Şimdi Ara

sibop lastiği değişirse yağ eksiltme durur mu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
7
Cevap
1
Favori
41.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 160 bindeki 1600 cc vvti motor corolla aracımın yağ eksiltmesi sebebi ile ustaya götürdüm.
    bujiyi çıkarıp bir aletle test etti ve sekmanlarda problem yok sadece subap lastikleri ve contayı değiştirsek yağ eksiltme düzelir . dedi.
    fiyat olarak da 250- 400 arası değişirmiş ustalık dahil.
    çözüm yöntemi ve fiyat için ne dersiniz?
    lütfen motordan anlayan veya bu tarz işlem yaptırmış olanlar cevap versin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail64 -- 28 Şubat 2010; 12:14:10 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Subap Lastiği Değişimi ve Yağ Eksiltme

    Subap lastikleri, motorlarda subapların düzgün şekilde kapatılmasını sağlayan kritik bileşenlerdir. Zamanla aşınabilir veya hasar görebilirler ve bu da subaplardan yağ kaçırmasına neden olabilir.

    Subap ayarı bozuksa da yağ yakma problemi yaşanabilir. Yanlış subap ayarı, subapların tam olarak kapanmamasına ve yakıt-hava karışımının kaçmasına neden olarak yağ eksiltmesine yol açabilir.

    Subap lastiklerinin değiştirilmesi, subaplardan yağ kaçırmasını önlemeye yardımcı olabilecek yaygın bir onarım işlemidir. Lastikler eskimişse veya hasar görmüşse, değiştirilmeleri motorun düzgün çalışması ve yağ eksiltmesinin durması için gereklidir.

    Conta değişimi sonrası da yağ eksiltme görülebilir. Contalar zamanla yıpranabilir ve yağın sızmasına neden olabilir. Bu durumda, contaların değiştirilmesi yağ eksiltmesini durdurmaya yardımcı olacaktır.

    Yağ eksiltmesi yaşıyorsan, subap lastikleri, subap ayarı veya contaların durumu kontrol edilmelidir. Bu sorunların giderilmesi, yağ eksiltmesini durdurmaya ve motorun genel performansını iyileştirmeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ben size birkaç yağ eksiltme durumu söyleyeyim siz karar verin.
    araç kullanmanız nasıl?devamlı yüksek devirmi?.contalardan sızdırma varmı.motorunuza uygun yağ kullanıyormusunuz(servisinizin ve motor üreticinizin önerdiği yağ).her silindir test edildimi.segman kırık veya kaynamış olabilir.aracınızın yağ eksiltmeye başlamadan önce ciddi hararet yaptığı oldumu.yağ eksiltmenin bir sürü nedeni var.
    itecek lastiklerinin bozulmzsı için km.bana biraz erken geldi.eksozdan mavi duman çıkıyormu.
    önerim:birkaç değişik ustaya baktırın.ve tabiiki servisine mutlaka baktırın.geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ben size birkaç yağ eksiltme durumu söyleyeyim siz karar verin.
    araç kullanmanız nasıl?devamlı yüksek devirmi?.contalardan sızdırma varmı.motorunuza uygun yağ kullanıyormusunuz(servisinizin ve motor üreticinizin önerdiği yağ).her silindir test edildimi.segman kırık veya kaynamış olabilir.aracınızın yağ eksiltmeye başlamadan önce ciddi hararet yaptığı oldumu.yağ eksiltmenin bir sürü nedeni var.
    itecek lastiklerinin bozulmzsı için km.bana biraz erken geldi.eksozdan mavi duman çıkıyormu.
    önerim:birkaç değişik ustaya baktırın.ve tabiiki servisine mutlaka baktırın.geçmiş olsun.






    araç şehir içinde 5 bin km.de 2 lt yağ yakıyor. şehir dışı devirli kullanımda 3 binde 2 litreye kadar yükseliyor.

    aracın altında filan yağ sızıntısı yok.

    götürdüğüm usta tek silindirin üstündeki bujiyi söküp oraya ucunda bir alet taktı ve test yaptı diğer silindirlere bakmadı .(alet hava pompalarının ucundaki boruya bağlı basınç göstergesine benziyor) ve silindir segmanlarında bir şey yok, sibop lastikleri değişirse problemin biteceğini söyledi

    kullandığım yağın numarası 10-40 bazen castrol bazen elf, fark etmiyor

    araç lpg li
    ben 2. sahibiyim 130 binde . benden önce harareti olup olmadığını bilmiyorum.


    acaba diyorum sadece sibop lastiklerinden dolayı bu kadar yağ yakar mı?

    bahsettiğiniz mavi dumana dikkat etmedim. çok belirgin mi oluyor?




  • araç lpgli.. muhtemelen araç lpgli hale getirildikten sonra lpgye uyumlu motor yağı ile kullanılmadı ve lpgnin benzinde olan az da olsa yağlama özelliği olmadığından bu arıza meydana geldi.bence sorunun sebebi budur.lpg dönüşümü yapılan araçlarda lpg ile uyumlu motor yağı kullanımı şarttır.yoksa bu tür arızalar kaçınılmazdır.
  • tek bujiden kompresyonu ölçmüş büyük ihimalle.amma aracınız (yanılmıyorsam)4 silindirli.her silindirde ölçüm yapılmalı.
    mavi duman barizdir araç çalışırken veya giderken eksozdan mavi duman görülmesi yağ belirtisidir.
    lpg kullanan motorda ne gibi hallar olur bilemiyorum."meteg"arkadaşımızın önerilerinede kulak verin derim.tekrar geçmiş olsun.
    sübap lastıklerinden yapılan kaçak eksozda belli olur mavi duman olarak kendini gösterir.
  • eksoz dumanı beyaz çıkıyor . mavi de değil siyah da değil . beyaz renk???
    kafam karıştı.


    usta araçta üfleme olmadığını söylemişti. yani sekmanlarda problem yokmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail64 -- 2 Mart 2010; 9:37:24 >
  • Benzer problemi ben de yasamistim. Araci alirken (servisten aldim) kesinlikle yag yakmadigi ifade edilmisti. Aldiktan hemen sonra LPG donusumu yaptirdim ve yag yaktigini fark ettim. Servisteki araci devamli takip eden ustaya guvendigimi dusunursek, sorunun Mete Bey'i destekler nitelikte LPG kaynakli olduguna hukmedebiliriz. LPG'nin yanma isisi yuksek oldugu icin supab lastiklerinin kavrulma ihtimali artiyor. Sonuc olarak guvendigim baska bir ustaya goturdum aracimi ve usta dort bujiyi de sokerek kompresyon testi yapti, cikan egriyi degerlendirerek segmanlarda muhtemelen problem olmadigini ama ilave bir test daha yapacagini soyledi. Ancak aracin gizli bir hararet gecmisi oldugunu, contanin degismesi, gerekirse kapagin taslanmasi gerektigini soyledi. Gercekten de ust kapak sokuldugunde conta mahvolmus durumdaydi ve kapak da kotu durumdaydi. Conta degistirildi, kapak taslandi. Bu arada segmanlar konusundaki ilave testi de soyle yapti: Usta pistonlarin uzerine cok ince ozel bir sivi koyarak asagi sizdirip sizdirmadigini gozlemledi. Fakat bu test bana pek anlamli gelmedi cunku pistonlar gercek calisma basincinda ve sicakliginda degildi yani statik durumdaki sonuc ne kadar anlamlidir bilemiyorum. Neticede aracim guzel bir iscilikle yapildi ancak kulbutor kapagi contasini iki-uc kez degistirmeme ragmen yag sizdirmasi sonucu yag eksilttiginden hala yag yakip yakmadigini bilemiyorum. En sonunda orijinal contayla degistirdim ve yag kaybi kesildi, simdi yag eksiltme durumunu gozlemleyebilirim ama malum biraz km. yapmam gerek.

    Sizin probleminize gelince; ustanin neden her silindir icin kompresyon testi yapmadigini anlayamadim, eger usenmisse yazik olmus ama teshisi dogru gibi geldi bana, verdigi fiyat da uygun. Beyaz duman atmasi su buhari manasina gelir bildigim kadariyla, contada problem olduguna delalet eder. Insallah motorun icine yani segman degisimine girmeden kurtarirsiniz. Kolay gelsin...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.