Şimdi Ara

Run Flat Lastik & BMW

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
541
Cevap
25
Favori
217.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 520d e60 sahibiyim aracımın yaz lastikleri ömrünü bitirdiği için sezona girerken yeni lastik almak istiyorum aracın üstünde 225/50/R17 Goodyear Run flat lastik var bu lastikler hem normallere göre pahalı hemde çok sert olduğu için aileme pek konforlu gelmiyor. Kasislerde falan çok küt küt vuruyor. Normal lastik alıp köpük taşımayı düşünüyorum fakat bir kaç tane lastikçi sizin aracınızın amartisörleri run flat lastiğe göre ayarlanmış normal lastik taktırmanız için ayar yaptırmanız gerekir dedi doğruluk payı var mıdır? Normal lastik kullananların özellikle e60 kasadaki yorumlarını alabilirmiyim.



  • erderd1212 e kullanıcısına yanıt
    E erderd1212 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    ben de x1 kullanıcısıyım.. araçtan cok memnunum ancak aynen bahsedildigi gibi arac rahat degil. cukurları tumsekleri cok hisettiriyor...gecenlerde ben de runflatleri fırlatıp atacaktım ancak servis kesinlikle yapma dedi ...arac suspansiyonları bu lastiklere göre oldugu icin direk parçalar lastıkleri dendi bilginize...

    sırf bu runflatler yuzunden bmw den vazgececegim sanırım...

    Lastik dışında memnunsanız yazık edersiniz.

    Bir süredir taktım kafaya 'run-flat lastiklere göre optimize edilmiş' süspansiyonun olayı nedir diye. Tek bulabildiğim:

    - Muhtemelen lastik yanağı sertliğini dengelemek için 'initial compression damping' biraz yumuşatılmış olmalı, rebound damping ayarları değişmez.

    - Run-flat jantları normal lastikleri sorunsuz taşıyor ve ebatları neredeyse aynı, yalnızca jant orta yatağında bir kısım inmiş lastiği taşıyabilmek için hafif genişletilmiş, o kadar.

    Kısacası RFT'leri atıp normal lastik alırsanız hiçbir sorun yaşamamanız; aksine konfor, ses ve özellikle bozuk yollarda yol tutuşta ciddi iyileşme görmeniz gerekir. Yurtdışındaki forumlarda bunu yapmış onlarca insan aynı şeyi söylüyor, çoğu da BMW'leri bilen, pek çok BMW sahibi olmuş insanlar. Kimsenin lastiğinin falan parçalandığı yok, aksine RFT lastikleri en az fabrika basıncında kullanmazsanız çok çabuk ve kenarlardan aşınıyor lastikler. Yine sert yanakların bir yan etkisi. Hatta BMW son yıllarda araçlar için önerilen lastik basınçlarını arttırdı, benim araca minimum ön 44 arka 48 psi öneriliyor, bunlar 1500 kg bir araç için yüksek değerler.

    Gerçekten usta ve aracı hissederek kullanan bir sürücüyseniz benzer özelliklerde bir normal lastiğe geçtiğinizde hissedebileceğiniz tek eksi 'turn-in'de yani direksiyonu ilk kırıp viraja girerken kesinlik ve serilikte hafif bir azalma olacaktır. Zaten turn-in keskinliği doğrudan sert yanakla ilgilidir ve spor lastiklerin de çoğu sert yanaklıdır. Eski jenerasyon Potenza RE050 gibi bir lastikten son jenerasyon bir spor lastiğe geçiyorsanız bunu da hissetmemeniz oldukça olasıdır çünkü lastik teknolojisi hızla ilerliyor ve yeni lastikler genelde eski jenerasyonlardan daha iyi.

    Bu konuda servise itibar etmeyin, çünkü

    - BMW Bridgestone ile RFT tedarik anlaşması yaptı ve ellerinde belli ki çok sayıda eski jenerasyon (2G) RFT lastik var. Benim 2012 320d aracım neden 2005-2006 model 2G Potenza RE050A I ile geliyor? Bridgestone daha konforlu 3G RFT lastikleri tanıtalı 3 sene oldu neredeyse ama hala yalnızca sıfır arabalara takılıyorlar, neden? Hatta BMW 3G RFT lastiklerden haberi olmadığını iddia ediyor, pes!

    - RFT her patladığında değiştireceksiniz dediler, sonra tepkiler olunca çark ettiler (doğru lastik tamiri başlıklı konuma bakabilirsiniz ref. için)

    - RFT lastikler en az 1,5 kat pahalı, o oranda kar demek onlar için

    Kısacası aracınızı satacak kadar usandıysanız takın kaliteli bir normal lastik, farkı göreceksiniz. Beni durduran tek şey daha aracı yeni almış olmam ve 4 aylık araca gidip full lastik seti almanın canımı sıkması. Seneye %90 Goodyear ya da Michelin'e geçeceğim.

    X1 için yeni çıkacak Conti Premium Contact 5'i öneririm. Ya da başka bir firmanın 'premium touring' bir lastiğine yönelebilirsiniz.


    http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=114428&start=60
    Bu sitedeki yorumlara bir göz atın bence. Bir de BMW'nin hala M modellerine rft koymadığını hatırlatayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    520d e60 sahibiyim aracımın yaz lastikleri ömrünü bitirdiği için sezona girerken yeni lastik almak istiyorum aracın üstünde 225/50/R17 Goodyear Run flat lastik var bu lastikler hem normallere göre pahalı hemde çok sert olduğu için aileme pek konforlu gelmiyor. Kasislerde falan çok küt küt vuruyor. Normal lastik alıp köpük taşımayı düşünüyorum fakat bir kaç tane lastikçi sizin aracınızın amartisörleri run flat lastiğe göre ayarlanmış normal lastik taktırmanız için ayar yaptırmanız gerekir dedi doğruluk payı var mıdır? Normal lastik kullananların özellikle e60 kasadaki yorumlarını alabilirmiyim.

    Aracın süspansiyonu run flat'e göre ayarlıdır. Normal lastik takarsanız, araba lastiğin üzerine çok yığılır, yol tutuşta ciddi fark olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    520d e60 sahibiyim aracımın yaz lastikleri ömrünü bitirdiği için sezona girerken yeni lastik almak istiyorum aracın üstünde 225/50/R17 Goodyear Run flat lastik var bu lastikler hem normallere göre pahalı hemde çok sert olduğu için aileme pek konforlu gelmiyor. Kasislerde falan çok küt küt vuruyor. Normal lastik alıp köpük taşımayı düşünüyorum fakat bir kaç tane lastikçi sizin aracınızın amartisörleri run flat lastiğe göre ayarlanmış normal lastik taktırmanız için ayar yaptırmanız gerekir dedi doğruluk payı var mıdır? Normal lastik kullananların özellikle e60 kasadaki yorumlarını alabilirmiyim.

    Aracın süspansiyonu run flat'e göre ayarlıdır. Normal lastik takarsanız, araba lastiğin üzerine çok yığılır, yol tutuşta ciddi fark olur.
    bu run and flat lastiklerden bende f20 kullanicisi olarak hic memnun degilim bir an once degistirmeyi dusunuyorum,patlayinca 70 km gideyim diye 50000 km rahatsiz gezmek cok mantiksiz bana gore.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    bu run and flat lastiklerden bende f20 kullanicisi olarak hic memnun degilim bir an once degistirmeyi dusunuyorum,patlayinca 70 km gideyim diye 50000 km rahatsiz gezmek cok mantiksiz bana gore.

    Alıntıları Göster
    ben de aynı fikirdeyim..run flatleri sevmiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Kowalski

    ben de aynı fikirdeyim..run flatleri sevmiyorum..

    Alıntıları Göster
    2010 yılında sıfır aldığım 320d aracımı 1 sene kullandıktan sonra sırf bu sebebten sattım... kime sorsam arabanın yol tutuş performansını bozacağını söyledikleri için değiştirmemi tavsiye etmediler. Bence araç satışında en azından lastikler için bir opsiyon olmalı. Yoldaki tüm kasisleri vb. içeri alıyor. 1-2 saat araba kullandıktan sonra araç kullanmak eziyete dönüşüyordu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    520d e60 sahibiyim aracımın yaz lastikleri ömrünü bitirdiği için sezona girerken yeni lastik almak istiyorum aracın üstünde 225/50/R17 Goodyear Run flat lastik var bu lastikler hem normallere göre pahalı hemde çok sert olduğu için aileme pek konforlu gelmiyor. Kasislerde falan çok küt küt vuruyor. Normal lastik alıp köpük taşımayı düşünüyorum fakat bir kaç tane lastikçi sizin aracınızın amartisörleri run flat lastiğe göre ayarlanmış normal lastik taktırmanız için ayar yaptırmanız gerekir dedi doğruluk payı var mıdır? Normal lastik kullananların özellikle e60 kasadaki yorumlarını alabilirmiyim.

    Kendim yapmadım ama E90 için ben de normal lastiğe dönmeyi düşünüyorum. İnternetten okuduğum yorumlara göre normale geçenlerin ezici çoğunluğu çok çok memnun. Kesinlikle aracınızın olumsuz etkileneceğini düşünmüyorum, hele bizdeki gibi eski nesil Bridgestone Potenza RE050 tarzı bir lastiğiniz varsa hiç düşünmeyin derim. Yanakları hafif sert olsun isterseniz sonraki lastiğinizi bir üst yük ya da hız sınıfından seçebilirsiniz (101 yerine 103 ya da V yerine W gibi).

    Lastik olarak performans severseniz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (dikkat 2 çok yeni, gidip eski jenerasyonu almayın), konfor ve sessizlik odaklıysanız yine yeni Continental Premium Contact 5 (bu da çok yeni, henüz gelmemiş de olabilir) öneririm.

    Ben %90 seneye Goodyear'a geçir bir de kit alacağım. Bu arada uygun fiyatlar için lastix.com'a bakmanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    520d e60 sahibiyim aracımın yaz lastikleri ömrünü bitirdiği için sezona girerken yeni lastik almak istiyorum aracın üstünde 225/50/R17 Goodyear Run flat lastik var bu lastikler hem normallere göre pahalı hemde çok sert olduğu için aileme pek konforlu gelmiyor. Kasislerde falan çok küt küt vuruyor. Normal lastik alıp köpük taşımayı düşünüyorum fakat bir kaç tane lastikçi sizin aracınızın amartisörleri run flat lastiğe göre ayarlanmış normal lastik taktırmanız için ayar yaptırmanız gerekir dedi doğruluk payı var mıdır? Normal lastik kullananların özellikle e60 kasadaki yorumlarını alabilirmiyim.

    Kendim yapmadım ama E90 için ben de normal lastiğe dönmeyi düşünüyorum. İnternetten okuduğum yorumlara göre normale geçenlerin ezici çoğunluğu çok çok memnun. Kesinlikle aracınızın olumsuz etkileneceğini düşünmüyorum, hele bizdeki gibi eski nesil Bridgestone Potenza RE050 tarzı bir lastiğiniz varsa hiç düşünmeyin derim. Yanakları hafif sert olsun isterseniz sonraki lastiğinizi bir üst yük ya da hız sınıfından seçebilirsiniz (101 yerine 103 ya da V yerine W gibi).

    Lastik olarak performans severseniz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (dikkat 2 çok yeni, gidip eski jenerasyonu almayın), konfor ve sessizlik odaklıysanız yine yeni Continental Premium Contact 5 (bu da çok yeni, henüz gelmemiş de olabilir) öneririm.

    Ben %90 seneye Goodyear'a geçir bir de kit alacağım. Bu arada uygun fiyatlar için lastix.com'a bakmanızı öneririm.
    aracın lastiklerini değiştirdim bir haftadır 500 km yakın yol yaptım herhangi bir sıkıntı yaşatmadı henüz, süspansiyonda ciddi boyutta iyileşme oldu.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW CC 19 JANT LASTİK ÖNERİSİ
    5 yıl önce açıldı
    RUN FLAT LASTİK PİŞMANLIĞI :(
    10 yıl önce açıldı
    DÖRT MEVSİM RUN FLAT LASTİK
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    aracın lastiklerini değiştirdim bir haftadır 500 km yakın yol yaptım herhangi bir sıkıntı yaşatmadı henüz, süspansiyonda ciddi boyutta iyileşme oldu.

    Alıntıları Göster
    ben de x1 kullanıcısıyım.. araçtan cok memnunum ancak aynen bahsedildigi gibi arac rahat degil. cukurları tumsekleri cok hisettiriyor...gecenlerde ben de runflatleri fırlatıp atacaktım ancak servis kesinlikle yapma dedi ...arac suspansiyonları bu lastiklere göre oldugu icin direk parçalar lastıkleri dendi bilginize...

    sırf bu runflatler yuzunden bmw den vazgececegim sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    ben de x1 kullanıcısıyım.. araçtan cok memnunum ancak aynen bahsedildigi gibi arac rahat degil. cukurları tumsekleri cok hisettiriyor...gecenlerde ben de runflatleri fırlatıp atacaktım ancak servis kesinlikle yapma dedi ...arac suspansiyonları bu lastiklere göre oldugu icin direk parçalar lastıkleri dendi bilginize...

    sırf bu runflatler yuzunden bmw den vazgececegim sanırım...

    Alıntıları Göster
    Runflat-suspansiyon iliskisi lastiklerin yanaginin sert olmasindan kaynaklanmiyor mu?

    E o zaman yanaklari siradan lastiklere gore biraz daha sert runflat olmayan bir lastik de alinabilir.

    Benim kanimca yurtdisi forumlarda coktan cozumu bulunmustur (hangi lastigin tercih edilmesi gerektigi falan)

    Ayrica servisin sozune cogunlukla itibar etmem, ellerindeki runflat stogundan yemeye calisiyorlardir, musteriyi baglamaya calisiyorlardir, gunluk haftalik aylik yillik belli bir satis rakami konulmustur, o rakama ulasmaya calisiyorlardir vs. diye uzar gider bence. Benim dusuncem bu yonde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur__

    Runflat-suspansiyon iliskisi lastiklerin yanaginin sert olmasindan kaynaklanmiyor mu?

    E o zaman yanaklari siradan lastiklere gore biraz daha sert runflat olmayan bir lastik de alinabilir.

    Benim kanimca yurtdisi forumlarda coktan cozumu bulunmustur (hangi lastigin tercih edilmesi gerektigi falan)

    Ayrica servisin sozune cogunlukla itibar etmem, ellerindeki runflat stogundan yemeye calisiyorlardir, musteriyi baglamaya calisiyorlardir, gunluk haftalik aylik yillik belli bir satis rakami konulmustur, o rakama ulasmaya calisiyorlardir vs. diye uzar gider bence. Benim dusuncem bu yonde.

    Alıntıları Göster
    benden sana öneri bidaha kesinlikle goodyear almada takmada ,kullandım çok dandik lastik hemen ufak bi yagmurda kaydırmaya başlıyor michelin continental flan öneririm
    Michelin primacy hp kullanıyorum cok memnunum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Momo-Oz

    benden sana öneri bidaha kesinlikle goodyear almada takmada ,kullandım çok dandik lastik hemen ufak bi yagmurda kaydırmaya başlıyor michelin continental flan öneririm
    Michelin primacy hp kullanıyorum cok memnunum

    Alıntıları Göster
    Onur Arkadaşın dediğine katılıyorum servis neredeyse lastiğe havayı biz basalım para alalım diyor. Lastiğim michelin primacy hp 94W, 1500 kmdir sıkıntı yaşatmadı aksine aracımdaki konforu hissetmeye başladım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    ben de x1 kullanıcısıyım.. araçtan cok memnunum ancak aynen bahsedildigi gibi arac rahat degil. cukurları tumsekleri cok hisettiriyor...gecenlerde ben de runflatleri fırlatıp atacaktım ancak servis kesinlikle yapma dedi ...arac suspansiyonları bu lastiklere göre oldugu icin direk parçalar lastıkleri dendi bilginize...

    sırf bu runflatler yuzunden bmw den vazgececegim sanırım...

    Lastik dışında memnunsanız yazık edersiniz.

    Bir süredir taktım kafaya 'run-flat lastiklere göre optimize edilmiş' süspansiyonun olayı nedir diye. Tek bulabildiğim:

    - Muhtemelen lastik yanağı sertliğini dengelemek için 'initial compression damping' biraz yumuşatılmış olmalı, rebound damping ayarları değişmez.

    - Run-flat jantları normal lastikleri sorunsuz taşıyor ve ebatları neredeyse aynı, yalnızca jant orta yatağında bir kısım inmiş lastiği taşıyabilmek için hafif genişletilmiş, o kadar.

    Kısacası RFT'leri atıp normal lastik alırsanız hiçbir sorun yaşamamanız; aksine konfor, ses ve özellikle bozuk yollarda yol tutuşta ciddi iyileşme görmeniz gerekir. Yurtdışındaki forumlarda bunu yapmış onlarca insan aynı şeyi söylüyor, çoğu da BMW'leri bilen, pek çok BMW sahibi olmuş insanlar. Kimsenin lastiğinin falan parçalandığı yok, aksine RFT lastikleri en az fabrika basıncında kullanmazsanız çok çabuk ve kenarlardan aşınıyor lastikler. Yine sert yanakların bir yan etkisi. Hatta BMW son yıllarda araçlar için önerilen lastik basınçlarını arttırdı, benim araca minimum ön 44 arka 48 psi öneriliyor, bunlar 1500 kg bir araç için yüksek değerler.

    Gerçekten usta ve aracı hissederek kullanan bir sürücüyseniz benzer özelliklerde bir normal lastiğe geçtiğinizde hissedebileceğiniz tek eksi 'turn-in'de yani direksiyonu ilk kırıp viraja girerken kesinlik ve serilikte hafif bir azalma olacaktır. Zaten turn-in keskinliği doğrudan sert yanakla ilgilidir ve spor lastiklerin de çoğu sert yanaklıdır. Eski jenerasyon Potenza RE050 gibi bir lastikten son jenerasyon bir spor lastiğe geçiyorsanız bunu da hissetmemeniz oldukça olasıdır çünkü lastik teknolojisi hızla ilerliyor ve yeni lastikler genelde eski jenerasyonlardan daha iyi.

    Bu konuda servise itibar etmeyin, çünkü

    - BMW Bridgestone ile RFT tedarik anlaşması yaptı ve ellerinde belli ki çok sayıda eski jenerasyon (2G) RFT lastik var. Benim 2012 320d aracım neden 2005-2006 model 2G Potenza RE050A I ile geliyor? Bridgestone daha konforlu 3G RFT lastikleri tanıtalı 3 sene oldu neredeyse ama hala yalnızca sıfır arabalara takılıyorlar, neden? Hatta BMW 3G RFT lastiklerden haberi olmadığını iddia ediyor, pes!

    - RFT her patladığında değiştireceksiniz dediler, sonra tepkiler olunca çark ettiler (doğru lastik tamiri başlıklı konuma bakabilirsiniz ref. için)

    - RFT lastikler en az 1,5 kat pahalı, o oranda kar demek onlar için

    Kısacası aracınızı satacak kadar usandıysanız takın kaliteli bir normal lastik, farkı göreceksiniz. Beni durduran tek şey daha aracı yeni almış olmam ve 4 aylık araca gidip full lastik seti almanın canımı sıkması. Seneye %90 Goodyear ya da Michelin'e geçeceğim.

    X1 için yeni çıkacak Conti Premium Contact 5'i öneririm. Ya da başka bir firmanın 'premium touring' bir lastiğine yönelebilirsiniz.


    http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=114428&start=60
    Bu sitedeki yorumlara bir göz atın bence. Bir de BMW'nin hala M modellerine rft koymadığını hatırlatayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Iratus -- 26 Nisan 2012; 12:11:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    quote:

    Orijinalden alıntı: erderd1212

    ben de x1 kullanıcısıyım.. araçtan cok memnunum ancak aynen bahsedildigi gibi arac rahat degil. cukurları tumsekleri cok hisettiriyor...gecenlerde ben de runflatleri fırlatıp atacaktım ancak servis kesinlikle yapma dedi ...arac suspansiyonları bu lastiklere göre oldugu icin direk parçalar lastıkleri dendi bilginize...

    sırf bu runflatler yuzunden bmw den vazgececegim sanırım...

    Lastik dışında memnunsanız yazık edersiniz.

    Bir süredir taktım kafaya 'run-flat lastiklere göre optimize edilmiş' süspansiyonun olayı nedir diye. Tek bulabildiğim:

    - Muhtemelen lastik yanağı sertliğini dengelemek için 'initial compression damping' biraz yumuşatılmış olmalı, rebound damping ayarları değişmez.

    - Run-flat jantları normal lastikleri sorunsuz taşıyor ve ebatları neredeyse aynı, yalnızca jant orta yatağında bir kısım inmiş lastiği taşıyabilmek için hafif genişletilmiş, o kadar.

    Kısacası RFT'leri atıp normal lastik alırsanız hiçbir sorun yaşamamanız; aksine konfor, ses ve özellikle bozuk yollarda yol tutuşta ciddi iyileşme görmeniz gerekir. Yurtdışındaki forumlarda bunu yapmış onlarca insan aynı şeyi söylüyor, çoğu da BMW'leri bilen, pek çok BMW sahibi olmuş insanlar. Kimsenin lastiğinin falan parçalandığı yok, aksine RFT lastikleri en az fabrika basıncında kullanmazsanız çok çabuk ve kenarlardan aşınıyor lastikler. Yine sert yanakların bir yan etkisi. Hatta BMW son yıllarda araçlar için önerilen lastik basınçlarını arttırdı, benim araca minimum ön 44 arka 48 psi öneriliyor, bunlar 1500 kg bir araç için yüksek değerler.

    Gerçekten usta ve aracı hissederek kullanan bir sürücüyseniz benzer özelliklerde bir normal lastiğe geçtiğinizde hissedebileceğiniz tek eksi 'turn-in'de yani direksiyonu ilk kırıp viraja girerken kesinlik ve serilikte hafif bir azalma olacaktır. Zaten turn-in keskinliği doğrudan sert yanakla ilgilidir ve spor lastiklerin de çoğu sert yanaklıdır. Eski jenerasyon Potenza RE050 gibi bir lastikten son jenerasyon bir spor lastiğe geçiyorsanız bunu da hissetmemeniz oldukça olasıdır çünkü lastik teknolojisi hızla ilerliyor ve yeni lastikler genelde eski jenerasyonlardan daha iyi.

    Bu konuda servise itibar etmeyin, çünkü

    - BMW Bridgestone ile RFT tedarik anlaşması yaptı ve ellerinde belli ki çok sayıda eski jenerasyon (2G) RFT lastik var. Benim 2012 320d aracım neden 2005-2006 model 2G Potenza RE050A I ile geliyor? Bridgestone daha konforlu 3G RFT lastikleri tanıtalı 3 sene oldu neredeyse ama hala yalnızca sıfır arabalara takılıyorlar, neden? Hatta BMW 3G RFT lastiklerden haberi olmadığını iddia ediyor, pes!

    - RFT her patladığında değiştireceksiniz dediler, sonra tepkiler olunca çark ettiler (doğru lastik tamiri başlıklı konuma bakabilirsiniz ref. için)

    - RFT lastikler en az 1,5 kat pahalı, o oranda kar demek onlar için

    Kısacası aracınızı satacak kadar usandıysanız takın kaliteli bir normal lastik, farkı göreceksiniz. Beni durduran tek şey daha aracı yeni almış olmam ve 4 aylık araca gidip full lastik seti almanın canımı sıkması. Seneye %90 Goodyear ya da Michelin'e geçeceğim.

    X1 için yeni çıkacak Conti Premium Contact 5'i öneririm. Ya da başka bir firmanın 'premium touring' bir lastiğine yönelebilirsiniz.


    http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=1&t=114428&start=60
    Bu sitedeki yorumlara bir göz atın bence. Bir de BMW'nin hala M modellerine rft koymadığını hatırlatayım.

    Alıntıları Göster
    Merhaba,2011 BMW X3 sahibiyim. Kışlık lastik runflat mi almalıyım yoksa normal lastiğe mi dönmeliyim karar veremedim. Üzerinde Dunlop ROF lastik var. Lastik sertliği beni rahatsız etmiyor ama sanki biraz fren mesafesi uzun. Kış lastiği için ne dersiniz? Karda yol tutuşu hangisinin daha iyidir? Arada uzun yola da gidiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: heycan

    520d e60 sahibiyim aracımın yaz lastikleri ömrünü bitirdiği için sezona girerken yeni lastik almak istiyorum aracın üstünde 225/50/R17 Goodyear Run flat lastik var bu lastikler hem normallere göre pahalı hemde çok sert olduğu için aileme pek konforlu gelmiyor. Kasislerde falan çok küt küt vuruyor. Normal lastik alıp köpük taşımayı düşünüyorum fakat bir kaç tane lastikçi sizin aracınızın amartisörleri run flat lastiğe göre ayarlanmış normal lastik taktırmanız için ayar yaptırmanız gerekir dedi doğruluk payı var mıdır? Normal lastik kullananların özellikle e60 kasadaki yorumlarını alabilirmiyim.

    Aracın süspansiyonu run flat'e göre ayarlıdır. Normal lastik takarsanız, araba lastiğin üzerine çok yığılır, yol tutuşta ciddi fark olur.





  • İsteyen normal lastik taksin hicbir problem olmaz, servistekiler bi halttan anlamadiklari icin bos konusuyorlar. Ben x5 ve 325i cabrio araclarimin lastiklerini degistirmistim bi sıkıntı olmadi cok da rahat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emreq -- 27 Ekim 2012; 0:18:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreq

    İsteyen normal lastik taksin hicbir problem olmaz, servistekiler bi halttan anlamadiklari icin bos konusuyorlar. Ben x5 ve 325i cabrio araclarimin lastiklerini degistirmistim bi sıkıntı olmadi cok da rahat
    Yazdıklarımdan sonra E90 320d BMW'nin lastiklerini Goodyear F1 Asymmetric 2 XL lastikler ile değiştirdim. Çok ama çok memnunum.

    Daha önce de yazdığım gibi hafifi bir 'turn-in' kaybı dışında hiçbir eksi yok, konfor, sessizlik, kaymak asfalt harici yollarda tutunma, hatta frenleme anlamında olağanüstü iyileşme var.

    Kısacası RFT lastiklerin konforundan memnun değilseniz rahatlıkla normal lastiklere geçebilirsiniz, mümkünse XL kodlu hafif güçlendirilmiş yanaklı versiyonları tercih etmenizi öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Iratus

    Yazdıklarımdan sonra E90 320d BMW'nin lastiklerini Goodyear F1 Asymmetric 2 XL lastikler ile değiştirdim. Çok ama çok memnunum.

    Daha önce de yazdığım gibi hafifi bir 'turn-in' kaybı dışında hiçbir eksi yok, konfor, sessizlik, kaymak asfalt harici yollarda tutunma, hatta frenleme anlamında olağanüstü iyileşme var.

    Kısacası RFT lastiklerin konforundan memnun değilseniz rahatlıkla normal lastiklere geçebilirsiniz, mümkünse XL kodlu hafif güçlendirilmiş yanaklı versiyonları tercih etmenizi öneririm.

    hocam maliyet bilgisi verebilir misin? bir de eski lastiklerini ne yaptın? takas falan mı yaptın??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjboy

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    ben de degistirecegim lastikleri ancak aracta stepne olmadan rft harici bir lastik kullanmak ne derece saglikli olur o konuda dusunuyorum siz nasil hallettiniz bu meseleyi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayanka

    ben de degistirecegim lastikleri ancak aracta stepne olmadan rft harici bir lastik kullanmak ne derece saglikli olur o konuda dusunuyorum siz nasil hallettiniz bu meseleyi?

    Alıntıları Göster
    Bu konu fazlamı büyütülüyor acaba birincisi rft lastiklerin o kadar konforsuz olduğunu düşünmüyorum, ikincisi rft lastikler güvenlidir nette videosu var yüksek hızlarda lastik patlarsa eğer normal lastikse direksiyon hakimiyeti kaybedebilirsiniz ama rft lastikte bu olmaz. Son olarak normal lastik alırsanız lastik patlaması durumunda tamir etme hamballığını diyeyim (mazur görün) göze alıyorsunuz demektir, lastik tamir kiti vs. ile. Ancak rft lastikte böyle bir problem yok bırakın patlasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fbmw

    Bu konu fazlamı büyütülüyor acaba birincisi rft lastiklerin o kadar konforsuz olduğunu düşünmüyorum, ikincisi rft lastikler güvenlidir nette videosu var yüksek hızlarda lastik patlarsa eğer normal lastikse direksiyon hakimiyeti kaybedebilirsiniz ama rft lastikte bu olmaz. Son olarak normal lastik alırsanız lastik patlaması durumunda tamir etme hamballığını diyeyim (mazur görün) göze alıyorsunuz demektir, lastik tamir kiti vs. ile. Ancak rft lastikte böyle bir problem yok bırakın patlasın.

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar merhaba, ben de run-flat lastik almamak icin cok caba sarfettim ancak bunu basaramadim :)
    simdi kar lastigi olarak normal lastik + jant takimi alacagim sanirim bir de run flat kis lastigi alip dunyanin parasini veremeyecegim, ustelik bu run-flat leri tak cikar olayi da problemliymis...

    Yeni lastik alirken de duz lastik alip gecebilirim eger kis las lastikleri tatmin ederse...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.