Şimdi Ara

Renault Scenic 2 Motorun soğukken stop etmesi sorunu!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Aracım Renault Scenic 2 1.6 16v Benzin + LPG 'lidir. Sorunu inşallah düzgün bir şekilde açıklayabilirim.

    Aracımı uzun süre kullanmayınca (motor iyice soğuduğunda) devir toparlayamayıp stop etmekte. Aracın marş alma ile ilgili bir sıkıntısı bulunmuyor.

    Motor soğukken marş alınca bazen gaza dokunmayınca bir miktar ısındığında sorun kalmıyor yada aracı çalıştırıp ayağı gazdan çekmeden 200-300 metre kadar gidince yine aynı şekilde sorun kalmıyor.
    Ayrıca aynı veya farklı bir sorun olabilir, yolda seyir halinde iken motor sıcak olsa dahi klima son seviyede açıkken vites boşa alındığında da stop ediyor.

    Esas can sıkan şu: Aracı motor soğukken çalıştırmanın ardından gaza dokununca önce devir bir tık düşüp artıyor (bu esnada far açıksa sönüp canlanıyor, klima gösterge ışığı da aynı şekilde kısılıp artıyor, tepe lambaları kapı lambaları vs. de),

    Gaza biraz fazla basıldığında (3.000-4.000 devirlere kadar) bırakılınca rölanti devrinde toparlayamıyor ve stop ediyor. Stop edince tekrar marşta devir yükselip tekrar stop ediyor. Bu şekilde olduğunda gaza basılmazsa araç boğuluyor sanki

    Ancak dediğim gibi hararet göstergesi dijital ve bir çizgi artsa dahi ne benzinde ne lpg de bu sorun kalmıyor gidişinde herhangi bir sorun kalmıyor.

    Araçta gaz kelebeği temizliği yapıldı(Stop etme sorunu bu işlem yapılana kadar çok sıktı sonrasında motor soğukken devam ediyor), Map sensörü söküldü balata spreyi ile temizlendi (Bir miktar daha iyileşme yaşandı ancak hala stop ediyor, manifoldda map sensörünün oturduğu yuvada kurum yada yağlanmaya benzer bir durum var)

    Biraz karışık gibi ama nereden başlamam gerekiyor ne yapmam gerekiyor bilemiyorum. Sanayideki ustalar hem çok para istiyor hemde tam anlamıyla tanı koyamıyor.

    Başından böyle birşey geçen var mı nasıl çözüm sağladı

    Yardımlarınızı için teşekkürler







  • Yokmu başına böyle bir durum gelen ???
  • Bahsettiğim olay bu şekilde değil

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Henüz bir cevap yok böyle bir sorun başına gelen yok mu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Boğaz kelebeği temizliğinden sonra adaptasyon yapıldı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabit rölantide iken devrin düşüp artması söz konusu değil. Ayrıca araç ısındıktan sonra hiçbir sorun kalmıyor, sadece klima son devirde açıksa yolda seyir halinde iken (örneğin 3000 devirde iken boşa attık devir normal rölanti devrine kadar düşüp durması gerek. Ancak rölanti devrinin bir tık altına düşüp stop ediyor.)

    Sorun bence boğaz kelebeğinden kaynaklanmıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynı sorunu farklı araçta yaşadım.Araç stop ediyordu ısınana kadar ayağımı gazdan çekemiyordum ve ısındıktan sonra bile vitesi boşa aldığımda aniden stop ediyordu.map sensörü değişti düzelir gibi oldu ama vitesi boşa aldığımda da araç stop etmeye devam edince boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu yaptırdım sorun ortadan kalktı.boğaz kelebeğinin yapmadığına eminseniz eğer sizin sorununuz map sensöründe.map sensörü ulaşabileceğiniz bir yerde mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaz kelebeğini yaklaşık 2 ay kadar önce temizlettim temizletmeden önce stop etme olayı daha sıktı. Temizlettikten sonra bu durumda şuan.

    Map sensörü ulaşılabilir bir yerde söküp ucunu balata spreyi ile güzelce temizledim. Ayrıca emme hava sıcaklığını ölçen sensörü de aynı şekilde temizledim. Uçlarında yağa benzer bir sıvı bulunuyordu.

    Ancak bu işlemler sonrasında da sorun devam ediyor.

    Haricen akşamları farlar yanarken tavan aydınlatmalarını da açınca gaza dokununca devrin önce düşer gibi olup artması ve bu esnada far ve tavan aydınlatmalarının bariz bir şekilde sönükleşip tekrar yanması da dikkati çekiyor. Elektriksel bir şey olabilir mi acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Megane 2 de aynı motoru kullanıyor internette biraz araştırdım kimisi rölanti valfini temizleyerek,kimisi boğaz kelebeği temizliğinden sonra bilgisayarla adaptasyon yaptırarak,kimisi kam mili sensörü değiştirerek sorununu düzeltmiş.Forum içerisinde ki megane 2 kulübüne de bu problemi yazmanızı tavsiye ediyorum illaki içlerinde başına gelen olmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tipik reno&dacia sorunudur hocam

    Baştan kelebek rölanti motoru hepsi sökülüp dağıtılacak manifold boğazı o çamur gibi kurumlardan temizlenecek ve hepsinin temizliğinin yani sıra soketleri oksit yapıyor onlar kontak spreyle ve kabloları kontrol edilecek benim dacia logan ve megane 1 araçlarımda bu sorunlarım daima oldu kendim yaptım ep.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.