Şimdi Ara

servislerin ödünç araç uygulaması var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
18.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • garanti kapsamındaki seat leon aracın 3 günden fazla süren onarımlarında kaskoların yaptığına benzer ödünç araç uygulaması yapan bir yetkili servis var mı? ya da bu tarz uygulaması olan bir otomobil markası?



  • Parasını verirsen var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Parasını verirsen var.
    iyi, güzel de parasını verirsem bu ödünç araç olmaz kiralık araç olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damdanakar

    iyi, güzel de parasını verirsem bu ödünç araç olmaz kiralık araç olur.

    Alıntıları Göster
    Zaten ödünç araç uygulamaları yok, kiralık araç uygulamaları var. Burayı Avrupa mı sandınız değerli arkadaşım...? Çok güzel "kurumsal" sözcüklerle formüle etmişler ki bu işlemleri (bakınızwww.vw.com.tr)

    - SATIŞ SONRASI
    -- HİZMETLERİMİZ
    --- GEÇİCİ ARAÇ TEMİNİ

    Volkswagen size hemen başka bir Volkswagen veriyor.

    "Geçici Araç Temini" hizmetimizden yararlanarak, Volkswagen'iniz servisteyken çok uygun koşullarla başka bir Volkswagen kiralayabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Zaten ödünç araç uygulamaları yok, kiralık araç uygulamaları var. Burayı Avrupa mı sandınız değerli arkadaşım...? Çok güzel "kurumsal" sözcüklerle formüle etmişler ki bu işlemleri (bakınızwww.vw.com.tr)

    - SATIŞ SONRASI
    -- HİZMETLERİMİZ
    --- GEÇİCİ ARAÇ TEMİNİ

    Volkswagen size hemen başka bir Volkswagen veriyor.

    "Geçici Araç Temini" hizmetimizden yararlanarak, Volkswagen'iniz servisteyken çok uygun koşullarla başka bir Volkswagen kiralayabilirsiniz.


    Alıntıları Göster
    Opelde vardı sanırım böyle bir durum eğer arkadaşıma özel değildi ise. Aldığı meriva üretimden kaynaklı hatalar vermeye başlayınca servisten bir astra verilmiş ve tamir süresince bu aracı kullanmıştı arkadaşım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Opelde vardı sanırım böyle bir durum eğer arkadaşıma özel değildi ise. Aldığı meriva üretimden kaynaklı hatalar vermeye başlayınca servisten bir astra verilmiş ve tamir süresince bu aracı kullanmıştı arkadaşım.

    Alıntıları Göster
    benim bildiğim o kaskodan kaynaklanıyor.Kimi sigortalarda öyle bir artı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caslann

    benim bildiğim o kaskodan kaynaklanıyor.Kimi sigortalarda öyle bir artı var

    Alıntıları Göster
    Tam olarak bilmiyorumda Benim gittiğim yetkili servis aracım onarılana kadar evden işe,işten eve Opel vivaro araçla götürüp getiriyor..

    2 kere uzun sürdü onarım 2 hafta hergün işe onlar bıraktı vs vs..

    Opelde böyle ir kolaylık var..

    Ödünç arabayıda kiralıyorsun.Eğer aracın yoksa tam hatırlamıyorum ama atıyorum 200 ytl alıyorlar.
    Ama aracın serviste ise onarımı yapılıyorsa 100 ytl alıyorlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OverDrıve -- 16 Ocak 2009; 14:03:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Tam olarak bilmiyorumda Benim gittiğim yetkili servis aracım onarılana kadar evden işe,işten eve Opel vivaro araçla götürüp getiriyor..

    2 kere uzun sürdü onarım 2 hafta hergün işe onlar bıraktı vs vs..

    Opelde böyle ir kolaylık var..

    Ödünç arabayıda kiralıyorsun.Eğer aracın yoksa tam hatırlamıyorum ama atıyorum 200 ytl alıyorlar.
    Ama aracın serviste ise onarımı yapılıyorsa 100 ytl alıyorlar...

    Alıntıları Göster
    14000 km de ki 17 aylık seat leon aracımdan dün akşam takır tukur sesler gelmeye başladı, bunun üzerine bugün yetkili servise götürdüm. adamlar şanzıman kutusunun dağıldığını söylediler. şanzımanı indirdikten sonra fotolarını çekip doğuşa yollayacaklar, onlar garantiden değişir derlerse garani kapsamında değiştireceklermiş. eğer doğuş yan çizerse 8500 ytl imiş bedeli:( servise ödünç araba falan sorunca onlarda ödünç yok ama kiralık var falan dediler. ben de kaskoların yapığı gibi ödünç araba veren bir başka servis falan var mı diye merak etmiştim, ayrıca geleceğe dönük olarak da diğer firmaların bu konudaki tutumunu öğrenmek istemiştim.
    Görülüyor ki opel bu konuda biraz daha hassas. Müşteri memnuniyeti ile ünlü japon firmaları ve özellikle toyota servisleri bu konuda nasıl davranıyor acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverDrıve

    Tam olarak bilmiyorumda Benim gittiğim yetkili servis aracım onarılana kadar evden işe,işten eve Opel vivaro araçla götürüp getiriyor..

    2 kere uzun sürdü onarım 2 hafta hergün işe onlar bıraktı vs vs..

    Opelde böyle ir kolaylık var..

    Ödünç arabayıda kiralıyorsun.Eğer aracın yoksa tam hatırlamıyorum ama atıyorum 200 ytl alıyorlar.
    Ama aracın serviste ise onarımı yapılıyorsa 100 ytl alıyorlar...

    Alıntıları Göster
    Doğuş oto bence bu olayı tersten uyguluyor..

    Bir keresinde aracımın onarımı 15 gün kadar sürdü.

    Aracımı teslim aldıktan sonra bir de baktım ki 200 km test sürüşü yapılmış. ve yarım depo benzin harcanmış..

    Tel. açıp sorduğumda arızalardan dolayı birden fazla test sürüşü yapıldığını vs vs söylediler...

    Bizde mecburen yedik tabi...

    Artık ustalar 15 gün boyunca bizim arabayla mı evine gitti geldi bilemiyorum.. Ruhsatı da arabada bırakmamıştım ama vebali günahı boyunlarına artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: out

    Doğuş oto bence bu olayı tersten uyguluyor..

    Bir keresinde aracımın onarımı 15 gün kadar sürdü.

    Aracımı teslim aldıktan sonra bir de baktım ki 200 km test sürüşü yapılmış. ve yarım depo benzin harcanmış..

    Tel. açıp sorduğumda arızalardan dolayı birden fazla test sürüşü yapıldığını vs vs söylediler...

    Bizde mecburen yedik tabi...

    Artık ustalar 15 gün boyunca bizim arabayla mı evine gitti geldi bilemiyorum.. Ruhsatı da arabada bırakmamıştım ama vebali günahı boyunlarına artık...

    Alıntıları Göster
    benim aracım güven sigorta dan platin paket kasko yaptırdım
    maddi hasarlı kaza yaptı aracım, 15 gün serviste kalcak
    kaskomda ikame arac klozu vardı, kulanmak istedim,
    yol yardımını aradım, beni yaşadığım şehirdeki bi rent a car cıya yönlendirdiler.
    rent a car cıda hemmen beni aradı, (bu arada aracım grande puntto) bana bi siena ayarladığını ve kiralama işlemini başlattığını söyledi bende başka araç yokmu die sorduğumda "---bi şahin var bi de bu var" dedi., bende bana tahsis edilen aracı memnun olmasamda almaya gittim, yolda sigortamı yapan bayanı arayıp ta araç kiralamasam da olurmu die sorduğumda kiralama yapmazsam rent a car cının kiralamış muamelesi yapamayacağını söyledi.
    rent a car da ben aracı beğenmediğimi söyledim, başka araç ayarlayıp ayarlayamacağını sordum, adam uğraştı başka seçenekler sundu, en sonunda uzlaştık. (ben orda biraz şımarık bi müşteri profili çizdim, ben kendime uyuz oldum adam hayda hayda uyuz olmuştur)
    aracı alcaaam sırada bi taahhütname imzalatmak istedi.(tüm rent a car cıların uygulaması imiş) ben tırstım ve vazgeçtim. adama kusura bakma dedim helalik sitdim ve ayrıldım ama adam hakkını helal etmemiştir bence :)
    kaskom karşılamasına rağman kullanmadım ikame arac klozu maddesini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    benim aracım güven sigorta dan platin paket kasko yaptırdım
    maddi hasarlı kaza yaptı aracım, 15 gün serviste kalcak
    kaskomda ikame arac klozu vardı, kulanmak istedim,
    yol yardımını aradım, beni yaşadığım şehirdeki bi rent a car cıya yönlendirdiler.
    rent a car cıda hemmen beni aradı, (bu arada aracım grande puntto) bana bi siena ayarladığını ve kiralama işlemini başlattığını söyledi bende başka araç yokmu die sorduğumda "---bi şahin var bi de bu var" dedi., bende bana tahsis edilen aracı memnun olmasamda almaya gittim, yolda sigortamı yapan bayanı arayıp ta araç kiralamasam da olurmu die sorduğumda kiralama yapmazsam rent a car cının kiralamış muamelesi yapamayacağını söyledi.
    rent a car da ben aracı beğenmediğimi söyledim, başka araç ayarlayıp ayarlayamacağını sordum, adam uğraştı başka seçenekler sundu, en sonunda uzlaştık. (ben orda biraz şımarık bi müşteri profili çizdim, ben kendime uyuz oldum adam hayda hayda uyuz olmuştur)
    aracı alcaaam sırada bi taahhütname imzalatmak istedi.(tüm rent a car cıların uygulaması imiş) ben tırstım ve vazgeçtim. adama kusura bakma dedim helalik sitdim ve ayrıldım ama adam hakkını helal etmemiştir bence :)
    kaskom karşılamasına rağman kullanmadım ikame arac klozu maddesini

    Alıntıları Göster
    Bizim amcanın dizel merivası tarlada radyatörü delince araç servise çekilmişti Adana'dan Maraş'a.Arpel çok isteyince Maraş'tan almıştık.
    Araba serviste 1 hafta kalmıştı ve plaza ÜCRETSİZ olarak LPG'li Lacetti sedan vermişlerdi.
    Biraz da aldığınız yere bakıyor bu işler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xradiancex

    Bizim amcanın dizel merivası tarlada radyatörü delince araç servise çekilmişti Adana'dan Maraş'a.Arpel çok isteyince Maraş'tan almıştık.
    Araba serviste 1 hafta kalmıştı ve plaza ÜCRETSİZ olarak LPG'li Lacetti sedan vermişlerdi.
    Biraz da aldığınız yere bakıyor bu işler

    Alıntıları Göster
    benim aracı arka arkaya maevra yaparken kamyonete çarptım bagaj içine göçtü sigorta şirketim genel sigorta servisine götürdüm belgeyi imzalayıp tam gidiyordum arkadan adam beyefendi palio mu isterseniz albeamı demesinmi evde baya uzak bende palio 1.2yi seçmiştim tabi arç 4-5 gün bende kalmıştı çok beğenmiştim bu uygulamayı çünkü yetkili serviste böyle bir uygulama yok istersen 1ay serviste kalsın araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    benim aracı arka arkaya maevra yaparken kamyonete çarptım bagaj içine göçtü sigorta şirketim genel sigorta servisine götürdüm belgeyi imzalayıp tam gidiyordum arkadan adam beyefendi palio mu isterseniz albeamı demesinmi evde baya uzak bende palio 1.2yi seçmiştim tabi arç 4-5 gün bende kalmıştı çok beğenmiştim bu uygulamayı çünkü yetkili serviste böyle bir uygulama yok istersen 1ay serviste kalsın araç.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar güzel ülkemizde her konuda ikinci sınıf vatandaş muamelesi görüyoruz.Avrupa da bu tarz durumlarda aynı otomobil şirketleri farklı uygulamalar yapıyor.Eğer aracımızda sürücüden kaynaklanmayan ve garanti kapsamında tamiri uzun sürecek bir problem varsa mutlaka araç tahsis etmesi gerekiyor.Hem mağdur oluyoruz hem de paramızla rezil oluyoruz.Adamlar bizi her konuda sömürme mantığında.Benim 2008 model arabamın garanti süresi dolunca yetkili servislerden içeri adımımı atmam.Dışarıda aynı işlemler yarı yarıya yapılıyor.Adamlar parçayı pahalıya satıyor+işçilik sanki hepsi profesör iki katı fiyat.Zaten arabayı alırken bize iyi giydiriyorlar.Aynı muameleyi gelişmiş ülkelerde herhangi bir firma yapsa direkt batar.Ama bizde hepsi öyle olduğu için alternetifimiz yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakonya81

    Arkadaşlar güzel ülkemizde her konuda ikinci sınıf vatandaş muamelesi görüyoruz.Avrupa da bu tarz durumlarda aynı otomobil şirketleri farklı uygulamalar yapıyor.Eğer aracımızda sürücüden kaynaklanmayan ve garanti kapsamında tamiri uzun sürecek bir problem varsa mutlaka araç tahsis etmesi gerekiyor.Hem mağdur oluyoruz hem de paramızla rezil oluyoruz.Adamlar bizi her konuda sömürme mantığında.Benim 2008 model arabamın garanti süresi dolunca yetkili servislerden içeri adımımı atmam.Dışarıda aynı işlemler yarı yarıya yapılıyor.Adamlar parçayı pahalıya satıyor+işçilik sanki hepsi profesör iki katı fiyat.Zaten arabayı alırken bize iyi giydiriyorlar.Aynı muameleyi gelişmiş ülkelerde herhangi bir firma yapsa direkt batar.Ama bizde hepsi öyle olduğu için alternetifimiz yok.

    Alıntıları Göster
    fiatın servisinde araç servisdeyken acilen araca ihtiyac olursa size yardımcı olacaklarına dair tabela vardı.ama içeriğini bilmiyorum araçmı kiralıyorlar yoksa sizi gitmeniz gereken yeremi ulaştırıyorlar bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    fiatın servisinde araç servisdeyken acilen araca ihtiyac olursa size yardımcı olacaklarına dair tabela vardı.ama içeriğini bilmiyorum araçmı kiralıyorlar yoksa sizi gitmeniz gereken yeremi ulaştırıyorlar bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    TÜRKİYE'DE ÜÇ TİP SERVİS VAR

    1. YETKİLİ SERVİS
    2. YETKİSİZ SERVİS
    3. FAİK USTA


    Şimdi:

    1. Yetkili Servis garanti dahilindeki araçları ve kaskoyla getirilen araçları yapar, tam kazıklar, tam sömürür. Akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Adamınız varsa 10 yıllık arabanın amortisörlerini bile garantili bir aracın şasi numarasına yazıp yenileyebiliyorlar. Yeter ki "adamınız" veya "enseniz" olsun. Adamınız yoksa size çok soğuk, liste fiyatına göre davranırlar. Sahipleri ana şirketten ve sigorta şirketlerinden havale edilen paralarla Manukyandan sonra en tatlı parayı yemeye razı ve hazırdırlar.

    2. Yetkisiz (Özel) Servis de Yetkili Servis'in artıklarını toplar, Trigger Kayışı Değişimine 1.200 TL değil de 300 TL vermek isteyenlerin uğrak yeridir. Burada da akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Büyük büyük reklam panoları var. FORD yazarken FORD fontlarını ve amblemini kullanamaz, VOLKSWAGEN yerine WOLKSVAGEN yazar. Akraba olmasanız ve adamınız olmasa bile size yakın davranırlar, bazen Yetkili Servisten daha büyük tamirhanelere, yedek parça depolarına ve uzman ustalara sahiptirler.

    3. Faik Usta. Yani çırak-kalfa-usta ilişkisinin devam ettiği, kapısız, liftsiz oto tamirhaneleri, 90 yıl yaşayabilecek bedenlerin 50 yaşına indirgendiği, soğuk ve sıcak havanın ters orantılı olduğu, ilk 1 yılın sadece temizlik ve dayakla geçtiği, evden mi yoksa tamirhaneden mi kaçmak istediğini tam olarak kestiremeyen, dilimizin küfürden ibaret olduğunu 8 yaşında öğrenen gencecik, körpecik bedenlerin küçük parmaklarını odun sobasında ısıttığı, sokak köpeği yavrularını yanlarında besledikleri, kalem tutması gereken ellerin 12-13 anahtar ve lokma takımı, kağıt görmesi gereken gözlerin motorların pisliğini yıkamak için "TAVA" denilen kabı gördüğü bir ortam. Halen yaşamaya devam eden bir hayat, halen en ufak bir düzelmenin olmadğı bir hiyerarşik sistem. 20 yıldan eski otomobillerin % 100'ünün götürüldüğü yer. Emekli memurların kıraathane yerine gittikleri açık hava sineması, her gün 100 devletin kurulup yıkıldığı, şehir meydanında 10 kişinin asılması gerektiği her yarım saatte tekrarlandığı bir yer.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 17 Ocak 2009; 9:57:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    TÜRKİYE'DE ÜÇ TİP SERVİS VAR

    1. YETKİLİ SERVİS
    2. YETKİSİZ SERVİS
    3. FAİK USTA


    Şimdi:

    1. Yetkili Servis garanti dahilindeki araçları ve kaskoyla getirilen araçları yapar, tam kazıklar, tam sömürür. Akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Adamınız varsa 10 yıllık arabanın amortisörlerini bile garantili bir aracın şasi numarasına yazıp yenileyebiliyorlar. Yeter ki "adamınız" veya "enseniz" olsun. Adamınız yoksa size çok soğuk, liste fiyatına göre davranırlar. Sahipleri ana şirketten ve sigorta şirketlerinden havale edilen paralarla Manukyandan sonra en tatlı parayı yemeye razı ve hazırdırlar.

    2. Yetkisiz (Özel) Servis de Yetkili Servis'in artıklarını toplar, Trigger Kayışı Değişimine 1.200 TL değil de 300 TL vermek isteyenlerin uğrak yeridir. Burada da akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Büyük büyük reklam panoları var. FORD yazarken FORD fontlarını ve amblemini kullanamaz, VOLKSWAGEN yerine WOLKSVAGEN yazar. Akraba olmasanız ve adamınız olmasa bile size yakın davranırlar, bazen Yetkili Servisten daha büyük tamirhanelere, yedek parça depolarına ve uzman ustalara sahiptirler.

    3. Faik Usta. Yani çırak-kalfa-usta ilişkisinin devam ettiği, kapısız, liftsiz oto tamirhaneleri, 90 yıl yaşayabilecek bedenlerin 50 yaşına indirgendiği, soğuk ve sıcak havanın ters orantılı olduğu, ilk 1 yılın sadece temizlik ve dayakla geçtiği, evden mi yoksa tamirhaneden mi kaçmak istediğini tam olarak kestiremeyen, dilimizin küfürden ibaret olduğunu 8 yaşında öğrenen gencecik, körpecik bedenlerin küçük parmaklarını odun sobasında ısıttığı, sokak köpeği yavrularını yanlarında besledikleri, kalem tutması gereken ellerin 12-13 anahtar ve lokma takımı, kağıt görmesi gereken gözlerin motorların pisliğini yıkamak için "TAVA" denilen kabı gördüğü bir ortam. Halen yaşamaya devam eden bir hayat, halen en ufak bir düzelmenin olmadğı bir hiyerarşik sistem. 20 yıldan eski otomobillerin % 100'ünün götürüldüğü yer. Emekli memurların kıraathane yerine gittikleri açık hava sineması, her gün 100 devletin kurulup yıkıldığı, şehir meydanında 10 kişinin asılması gerektiği her yarım saatte tekrarlandığı bir yer.



    Alıntıları Göster
    kasko ile ilgili bir durum bu...

    kaskonuzda ilgili madde varsa-ki mutlaka eklettirin-eksperin belirlediği araç tamir süresince araba tahsis ediliyor...genelde accent era,fiat palio,renault clio sınıfı...tamir süresi çok uzunsa sanırım azami 1 hafta veriyorlar arabayı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plateau -- 17 Ocak 2009; 10:10:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    TÜRKİYE'DE ÜÇ TİP SERVİS VAR

    1. YETKİLİ SERVİS
    2. YETKİSİZ SERVİS
    3. FAİK USTA


    Şimdi:

    1. Yetkili Servis garanti dahilindeki araçları ve kaskoyla getirilen araçları yapar, tam kazıklar, tam sömürür. Akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Adamınız varsa 10 yıllık arabanın amortisörlerini bile garantili bir aracın şasi numarasına yazıp yenileyebiliyorlar. Yeter ki "adamınız" veya "enseniz" olsun. Adamınız yoksa size çok soğuk, liste fiyatına göre davranırlar. Sahipleri ana şirketten ve sigorta şirketlerinden havale edilen paralarla Manukyandan sonra en tatlı parayı yemeye razı ve hazırdırlar.

    2. Yetkisiz (Özel) Servis de Yetkili Servis'in artıklarını toplar, Trigger Kayışı Değişimine 1.200 TL değil de 300 TL vermek isteyenlerin uğrak yeridir. Burada da akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Büyük büyük reklam panoları var. FORD yazarken FORD fontlarını ve amblemini kullanamaz, VOLKSWAGEN yerine WOLKSVAGEN yazar. Akraba olmasanız ve adamınız olmasa bile size yakın davranırlar, bazen Yetkili Servisten daha büyük tamirhanelere, yedek parça depolarına ve uzman ustalara sahiptirler.

    3. Faik Usta. Yani çırak-kalfa-usta ilişkisinin devam ettiği, kapısız, liftsiz oto tamirhaneleri, 90 yıl yaşayabilecek bedenlerin 50 yaşına indirgendiği, soğuk ve sıcak havanın ters orantılı olduğu, ilk 1 yılın sadece temizlik ve dayakla geçtiği, evden mi yoksa tamirhaneden mi kaçmak istediğini tam olarak kestiremeyen, dilimizin küfürden ibaret olduğunu 8 yaşında öğrenen gencecik, körpecik bedenlerin küçük parmaklarını odun sobasında ısıttığı, sokak köpeği yavrularını yanlarında besledikleri, kalem tutması gereken ellerin 12-13 anahtar ve lokma takımı, kağıt görmesi gereken gözlerin motorların pisliğini yıkamak için "TAVA" denilen kabı gördüğü bir ortam. Halen yaşamaya devam eden bir hayat, halen en ufak bir düzelmenin olmadğı bir hiyerarşik sistem. 20 yıldan eski otomobillerin % 100'ünün götürüldüğü yer. Emekli memurların kıraathane yerine gittikleri açık hava sineması, her gün 100 devletin kurulup yıkıldığı, şehir meydanında 10 kişinin asılması gerektiği her yarım saatte tekrarlandığı bir yer.



    Alıntıları Göster
    sıfır araç alımında yetkili servislere mecburiyetten gidiyoruz.
    çünkü model ve fiyat fark etmeksizin halen günümüzde fabrikasyon hatalı hatta kronik sronlu araç üretimi oluyor.
    özel servisler garanti biter bitmez uğrayacağımız ilk yer.
    sanayi ise servislerin bulunmadığı yada modeli eskiyen araçların uğrak yeri.
    istisnalar kaideyi bozmaz tabi.
    henüz 3 aylık aracını özel servise yağ değişimi için getiren vatandaşada gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    TÜRKİYE'DE ÜÇ TİP SERVİS VAR

    1. YETKİLİ SERVİS
    2. YETKİSİZ SERVİS
    3. FAİK USTA


    Şimdi:

    1. Yetkili Servis garanti dahilindeki araçları ve kaskoyla getirilen araçları yapar, tam kazıklar, tam sömürür. Akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Adamınız varsa 10 yıllık arabanın amortisörlerini bile garantili bir aracın şasi numarasına yazıp yenileyebiliyorlar. Yeter ki "adamınız" veya "enseniz" olsun. Adamınız yoksa size çok soğuk, liste fiyatına göre davranırlar. Sahipleri ana şirketten ve sigorta şirketlerinden havale edilen paralarla Manukyandan sonra en tatlı parayı yemeye razı ve hazırdırlar.

    2. Yetkisiz (Özel) Servis de Yetkili Servis'in artıklarını toplar, Trigger Kayışı Değişimine 1.200 TL değil de 300 TL vermek isteyenlerin uğrak yeridir. Burada da akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Büyük büyük reklam panoları var. FORD yazarken FORD fontlarını ve amblemini kullanamaz, VOLKSWAGEN yerine WOLKSVAGEN yazar. Akraba olmasanız ve adamınız olmasa bile size yakın davranırlar, bazen Yetkili Servisten daha büyük tamirhanelere, yedek parça depolarına ve uzman ustalara sahiptirler.

    3. Faik Usta. Yani çırak-kalfa-usta ilişkisinin devam ettiği, kapısız, liftsiz oto tamirhaneleri, 90 yıl yaşayabilecek bedenlerin 50 yaşına indirgendiği, soğuk ve sıcak havanın ters orantılı olduğu, ilk 1 yılın sadece temizlik ve dayakla geçtiği, evden mi yoksa tamirhaneden mi kaçmak istediğini tam olarak kestiremeyen, dilimizin küfürden ibaret olduğunu 8 yaşında öğrenen gencecik, körpecik bedenlerin küçük parmaklarını odun sobasında ısıttığı, sokak köpeği yavrularını yanlarında besledikleri, kalem tutması gereken ellerin 12-13 anahtar ve lokma takımı, kağıt görmesi gereken gözlerin motorların pisliğini yıkamak için "TAVA" denilen kabı gördüğü bir ortam. Halen yaşamaya devam eden bir hayat, halen en ufak bir düzelmenin olmadğı bir hiyerarşik sistem. 20 yıldan eski otomobillerin % 100'ünün götürüldüğü yer. Emekli memurların kıraathane yerine gittikleri açık hava sineması, her gün 100 devletin kurulup yıkıldığı, şehir meydanında 10 kişinin asılması gerektiği her yarım saatte tekrarlandığı bir yer.



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    TÜRKİYE'DE ÜÇ TİP SERVİS VAR

    1. YETKİLİ SERVİS
    2. YETKİSİZ SERVİS
    3. FAİK USTA


    Şimdi:

    1. Yetkili Servis garanti dahilindeki araçları ve kaskoyla getirilen araçları yapar, tam kazıklar, tam sömürür. Akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Adamınız varsa 10 yıllık arabanın amortisörlerini bile garantili bir aracın şasi numarasına yazıp yenileyebiliyorlar. Yeter ki "adamınız" veya "enseniz" olsun. Adamınız yoksa size çok soğuk, liste fiyatına göre davranırlar. Sahipleri ana şirketten ve sigorta şirketlerinden havale edilen paralarla Manukyandan sonra en tatlı parayı yemeye razı ve hazırdırlar.

    2. Yetkisiz (Özel) Servis de Yetkili Servis'in artıklarını toplar, Trigger Kayışı Değişimine 1.200 TL değil de 300 TL vermek isteyenlerin uğrak yeridir. Burada da akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Büyük büyük reklam panoları var. FORD yazarken FORD fontlarını ve amblemini kullanamaz, VOLKSWAGEN yerine WOLKSVAGEN yazar. Akraba olmasanız ve adamınız olmasa bile size yakın davranırlar, bazen Yetkili Servisten daha büyük tamirhanelere, yedek parça depolarına ve uzman ustalara sahiptirler.

    3. Faik Usta. Yani çırak-kalfa-usta ilişkisinin devam ettiği, kapısız, liftsiz oto tamirhaneleri, 90 yıl yaşayabilecek bedenlerin 50 yaşına indirgendiği, soğuk ve sıcak havanın ters orantılı olduğu, ilk 1 yılın sadece temizlik ve dayakla geçtiği, evden mi yoksa tamirhaneden mi kaçmak istediğini tam olarak kestiremeyen, dilimizin küfürden ibaret olduğunu 8 yaşında öğrenen gencecik, körpecik bedenlerin küçük parmaklarını odun sobasında ısıttığı, sokak köpeği yavrularını yanlarında besledikleri, kalem tutması gereken ellerin 12-13 anahtar ve lokma takımı, kağıt görmesi gereken gözlerin motorların pisliğini yıkamak için "TAVA" denilen kabı gördüğü bir ortam. Halen yaşamaya devam eden bir hayat, halen en ufak bir düzelmenin olmadğı bir hiyerarşik sistem. 20 yıldan eski otomobillerin % 100'ünün götürüldüğü yer. Emekli memurların kıraathane yerine gittikleri açık hava sineması, her gün 100 devletin kurulup yıkıldığı, şehir meydanında 10 kişinin asılması gerektiği her yarım saatte tekrarlandığı bir yer.

    />




    GÜZEL AYRINTI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    TÜRKİYE'DE ÜÇ TİP SERVİS VAR

    1. YETKİLİ SERVİS
    2. YETKİSİZ SERVİS
    3. FAİK USTA


    Şimdi:

    1. Yetkili Servis garanti dahilindeki araçları ve kaskoyla getirilen araçları yapar, tam kazıklar, tam sömürür. Akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Adamınız varsa 10 yıllık arabanın amortisörlerini bile garantili bir aracın şasi numarasına yazıp yenileyebiliyorlar. Yeter ki "adamınız" veya "enseniz" olsun. Adamınız yoksa size çok soğuk, liste fiyatına göre davranırlar. Sahipleri ana şirketten ve sigorta şirketlerinden havale edilen paralarla Manukyandan sonra en tatlı parayı yemeye razı ve hazırdırlar.

    2. Yetkisiz (Özel) Servis de Yetkili Servis'in artıklarını toplar, Trigger Kayışı Değişimine 1.200 TL değil de 300 TL vermek isteyenlerin uğrak yeridir. Burada da akraba, dost ve tanıdık ilişkileri çok önemlidir. Büyük büyük reklam panoları var. FORD yazarken FORD fontlarını ve amblemini kullanamaz, VOLKSWAGEN yerine WOLKSVAGEN yazar. Akraba olmasanız ve adamınız olmasa bile size yakın davranırlar, bazen Yetkili Servisten daha büyük tamirhanelere, yedek parça depolarına ve uzman ustalara sahiptirler.

    3. Faik Usta. Yani çırak-kalfa-usta ilişkisinin devam ettiği, kapısız, liftsiz oto tamirhaneleri, 90 yıl yaşayabilecek bedenlerin 50 yaşına indirgendiği, soğuk ve sıcak havanın ters orantılı olduğu, ilk 1 yılın sadece temizlik ve dayakla geçtiği, evden mi yoksa tamirhaneden mi kaçmak istediğini tam olarak kestiremeyen, dilimizin küfürden ibaret olduğunu 8 yaşında öğrenen gencecik, körpecik bedenlerin küçük parmaklarını odun sobasında ısıttığı, sokak köpeği yavrularını yanlarında besledikleri, kalem tutması gereken ellerin 12-13 anahtar ve lokma takımı, kağıt görmesi gereken gözlerin motorların pisliğini yıkamak için "TAVA" denilen kabı gördüğü bir ortam. Halen yaşamaya devam eden bir hayat, halen en ufak bir düzelmenin olmadğı bir hiyerarşik sistem. 20 yıldan eski otomobillerin % 100'ünün götürüldüğü yer. Emekli memurların kıraathane yerine gittikleri açık hava sineması, her gün 100 devletin kurulup yıkıldığı, şehir meydanında 10 kişinin asılması gerektiği her yarım saatte tekrarlandığı bir yer.

    />




    GÜZEL AYRINTI

    Alıntıları Göster
    artı araç diye bişey var renault servislerinde.Hatta servis müdürü arkadaşım bu aracı kullanıyor.Yani verilecek bir araç var ama onu da müdür kullanıyor.Kısaca var ama yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    artı araç diye bişey var renault servislerinde.Hatta servis müdürü arkadaşım bu aracı kullanıyor.Yani verilecek bir araç var ama onu da müdür kullanıyor.Kısaca var ama yok.

    Alıntıları Göster
    Arkadasımın sıfır aldıgı peufeot 206 nın mars motoru bozulmustu. Araba calısmıyordu. Servisi aramıs. Adamlar cekiciyle gelip almıslar aracı. Arkadasa da tamir olana kadar binmesi icin ya 307 ya da partner teklif etmislerdi. Arkadas 307 yi almıstı. İlk cıktıgı zamanlardı. Arkadasla arabayla dolastık. Bayagı hava attık.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.