Şimdi Ara

RADAR OLDUĞUNU NASIL ANLARSINIZ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
900
Cevap
7
Favori
284.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otoyolda sınır 90 %10 müsadeleli 99...

    otobanda 120 % 10 müsadeli 132

    şehir içi 70 % 10 müsadeli 77


    bu hızların üzerinde polisin ceza yazma hakkı var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: babatolia

    otoyolda sınır 90 %10 müsadeleli 99...

    otobanda 120 % 10 müsadeli 132

    şehir içi 70 % 10 müsadeli 77


    bu hızların üzerinde polisin ceza yazma hakkı var.

    bildiğim kadarıyla hız sınırı şehir içinde 50km
  • Arkadaş fena sallamış.Limit arabanın çeşidine göre değişir.Ve yazılı olanlar hiçbir araç için de geçerli değildir.Otoyol ve otoban aynı şeydir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: babatolia

    otoyolda sınır 90 %10 müsadeleli 99...

    otobanda 120 % 10 müsadeli 132

    şehir içi 70 % 10 müsadeli 77


    bu hızların üzerinde polisin ceza yazma hakkı var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Arkadaş fena sallamış.Limit arabanın çeşidine göre değişir.Ve yazılı olanlar hiçbir araç için de geçerli değildir.Otoyol ve otoban aynı şeydir.



    otoyol ve otoban aynı şey midir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rechtsanwalt -- 5 Mart 2006; 21:50:55 >
  • %10 u da polis isterse müsade ediyor..

    sabit olsaydı %10 eklenmiş değerleree göre limit verilirdi.

    şehiriçi hız sınırı da 50km/sa ..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: babatolia

    otoyolda sınır 90 %10 müsadeleli 99...

    otobanda 120 % 10 müsadeli 132

    şehir içi 70 % 10 müsadeli 77


    bu hızların üzerinde polisin ceza yazma hakkı var.


    yukarıdaki veriler otomobiller için
    şehir içi : 50 km/h (aksi belirtilmedikçe, yani daha düşük bir hız limiti (mesela 30) uyarı işaretleriyle belirtilmediyse)
    şehir dışı : 90 km/h
    gidiş-gelişin ayrı olduğu çevre yolları : 70 km/h
    otoyol : 120 km/h

    %10 üzerine genellikle polisler ceza yazmazlar, hatta bazı geliş gidişin ayrıldığı şehirdışı yollarda 110 km/h'a kadar izin veriyorlar. Ama bunlar bölgesel uygulamalar.
  • Bu uygulama çoktan kaldırıldı. sakın ha buna güvenmeyin. bu arada araçlarda kadran hatası olduğu için zaten %10 tolerans var. Bİrde bilmeyen arkadaşlar için radar 90-135-180 şeklinde artmıyor. 90-117.. 118 yaptığın anda 2 katını yiyorsun.
    antiochos arkadaşım 2 km. içinde bir sürü araç geçiyor hangisini nasıl saptıyorlar konusuna gelince; o konu biraz muallakta olsa görüş alanına girdiğin anda (kameraya yani) ilk girdiğin hız direk belli oluyor. sadece tek lüksün şu ki ilk 100 ve geçtikten sonraki 100m. ye çok dikkat edin. ha bir de unutmadan mesken mahalde 50km hız sınırı olduğunda ceza yiyen biri olarak uzun yolda köylerde adamı deli ediyorlar...

    saygılar...
    quote:

    Orjinalden alıntı: babatolia

    otoyolda limit 90 otobanda 120 şehir içi 70 tabi bunlara %10 limit aşım sınırı getirilmiş yani 90/99 120/132 70/77 bu sınırlardan sonra ceza yazabiliyor. yani sen otoyolda 99 la gidersen ceza yazamaz.




  • aynı şeydir

    birisi motorway diğeri autobahn, malesef dilimiz o kadar yozlaştı ki...
    quote:

    Orjinalden alıntı: crepassio

    quote:

    Orjinalden alıntı: SabitSalınım

    Arkadaş fena sallamış.Limit arabanın çeşidine göre değişir.Ve yazılı olanlar hiçbir araç için de geçerli değildir.Otoyol ve otoban aynı şeydir.



    otoyol ve otoban aynı şey midir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    yaw tabela koymanın mantığı nedir biri açıklarmı lütfen.....kuralları koymuşsun uymayanları cezalandırıcaksın.....
    ozmn karakollarında yakınlarına dikkat polis war hrsızlık yapmayın diye yazı assınlar....AB standartlarında değilizki ne insanımız nede yollarımız...
    nası olsa tabela war diye yardır gitsin böle mantık mı olur yahu.....ondan sonra aşırı hız nedeniyle kontrolünü kaybeden araç karşı yöne geçerek ..... kaç kişinin ölümüne sebep oldu....yazık yaaw....


    Bu olayın mantığı şu;

    Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun...
    Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor...
    Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    Bu olayın mantığı şu;

    Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun...
    Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor...
    Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...




    Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!

    Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).

    Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.

    O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.

    Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    Bu olayın mantığı şu;

    Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun...
    Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor...
    Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...




    Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!

    Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).

    Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.

    O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.

    Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.


    +1

    çok haklısın ama ben zaten olanı değilde olması gerekeni yazdım, yani işin mantığını ve dayatılanı yazdım... Yasalar bu şekilde düzenlendi ama uygulamsı polise kalmış...




  • en sehir icinde 53km ile radara yakalandım ve cezayı yedım .arabayı 2.vitese taktıgımda zaten coktan 50 fılan gecmıstı.sehir ici dedigimde tek yonlu bombos bıryol mahalle arası fılan degıl yanı sanayı cevresınde bır yol.50 tabelası vardı ama 53 e ceza yazdılar tolerans nerde anlamadım.
  • Ben fazla gece yolculuğu yapmadım.Bu nedenle gece radarı ile karşılaşmadım ancak gece radarından bahsedenler var.Geceleri yollarda radar oluyor mu ? oluyorsa en çok hangi saatler arasında oluyor.
  • Ben de hız sınırlarına uyan birisi olarak hızlı gidilmesine karşıyım. kendim otobanda 120, tek şerit yolda 90, ve meskun mahalde 70km hız sınırlarına uyuyorum. Hele hele şehir içlerinde 50 ve ara sokaklarda dolanırken de 30'u geçmemeye çok dikkat ediyorum, çocuk mocuk çıkar, mazallah!
    Bu nedenle radar uygulamalarını destekliyorum. Hatta gelişmiş batı ülkelerinde olduğu gibi, belli noktalarda kalıcı radarlar ile her polis otosunun standart ekipman listesinde gprs bilgisayar ile gezici radar olmasını arzu ediyorum. Öyle ki memur arkadaşlar her canı istediğinde araçların hızını kontrol edebilsin ve bir aracın plakasını bilgisayara girdiğinde o aracın dosya bilgileri merkezden ekip otosundaki konsola gelebilsin. bunu yapabilecek teknoloji senelerdir Türkiye'de var, sen paradan haber ver...
    Hatta yine gelişmiş bazı batı memleketlerinde olduğu gibi trafik kurallarının birkaçını birden, kasten ve alenen ihlal edip de ölümlü trafik kazasına neden olan sürücüler hakkında 2. derece cinayetten dava açılabilmesini ve her türlü maddi zararın tazmininin yanında manevi tazminatların da ödettirilebilmesine olanak sağlayacak hukuki düzenlemelerin bir an önce yapılmasını arzu ediyorum. örnek, adam alkollü, lastikleri kabak, aracını aşırı doldurmuş ve süratliyse, yani zorla ben kaza yapcam diye uğraşmışsa...

    Ama çelişkiler manzumesi olan yurdumda çelişkilerden de bahsetmeden olmaz.
    yukarıda yazdıklarım tamamıyla her şeyin nizami olduğu yol ve trafik işaretleri altında anlamlı. Yoksa karayolları ve belediyelerin, emniyet teşkilatımızın güzide mensupları zahmet çekmeden tavşan avlasın diye, hatalı (ama yasal) trafik levha ve işaretleriyle arpalık bölgeler oluşturmaları her şeyi altüst eder. Sürücüler bilir, böyle arpalık noktalar vardır ve bitiminde de pusuya yatmış ekip olur.
    Hemen aklıma gelen birkaç örnek;
    Eskişehir Kütahya istikametinde Kütahya'ya yaklaşık 20km mesafe kala, in cin top oynayan dağ başı bir yerde, yol kenarında 50km. hız sınırlaması tabelası vardı. (hala duruyor mu bilmiyorum, orasını duble yol yapıyorlardı en son) dağ başında sürücüler 50 ile gitmeyecekleri için tek tek radara yakalanırlar. Kütahya, şehir içine hala varamadıkları halde, şehiriçi bölgede hızlı gitmekten ceza yerlerdi. Elbette sürücüler tabelaya ve böyle mantıksız hız tahdidine itiraz eder ama nafile, tabelanın sorumlusu polis değildir.
    Bir diğer olay da tatlı bir meyili olan, 3-5km veya daha uzun ve her taraftan görüşü açık olan rampalar. karayolları görüşün böylesine açık olduğu bu rampaya düz çizgi çeker (yani geçiş yasak). Kamyonlar böylesine uzun rampaları mutlaka takviye ile çıkarlar ve içlerinde bir tane yavaş çıkan varsa diğerleri de ona uymak zorunda kalır, kamyonu toparlayamaz. yani öylesine uzun rampada her daim yürüme hızında tırmanan bir kamyon konvoyu mevcuttur. Otomobiller ise 5km boyunca bir kamyonun arkasından 1. viteste takip etmeyeceklerinden ve aslında teknik olarak, ufuk 3-5km. açık olduğu için, yol boşsa sollama yapılmasında hiçbir sakınca olmadığından, düz çizgiye dikkat etmeden sollama yaparlar. Onları tepe üstünde ellerini ovuşturarak bekleyen bir ekip mutlaka vardır.

    Aslında işte böyle saçmalıklar olmasa radara yakalanana hiç acımıycam ama bizim buralarda her daim kurunun yanında yaş da yanar işte...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Aerobero


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    yaw tabela koymanın mantığı nedir biri açıklarmı lütfen.....kuralları koymuşsun uymayanları cezalandırıcaksın.....
    ozmn karakollarında yakınlarına dikkat polis war hrsızlık yapmayın diye yazı assınlar....AB standartlarında değilizki ne insanımız nede yollarımız...
    nası olsa tabela war diye yardır gitsin böle mantık mı olur yahu.....ondan sonra aşırı hız nedeniyle kontrolünü kaybeden araç karşı yöne geçerek ..... kaç kişinin ölümüne sebep oldu....yazık yaaw....


    Bu olayın mantığı şu;

    Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun...
    Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor...
    Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...




    Saol dostum......Bu bilinç konusunda kesin bi problem war bence




  • quote:

    Orjinalden alıntı: babatolia

    BEN İNGİLTEREDEYKEN RADARLARI GÖRECEKSİNİZ AMA KMLERCE ÖNCEDEN HABER VERİYOR RADAR VAR DİYE VE YOLDA ÇİZGİLER VAR VE İKİ ÇİZGİ ARASI HIZI TESBİT EDİYORLAR VE ANLIK HEMEN FOTOĞRAF ÇEKİLİYOR VE ADRESE YOLLANIYOR NE POLİS VAR NE BAŞKA BİŞEY ÇOK GÜZEL BİR UYGULAMA. ÇÜNKÜ HIZIN SAKINCALI OLDUĞU YERLERDE (VİRAJ YAYA GEÇİDİ GİBİ) YERLERDE BULUNUYOR VE İNANIN KİMSSE ŞİKAYETÇİ DEĞİL. YANİ BİZİM GİBİ TAM HIZA ELVERİŞLİ YERLERDE TAVŞAN AVLAMAK İÇİN KULLANILMIYOR

    aynı olay almanyada başıma geldi.bir iş için gittigim almanyada amcamın sl400 cdi mercedes ile otonabda hız sınırı olmıyan yerde 240 basarak gidiyordum birden hız sınırı 130 a düştü ben firene asıldım yavaşladım 140 cıvarı gidiyordum türkiyeye geldikten 3 ay sonra adrese ceza makbuzunu göndermişler artistik bir resim arabanın plakasının resmi ve hızım toleransı 142 ben 145 ile girmişim acayip koydu gerci ceza 10 €kadardı ama 3 km koydu itiraz etme şansın hiç yok türkiyedede bu sistem gelmeli bence.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33
    aynı olay almanyada başıma geldi.bir iş için gittigim almanyada amcamın sl400 cdi mercedes ile otonabda hız sınırı olmıyan yerde 240 basarak gidiyordum birden hız sınırı 130 a düştü ben firene asıldım yavaşladım 140 cıvarı gidiyordum türkiyeye geldikten 3 ay sonra adrese ceza makbuzunu göndermişler artistik bir resim arabanın plakasının resmi ve hızım toleransı 142 ben 145 ile girmişim acayip koydu gerci ceza 10 €kadardı ama 3 km koydu itiraz etme şansın hiç yok türkiyedede bu sistem gelmeli bence.


    peki 3 ay sonra araç el değiştirmiş olsaydı?

    adamlar bu ihtimale karşı ne düşünmüş?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33
    aynı olay almanyada başıma geldi.bir iş için gittigim almanyada amcamın sl400 cdi mercedes ile otonabda hız sınırı olmıyan yerde 240 basarak gidiyordum birden hız sınırı 130 a düştü ben firene asıldım yavaşladım 140 cıvarı gidiyordum türkiyeye geldikten 3 ay sonra adrese ceza makbuzunu göndermişler artistik bir resim arabanın plakasının resmi ve hızım toleransı 142 ben 145 ile girmişim acayip koydu gerci ceza 10 €kadardı ama 3 km koydu itiraz etme şansın hiç yok türkiyedede bu sistem gelmeli bence.


    peki 3 ay sonra araç el değiştirmiş olsaydı?

    adamlar bu ihtimale karşı ne düşünmüş?

    orasınını bilemiyecegim artık heralde eski sahibine gider bizde 2005 model arabaya 2004 yılının cezası geldi artık onlarda bir yere yazarlar:))




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ankara33
    aynı olay almanyada başıma geldi.bir iş için gittigim almanyada amcamın sl400 cdi mercedes ile otonabda hız sınırı olmıyan yerde 240 basarak gidiyordum birden hız sınırı 130 a düştü ben firene asıldım yavaşladım 140 cıvarı gidiyordum türkiyeye geldikten 3 ay sonra adrese ceza makbuzunu göndermişler artistik bir resim arabanın plakasının resmi ve hızım toleransı 142 ben 145 ile girmişim acayip koydu gerci ceza 10 €kadardı ama 3 km koydu itiraz etme şansın hiç yok türkiyedede bu sistem gelmeli bence.


    peki 3 ay sonra araç el değiştirmiş olsaydı?

    adamlar bu ihtimale karşı ne düşünmüş?

    orasınını bilemiyecegim artık heralde eski sahibine gider bizde 2005 model arabaya 2004 yılının cezası geldi artık onlarda bir yere yazarlar:))



    YA AYNI DERT BENDE DE VAR ARABAYI ÜSTÜME ALDIM AMA DAHA YENİ
    2004 DEN KALMA CEZA GELDİ NOLCAK BİLMİYORUM Bİ DE KÖPRÜ CEZASI YANİ ANLAMADIM GİTTİ




  • en çok dikkatımı çeken otoyolda giderken etrafta fazla araba yoksa ve ilerledikçe araba sayısı artıyorsa ya kaza vardır ya kuyruk yada radar , hele arabalar birde yavaş gidiyorsa ozaman kesin birşey vardır
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.