Şimdi Ara

Seat Leon ve Toledo Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
29.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    14.000 liralık bütçem var ve araştırdım en son 1.6 16V motor seat leon ve toledo da karar kıldım. Bu araçların yakıt durumları, bakım masrafları, olumlu ve olumsuz yönlerinin neler olduğuna dair bana yardım edebilirmisiniz.



  • Toledo al kardeş,Sedan araç daha çok tutuluyor,HB Leon'a göre.(eski kasa için konuşuyorum.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Toledo al kardeş,Sedan araç daha çok tutuluyor,HB Leon'a göre.(eski kasa için konuşuyorum.)
    Toledo bana daha uygun olur aslında ama bu fiyata 2000-2001 model temizi zor bulunuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    Toledo bana daha uygun olur aslında ama bu fiyata 2000-2001 model temizi zor bulunuyor

    Alıntıları Göster
    2001 sonuna kadar hiç bir toledo ve leon 1.6 16V değildir. İlanlara kanmayınız, ilanlarda ESPye kadar yazıyorlar bu modellerde...Bu araçlarda 1.6 8V beğenmediğimiz 100 bg lik SR motor vardır..
    1.6 16V 105 bg VW motoru 2002 model yılı ile SEATta sunulmuştur ancak kısa süre sonra da vazgeçilmiştir. Bu motorda 98 oktan kullanmak SEAT tarafından önerilmektedir. 98 yerine 95 kullanabileceğiniz kitapçıkta yazar. Bu durumda performansın düşeceği ve tüketimin artacağı ayrıca belirtilir. Dolayısıyla bu motorda 98 kullanmazsanız 8V liden farkı kalmaz...98 zaten yok olsa da pahalı..Dolayısıyla almaya gerek yok...

    Zaten VW grubu bu motordan çok kısa sürede vazgeçmiştir...

    İmza: 2001 toledo 1.8 eski sahibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    2001 sonuna kadar hiç bir toledo ve leon 1.6 16V değildir. İlanlara kanmayınız, ilanlarda ESPye kadar yazıyorlar bu modellerde...Bu araçlarda 1.6 8V beğenmediğimiz 100 bg lik SR motor vardır..
    1.6 16V 105 bg VW motoru 2002 model yılı ile SEATta sunulmuştur ancak kısa süre sonra da vazgeçilmiştir. Bu motorda 98 oktan kullanmak SEAT tarafından önerilmektedir. 98 yerine 95 kullanabileceğiniz kitapçıkta yazar. Bu durumda performansın düşeceği ve tüketimin artacağı ayrıca belirtilir. Dolayısıyla bu motorda 98 kullanmazsanız 8V liden farkı kalmaz...98 zaten yok olsa da pahalı..Dolayısıyla almaya gerek yok...

    Zaten VW grubu bu motordan çok kısa sürede vazgeçmiştir...

    İmza: 2001 toledo 1.8 eski sahibi

    Alıntıları Göster
    x-rayted verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Benim araç motorları hakkında teknik bir bilgim fazla yok. Yakıt ekonomisi ve bakım masrafları falan nasıldır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    2001 sonuna kadar hiç bir toledo ve leon 1.6 16V değildir. İlanlara kanmayınız, ilanlarda ESPye kadar yazıyorlar bu modellerde...Bu araçlarda 1.6 8V beğenmediğimiz 100 bg lik SR motor vardır..
    1.6 16V 105 bg VW motoru 2002 model yılı ile SEATta sunulmuştur ancak kısa süre sonra da vazgeçilmiştir. Bu motorda 98 oktan kullanmak SEAT tarafından önerilmektedir. 98 yerine 95 kullanabileceğiniz kitapçıkta yazar. Bu durumda performansın düşeceği ve tüketimin artacağı ayrıca belirtilir. Dolayısıyla bu motorda 98 kullanmazsanız 8V liden farkı kalmaz...98 zaten yok olsa da pahalı..Dolayısıyla almaya gerek yok...

    Zaten VW grubu bu motordan çok kısa sürede vazgeçmiştir...

    İmza: 2001 toledo 1.8 eski sahibi

    Alıntıları Göster
    bizde 2001 ibiza signo var 1.6 16V SR motor ? sen sanırım stella modeli için konuştun Stellalarda 8V
    quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    2001 sonuna kadar hiç bir toledo ve leon 1.6 16V değildir. İlanlara kanmayınız, ilanlarda ESPye kadar yazıyorlar bu modellerde...Bu araçlarda 1.6 8V beğenmediğimiz 100 bg lik SR motor vardır..
    1.6 16V 105 bg VW motoru 2002 model yılı ile SEATta sunulmuştur ancak kısa süre sonra da vazgeçilmiştir. Bu motorda 98 oktan kullanmak SEAT tarafından önerilmektedir. 98 yerine 95 kullanabileceğiniz kitapçıkta yazar. Bu durumda performansın düşeceği ve tüketimin artacağı ayrıca belirtilir. Dolayısıyla bu motorda 98 kullanmazsanız 8V liden farkı kalmaz...98 zaten yok olsa da pahalı..Dolayısıyla almaya gerek yok...

    Zaten VW grubu bu motordan çok kısa sürede vazgeçmiştir...

    İmza: 2001 toledo 1.8 eski sahibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torrado

    bizde 2001 ibiza signo var 1.6 16V SR motor ? sen sanırım stella modeli için konuştun Stellalarda 8V
    quote:

    Orjinalden alıntı: x-rayted

    2001 sonuna kadar hiç bir toledo ve leon 1.6 16V değildir. İlanlara kanmayınız, ilanlarda ESPye kadar yazıyorlar bu modellerde...Bu araçlarda 1.6 8V beğenmediğimiz 100 bg lik SR motor vardır..
    1.6 16V 105 bg VW motoru 2002 model yılı ile SEATta sunulmuştur ancak kısa süre sonra da vazgeçilmiştir. Bu motorda 98 oktan kullanmak SEAT tarafından önerilmektedir. 98 yerine 95 kullanabileceğiniz kitapçıkta yazar. Bu durumda performansın düşeceği ve tüketimin artacağı ayrıca belirtilir. Dolayısıyla bu motorda 98 kullanmazsanız 8V liden farkı kalmaz...98 zaten yok olsa da pahalı..Dolayısıyla almaya gerek yok...

    Zaten VW grubu bu motordan çok kısa sürede vazgeçmiştir...

    İmza: 2001 toledo 1.8 eski sahibi


    Alıntıları Göster
    ibizadan bahsetmedim leon ve toledodan bahsettim..

    ibizalarda 1.4 16V 100bg olmalı... 1.6 16v 100 bg VW grubu motoru yoktur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    ibizadan bahsetmedim leon ve toledodan bahsettim..

    ibizalarda 1.4 16V 100bg olmalı... 1.6 16v 100 bg VW grubu motoru yoktur..

    Alıntıları Göster
    x-rayted,
    torrado nun dediği gibi ilanlarda signo modeli 1.6 16 V motor stellarda 8V yazıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    x-rayted,
    torrado nun dediği gibi ilanlarda signo modeli 1.6 16 V motor stellarda 8V yazıyor

    Alıntıları Göster
    ibizayı çok iyi bilmiyorum ama toledo ve leonda 2001 sonuna kadar asla 16V benzinli motor olmamıştır. Adım gibi eminim o yıllarda SEAT plazada yatıp kalkıyordum ben..
    Leon
    1.6 8V 100 bg benzinli
    1.8 20V 125 bg benzinli
    1.8 20V turbo 180 bg benzinli top sport
    1.9 tdi 110 bg dizel

    toledo
    1.6 8V 100 bg benzinli
    1.8 20V 125 bg benzinli
    1.9 tdi 110 bg dizel
    olarak vardı..

    ben 1998 model polo classic sahibiydim ve 1.6 8V SR motor 100 bg idi. Bu motor iyidi de çok yakıyordu. O yüzden fazla para verip 1.8ini aldım sırf 8V almam diye..

    100 bglik toledo alan arkadaşlarımın çoğu sonradan 16V başka markalara mesela focus, primera , astra döndüler ve toledo 8Vin harbiden fazla yaktığını söyledilerdi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    ibizayı çok iyi bilmiyorum ama toledo ve leonda 2001 sonuna kadar asla 16V benzinli motor olmamıştır. Adım gibi eminim o yıllarda SEAT plazada yatıp kalkıyordum ben..
    Leon
    1.6 8V 100 bg benzinli
    1.8 20V 125 bg benzinli
    1.8 20V turbo 180 bg benzinli top sport
    1.9 tdi 110 bg dizel

    toledo
    1.6 8V 100 bg benzinli
    1.8 20V 125 bg benzinli
    1.9 tdi 110 bg dizel
    olarak vardı..

    ben 1998 model polo classic sahibiydim ve 1.6 8V SR motor 100 bg idi. Bu motor iyidi de çok yakıyordu. O yüzden fazla para verip 1.8ini aldım sırf 8V almam diye..

    100 bglik toledo alan arkadaşlarımın çoğu sonradan 16V başka markalara mesela focus, primera , astra döndüler ve toledo 8Vin harbiden fazla yaktığını söyledilerdi...

    Alıntıları Göster
    sayın x-rayted ortalama bakım masrafları hakkında bir bilginiz varmı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    sayın x-rayted ortalama bakım masrafları hakkında bir bilginiz varmı.

    Alıntıları Göster
    hayır hayır yeni kasa diye o ucubeyi çıkardıklarını görür görmez sattım 2004te...Genel olarak bir sorun çıkarmadı ve oldukça memnundum .bakımları yetkili serviste yaptırıyordum bana fazla pahalı gelmiyordu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    hayır hayır yeni kasa diye o ucubeyi çıkardıklarını görür görmez sattım 2004te...Genel olarak bir sorun çıkarmadı ve oldukça memnundum .bakımları yetkili serviste yaptırıyordum bana fazla pahalı gelmiyordu..

    Alıntıları Göster
    son olarak ne dersiniz bu araçları düşeneyimmi yoksa kafamdan sileyim mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    son olarak ne dersiniz bu araçları düşeneyimmi yoksa kafamdan sileyim mi ?

    Alıntıları Göster
    Kafandan silmene gerek yok.En iyisini gene kendin bilrsin bence.
    İyice düşün taşın ondan sonra kar ver.Sonuçta ikside kardeş bun araçların...

    Ama aile içinse toledo derim ben en azından daha geniş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Kafandan silmene gerek yok.En iyisini gene kendin bilrsin bence.
    İyice düşün taşın ondan sonra kar ver.Sonuçta ikside kardeş bun araçların...

    Ama aile içinse toledo derim ben en azından daha geniş...

    Alıntıları Göster
    kafamdan sileyim derken seat ı genel olarak kasdettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    kafamdan sileyim derken seat ı genel olarak kasdettim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Skocaci

    kafamdan sileyim derken seat ı genel olarak kasdettim.


    Olsun farketmez aynı hesap bence.

    Silmen için bir sebep yokkki ortada doğrum düzgün..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    quote:

    Orjinalden alıntı: Skocaci

    kafamdan sileyim derken seat ı genel olarak kasdettim.


    Olsun farketmez aynı hesap bence.

    Silmen için bir sebep yokkki ortada doğrum düzgün..

    Alıntıları Göster
    Merhaba

    Volkswagen GOLF ve BORA ile Seat TOLEDO ve LEON aynı otomobiller. Her şeyi ile aynı, sadece çizgileri iç donanımı farklı. 1.6 hacimli motorlar da 8V ve 16V olarak ikiye ayrılıyor. İlk yıllarda 8V gelmiş daha sonra, 2003-2003 yıllarından sonra kasa değiştirene kadar 16V motorlar kullanılmıştır. Her ikisi de LPG'ye uygundur ve her ikisi de ÇOK SAĞLAM motorlardır. 8V motorun gaz halatı mekanik iken (gaz pedalında bir manivela var) 16V motorun gaz halatı elektronik (gaz pedalında bir potansiyometre var) ve Volkswagen kendi araçlarının tümüne koymazken SEAT'ların Signum modellerinde Cruise Control mevcuttur. 1.6 l 105 HP 16V Motor, Cruise Control ve LPG ile birlikte bu kombinasyon çok düşük yakıt verilerine ulaşmanızda büyük etken.

    8V AKL Motor


    16V BCB Motor








    EA111 serisi 1.6 litre motorun 8 valf veya 16 valf olmasında çok küçük farklar var. 16 Valfli motor biraz daha "teknolojik" bir motor, aslında (Japon otomobillerde 80'li yılların ortasından bu yana yoğun kullanılmaya başlanan çok valfli motorlardan ötürü) "modaya uymak"tan dolayı yapıldığı da söylenebilir. Üst kapağa kadar çoğu parçalar aynı, emme manifoldu ve eksoz manifoldu yer değiştirmiştir, eksoz manifoldu motor yağı karterinin tam içinden geçerek yağın daha çabuk ısınmasını da sağlamaktadır.

    8 Valfli motor alırsan gaz pedalı tepkin daha hızlı olur ama Hız Sabitleyicisi (Cruise Control) takılması daha zordur. 16 Valfli motor, yukarıdaki resimden de görüleceği üzere, "kutu" gibi ve hava filtresi motorun yanında değil, tam üzerinde, hava girişi sağ alt tarafta, Hız Sabitleyicisi takılması daha kolay, çünkü motor elektronik.

    Benim 2000-2003 arası 8 valf (Belçika üretimi, aynı banttan hem SEAT TOLEDO hem VOLKSWAGEN BORA çıktı) ve 2003-2008 arası da 16 valf motorlu aracım vardı. Gaz pedalı tepkimesi 8 valfte biraz daha doğrudan, 16 valfte ancak benim gibi bir hastanın hissedebileceği kadar az bir gecikme var (elektronik sinyal motor EPC sisteminde mekanik sinyale çevrilmesi çeyrek saniye sürmektedir). LPG her ikisinde de mükemmel uyum sağlar.

    Şahsi fikrimi soracak olursan 16 Valf alır derim. Bulamazsan temiz 8 Valf de olur. Ama şunu da belirteyim. 8 Valfli motordaki ÇİFT TARAFLI V-KAYIŞI VW tarafından yapılan en güzel teknik uygulamalarından birisiydi, diğer motorlarda uygulamadılar. Hâlâ 17 TYemmuz 2000 tarihinde gıcır gıcır sıfır SEAT TOLEDO'yu alıp eve gittiğim günü unutamıyorum. Çok farklı bir otomobildi.

    Selamlar,

    T.G.




  • tanergode sağolasın bu bilgiler için çok faydalı oldu
    Benim araştırmalarımda 8 v motor 16 v motora göre daha çok yakıyor ama 8 v motor ilk devirlerde 16 v motordan daha performanslı olduğunu duydum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    tanergode sağolasın bu bilgiler için çok faydalı oldu
    Benim araştırmalarımda 8 v motor 16 v motora göre daha çok yakıyor ama 8 v motor ilk devirlerde 16 v motordan daha performanslı olduğunu duydum.
    Evet 8V motor gaz kelebeğine mekanik bağlı olduğundan tepkisi daha direk, 16V sanki yarım saniye düşünüyor gibi. 8V motordan da 16V motordan da herkes çok memnun ama benim favor motorun 1.8 20V 125 HP ve 1.8 20V Turbo 150 HP. Bulursanız kaçırmayın. LPG uyumları mükemmel!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Evet 8V motor gaz kelebeğine mekanik bağlı olduğundan tepkisi daha direk, 16V sanki yarım saniye düşünüyor gibi. 8V motordan da 16V motordan da herkes çok memnun ama benim favor motorun 1.8 20V 125 HP ve 1.8 20V Turbo 150 HP. Bulursanız kaçırmayın. LPG uyumları mükemmel!

    Alıntıları Göster
    gönül ister 1,8 veya 2,0 motor ama beni aşar şu aşamada o yüzden 1,6 ideal bana ileride inş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skocaci

    gönül ister 1,8 veya 2,0 motor ama beni aşar şu aşamada o yüzden 1,6 ideal bana ileride inş.

    Alıntıları Göster
    Tanergöde güzel açıklamış yukarıda söylediklerim doğrudur.. ancak bahsettiğim 98 oktan şartından bahsetmemiş...

    Bir de madem 16V motor bu kadar iyi VW niye vazgeçti çok merak ediyorum...


    Ben de aksine 1.8 motoru önermem. 1.8 motor daha performanslı olmakla birlikte oldukça titreşimli çalışıyor. Diyebilirim ki sadece BP ultimate dizel kullandığım Cmax dizel 105binde olmasına rağmen 1.8 toledodan daha az titreşimli..1.8T en azından çok üstün performansı ile tercih edilir.

    Benim çok sevdiğim 1.8 toledom da son brüksel üretimlerindendi..




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.