Şimdi Ara

Radyatör kabındaki nemlenme ve hararet belirsizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba , bayrama gelirken aracım uzun yolda rampa aşağı gaza basmazken yavaş yavaş harareti düşürüyordu , büyük ihtimal termostatı arızalı diye düşünüyorum. Lakin bugün denemek için yaklaşık yarım saat rolantide çalıştırdım motoru,hararet 90 dereceye gelince rolantideyken 3. Dakikada bir fan devreye giriyor 20 saniye çalışıyor kapatıyor. Rolanti için fanın devreye girmesi biraz sık gibi geldi . Bende bu sefer termostat hiç açmamış olabilir mi diye düşündüm ama soğutma suyu kabına su girişi oluyor, bu da devir daimin çalıştığı anlamına geliyor . Yola çıktım yine rampa aşağı hararet düşecek mi diye fakat bayramda gelirken ki gibi düşmedi , çok az düştü düşmedi gibi bir şey yani, yüklenincede öyle hararette bir artış olmuyor fan girip yine soğutuyor . Ayrıca radyatör su kabında su max. Çizgisine kadar dolu durumdaydı motor soğukken. Motor ısınınca o çizgiyi 2-3 parmak kadar geçti vede kabın üstündeki boş kısmında nem tanecikleri oluştu , su eksiktme yoktu bugüne kadar acaba radyatör sisteminde hava mı var bu nemlenme ve su miktarının artması normal mi ? Aracımda hararet söz konusu mu acaba . Bütün bu anlattığım koşullarda motor performansımdan yana hiç bir sıkıntım yok . Araç fiat marea 2001 model sx , lpgli 135000 kmde. Yorumlarınızı rica edebilir miyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yarın sabah yine yola çıkacağın yardımlarıızı bekliyorum bu şekilde yoka çıkmam bir sıkıntı yaratır mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yük binmezken hararetin düşmesi termostatın sürekli açık olması dolayısıyla devirdaimin sürekli çalışması ve aşırı soğumanın gerçekleşmesi . Ama kaptaki nem taneciklerini hiç daha önce gördüğümü hatırlamıyorum hiç bir arabada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka fikri olan var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Radyatör şişlet birde öyle dene çok değişir sık fan açmaların biter birde böyle bin çok rampada veya sıkıştırmadan kullandığını varsayıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence araçta sıkıntı yok. Kendi aracımda da yokuş aşağı kompresyonda inince optimum çizgisinin bir tık altına iniyor, sonra yine olması gereken yere geliyor. Fan açıp kapatma sıklığı hava sıcaklığı ve lpg ninde biraz etkisi yüzündedir. Kapatmasa bi yerde sorun var demektir, sizde öyle bir şey yok.
    Araçlarımız yaşı itibariyle güncel araçlar gibi verimli soğutma yapamıyor. Kendi aracımda buna dahil. Söyle basit bi temizlik yapabilirsiniz. Yıkamacıya gittiğinizde radyatöre su tutturun. Aralarda olan pisliklerin bir kısmı temizlenir. Bi nebze daha rahat soğutma olur. Kendi aracımda yaptım, baya Bi pislik çıktı ve faydasını gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaptaki nemlenme normal mi peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.ALFONSO S kullanıcısına yanıt
    Kendi aracımda dikkat etmedim ama normal diyebilirim. Su sıcak olduğu için buharlaşmak isteyecek ama dışarı çıkamadığı tekrar yoğunlaşmış diye düşünüyorum.
    Şunu eklemek isterim. Yaz-kış antifrizli soğutma suyu kullanın. Kaynama sıcaklığını sıcaklığını biraz yukarı taşıdığı için harareti yapmasını biraz daha zorlaştırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kasto_37 -- 7 Temmuz 2016; 11:47:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracin normal sikinti yapma yanliz kaptaki su miktari soguk iken max min arasinda olmali sendeki fazla oldugu icin motor isininca genlesen su basincla kapaktan atmistir bu da senin dedigin nem olayini yapar.
    Faninda normal calismis araci kurcalatma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün motor soğukken havasını aldım fazla bir şey çıkmadı , ama 4. Dakikada gaza geçiş yaptı 39 dereceye ayarlıydı gaz , 9 dakikada rolantide 90 derece hararete dayandı ve oraya sabitledi fanı da açmadı hararetide yükseltmedi. 9 dakikada rolantide 90 dereceye çıkması gayet normal değil mi dışarısı 22 derece idi . soğutma suyu kabına baktığımda çok hafiften devirdaim den su dönüşü gerçekleşiyordu , 90 da sabit tutmayı başardı gibi . Buda termostatın düzgün çalıştığının göstergesi değil midir , üç gün önce bozuk olan termostat bugün düzgün çalışmış olabilir mi termostat değişimi yapmak şu durumda mantıksız geldi şahsen bana.

    Bu arada kaptaki nem taneleri yine mevcut durumda .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.ALFONSO -- 7 Temmuz 2016; 21:13:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S.ALFONSO S kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda hararetin düşmesi gayet normal.Sürekli hava gireceği için harareti bir miktar düşürür bu.

    Rölantide 90 dereceye 9 dakikada çıkması normal mi bilmiyorum ama 90 dereceyi geçmiyorsa bu da normal bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5-10 derecelik düşmeşer normal fakat otobanda uzun rampa inişinde yakşaşık 30 dereye kadar düştü hararet ibresi ve sağa çekip baktığımda motor gerçektende soğuk sayılabilirdi lakin yakıt tüketimim aynı değerde kalmış vede bu kadar soğumaya rağmen gazda tekleme veya düzensizlikte yapmadı .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.