Şimdi Ara

Ray tracing aldatmacası - yeni pazarlama terimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
2
Favori
4.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sektörün devamlı satış yapmaya ihtiyacı var , son 5 yıldır oyunlarda elle tutulur yenilik olmamasına rağmen devamlı tüketiciye kart satması lazım.

    şimdide ray tracing gibi bir nane yumurtladılar yıllardır oyunlarda gördüğümüz yansımaların farklı versiyonunu sanki yeni birşeymi gibi tekrar oyuncularar iteliyorlar.


    Yok rgb ışıklı oyuncu koltuğu , yok oyuncu mouse , klavye vss. şimdi ray tracingli ekran kartı , bakıyorsun karşılaştırmaları eskisinin aynısı hemde %50 performans düşüşü ile. şimdi bu naneyi yeni nesil oyun konsollarında önemli birşeymiş gibi tanıtıyorlar.


    Oysaki one x ve ps4 pro hala tüm oyunları sorunsuz çalıştırıyorken , eski nesil ilan edildi.


    şuan one xde forza 7 oyununu kullanıyorum ve oyunda gerçek zamanlı yansımaların kralı var birazdan ss koyacağım. Kısaca oyuna gelmeyin.


    Elinizdeki 1060 1070 1080 veya vega 56-64 r5700 gibi canavar ekran kartlarının eskidiğini düşünerek elden çıkartmayın. Tüketici yine reklamlarla yanlış yönlendirilip parası alınmaya çalışılıyor.


    Oyun yapımcısı yansıma yapmak istiyorsa kralını zaten yapar , ekran kartının içindeki komut setine ihtiyac yok. Cryengine 5 yansımanın kralını yapıyor gtx1080 r5700 kartı üzerinde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0145B01C9 -- 6 Aralık 2020; 14:41:18 >







  • bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamalıyız




    yorumumu 2 parça halinde yapacağım



    ilki


    insanlar 30xx ile 60xx kartları rtx için almıyor PERFORMANS için alıyor



    3060ti ile 2080s altı kartlar, 3070, 6800 ile 2080ti çöp vaziyetinde şu anda.


    eski kartlar ne sıfır alınır ne 2.el, saf performansı geçiyorum özellikle rtx ve dlss performanslarında ciddi artış var. yeni kartların sunduğu ek artıları saymıyorum bile.



    insanlar yarı fiyatına 2080ti performansı alıyor 3070 ile


    mesela 3060ti performansıyla ve fiyatıyla tüm 2.el piyasasını düzenledi bazı kart sahipleri haftalardır harıl harıl eski kartlarını satmaya çalışıyor..



    bugün antika ikinci el 1080ti denen kartları 3-3.5k dan aşağı bulamıyorsun, hatta sabah konusu geçti kart konusunda sahibi kartıyla o kadar duygusal bağ kurmuş ki değerinden fazlaca yüceltiyor alan alır almayan yol alır diyor.. birileri bu kişilere orta segment 3060ın 1080ti nin üzerinden geçtiğini acilen söylemeli.. aslında kendileri de biliyor da neyse..



    bahsettiğiniz kartların da devri bitti artık.. 2k-4k ı geçiyorum 1080p de çoğu oyunda 40 fps zor görürsünüz.. özellikle 1060 ve 1070 ile.




    ikincisi


    var olan bilgileriniz tamamen yanlış


    öncelikle bahsettiğiniz ray tracing değil screen space reflections dur, ssr ile ray tracing temelde aynı olsa da rt nin getirdiği avantaj ve yeniliklerle ayrı şeyler. öncelikle bunu belirtmiş olayım ve bunda anlaşalım.



    "gerçek zamanlı yansımaların kralı var"


    ilk attığınız ön kaput ekran görüntüsünde gerçek zamanlı ray tracing malesef yok, daha önceden zamanı geldiğinde yansıtılması ayarlanan bir görüntü yani ssr dediğimiz bir olay mevcut. zaten ekran görüntüsünden anlıyoruz ki kaputtaki yansıma olması gerektiği gibi gerçekçi durmuyor global world lightingin de yine olması gerektiği gibi olmadığı çok açık bir şekilde anlaşılıyor



    attığınız gtaıv videosunda ise ray tracing ile alakalı herhangi bir şey yok maalesef, tek kaynaktan oluşturulan ışığın obje ile etkileşimini ray tracing zannetmişsiniz bu ray tracing değildir global illumination ile alakalı bir olaydır.




    farklı bir üyenin attığı fotoğrafta ise ssr denen gerçek zamanlı olmayan önceden oluşturulan ssr yansımalar mevcut.




    gelelim şimdi ray tracing ve bunun getirdiği avantajlar hakkında bilgilere..


    öncelikle ray tracing gerçek zamanlı ışın izlemeye imkan sağlayan ve bu işlemi kolaylaştıran bir teknolojidir, size olmayan bir şeyi sunmaz/yaratmaz.


    mesela ssr ile sadece önceden vakti geldiğinde ayarlanmış yansımaları görebilirken rt ile birlikte tamamen gerçek zamanlı doğru orantılı yansımaları görürsünüz.


    ayrıca rt nin getirdiği ek bir özellik de tek bir ışık kaynağı ile tüm oyunu olması gerektiği gibi ışıklandırabilmesi ve gölgelendirilebilmesidir.


    dev ler özellikle rt ile birlikte ışıklandırma ve gölgelendirmenin daha kolay olduğunu oyun yapımını hızlandırdığını ve kolaylaştırdığını ayrıca belirtmiştir.


    rt ile birlikte gelecek nesildeki oyunlarda en büyük + özellik ışıklandırma ve gölgelendirmenin daha gerçekçi ve gerektiği gibi olmasıdır.



    ayrıca rt ile birlikte hayatına giren dlss teknolojisi ile yüksek çözünürlüklerde çok daha yüksek frame rate oranlarına ulaşabiliyoruz, sadece nvidia değil amd de dlss hakkında çalışmalar yapmakta şüphesiz bir kaç yıl sonra şimdiki yeni nesil konsolların geliştirilmiş versiyonlarında da dlss e yer verilecektir.



    hem size ve hem de ssr ile rt arasında nedir ne değildir, rtx nedir vs bilgi sahibi olmak isteyenlere attığım videoları atlamadan ve belirttiğim noktalara dikkat ederek izlemelerini öneririm.







    öncelikle rtx in ilk örneklerinden olan 2 yıllık eski bir oyun üzerinden farklılıklara bakalım


    0:35-0:45

    0:50-0:55


    gölgelerin olması gerektiği gibi olmasını sağlıyor bu da oyunun daha gerçekçi olmasını sağlıyor


    1:22-1:28


    ışık tamamen olması gerektiği gibi yansıtılıyor ve gölgelendirme sağlanıyor


    1:55-2.05


    videodaki ssr ile rt arasındaki farkı anlayabileceğiniz kısım.. rt off ile gördüğünüz kısım tamamen ssr ile oluşturulmuş gerçek zamanlı yansımaları olmayan doğru gölgelemesi olmayan bir görüntü iken rt on ile hem doğru ve gerçekçi gölgelendirme sağlanılmış







    atacağım ikinci video yansımalarıyla öne çıkan wd legion olacak



    0:05-0:30


    arasındaki görselde rt off bölümde önceden yansıması ayarlanan ssr kullanılmışken rt on bölümünde ise görüyoruz ki yansımalar tamamen gerçek zamanlı



    0:30-0:57


    rt on-off farkını görebilirsiniz, rt off bölümünde yansımanın olmadığını zannederseniz ön kaputtaki ssr ile hazırlanmış yansımaya bakmanızı isterim.



    2:22-2:49


    geçen teknelerdeki yansıma farkını görebilirsiniz



    2:49-4:05

    4:34-4:56

    5:26-5:56

    6:29-7:02


    ssr ile rt arasındaki farkı görebilirsiniz.



    rt teknolojisinin daha yeni olduğunu göz önüne alırsak görsel fark tatmin edici, önümüzdeki günlerde özellikle cyberpunk ile birlikte rt teknolojisi ivme kazanıp yükselişe geçecektir, keza yeni nesil konsolların da rt teknolojisini barındırması rt nin hayatımızda yer edineceğinin kanıtlarındandır.




    maalesef bu kandırmaca şu kandırmaca diye peşin hükümlü olursak oyun dünyası hiç bir zaman gelişmeyecektir.


    keza zamanında anti aliasing, tessellation, physic, volumetric lighting, ssao, hbao gibi teknolojileri de gereksiz olarak nitelendiren bir kesim de var idi, gelecekte de bu kişiler olacak.





    umarım hem siz hem de farklı bir kişi bu saatte üşenmeden attığım mesajımı sudan sebeplerle şikayet edip sildirmeye çalışmazsınız.


    yine umarım bu kadar yazıyı boşa yazmamışımdır doğru bir şekilde fikir sahibi olabilmişsinizdir.

    Yahu oyun oynarken kim bakıyor ay bunun gölgesi gerçekçi değil diye? Öyle oyun mu oynanır, fortnite kasıyor adam, mine craft oynuyor. Bu oyunların her yeri gerçekçi olsa ne olur. Tek kaynaktan ışık oluşturuyormuş, çok lazım. Gerçekçi olmasın benim oyunumun ışığı. İlerlemeye diyecek lafım yok tabi ancak gerçekten o kadar büyük bir gerçekçilik getirmiyor bana göre. Ha bu da bir adımdır orası kesin ancak en nihayetinde oyun oynuyoruz. Gtx 1080 kartlı pcimde ben hala starcraft 1 oynuyorum vga çözünürlükte :) 5000 fps alıyormuyum diye bakmıyorum. 22 yıl öncesinin oyunu ama hala oynatıyor kendisini kimse de bunda rtx yok demiyor. Bana kalsa tüm bu rtx destekli oyunlarda rtx kapatılabilse en azındn kartlar rahatlar.
  • önce dediklerine kuşku ile yaklaştım sonra bu cryengine 5 ne yapıyor bir göreyim dedim. gerçekten çok başarılı. crytek'in aslında çok daha iyi yerlerde olması gerek.

  • Ayrıca yağmurlu parkurlarda ,, yoldaki yansımalar gerçek zamanlı olarak işliyor. Yani yapımcı yansıma yapmak istese , bunun için rtx kart ihtiyacı yok.

    Bunlar hep pazarlama , gençleri kandırarak parasını almak istiyorlar.

    polaris gpulu 2017 one X rtx destekliyormuş galiba :))




    Ray tracing aldatmacası  - yeni pazarlama terimi



    Yıl 2007 gerçek zamanlı far aydınlatması ve gölgeleme







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0145B01C9 -- 6 Aralık 2020; 14:39:56 >




  • kapitalizm böyle işte :) her sene ne yapıp edip paraları ceplerine indiriyor. ürün alırken mümkün olduğunca ileriye dönük almak lazım ki en azından az boyun eğelim :) ( en son ekran kartımı 2017 de aldım) :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TaymekHoldem -- 6 Aralık 2020; 19:43:45 >
  • senin şahsına bişi demiyorum yanlış anlama ama AMD rtx de Nvidia yı ezip geçseydi methiyeler düzülürdü eminim.

    Neyse objektif olarak benim şahsi düşüncem aldatmaca olsaydı Amd yi temel alan konsollarda standart haline getirilmezdi.

    Yani yeni nesilde bu istesekte istemesekte yerini alacak bir teknoloji.

  • Ray tracing aldatmacası  - yeni pazarlama terimi
    Ray tracing aldatmacası  - yeni pazarlama terimi
    Ray tracing aldatmacası  - yeni pazarlama terimi

    Forza Horizon 4 1080p de kart 5500xt.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hapocod -- 6 Aralık 2020; 19:58:19 >




  • Ekran kartı yada firma taraftarı değilim. Şuan oyun açabilen pcim bile yok eski bir laptop dışında.

    Reklamla ibsanları fena yönlendiriyorlar onun için açtım konuyu. 2 sene sonra zart teknolojisi çıkacak bunu alın diyecekler ama elle tutulur fark olmayacak.


    Ekran kartı konusuna baktım millet nvidia 3000 veya amd 6000 serisi almak için kendini parçalıyor. Rtx ayağına :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hapocod kullanıcısına yanıt

    Rt olayının reklamdan başka birşey olmadığını kanıtlayan sslerden birisi daha :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dostum 3000 serisi ve 6000 serisi kartların saf kas gücü performansları da baya iyi. alan cogu kisinin rt performansı icin aldigini sanmiyorum

  • Cep telefonundan bakıyordum gerçek sandım.. Ray tracing zaten görmediğimiz bir şey yani atlamıyorsam getirmiyor.. Sadece yapımını kolaylaştırıyor bu efektlerin o kadar ve daha doğru olması kesin açıların vs bu kadar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 6 Aralık 2020; 22:25:5 >
  • Ray tracing olmadan benzer efektler yapılamaz demedi zaten kimse. Şimdiye kadar sadece çok yetenekli mühendislerin çalıştığı oyunlara emek harcayan rockstar games gibi şirketlerin oyunlarında görüyorduk artık işi oyun yapımcısından alıp donanım yaptığı için eklenmesi çok basit her oyunda doğru düzgün ışıklandırma ve yansıma olacak.

  • bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamalıyız




    yorumumu 2 parça halinde yapacağım



    ilki


    insanlar 30xx ile 60xx kartları rtx için almıyor PERFORMANS için alıyor



    3060ti ile 2080s altı kartlar, 3070, 6800 ile 2080ti çöp vaziyetinde şu anda.


    eski kartlar ne sıfır alınır ne 2.el, saf performansı geçiyorum özellikle rtx ve dlss performanslarında ciddi artış var. yeni kartların sunduğu ek artıları saymıyorum bile.



    insanlar yarı fiyatına 2080ti performansı alıyor 3070 ile


    mesela 3060ti performansıyla ve fiyatıyla tüm 2.el piyasasını düzenledi bazı kart sahipleri haftalardır harıl harıl eski kartlarını satmaya çalışıyor..



    bugün antika ikinci el 1080ti denen kartları 3-3.5k dan aşağı bulamıyorsun, hatta sabah konusu geçti kart konusunda sahibi kartıyla o kadar duygusal bağ kurmuş ki değerinden fazlaca yüceltiyor alan alır almayan yol alır diyor.. birileri bu kişilere orta segment 3060ın 1080ti nin üzerinden geçtiğini acilen söylemeli.. aslında kendileri de biliyor da neyse..



    bahsettiğiniz kartların da devri bitti artık.. 2k-4k ı geçiyorum 1080p de çoğu oyunda 40 fps zor görürsünüz.. özellikle 1060 ve 1070 ile.




    ikincisi


    var olan bilgileriniz tamamen yanlış


    öncelikle bahsettiğiniz ray tracing değil screen space reflections dur, ssr ile ray tracing temelde aynı olsa da rt nin getirdiği avantaj ve yeniliklerle ayrı şeyler. öncelikle bunu belirtmiş olayım ve bunda anlaşalım.



    "gerçek zamanlı yansımaların kralı var"


    ilk attığınız ön kaput ekran görüntüsünde gerçek zamanlı ray tracing malesef yok, daha önceden zamanı geldiğinde yansıtılması ayarlanan bir görüntü yani ssr dediğimiz bir olay mevcut. zaten ekran görüntüsünden anlıyoruz ki kaputtaki yansıma olması gerektiği gibi gerçekçi durmuyor global world lightingin de yine olması gerektiği gibi olmadığı çok açık bir şekilde anlaşılıyor



    attığınız gtaıv videosunda ise ray tracing ile alakalı herhangi bir şey yok maalesef, tek kaynaktan oluşturulan ışığın obje ile etkileşimini ray tracing zannetmişsiniz bu ray tracing değildir global illumination ile alakalı bir olaydır.




    farklı bir üyenin attığı fotoğrafta ise ssr denen gerçek zamanlı olmayan önceden oluşturulan ssr yansımalar mevcut.




    gelelim şimdi ray tracing ve bunun getirdiği avantajlar hakkında bilgilere..


    öncelikle ray tracing gerçek zamanlı ışın izlemeye imkan sağlayan ve bu işlemi kolaylaştıran bir teknolojidir, size olmayan bir şeyi sunmaz/yaratmaz.


    mesela ssr ile sadece önceden vakti geldiğinde ayarlanmış yansımaları görebilirken rt ile birlikte tamamen gerçek zamanlı doğru orantılı yansımaları görürsünüz.


    ayrıca rt nin getirdiği ek bir özellik de tek bir ışık kaynağı ile tüm oyunu olması gerektiği gibi ışıklandırabilmesi ve gölgelendirilebilmesidir.


    dev ler özellikle rt ile birlikte ışıklandırma ve gölgelendirmenin daha kolay olduğunu oyun yapımını hızlandırdığını ve kolaylaştırdığını ayrıca belirtmiştir.


    rt ile birlikte gelecek nesildeki oyunlarda en büyük + özellik ışıklandırma ve gölgelendirmenin daha gerçekçi ve gerektiği gibi olmasıdır.



    ayrıca rt ile birlikte hayatına giren dlss teknolojisi ile yüksek çözünürlüklerde çok daha yüksek frame rate oranlarına ulaşabiliyoruz, sadece nvidia değil amd de dlss hakkında çalışmalar yapmakta şüphesiz bir kaç yıl sonra şimdiki yeni nesil konsolların geliştirilmiş versiyonlarında da dlss e yer verilecektir.



    hem size ve hem de ssr ile rt arasında nedir ne değildir, rtx nedir vs bilgi sahibi olmak isteyenlere attığım videoları atlamadan ve belirttiğim noktalara dikkat ederek izlemelerini öneririm.







    öncelikle rtx in ilk örneklerinden olan 2 yıllık eski bir oyun üzerinden farklılıklara bakalım


    0:35-0:45

    0:50-0:55


    gölgelerin olması gerektiği gibi olmasını sağlıyor bu da oyunun daha gerçekçi olmasını sağlıyor


    1:22-1:28


    ışık tamamen olması gerektiği gibi yansıtılıyor ve gölgelendirme sağlanıyor


    1:55-2.05


    videodaki ssr ile rt arasındaki farkı anlayabileceğiniz kısım.. rt off ile gördüğünüz kısım tamamen ssr ile oluşturulmuş gerçek zamanlı yansımaları olmayan doğru gölgelemesi olmayan bir görüntü iken rt on ile hem doğru ve gerçekçi gölgelendirme sağlanılmış







    atacağım ikinci video yansımalarıyla öne çıkan wd legion olacak



    0:05-0:30


    arasındaki görselde rt off bölümde önceden yansıması ayarlanan ssr kullanılmışken rt on bölümünde ise görüyoruz ki yansımalar tamamen gerçek zamanlı



    0:30-0:57


    rt on-off farkını görebilirsiniz, rt off bölümünde yansımanın olmadığını zannederseniz ön kaputtaki ssr ile hazırlanmış yansımaya bakmanızı isterim.



    2:22-2:49


    geçen teknelerdeki yansıma farkını görebilirsiniz



    2:49-4:05

    4:34-4:56

    5:26-5:56

    6:29-7:02


    ssr ile rt arasındaki farkı görebilirsiniz.



    rt teknolojisinin daha yeni olduğunu göz önüne alırsak görsel fark tatmin edici, önümüzdeki günlerde özellikle cyberpunk ile birlikte rt teknolojisi ivme kazanıp yükselişe geçecektir, keza yeni nesil konsolların da rt teknolojisini barındırması rt nin hayatımızda yer edineceğinin kanıtlarındandır.




    maalesef bu kandırmaca şu kandırmaca diye peşin hükümlü olursak oyun dünyası hiç bir zaman gelişmeyecektir.


    keza zamanında anti aliasing, tessellation, physic, volumetric lighting, ssao, hbao gibi teknolojileri de gereksiz olarak nitelendiren bir kesim de var idi, gelecekte de bu kişiler olacak.





    umarım hem siz hem de farklı bir kişi bu saatte üşenmeden attığım mesajımı sudan sebeplerle şikayet edip sildirmeye çalışmazsınız.


    yine umarım bu kadar yazıyı boşa yazmamışımdır doğru bir şekilde fikir sahibi olabilmişsinizdir.





  • Orada sadece belli başlı nesnelerin yansıması suya vuruyor. Ray Tracing ise BÜTÜN nesnelerin HER KAREDE aynı gerçek dünyadaki gibi HER YERE yansıma oluşturmasını sağlıyor. Ve hali hazırda YILLARDIR BULUNAN, kullanılması için RTX karta ihtiyaç DUYULMAYAN bir teknoloji. Sadece RTX kartlar içindeki Tensor çekirdeği ile Ray Tracingin işlenmesini hızlandırıyor. Ki yüksek kalitedeki Ray Tracing ile önceden oluşturulmuş basit yansımaların yarışması imkansız. hayatınızda hiç yüksek kalite Ray Tracing görmediğiniz için bazı nesnelerin bulanık bir şekilde suya yansıma yapmasını Ray Tracing'le benzer bi şey olduğunu sanıyorsunuz. Ayrıca sırf paranız yetmiyor diye ya da AMD bunu ilk yapmadı diye bir teknolojiyi kötülemeye gerek yok.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu oyun oynarken kim bakıyor ay bunun gölgesi gerçekçi değil diye? Öyle oyun mu oynanır, fortnite kasıyor adam, mine craft oynuyor. Bu oyunların her yeri gerçekçi olsa ne olur. Tek kaynaktan ışık oluşturuyormuş, çok lazım. Gerçekçi olmasın benim oyunumun ışığı. İlerlemeye diyecek lafım yok tabi ancak gerçekten o kadar büyük bir gerçekçilik getirmiyor bana göre. Ha bu da bir adımdır orası kesin ancak en nihayetinde oyun oynuyoruz. Gtx 1080 kartlı pcimde ben hala starcraft 1 oynuyorum vga çözünürlükte :) 5000 fps alıyormuyum diye bakmıyorum. 22 yıl öncesinin oyunu ama hala oynatıyor kendisini kimse de bunda rtx yok demiyor. Bana kalsa tüm bu rtx destekli oyunlarda rtx kapatılabilse en azındn kartlar rahatlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2006 yılında "arabalar" filminde kullanılan Ray Tracing teknolojisini ekran kartı satmak için öne sürülen bir teknolojiyi olduğunu öne sürüyor. Kim bilir destek veren insanlar da Ray Tracing için illa RTX kart gerekiyor falan sanıyordur. Gtx 780TI bile Ray Tracing açabilir ancak 5 FPS veremez en basit oyunda bile. RTX kartlar ise Tensor çekirdeği ile sadece bu işlemi hızlandırıyor ve 20 yıldır bulunan bu teknolojiyi oyun sektörüne de getiriyor. Gerçi neyse bunları daha detaylı önceki mesajımda zaten söyledim.


    Şunu da şöyle bırakıyorum, https://www.google.com/search?q=is+cars+film+usinf+ray+tracing&oq=is+cars+film+usinf+ray+tracing&aqs=chrome..69i57j33i10i160.13969j0j7&client=ms-android-xiaomi-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskiden yansımalar elle yapımcı tarafından ayarlanıyormuş şimdi ray tracing ile otomatik yapılıyor. Yapımcının işi kolaylaşırken bizlerin GPU için fazla para harcamamız gerekiyor.

  • gerçek zamanlı ray tracing gerçekten devrimsel bir donanım yeniliği, yoksa ray tracingin kendisi bilgisayarlar bile yokken ortaya çıkarılmış bir konsept. bu donanımla gerçek zamanda bilindik ham rendera göre çok daha gerçekçi sahneler yakalamak mümkün. fakat oyunlarda ciddi anlamda ihtiyacımız var mı derseniz? bence yok. hatta oynanabilirlik açısından hiç bir katkısı olmadığı gibi fps düşürerek akıcılığı yok ediyor ve götürüsü var diyebiliriz. (işte "cam yansımasından arkadaki düşmanı görüp öldürdüm" için daha en az 3-4 yılımız var, önceden oyunlarda gölge bile yokken şu an cs:goda gölgemiz görünmesin diye dikkat etmek zorundayız mesela)


    zaten teknolojinin gelişimi engellemez dolayısıyla bu tarz donanımlar illa ki gelecek, gelişecek ve zamanla hayatımıza girip normalleşecek. hatta zamanla firmalar oyunlarındaki eski yöntemleri kaldırıp rt kapatılamaz oyunlar çıkaracaklar. fakat özel bir donanımın çip masraflarını artırdığı için kart fiyatlarını artırması belki oyunlarda rt açmak istemeyen birisinin de mecburen içerisinde rt çekirdekleri olan bir karta para saymak zorunda olması gibi ekonomik durumlar var.


    keşke bu ilk aşamada physx kartı benzeri bir şekilde ayrı kart donanımı olarak satılsaydı, ki nvidia 20 serisinden geri adım atıp 16 serisinide bu kart fiyatları yüzden çıkardı fakat üst seviyede 16 kart gelmedi, 3080 fiyatına içerisinde rt ve tensor core olmayan geleneksel render kartı arayan birisi için kart yok. ayrıca şu an kartlarında içerisinde rt çekirdeklerinin nispeten sadece bu işe yaraması da çok büyük bir israf. ray tracing denince akla ilk yansımalar gelsede ışıklandırma, gölgelendirme hatta ses için bile kullanılıyor ama bunu kullanacak yazılımlar daha hala oturmuş değiller.

    nvidia maxvell 2.0 da cone tracing için donanımsal destek verdiğini felan açıklayıp meşhur ay demosunu yapmıştı sessiz sedasız ortadan kaybolup ray tracing olarak geri döndü.

    açıkcası ben rt çekirdeklerinde cone tracing yöntemini bir şekilde yedirip düşük maliyetli bol görselli ışıklandırma yöntemleri çıkmasını bekliyorum. yansımadan daha önemli birşey varsa bence ışıklandırma ve şu an bu donanım bu iş için optimum şekilde kullanılmıyor.





  • Tamamen beklentiyle de alakalı şu an. Kimi o detaylara takılır kimi senaryoya bayılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu okuyunca RTX 3090 sipariş geçtim. CSGO'daki ışık yansımalarını görmek için sabırsızlanıyorum.

  • RTX voice diye bi nane çıktı geçen aylarda piyasaya. RTX kartların yüksek işlem kapasitesi ve yapay zeka çiplerini kullanarak mikrofondan alınan sesi arka plandan ayırıp karşı tarafa eş zamanlı olarak gönderiyordu. Bu işlemi aynı zamanda sistem seslerinde de insan sesini diğer seslerden ayıracak şekilde işleyebiliyordu. Toplantılar için ya da canlı yayınlar için RTX cihazları vazgeçilmez hale getirecek denildi.


    Sonuç ne mi oldu?


    Ufak bi kod değişikliğiyle bu teknolojinin nvidianın en dandik laptop kartlarında bile çalıştığı görüldü. Şu an 1050ti kartım var ve cayır cayır bu teknolojiyi kullanabiliyorum...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.