömleği set olarak takacak kardeş. Inşallah dediğin gibi olur. Segmanla ilgili bir şey söylemediler bana. Ama kimileri kısa sürede geri çatlar diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni gömlek set olarak takıcaksa sekmanıd değişmesi gerek aşınmış sekmana heni gömlek olmaz zaten de tekrardan niye çatlasın çatlama nedeni nedir bişey söyledilermi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Yeni gömlek set olarak takıcaksa sekmanıd değişmesi gerek aşınmış sekmana heni gömlek olmaz zaten de tekrardan niye çatlasın çatlama nedeni nedir bişey söyledilermi.

    Kardeş blok çatlamış yani pistonun olduğu yerde en Üstte blok çatlaması var. Araba üst kapak contası yakmış hararetten çatlamış kardeş. Eğer senin dediğin gibi gömlek Değişimi ile halledilecekse ustalar segmanı da değiştirir herhalde. Bu konularda bilgim yok fazla. Siz bir şey olmayacağından eminsiniz değil mi? En azından 1 yıl gider mi bu şekilde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gömlek çatlak olması ayrı bişey gömlek bloktan ayrı olarak çakılıdır eğer blokta sorun varsa araç yağa su beya suya yağ karıştırabilir. Sadece gömlekte sorun olsa halledilir değişimle ama sizin araç blok çatlattıysa usta kaynakla doldurmayı deniyicek herhalde ama çok sağlıklı olmayabilir. Blok çatlaması silindir yataklarının açıkmasına sebep olur bıda tekraddan arıza çıkarabilir. Çıkta blok bulun bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Gömlek çatlak olması ayrı bişey gömlek bloktan ayrı olarak çakılıdır eğer blokta sorun varsa araç yağa su beya suya yağ karıştırabilir. Sadece gömlekte sorun olsa halledilir değişimle ama sizin araç blok çatlattıysa usta kaynakla doldurmayı deniyicek herhalde ama çok sağlıklı olmayabilir. Blok çatlaması silindir yataklarının açıkmasına sebep olur bıda tekraddan arıza çıkarabilir. Çıkta blok bulun bence.

    Blokta çatlak var ve şimdilik gömlek değişecek bloğa kaynak vurulacak olmazsa ilerde çıkma blok alacağım mecburen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İleride tekrardan gömlek değişmirmeniz gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor daha önce işlem görmüş mü acaba. Büyük ihtimalle montaj hastasıdır diyor kitap. Gömlek piston arasında partikül kalmış olabilir, veya piston gömlekleri montajdan önce düşürülmüş olabilir, montajda hizalara dikkat edilmemiş olabilir.

    Pistona aşırı miktarda su karıştıysa, bu da yapabilir. Ama en başta neden silindire su giriyordu. ana sebep öenmli.

     Piston Yatağı Çatlaması Yardım Lütfen



    Normalde bloğu kaynakla tamir etmek diye bir şey yok, bu firmaların kabul ettiği bir yöntem değildir. Ama deneyip şansa kullanılablir. Piston gömleği büyük geometri hatalarını karşılamaz. Belki bu defa çatlamaz ama düzensiz aşınıp yine yağ eksiltip problem verebilir. Çatlak silindir piston gömleğiyle doğru temas etmeyip uzun vadede yine bozulabilir.

     Piston Yatağı Çatlaması Yardım Lütfen


    *Motor Service International "Piston Damages-Recognising and Rectifying". Hela Werbung, Heilbronn, 2004.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    İleride tekrardan gömlek değişmirmeniz gerekebilir.

    Hocam peki yaklaşık ne kadar gider bu şekilde gömlek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.