Motor yatak sardigindan komple rektefe ettirdik. Cikma krank,2 piston sifir,2 si fabrikanin taktigi,sibop... gerisi ivir zivir. Merak ettigim bu aracin motor 0 km dersek kac bin goturur ? Gram yag eksiltme falan yok. Usta renault-ford servisinde calismis ayrilip sanayide dukkan acmis. Bana garanti verdi bisey olursa ben buradayim dedi. Fakat icime kurt dustu, araba dik yokusta vitesten kaydiriyor one gidiyor... onceden kaydirmiyordu ya da benim aklimda oyle kalmis bilmiyorum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Rektefe yaptirdim, ne kadar gider ?
-
-
Rektifiye yapan adamin makinasinin toleranslarina eksenine ve ayarlarin iyi yapilip yapılmadığına bağlı tabiki montajda onemli ama tr deki çoğu rektifiyeci cok ilkel çalışıyor toleranslar tutmuyor o sebeble motor yaptirip 5-10 bin km sonra tekrar motor yaptiranlar bir hayli cok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
motor düzgün yapılmış ise sıfır gibi düşünebilirsiniz. O yüzden ilk 1000km rodajına dikkat edin.
Burada 2 kalem dikkatimi çekti. Çıkma krank ne kadar iyi durumda? Düzgünse çiziği yoksa bir şey olmayabilir yataklarını zaten sıfırlamıştır usta.
Bir de neden 4 piston değişmedi. zaten açılmış motor 2si değişmiş. hepsi değişseydi segmanları da umarım değişmiştir. Piston pahalı bir şey değil...
Bu kadar işlemin üzerine devirdaim ve yağ pompası değişti mi? Motor toplanıp tekrar motor yiyen arabalar oluyor bu yüzden yağ pompası bozuk oluyor tekrar gidiyor.
Ben de 1 sene önce bir aracıma yaptırmıştım. o zaman 4 piston, segman subap yapıldı. vector reinz komple conta takımı, japon malı termostat, devirdaim, YSK marka yağ pompası, bütün krank yatakları, kol yatakları değişti. Organik antifriz ve saf su da koydular. Bineceğim için ustam da beni bildiği için masraftan kaçınmadık. belki istese 1000tl daha ucuza çıkarırdı ama komple hepsini 5000e çözmüştük. Saat gibi olmuştu motor. Ardından 1-2bin km sakin kullan dedi. Rodajına dikkat ettim. 8000km kullandım ve sıkıntısız en ufak problemi yoktu. 2hafta önce de sattım eksperde en ufak kusuru çıkmadı. Alan kişi ustamı tanıyormuş arabanın durumunu biliyor.
Yeni yapılan motoru sabahları marş alıp 30sn kadar bekleyip devirlenmeden yavaş yavaş kullanmak faydalı olur. Ben uzun süre buna dikkat edip çapak vs varsa diye 5-6bin km gibi yağ ve filtresini değiştirttim ustam da bunu tavsiye etmişti.
-
265.000 km'deyken Focus1 aracıma rektefe yapıldı. Su an 306.000 km'de ve motorda hiçbir sıkıntı yok.
Rektefe iyi yapılırsa orijinal motorun yaptığı km'ye yakım km'ler yapması lazım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Sadece Sürücümotor düzgün yapılmış ise sıfır gibi düşünebilirsiniz. O yüzden ilk 1000km rodajına dikkat edin.
Burada 2 kalem dikkatimi çekti. Çıkma krank ne kadar iyi durumda? Düzgünse çiziği yoksa bir şey olmayabilir yataklarını zaten sıfırlamıştır usta.
Bir de neden 4 piston değişmedi. zaten açılmış motor 2si değişmiş. hepsi değişseydi segmanları da umarım değişmiştir. Piston pahalı bir şey değil...
Bu kadar işlemin üzerine devirdaim ve yağ pompası değişti mi? Motor toplanıp tekrar motor yiyen arabalar oluyor bu yüzden yağ pompası bozuk oluyor tekrar gidiyor.
Ben de 1 sene önce bir aracıma yaptırmıştım. o zaman 4 piston, segman subap yapıldı. vector reinz komple conta takımı, japon malı termostat, devirdaim, YSK marka yağ pompası, bütün krank yatakları, kol yatakları değişti. Organik antifriz ve saf su da koydular. Bineceğim için ustam da beni bildiği için masraftan kaçınmadık. belki istese 1000tl daha ucuza çıkarırdı ama komple hepsini 5000e çözmüştük. Saat gibi olmuştu motor. Ardından 1-2bin km sakin kullan dedi. Rodajına dikkat ettim. 8000km kullandım ve sıkıntısız en ufak problemi yoktu. 2hafta önce de sattım eksperde en ufak kusuru çıkmadı. Alan kişi ustamı tanıyormuş arabanın durumunu biliyor.
Yeni yapılan motoru sabahları marş alıp 30sn kadar bekleyip devirlenmeden yavaş yavaş kullanmak faydalı olur. Ben uzun süre buna dikkat edip çapak vs varsa diye 5-6bin km gibi yağ ve filtresini değiştirttim ustam da bunu tavsiye etmişti.
Anladim,cok tesekkur ederim. Valla triger,yag pompasi,baski balata ve 2 piston degisti. Devirdaim i bilmiyorum simdi sorsam usta da hatirlamaz. Ankara sasmazda sozen otomotiv. Parcalari yan sanayi mi yoksa orjinal mi takti bilmiyorum. Krank cikma takti, sordum bir problem ve sorun olmaz eger kurtarirsa bakacaz demisti. Ilk olarak bir yere goturdum baskasina adam 10 bin tl fiyat cikardi, 8 bin tl olur ama garanti veremem dedi. Oradan aldim, 600 tl iscilik aldi soktugu icin buna yaptirdigima getirdim 7 bin tl ye yapti.
Fakat motor fabrikanin taktigindan biraz daha sesli calisiyor. 3000 devirde sesi bir degisik geliyor sanki... orjinaliyle kiyaslamak lazim bilemiyorum belki psikolojik. 80.000 de yatak sardi,.hiyarin biri karter tapasini tam sikmamis alttan damlaya damlaya yag bitmis. Yag lambasida goz kirpiyordu tam yanmadi heralde musur bozuldu temassizlik yapiyor sandik. Cubukta da yagi var gozukuyordu, yagsiz kalinca kranki cizmis.
Fakat icime kurt dustu simdi bozulsa min. 10 bin tl den kapi acarlar. 5-6 bin km dir biniyoruz benzinde guzel calisiyor lpg de bazen stop ediyor,rolanti cok dusuyor yukseliyor falan. Sizin araba da dik yokusta viteste one kaydiriyor mu ? Normal bir durum mu ? Keske sifir sandik motor alsaydim 7 bin tl ist da bulmustum onu alip bundaki motor numarasini yapistirirdik olurdu :))
Arac 1.2 16v euro5 symbol 2009 model
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benimki illa benim rektefecim olacak ona goturme sartiyla yaparim demisti. Adamin dukkani cok yogun iyi is yapiyor, kenarda kosede sasmaz sanayisinde.
5-6 bin km oldu. Dik yokusta kaydirma mevzusu icime kurt dusurdu. Sifir arabalar viteste kayiyor mu bilmiyorum denemek lazim. Yalniz soyle bisey var usta yapip verdikten 3-4 bin km sonra subap ayarina getir demisti. Sonradan getirdim fazladan 200 tl aldi, sordum cevreme lpg ustasina... fazla almis ayip etmis yapip vermeliydi sana dediler.
1.2 16v symbol 2009 7 bin tl ye yapmisti. Garanti verdi bisey olursa ben buradayim demisti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Kasım 2020; 14:33:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motorda kranktan mi ses geliyor tam anlayamadim belli bir devirde giderken. Ne ariza lambasi yaniyor ne baska bisey subap sesi mi yoksa baska bisey mi ? Boyle diesel motor gibi cok sesli calisiyormuş gibi ses geliyor... motorun normal sesi mi bilemiyorum. Suan dolar firladi kucagimiza almayalim 10 dan kapi acarlar
Tunele girince ve sessiz ortamda cok rahat duyuluyor. Gitmede cekiste falan problem yok offff garanti verdi de usta sozde garanti degildir umarim daha bakima var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ya sanayi esnafı yamyam hep para almak için takla atar güven olmaz.
Usa garaj klüpleri var herkes toplanıp tamiri bakımı kendileri yapıyor öyle bir oluşuma girmek lazım herkes bilgi tecrübe ve ekipmanını paylaşıyor
-
Eskiden forumda oyleydi kalmadi oyle adamlar. Liontech16,vezir falan vardi bilgili adamlardi. Simdiki nesil direksiyon soforu maalesef. Onlar sayesinde bende cok sey ogrendim, yetistirdim kendimi. Cikma krank takti ya ses ondan geliyordur, subap ayari yaptirmistim. Bana demisti kranki takarken kurtariyorsa cikma takmak sorun olmaz,rektefeci olcer. Kendisi benden 2 bin tl iscilik aldi 5 bin tl parca malzeme parasi.
Birde 3-4 bin km sonra bakima gittigimde malzeme parasi verdim yag,filtre,ivir zivir. Motorun artiklarini temizlensin sonra gel degistirelim demisti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 7 Kasım 2020; 15:37:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor neden yatak sardı? Araç kaç kilometrede?
-
Grank vurur yatağa oda devir sabitken değil devrin yükseldiği veya düştüğü anlarda gelir zaten sizin yatak şikateri ile tamire girişmiş olmanızdan bu ihtimal çok düşük.
sübap sesi ne benziyor sizinki.
-
Anladim peki hocam yatak sikateri nedir ? 3000 devirde geliyor da subap ayari yapilinca motor sesi cok dustu, eskiden fazlaydi. Bu motor euro 5 yeni motorlardaki hidrolik iticililer gibi otomatik kendi ayarini yapmiyormus.
Motorun kendi orjinal calisma seside olabilir bilemiyorum. 3000-3200 devir 1.2 16v icin yuksek devir sayilir. Tunelde veya sessiz ortamda geliyor iyi dinlemek lazim. 6000 km olacak yag eksiltme yok. Adam sadece 5 bin tl malzeme parasi aldi hersey degisti diyor triger... cart curt.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cormenim yagsiz kaldi yolda yuksek hizda giderken alttan tapadan kacirdi gec kalindi krank kasnagi piston gitmisti, krank cizilmisti fena halde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İki piston sadece yeni ise o motor rektefiye edilmemiş, sökülmüş arızalı parçalar değiştirilip toplanmış. Ne kadar gider kullanılan malzemeye bağlı sonuçta yan sanayi parça da kullanılmış anladığım kadarı ile, çıkma parça da. Örneğin yataklar orjinal mi krank önemli değil bu güçte bir araçta sağlam mı sağlam diye bakılır ki bakmışlar ama yatak markası önemli, dandik yan sanayi ise az gider.
Sese gelince, benzinli motor toplandıktan sonra saat gibi çalışmaya devam eder. Değişik sesler duyuyorsanız ya doğru düzgün toplanmamıştır ya da bir yerde bir şeyler hatalı gitmiştir.
Bir de bu işi şuna gittim 10 bin verdi, şu 15 bin dedi, birine sordum 8 bin dedi ben de 8 bin TL diyen adama yaptırdım ile olmaz ki. İstediği kadar işin ehli olsun işcilik ayrı malzeme ayrı. Yan sanayi kullanılacak ürün var kullanılmayacak ürün var vs vs.
Neyse zaten yaptırmışsınız, kullanın bakalım belli eder zaten kendini en geç 10 bin km içinde.
-
Anladım, adam garanti verince birde 5-6 yıllık tanıdığım usta güvendim verdim. Yatak dediğiniz silindir yuvaları ve krankın olduğu yer kısmı ise oralar değişmedi... alt taraf blok yani. Belki honlama yaptırmış olabilir,çünkü krank kasnağının bir yeri bayağı çizilmişti tam parçalanmamıştı. Motor çalışırken tak tak tak diye ses geliyordu ama çalışıyordu. Bana dediği 2 piston,subap,segmanlar ve çıkma orjinal krank takıldı. Napayım hata yaptım çıkma motor alıp 7 bin tl ye eskisinin numarasını buna kopyalatacaktım.
Diğer türlü sandık motoru işletmesi,muayenesi,ruhsat yenilenmesi vs derken bayağı tuzluya geliyordu bizde en ekonomik yolu seçtik. Sıfır aldığı parçaların elinde faturası falan vardı. Yan sanayi almaktansa çıkma orjinal daha iyidir. Bir tane daha tanıdığım vardı ona götürdüm 10 bin tl fiyat çıkardı sonra 8 bine yaparım ama garanti vermem bişey olursa beni tanıma dedi. Ondan 600 TL ye işçilik parası verip kurtardım sonra buna götürdüm, toplam cepten 7500 TL para gitti.
Son olarak bu ustaya 3-4 bin km sonra aracı tekrar götürdüm, kendisi getir diye söylemişti. 200 TL subap ayar parası verdim. Sağa sola ve ayar yaptırdığım lpg cilere sorduğumda bana fazla vermişsin subap ayarını yapıp verecekti 200 tl fazladan almaması olmamış tarzında muhabbetler oldu.
Bir tane renault master triger mi koparmış ne yarım motor yapıyorlardı, bu ustayla. Kendisi söylemişti yedek parçacısıyla zararı yarı yarıya anlaşmışlardı. Usta yanlış mı takmış yedek parçacı yan sanayi kötü bişey mi vermiş öyle bişeydi en son şahit olduğum... silindir kompresyon testi falan yaptırsam netice alır mıyım ? Araç yokuşta viteste aşağı kaydırıyor dik yokuşlarda benim araca mı mahsus yoksa hepsine bilemiyorum ki.
-
Yataklar kranka biyel kollarının bağlandığı yerde olur. Krank değişmişse zaten değişmiştir kaldı ki motor açılmışsa zaten değişir. Genelde yerli yan sanayi kullanılır ama onlar da kalite kalite sormak lazım hangisini kullandığını.
Motorda rektefiye yapılmadığı için kompresyona gerek yok ama motor düzgün toplanıp toplanmadığı ile alakalı olarak soru işaretlerini giderebilir. Kaldı ki zaten 1000 km sonra yağın değişmesi ve motorun kontrol edilmesi lazım. Yani tekrar ustaya gittiğiniz de kompresyon testini normalde ücretsiz yapar.
Çıkma,yan sanayi olması önemli değil hangisi kullanıldı , ne kadar kaliteli bu önemli. Tabi diyelim ki yan sanayi 600 TL, orjinal 1000 TL ise değmez, orjinal alır geçersin.
Zaten bir de şu var, 1.2 Reno yetkili serviste Motrio bakım kiti ile 600 TL gibi fiyatlara bakımı yapılabilir. Niye sanayide aracı bakım yaptırma gereği duydunuz ki? Serviste yapılsa ve bu hatayı yapsalarda hiç uğraşmaz,onlar karşılardı zararı. Arabalardan pek anlamıyorsanız servisten şaşmayın derim. İlk başta pahalı gibi gelir ama sonrasında birçok masraftan sizi kurtarır.
-
Ben anlıyorum ama babam anlamıyor ondayken oldu olay, 60 yaşında. Ben askerdeydim, askerlik dönüşü beni almaya gelirken araba yolda yatak sardı gelemedi. Kısa mesafe kullandığı için ilçe içinde kurtarıyordu. Uzun mesafe geleceği zaman otobanda yüksek hızlı ısınmadan dolayı yağsız kaldı ve cortladı. Şimdi arabayı tekrar hayata döndürmeye çalışıyorum onun zihniyeti minimum harcamayla arabaya binmek. Ne kadar ekmek o kadar köfte misali, eli bol değildir bu konularda sanayiyi sevmez.
Sanayi ucuz diye yaptırıyoruz bütçe meselesi de kredi kartıyla taksitle yetkili serviste yaptırmak tabi iyidir. Araba 2009 model 80.000 km de her gün çok km yapmıyor.
Olmadı ben bir servise danışayım, göstereyim oradakiler anlar. Danışmaya da avukat gibi para istemezler inşallah altı üstü bakacak akıl fikir verecekler :) Yetkili servislerde rektefeyi dışarıda yapıyorlarmış. Birde bu usta ford ve renoda çalışmış tecrübesi var. Krank sıfır takılmaya gerek yok deyince üstelemedim arabayı bıraktım gittim, kendisi topladı a dan z ye güvendim adama. Zaten askerlik dönüşü psikoloji bozuk, üstüne birde cepteki birikmiş parayı da buna verince lanet olsun diyerek verdim anahtarı çektim gittim.
Kontrol etti mi bilmiyorum 1000 km sonra fakat subap ayarı yapmadan verdi 2-3 bin km sonra getir yapalım dedi. Götürdüğüm de yaptı sesi azaldı ve 200 tl işçilik için para verdim.
-
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_migAnladim peki hocam yatak sikateri nedir ? 3000 devirde geliyor da subap ayari yapilinca motor sesi cok dustu, eskiden fazlaydi. Bu motor euro 5 yeni motorlardaki hidrolik iticililer gibi otomatik kendi ayarini yapmiyormus.
Motorun kendi orjinal calisma seside olabilir bilemiyorum. 3000-3200 devir 1.2 16v icin yuksek devir sayilir. Tunelde veya sessiz ortamda geliyor iyi dinlemek lazim. 6000 km olacak yag eksiltme yok. Adam sadece 5 bin tl malzeme parasi aldi hersey degisti diyor triger... cart curt.
İlk defa duyuyorum. "egzoz bilyası" gibi bir şeydir sanayi yamyamları biliyormuş gibi yapıp karşısındakini aciz hissetirme için yapıyor
Abi sanayi esnafına güvenip arkanı dönmeyecek hepsi yamyam dolandırcı sürüsü. Bir başkasına görtür o eski bu yalan der kötüler aynen söylüyorum. Müşteriye yeni aldırır eskiyi takar insafına kalmışız.
-
Dogru parayi severler hele kolay parayi cok severler. Esnafin ve ticaretle ugrasanlarin geneli boyle. Depremde gorduk namusluyum diye gecinen muteahhitleri... olmadi yetkili servise bir sorayim avukat gibi danisma parasi istemezler insallah. Vida sikmaya 100-200 tl aliyorlar demisler. Bu yasadigimda kaderimde varmis yani o para illaki cikacakmis. Sosyal cevrede yok isin ehli birileriyle gidemedim, cok ekonomik araba yurutme maliyeti dusuk cop olana kadar binilir. Alt takim,motor,rot kollari... vs umarim motoru geri acmadan sorun varsa teyit edebilirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Rektifiye yapan adamin makinasinin toleranslarina eksenine ve ayarlarin iyi yapilip yapılmadığına bağlı tabiki montajda onemli ama tr deki çoğu rektifiyeci cok ilkel çalışıyor toleranslar tutmuyor o sebeble motor yaptirip 5-10 bin km sonra tekrar motor yaptiranlar bir hayli cok
|
Benzer içerikler
- l park püf noktaları
- hava filtresi ne zaman değişir
- en iyi kış lastiği
- peugeot 208 1.2 puretech otomatik yorum
- motordan gelen hava kaçırma sesi
- bmw fiyat listesi
- togg şarj süresi
- honda civic 2024 fiyat listesi
- dacia spring fiyat
- 2021 dacia duster
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X