Şimdi Ara

Porsche'den ilginç bir test

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Videoda Porsche, 2009 carrera ve carrera S' de kullanacağı motorlar için yağlama sisteminin verimliliğini değişik bir düzenekte test ediyor. Düzenekte nürburgring pistindeki viraj/frenleme/hızlanma sonucu oluşan g kuvvetleri simüle edilmiş.

    http://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc

    İzleyemeyenler için:

    http://www.ktunnel.com/index.php/1010110A/0fc058cddd364bbf644688ad7f185ccec1ff93bd91c2b32aa8b1c25425bdf7bd7daa56fe1602930318090



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi der Rebell -- 5 Kasım 2008; 17:26:56 >







  • Aciklayalim;

    Bir boxer motorda mesala 0.9G ile hizlaniyorsaniz yag ne olucak geiye kacmak isticektir hele bir boxer motorda ilk silindirler belkide yagsiz kalicaktir

    Ozelliklede hizlanma gibi durumda yagsiz kalan silindirler olucektir belki araba yatak saricaktir

    Hizlanma okadar sorun degil virajlarda durum daha vahim oluyor

    Boxer motora bir yerden yer cekimi bir yandanda G lere yakin yanal kuvvet yagi bir silindirin kafasina hucum ettirirken digerinindende emiyor

    Burada G kuvvetlerinin bileskesini yer cekimi uyguluyor yani besik gibi sallaniyor sallandiginda yere bakan yuzeyi aslinda yagin hucum ettigi yer

    Kisacasi bir iki kere izlerseniz virajlari simule ettigini anlarsiniz bu sistemin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Aciklayalim;

    Bir boxer motorda mesala 0.9G ile hizlaniyorsaniz yag ne olucak geiye kacmak isticektir hele bir boxer motorda ilk silindirler belkide yagsiz kalicaktir

    Ozelliklede hizlanma gibi durumda yagsiz kalan silindirler olucektir belki araba yatak saricaktir

    Hizlanma okadar sorun degil virajlarda durum daha vahim oluyor

    Boxer motora bir yerden yer cekimi bir yandanda G lere yakin yanal kuvvet yagi bir silindirin kafasina hucum ettirirken digerinindende emiyor

    Burada G kuvvetlerinin bileskesini yer cekimi uyguluyor yani besik gibi sallaniyor sallandiginda yere bakan yuzeyi aslinda yagin hucum ettigi yer

    Kisacasi bir iki kere izlerseniz virajlari simule ettigini anlarsiniz bu sistemin



    Açıklama için teşekkürler. Yalnız eklemek istediğim bir şey var. G kuvvetleri sonucu oluşan bahsettiğin etki porsche boxerlarında çok oluşmuyor. En azından ıslak karterli araçlara göre çok daha az oluşuyor. Çünkü kuru karter yağlama sistemi kullanılıyor.

    Porsche bu sistemde bir geliştirme yaptı. Sisteme değişken basınç ayarlı bir pompa eklenmiş. Böylece pompa g kuvvetine göre yağ akış mitarını değiştirerek daha etkili yağlama sağlamış olacak. Videodaki zımbırtı da bu sistemi test etmek için yapılmış.




  • Bu aletin üstüne bir sparco koltuk, bir 24 inç lcd, bir de logitech G25 direksiyon takıcaksın alın size mükemmel simülasyon makinası. Artık LFS mı oynarsınız, GTR evolution mu bilemem. Tek sorunu biraz fazla benzin yakması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi der Rebell -- 5 Kasım 2008; 4:07:53 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.