Şimdi Ara

sabit diski sökmek garantiyi kapsamının dışında mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • diyelim dizüstü arızalandı (açılmıyor) ve içindeki bilgiler acele lazım. Sabit diski söküp başka bilgisayara (mesela usb- sata kablosu ile) bağlamak istersem garanti kapsamının dışına mı çıkarım?



  • iyi günler.
    Kullanım klavuzunuza bakmanız lazım.Mesela Benim kullandığım Asusda garantiyi bozuyor hddye ulaşmak.
  • Kesinlikle makinanız garanti dışı kalır. Öyle birşey denemeyin bile. Ne malum sizin sökerken zarar verip HDD'yi bozmadığınız diyebilirler AMAN

    quote:

    Orjinalden alıntı: kahkaha

    diyelim dizüstü arızalandı (açılmıyor) ve içindeki bilgiler acele lazım. Sabit diski söküp başka bilgisayara (mesela usb- sata kablosu ile) bağlamak istersem garanti kapsamının dışına mı çıkarım?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kahkaha

    diyelim dizüstü arızalandı (açılmıyor) ve içindeki bilgiler acele lazım. Sabit diski söküp başka bilgisayara (mesela usb- sata kablosu ile) bağlamak istersem garanti kapsamının dışına mı çıkarım?


    hocam sen iyi misin, ben ekranı açıp kapatırken çekiniyorum bişe olcak die, hdd ye dokunman garantiyi bozar.. aman ha..
  • kullanım klavuzlarında eğer bunların nasıl takılıp çıkarıldığını gösteriyorsa bence garanti içi olması lazım...
    ben güzelim notebookumun durup dururken hddsini çıkaracağım...
    sonrada hdd im bozuldu diyeceğim... bence mantıksız...
  • şöyle, normalde bir parçanın sökülüp sökülmediğini anlamak için bi bant gibi parça oluyor ya. söküldüğü anlaşılsın diye. hdd de bu bant yoksa, sadece vidaları sökünce sabit diskin çıkarıldığı da anlaşılmaz?
  • BU konularda servisleri kandırmak zor bunuda unutma! Riske girmek yanlış bence

    quote:

    Orjinalden alıntı: kahkaha

    şöyle, normalde bir parçanın sökülüp sökülmediğini anlamak için bi bant gibi parça oluyor ya. söküldüğü anlaşılsın diye. hdd de bu bant yoksa, sadece vidaları sökünce sabit diskin çıkarıldığı da anlaşılmaz?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Evet haklısınız gözden kaçmış.Tabi notebook unuzda hot swap özelliği varsa bazı modellerde olan dvd-sürücüyü çıkarıp hdd takabiliyorsanız bozulmaz.(bks Asus W3J ) Ama dediğim gibi Kullanıcı klavuzunuzu okuyun.
  • Bana göre MAG'da, ak_onair'de duruma göre haklı. Türkiye'de servise bi aleti götürdüğünüzde, tamir etmeleri kolaysa veya teknik servisi zahmete-ek masrafa sokmuyosa. Hele ki müşteri ek parada verecekse; Garanti dışına kesin çıkaracak bi iş yapsanız bile(HD değişimi) adamlar hoşgörülü oluyor. Ama zahmet-ek masraf varsa kıllık arıyo adamlar. 30 iş gününüde sonuna kadar kullanıyolar. Kullanıcı hatası olmasa bile 30 günden önce gelen bilgisayar parçası çok az gördüm. Asus anakartım ise 4 ay sonra gelmişti(adamlar telefonda bizi dava edin veya bekleyin diyolardı=geçen sene)
  • HDD sökmek HDD ten kaynaklanan arızaları garanti dışında bırakır, yok öyle HDD kapağını açtın ekran bozulursa bile ekran garanti dışıdır muhabbeti , bunu ancak kalitesiz beş kuruşluk firmalar yapar , tüketici yasasına göre garanti belgesinde madde olarak belirtilmemişse öyle bir durumda iş mahkemede biter, bu yüzden alışveriş yaptığınız markayı kulaktan dolma efsanelere göre değil okuyup inceleyerek doğru düzgün seçmek gerekli.
    Ek olarak firmalar HDD e ulaşmasını istemeseydiler onu 2 vidalık bir kapağın arkasına koymazlar ana makinanın içine gömerlerdi o zaman açılınca tüm makina garanti dışı kalırdı.
  • Arkadaslar, toshiba laptoplarda HDD ve RAM user replaceable..Yani HDD gerektiginde cikartildiginda garantiyi bozmuyor...Tabi bu internasyonel olarak boyle...ama turkiyede farkli birsey soz konusu mu bilemiyorum.


    Saygilar,
    Cagatay
  • bende notebook u ilk aldığım zamanlar ram takacaktım
    istanbul infronic i aradım ram taksam garanti dışı kalırmı diye
    kalır dediler.yetkili servis olarak biz takıyoruz dediler
    onlarda yüksek bir fiyat söylemişti bende taktırmamıştım
    vay be işe bak şimdide garanti dışı kalmaz demişler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: buldozer85

    bende notebook u ilk aldığım zamanlar ram takacaktım
    istanbul infronic i aradım ram taksam garanti dışı kalırmı diye
    kalır dediler.yetkili servis olarak biz takıyoruz dediler
    onlarda yüksek bir fiyat söylemişti bende taktırmamıştım
    vay be işe bak şimdide garanti dışı kalmaz demişler



    İBM sahibiyim
    HDD değişimi Ram değişimi garanti kapasamı dışında bırakmaz makineyi
  • Evet arkadaşlar,

    Aşağıda DELL Türkiye yetkili servisi KONT bilgisayardan alınan mesajdır. Zaten dikkat edilirse soruyu soran arkadaşın imzasındasındaki laptop'ta DELL 6000. Hala garanti bozulmaz diyen varsa yazacak birşey kalmadı?

    Değerli Müşterimiz

    Urunun donanımsal mudehalesını sadece servıste yapmaktadır. Hdd değişimi veya başka bir müdahale servis tarafından yapılır. Kendiniz yapmanız durumunda cihazınız garanti dışı kalır

    İyi çalışmalar


    ŞAFAK GÜNDOĞDU
    Notebook Teknisyeni
    Notebook Technician

    Kont Bilişim Teknolojileri ve Dış Ticaret A.Ş.
    Tel : + 90 (216) 528 55 00 pbx
    Direk : + 90 (216) 528 54 01
    Fax : + 90 (216) 526 04 20
    www.kont.com.tr

    --------------------------------------------------------------------------------

    From:
    Sent: 16 Haziran 2006 Cuma 13:01
    To: Hakan Yüksel
    Subject: Garanti???

    İyi Günler,

    Garantisi devam etmekte olan DELL 6000 marka laptop'ımın HDD'si kendim değiştirdiğimde veya söktüğümde cihazım garanti dışı kalır mı? Bilgi verilmesini rica ederim.

    İyi Çalışmalar


    quote:

    Orjinalden alıntı: kahkaha

    diyelim dizüstü arızalandı (açılmıyor) ve içindeki bilgiler acele lazım. Sabit diski söküp başka bilgisayara (mesela usb- sata kablosu ile) bağlamak istersem garanti kapsamının dışına mı çıkarım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ak_onair2 -- 17 Haziran 2006; 11:09:04 >




  • Aynı servistekiler bana telefonda ram kapağını açmam ve ramleri değiştirmem halinde ürünün GARANTİSİNDE BİR SORUN OLMAYACAĞINI söylemişlerdi.Ama kendi belirttikleri markalar dahilinde tabi ki.Nerdeyse 1 aydır bu konuda adı geçen kişiye mail atıyorum ama cevap gelmiyor!!!
  • Tabi ki servisler yada distrübütörler kendilerini sağlama almak için en ufak müdehaleyi garanti dışında tutarlar. Bu gayet normal. Kendinizi distrübütör yerine koyun, arıza ile geri dönen kaminaları incelediğinizde ya uyumsuz bir ram takılmış yada hdisk sökülüp başka marka takılmış...

    Kişisel olarak aldığım bilgisayara müdehale etme şansım olmalı. İlk mesajdaki örnek gibi bilgilarimi kurtarmam yada aktarmam gerekebilir. Bu durumda servise güvenmek zorunda değilim. Belki de diskteki bilgilerim servisin bile göremeyeceği kadar değerlidir.

    Ben aldığım gibi makinaların içini açar bir bakarım, merak ederim soğutma sistemini, yerleşimini... Tabi bu benim kişisel olarak göze aldığım bir şey, birileri ben içini açtım diye benim sebep olmadığım bir arıza için garanti dışında bırakacaksa son ana kadar hakkımı da ararım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.