|
Bildirim
|
E erderd1212 demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Lastik dışında memnunsanız yazık edersiniz. Bir süredir taktım kafaya 'run-flat lastiklere göre optimize edilmiş' süspansiyonun olayı nedir diye. Tek bulabildiğim: - Muhtemelen lastik yanağı sertliğini dengelemek için 'initial compression damping' biraz yumuşatılmış olmalı, rebound damping ayarları değişmez. - Run-flat jantları normal lastikleri sorunsuz taşıyor ve ebatları neredeyse aynı, yalnızca jant orta yatağında bir kısım inmiş lastiği taşıyabilmek için hafif genişletilmiş, o kadar. Kısacası RFT'leri atıp normal lastik alırsanız hiçbir sorun yaşamamanız; aksine konfor, ses ve özellikle bozuk yollarda yol tutuşta ciddi iyileşme görmeniz gerekir. Yurtdışındaki forumlarda bunu yapmış onlarca insan aynı şeyi söylüyor, çoğu da BMW'leri bilen, pek çok BMW sahibi olmuş insanlar. Kimsenin lastiğinin falan parçalandığı yok, aksine RFT lastikleri en az fabrika basıncında kullanmazsanız çok çabuk ve kenarlardan aşınıyor lastikler. Yine sert yanakların bir yan etkisi. Hatta BMW son yıllarda araçlar için önerilen lastik basınçlarını arttırdı, benim araca minimum ön 44 arka 48 psi öneriliyor, bunlar 1500 kg bir araç için yüksek değerler. Gerçekten usta ve aracı hissederek kullanan bir sürücüyseniz benzer özelliklerde bir normal lastiğe geçtiğinizde hissedebileceğiniz tek eksi 'turn-in'de yani direksiyonu ilk kırıp viraja girerken kesinlik ve serilikte hafif bir azalma olacaktır. Zaten turn-in keskinliği doğrudan sert yanakla ilgilidir ve spor lastiklerin de çoğu sert yanaklıdır. Eski jenerasyon Potenza RE050 gibi bir lastikten son jenerasyon bir spor lastiğe geçiyorsanız bunu da hissetmemeniz oldukça olasıdır çünkü lastik teknolojisi hızla ilerliyor ve yeni lastikler genelde eski jenerasyonlardan daha iyi. Bu konuda servise itibar etmeyin, çünkü - BMW Bridgestone ile RFT tedarik anlaşması yaptı ve ellerinde belli ki çok sayıda eski jenerasyon (2G) RFT lastik var. Benim 2012 320d aracım neden 2005-2006 model 2G Potenza RE050A I ile geliyor? Bridgestone daha konforlu 3G RFT lastikleri tanıtalı 3 sene oldu neredeyse ama hala yalnızca sıfır arabalara takılıyorlar, neden? Hatta BMW 3G RFT lastiklerden haberi olmadığını iddia ediyor, pes! - RFT her patladığında değiştireceksiniz dediler, sonra tepkiler olunca çark ettiler (doğru lastik tamiri başlıklı konuma bakabilirsiniz ref. için) - RFT lastikler en az 1,5 kat pahalı, o oranda kar demek onlar için Kısacası aracınızı satacak kadar usandıysanız takın kaliteli bir normal lastik, farkı göreceksiniz. Beni durduran tek şey daha aracı yeni almış olmam ve 4 aylık araca gidip full lastik seti almanın canımı sıkması. Seneye %90 Goodyear ya da Michelin'e geçeceğim. X1 için yeni çıkacak Conti Premium Contact 5'i öneririm. Ya da başka bir firmanın 'premium touring' bir lastiğine yönelebilirsiniz. http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=114428&start=60 Bu sitedeki yorumlara bir göz atın bence. Bir de BMW'nin hala M modellerine rft koymadığını hatırlatayım. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Iratus -- 26 Nisan 2012; 12:11:35 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreq -- 27 Ekim 2012; 0:18:02 > |
|
|
|
|
|