Şimdi Ara

Renault EDC Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.686
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar Renault Fluence 2013 model icon paket 96.000 km'de aracımın 31/07/2020 Bayramın 1. Günü yolda giderken öncelikle "vites kutusunu kontrol ettiriniz" hatası ile başlayan sorun daha sonra "yokuş kalkış desteği kontrol ettiriniz" diye bir çok hata vermeye başladı. "Vites kutusu hararet" hatasında sabitlendi ve gaz yememeye başladı. Aracı kenara çektim ve geçmesini bekledim bir saat uğraş sonunda araç hiçbir şekilde çalışmadı ve ekte paylaştığım videodaki gibi hata vermeye devam etti. Araç çalışmadı, çekici yardımı ile Renault Gürses Yenibosna'ya çekildi ve bayramdan sonra incelenmek üzere alındı. Yapılan incelemeler sonucunda servis EDC beyninin değişmesi gerektiğini belirterek 9000₺'ye yakın masraf çıkardı. Renault Mais'i arayıp durumu anlattım bu meblağı ödeyemeyeceğim ve bu konuda yardım beklediğimi ve böyle bir sorunun kullanıcı hatası olmadığını izah ettim. Onlar da değerlendirmeler sonucunda bana geri dönüş yapacaklarını belirttiler. Değerlendirme sonucunda bakımlarını dışarıda yaptırdığım gerekçesi ile hiçbir şekilde yardımcı olamayacaklarını ve masrafın tarafımca ödenmesi gerektiğini belirttiler. Kullanıcı kaynaklı bir sorun olmamasına rağmen bu meblağ kullanıcıya mal edilmek isteniyor. Şikayetvar.com adresinde aynı markaya ait sayısızca "EDC" şikayeti dururken bu markanın bu sorunu kullanıcılara mal etmesi büyük bir haksızlık. Aynı sorunu yaşayan kimi kullanıcıların masrafları %90'Lara varan indirimlerle marka tarafından karşılanırken kimi kullanıcılara hiçbir indirim yapılmaması Renault gibi büyük bir markaya yakışmıyor. şikayetvar.com'da sayısız bulunan edc şikayetleri doğrultusunda Renault bu sorunu kullanıcıya mal etmeye devam ediyor artık buna bir dur demeli.

    Başlattığım kampanyaya destek olmak isterseniz;
    www.sikayetvar.com
    Renault Şikayet ve Yorumları Renault Kullanıcı Şikayetleri - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/15579112



    Renault EDC Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kadir_akbal -- 8 Ağustos 2020; 14:5:30 >







  • https://www.youtube.com/watch?v=qkZDKvY8DQo&feature=youtu.be

    Keşke destek vermemiz bir işe yarasa keşke firma bu durumu üstlense ama maalesef böyle bir şey yapacaklarını hiç mi hiç sanmıyorum. 7 senelik araç, bakımları dışarıda yapılmış. Firma da diyor ki o zaman arızanı da dışarıda yaptır. Bende yaptırmış olsan sana bir nebze yardımcı olabilirdim kafasında. O da bakımı orda yaptırsan bile %20 sini falan karşılardı yani.

    Siz bu aracı dışarıda yaptıracaksınız en güzeli.

    Ayrıca DSG ile de tonlarca şikayet mevcut, bu durum EDC ye has bir durum değil. O yüzden hep tam otomatik tercih edin diyoruz ama genelde insanlar araştırmadan ya da yakıt tüketimi daha düşük diye çift kavrama tercih ediyor. Sonra böyle durumlarda astarı yüzünden pahalıya geliyor yapacak bir şey yok.
  • Çift kavramalı bir aracı servise götürmemek bence en büyük hatanız.7 yaşında özel servis bakımlı araba.Firma ne yapsın ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda şanzıman problemi bu kadar bariz belli olan başka marka yok araştırınız. Türkiye şartlarında zaten kim aracı devamlı yetkili servise götürüyor. Şikayetvar edc yazmanız yeterli

    Bu markanın kronik sorunu net ve bariz. Tüm dünyada da kronik araçlar marka tarafından geri çağrılır.
  • Kadir_akbal K kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=qkZDKvY8DQo&feature=youtu.be

    Keşke destek vermemiz bir işe yarasa keşke firma bu durumu üstlense ama maalesef böyle bir şey yapacaklarını hiç mi hiç sanmıyorum. 7 senelik araç, bakımları dışarıda yapılmış. Firma da diyor ki o zaman arızanı da dışarıda yaptır. Bende yaptırmış olsan sana bir nebze yardımcı olabilirdim kafasında. O da bakımı orda yaptırsan bile %20 sini falan karşılardı yani.

    Siz bu aracı dışarıda yaptıracaksınız en güzeli.

    Ayrıca DSG ile de tonlarca şikayet mevcut, bu durum EDC ye has bir durum değil. O yüzden hep tam otomatik tercih edin diyoruz ama genelde insanlar araştırmadan ya da yakıt tüketimi daha düşük diye çift kavrama tercih ediyor. Sonra böyle durumlarda astarı yüzünden pahalıya geliyor yapacak bir şey yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Çift kavramalı şanzımanlar sıkıntılı burada firma ayırımı yok. O nedenle servis bakımlı olması bu gibi durumlarda işe yarar. Ancak siz özel servise gitmekle bu şansı kaçırmışsınız. Tavsiyem bu sorun için de özele gidin, daha ucuza halledebiliriz. Renonun size bir indirim yapmasını beklemek yanlış olur kanaatindeyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hem çift kavramalı otoya binecem hem dw servise götürmeyecem bile bile lades

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • biraderde şirket aracı vardı duster. 2017 model edc şanzımanlı. servis bakımlı. 200 bin km de şirkete geri verdik. işten ayrılma sebebi ile. hiç sorun çıkarmamıştı şanzıman. biraz şans işi sanırım..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam şans işinden ziyade kullanıma bakıyor. Eşeğe biner gibi binilince arabaya bir sürü arıza çıkarması gayet normal. Babama almıştım 3 yıl önce duster 1.5 dci edc hala tık demedi, bakımdan bakıma servise gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murmuro

    Hocam şans işinden ziyade kullanıma bakıyor. Eşeğe biner gibi binilince arabaya bir sürü arıza çıkarması gayet normal. Babama almıştım 3 yıl önce duster 1.5 dci edc hala tık demedi, bakımdan bakıma servise gidiyor.
    o da doğru. birader sakin kullanır aracını. şirket aracı olsun kendi aracı olsun farketmez. kullandığı araçları zorlamaz. 200 bin km de şirkete geri verdi. tek sorunu yoktu. sadece araç kütük gibi.
  • Özel servislere fiyat sorun,belki ufak bi arızadır.Youtube da kenan auto service diye bi sayfa var edc arızaları ve çözümleri ile ilgili videolar yapıyorlar.Hangi şehirdeler bilmiyorum ama bi danışın ısterseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cikmacilari sorgulasan belki daha uyguna halledebilirsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şirket aracında başıma aynı sorun gelmişti, bende direk vites kutusu haraket uyarısı çıktı.
    Bu uyarı çıkmadan önce araba 2 dakikalık mesafeyi 30 dakika gibi zamanda tamamladı, dsg den aşina oldugum için uyarı çıkar çıkmaz sag çekip bekletim 10 dakika.

    Çalıştırdıgımda hersey normale dönüp , sıkışık trafikten uzaklaşıp ( karşı yola gectim) uzaklastım.
    Üzerine 1000 km civarı yol yaptım.

    Cift kavrama sıkışık trafige gelmediği kesin,

    Yaşanan sorunu şahsım adına ucuz atlattım , sizin ki gibi olumsuzluk yaşamadım.

    Sizdeki duygu düşünceyi çok iyi anlayabiliyorum.
    Kendime ait renault aracım garantiliyken , servis bakımlıyken garantiye sokmamak için kullanıcı hatası diyen servisle karşılastım. Renault olumlu bakan , müşteri memnuniyeti ön planda olan marka degil.

    Şuanda aracım ford, müşteri hizmetleri son derecede ilgililer. Sorun ve çözüm odaklı çalışıyorlar. En azından benim problemlerimi çözdüler.
    Şikayet .comda ford ile ilgili olumsuzluk var mı var

    Umarım sorunun çözülür,
    Renault çok sağlam yerden yakalamış sizi
    Arac servis bakımlı degil, olsaymış yapacaklarmış :) en azından burdan bu anlam cıkıyor.
    Keske bakımlı olsaymış, size nasıl döneceklerdi merak konusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir önceki arabam 2012 dizel scenic idi. 5.5 sene ve yaklaşık 110 bin km kullandım. Son güne kadar hep ayni yetkili servise gittim. Edc , klima vb. karşılaştığım sıkıntılarda 5 kurus vermeden herseyi yaptilar. En son 5.senesi dolarken edc beyni değişmişti. Yeni nesil arabalarda servis bakımı yeri geldiğinde hayati onem taşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 9 Ağustos 2020; 0:14:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno'da EDC kronik sorun değil.Çok nadir çift kavrama arızası olur. Çok sıkışık veya dur kalk trafik veya kararsız veya sert kullanımda daha erken bitiyor normal kullanımda 150-200 bin km aralığını görürsünüz.Sonuçta ömürlü bir şanzıman bunlar baskı balata ve/veya beyninin değiştirilmesi gerekiyor. Araç servis bakımlı olsaydı garanti bitse dahi %50 destek verirlerdi tahminen.
  • Beyin arızası özellikle Fluence'lerde daha sık görülüyor.

    Özel serviste 4000-5000 TL'ye sıfır ve garantili değiştiriyorlar.

    Baskı balata seti ve debriyaj çatallarını 205.000 km'de değiştirdim Clio 4'ün özel serviste.
  • Öncelikle herkese teşekkür ederim bilgi paylaşımlarından ötürü ancak bir iki konuya netlik getirmek istiyorum. Çift kavrama muhabbetini bir çok kişi bilmiyor tabiki de ve piyasada Renault, Volswagen, Seat vb. en yoğun araçlar araştırma konusunda milletçe pek aktif değiliz kabul ediyorum. Diğer yandan bu kullanım bazlı bir durum olduğunu kesinlikle kabul etmiyorum ki bu araçlar şirket araçları olarakta kullanılıyor ve şirket araçlarının ne kadar hor kullanıldığını biliyoruz o mantıkla o araçlar 30 bine gelmeden bu hataları verirdi tamamen şans işi yani.

    Bizim ofiste abide 2011 Megane 3 151 binde bu hatayı verdi ve oda 2019 yaz aylarında yine firma ile uzun uğraşlar sonucunda %90'ını karşılattı ama servis bir bakım parası kitledi yani 3 küsüre denk geldi.

    Konu neticelendi Renault asla karşılamayacağını kesin ve net bir şekilde belirtti ve servisin kendi yapmış olduğu indirimle (9000 ₺ den 7450₺'ye) cebimden yaptırıyorum.

    Herkese teşekkürler,




  • Kadir_akbal K kullanıcısına yanıt
    EDC beynine baktım dışarıda 5bin liraymış. 500 de işçilik verseniz uygun olabilirdi ancak servisten bununla ilgili kağıt ve garanti isteyin. Servis değiştirirse bununla ilgili garantiyi de sağlamak zorunda.
  • Zamanında çift kavrama araçlardan uzak durun dedikçe çok performanslı, yarım litre az yakıyor, çok teknolojik, sizin aracınız çağ dışı filan diyorlardı.

    Maalesef yazın yenilen hurmalar kışın tırmalamaya başladı.
  • Maalesef yapilacak bisey yok. Burada audi aracina farkli ampul takip, on kismi yakan da vardi.

    Servis harici araca mudahale edilmisse hakli olarak karsilamak istemeyeceklerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sukulented -- 18 Ağustos 2020; 11:30:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Offf offf 7500 lira ne para be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.