3 yıldır şişen balon nasıl bi anda şak diye söndü? Faiz artirimlari mi ana sebep oldu acaba? Niye önceden bugünleri tahmin edemedik? Yorumlarınızı bekliyorum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Sıfır araç fiyatları hangi sebepten ötürü bi anda düştü?
-
-
Kredi vadeleri düşük , faizler yüksek , bankalar artık yüksek miktarda kredi de vermiyor tüm sebep bu . Kredi musluklari tekrar açılırsa fiyatlar yukarı yönlü hareket eder yine. Hatta şu durumda bile sıfır araç satislari rekor kırıyor. Vergilere bir düzenleme gelebilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bi yerde haber okudum, abartı olabilir biraz ama : 600 bin tane araç stoklardan bir anda satışa çıkarıldı diyordu.
2024 yazına kadar stok sıkıntısı devam edecek diyorlardı ama erken bitti demek ki!
-
2 Ay sonra 2024'e gireceğiz, bayiler 2023 model araba kaynıyor.
Kimse 2024 yılında 2023 model sıfır araba almayacağı için stokları eritmek zorundalar. Sebep bu tamamen.
-
zaten faizler şu anda oldugu gibi %25 idi.
bir takım insanlar bu düşük dolardan 5 tl den 8 tl den dolarları aldılar. bir damat almayın itibar etmeyin diyordu ama işi bilenler aldılar. sonra bu damadın kayınpederi çıktı , nas-fas-pas-tas dedi faizleri inderecem dedi. %8.5 e kadar düştü faizler. enflasyonun %25 oldugu bir düzlemde, %8.5 faize para koymak kimseye cazip gelmedi. bir çok insan daha da dolar aldı. dolar mevduat rekorları kırıldı. sonra gözleri ışıltılı bir adam geldi. "Hazinenin parasını yanı sizin paranızı , çok parası olanlara vermek için bir yontem bulduk" dedi. tabi tam olarak boyle soylemedi güzel bir dille bu cumleyi soyledi. bu dolar alanların hepsi bu açıklama yapılmadan once dolarlarını neredeyse 20 tl den satmışlardı. 20 tl ye dayanan dolar 1 gun sonra 11 tl ye düştü. bu dolarları satanlar tekrar 11 tl den dolar aldılar ve dolar sermayelerini 1 günde 2 ye katladılar. (işte bu doları da merkez bankasının milyar dolarları ile sağladılar.) . işte bu çok buyuk bir servet transferiydi. ülke kaynaklarının tam olarak %45 i bir anda el değiştirdi. halkın parası eridi. kur korumalı mevduat ile zengine para aktarmanın yolu bulunmuştu. üstelik bu fakirden dolar devşirmesi yoluyla, orta halliden de vergi yoluyla toplanan paradan yani hazidenden karşılandı.
işte tam olarak bu durumda insanllar şunu düşündü.
1) kkm ile para kazanamıyoruz çunku çok paramız yok.
2) dolara euroya güven yok çunku devlet sürekli müdahale ediyor oyleyse dolar-euro almamalıyım.
bu 2 kriter gerçekleşince, faizler de düşük iken buna uyanan insanlar hemen ev, ev kadar bütçesi olmayanlar hızlıca alabileceği araçlara yöneldiler. 2 si de olmayan vatandaslar çok düşük 1.24, 1.36 gibi oranlardan taksitli nakit avans çekerek harika zamanlar geçirdiler. esnaflar da yıllık %8.5, benım gibi çiftçiler de %6.5 den çekebildiğimiz kadar krediler çekip ihya olduk. bunlarla daha çok ev daha çok araba aldık.
herkes ev araba almak istiyordu , herkeste çok para olmuştu, ama piyasada araba yoktu. insanlar parasının değerini ev, araba, motorsiklet ile korumaya calısıyorlardı. sonra ev fiyatları uçtu ibre tamamen otomobile döndü. ciddi bir talep enflasyonu oluştu. çip krizi vs gibi yalan dolanla da 2. el araç değerleri fişteklendi. unutmayın çip krizi yalanını üreten de otomobil distribütörleri. çunku sizin 1-2 adet 2. el aracınız olabilir ancak bir bayiinin elinde genelde yüzlerce 2. el araç oluyor. yani vatandaş 3-5 kazandı belki ama asıl kari eden bayilerdi. araç getirip 10 bin kazanmaktansa araç yok diyip 2. el araçtan 100 bin kazandılar. talep enflasyonu körükledi, enflasyon da fiyatları.
sonra aklı selim bir adam geldi. türk parasına niye hiç itibar bir gerek yok dedi ve türk parasına iştahı arttırmak için, kkm yi kapattı , faizi arttırdı. ve faizi ilk cümlemdeki gibi %25 e çıkarttı. peki faizler %25 di madem , şimdi de %25 bütün bunlar neden oldu ? çunku damat ve kayınpederi seçimi kazanamayacaklarını düşünüyorlardı ve hızlıca hazineyi resmi yoldan , merkez bankasını resmi gibi gözüken yollardan (x milyar dolar satışları), fabrikaları ozelliştirme adı altında avantalardan hızlıca içini boşaltıp seçime hazırlanmaktı gaye. kaybetseler zaten servet transfer olmuş ülke ayağa kalkamayacak hale getirilmişti, kazansalarda zaten ülkeyi ayağa kaldıracak sermaye ellerindeydi. bu yuzden hiç sıkıntı yoktu.
yan, iu anda 1 milyona araba almaktansa 1 milyonu faize koy 50 bin tl getiriyor. 30 bine egea kirala 20 bine de yakıt al gez dolaş ne vergi öde ne kasko kafan rahat bin. bu yuzden şu anda araba para etmiyor.
bu gunleri tahmin eden etti, duyum alan duyumunu alıp harekete geçti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 13 Ekim 2023; 14:59:51 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Kaygeryazaten faizler şu anda oldugu gibi %25 idi.
bir takım insanlar bu düşük dolardan 5 tl den 8 tl den dolarları aldılar. bir damat almayın itibar etmeyin diyordu ama işi bilenler aldılar. sonra bu damadın kayınpederi çıktı , nas-fas-pas-tas dedi faizleri inderecem dedi. %8.5 e kadar düştü faizler. enflasyonun %25 oldugu bir düzlemde, %8.5 faize para koymak kimseye cazip gelmedi. bir çok insan daha da dolar aldı. dolar mevduat rekorları kırıldı. sonra gözleri ışıltılı bir adam geldi. "Hazinenin parasını yanı sizin paranızı , çok parası olanlara vermek için bir yontem bulduk" dedi. tabi tam olarak boyle soylemedi güzel bir dille bu cumleyi soyledi. bu dolar alanların hepsi bu açıklama yapılmadan once dolarlarını neredeyse 20 tl den satmışlardı. 20 tl ye dayanan dolar 1 gun sonra 11 tl ye düştü. bu dolarları satanlar tekrar 11 tl den dolar aldılar ve dolar sermayelerini 1 günde 2 ye katladılar. (işte bu doları da merkez bankasının milyar dolarları ile sağladılar.) . işte bu çok buyuk bir servet transferiydi. ülke kaynaklarının tam olarak %45 i bir anda el değiştirdi. halkın parası eridi. kur korumalı mevduat ile zengine para aktarmanın yolu bulunmuştu. üstelik bu fakirden dolar devşirmesi yoluyla, orta halliden de vergi yoluyla toplanan paradan yani hazidenden karşılandı.
işte tam olarak bu durumda insanllar şunu düşündü.
1) kkm ile para kazanamıyoruz çunku çok paramız yok.
2) dolara euroya güven yok çunku devlet sürekli müdahale ediyor oyleyse dolar-euro almamalıyım.
bu 2 kriter gerçekleşince, faizler de düşük iken buna uyanan insanlar hemen ev, ev kadar bütçesi olmayanlar hızlıca alabileceği araçlara yöneldiler. 2 si de olmayan vatandaslar çok düşük 1.24, 1.36 gibi oranlardan taksitli nakit avans çekerek harika zamanlar geçirdiler. esnaflar da yıllık %8.5, benım gibi çiftçiler de %6.5 den çekebildiğimiz kadar krediler çekip ihya olduk. bunlarla daha çok ev daha çok araba aldık.
herkes ev araba almak istiyordu , herkeste çok para olmuştu, ama piyasada araba yoktu. insanlar parasının değerini ev, araba, motorsiklet ile korumaya calısıyorlardı. sonra ev fiyatları uçtu ibre tamamen otomobile döndü. ciddi bir talep enflasyonu oluştu. çip krizi vs gibi yalan dolanla da 2. el araç değerleri fişteklendi. unutmayın çip krizi yalanını üreten de otomobil distribütörleri. çunku sizin 1-2 adet 2. el aracınız olabilir ancak bir bayiinin elinde genelde yüzlerce 2. el araç oluyor. yani vatandaş 3-5 kazandı belki ama asıl kari eden bayilerdi. araç getirip 10 bin kazanmaktansa araç yok diyip 2. el araçtan 100 bin kazandılar. talep enflasyonu körükledi, enflasyon da fiyatları.
sonra aklı selim bir adam geldi. türk parasına niye hiç itibar bir gerek yok dedi ve türk parasına iştahı arttırmak için, kkm yi kapattı , faizi arttırdı. ve faizi ilk cümlemdeki gibi %25 e çıkarttı. peki faizler %25 di madem , şimdi de %25 bütün bunlar neden oldu ? çunku damat ve kayınpederi seçimi kazanamayacaklarını düşünüyorlardı ve hızlıca hazineyi resmi yoldan , merkez bankasını resmi gibi gözüken yollardan (x milyar dolar satışları), fabrikaları ozelliştirme adı altında avantalardan hızlıca içini boşaltıp seçime hazırlanmaktı gaye. kaybetseler zaten servet transfer olmuş ülke ayağa kalkamayacak hale getirilmişti, kazansalarda zaten ülkeyi ayağa kaldıracak sermaye ellerindeydi. bu yuzden hiç sıkıntı yoktu.
yan, iu anda 1 milyona araba almaktansa 1 milyonu faize koy 50 bin tl getiriyor. 30 bine egea kirala 20 bine de yakıt al gez dolaş ne vergi öde ne kasko kafan rahat bin. bu yuzden şu anda araba para etmiyor.
bu gunleri tahmin eden etti, duyum alan duyumunu alıp harekete geçti.
üzerine soğuk su içiyorum
tespit gibi tespit...
-
Yazmak istediğim her şeyi bu mesajın içinde buldum. Teşekkürler. İmza.
-
Aynen..bankalarin kredi musluklarini filan kapatmasi değil...Tamamen bu.Herkesde nakit vardı,nakiti olan kral oldu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
mevduat faizlerinin yükselmesi ve kredi faizlerinin yükselmesi fiyatları düşürdü.
-
Aynen böyle, süper yazmışsınız, katkıda bulunmak isterim.
Bu süreçte otomotivciler çok alıştılar kaymaklı ekmek kadayıfı satışa.
Çünkü otomobil ihtiyacı olanı geçtim, elinde parası olup bahsettiğiniz şekilde otomobili "yatırım" aracı olarak kullanmak isteyenler üşüştü, normal tüketici hiç gelmedi ki bayiye neredeyse? Zaten onlara da "yok" çekip binbir ayak yapıp gönderdiler.
İlla almak isteyene de önceleri yalapşap yapılmış, hatta yapılmamış "boya koruma, paspas, aksesuar" yalanları ile liste fiyatı üzerine +20-30bin TL'ler talep ettiler.
O da yetmedi, öyle manyakça bi talep enflasyonu doğdu ki, adamlar baktı ki böyle de olmayacak, satış ekipleri yıllardır vuramadıkları voleyi vurdu, alamadıkları primleri aldılar sadece bir araba üzerinden. Niye? Bariz şekilde rüşvet istediler. Liste fiyatı +100.000 TL, 150.000 TL'ye döndü iş.
Burada mıydı, bir galerici anlatmıştı.
Atıyorum araç Megane, galeri gidiyor bayiye, diyor ki s.a. ben Ahmet Ticaret, senden 30 tane araç alacağım, kaça verirsin. Bayi de diyor ki elimde 50 tane var, hepsini alırsan %10 iskonto.
Tamam diyorlar, galeri abimiz çekiyor araçları galeriye. Bayide yok çekilen araçlar, gidiyorsun mahalle arasında galeride liste fiyatından %10 fazlaya satılıyor. Lan diyorsun bu arabanın liste fiyatı bu? Sıkıyorsa bul da al hadi diyor, bende fiyat bu... Gidiyorsun bayiye, gerçekten de araç yok diyor adam. Niye yok? Varsa da yok, herifler anlaşmış, galeriye verecek aracı.
Bir de aralarda medyaya açıklama yapan yalancı haysiyetsizler oldu o distribütörlerden, bayilerden falan. Böyle bir şey yok, yalan, gerçekten araba yok falan diye...
1-2 forumda bu tartışmaya "bayinin buradan hiç bir avantajı yok, böyle bir şey olmaz" diye savunmaya çalışanlar oldu.
Ulan nasıl olmaz, herkesin işine geldi, bayi hem "filo" modunda 6 ayda belki satamayacağı araçları 1 günde satmış oluyor, parasını alıyor, hem de galeri de nemalanıyor.
Son adımda galeri de şu açıklamayı yapmıştı, atıyorum Megane'ı benden aldın, bana 1.350 bin TL ödedin, ben bunu liste fiyatı 1.150'sini Renault'ya vereceğim, 100'ünü aldığım bayinin satış müdürüne vereceğim, 50'sini satış elemanına vereceğim, 50'si de bana...
Açık açık söylendi, yazıldı bunlar ya!!!! Hala daha yok böyle bir şey diyen olursa alnını karışlarım bilesiniz
Mevduat faizleri yükselmesi, kredi faizleri yükselmesi etkisini daha durun, yeni göreceğiz.
Çünkü şimdi bu fırsatçı ekibinin talep enflasyonu bitti. Niye? Mehmet Şimşek ve Gaye Erkan etkisi, mali politika değişti, KKM olmayacak (her hafta "çıkış" haberleri yapılıyor ki, mevcutlar da aha bitecek diye çıksın), sıkı para politikası uygulanacak, araç fiyatları da 1 ayda üzerine 100 bin TL koya koya gidemeyecek.
Eskişehir'de mi ne geçende gösteriyordu, bir tren dolusu Citroen geliyordu. Hayırdır kardeş? Daha geçen ay bayide yok çekiyordunuz yine? Birden mi geldi?
Şimdi bunlar elendi. Daha ne olacak, şu olacak;
Faiz yükselmesi işi ile asıl olarak son kullanıcı etkilenecek, asıl olarak araç almak isteyenler etkilenecek. Zaten alamıyorduk, bi şekilde krediye ulaşıp alabilenler, cebinde biraz olup üzerine koyup alabilenler falan da alamayacak bu faizler ile. Çünkü hem limitler yetmez oldu hem de %4-5 faizle kredi mi alınır, almak istemiyor-istemeyecek kimse.
Temmuz 2023'te enflasyonun, fiyatların en civcivli olduğu, en beter ortamda adamlar tüm zamanların en büyük aylık otomobil satışını gerçekleştirerek rekor kırdı.
Eeeeee, şimdi Hyundai altyazı geçiyor mesela, Hyundai Tucson 1.350 milyon TL'den başlayan fiyatlarla diye.
Lan noldu???????? Kona 1.6 milyondan geliyordu???? Bir üst segmenti 1.350 diyor adam?????
Ne olacak, tutuştular. Daha bu fiyat indirimleri, birden ortaya çıkan stoklar falan hikaye.
Durun daha durun, daha nasıl ağlayacaklar göreceksiniz.
Hükümet uyguladığı ve/veya uygulamak zorunda olduğu para politikası ile "mecburen" bu anlamsızlık derecesindeki tüketimi de kısmış oluyor. Tabi bu olumlu bir durum ama artan faiz yüzünden yine olumsuzluk olarak da bize dönüyor, normal araba almak isteyen de etkileniyor ama yapacak bir şey yok.
Yerel seçimlerden sonra iyice burulacak ortam. Şimdi çok bükemiyorlar...
Asıl o zaman görün o bayileri, gittiğinizde suratınıza bakmayanları, araba yok çekenleri falan.
Çok eğleneceğiz, çok....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 13 Ekim 2023; 17:19:26 >
-
Benim cücük kadar cafeme her gün denetim yapılıyor zabıta ve maliye tarafından sadece bir içeceğin fiyatını yazmadigim için ceza yiyordum.Adamlar araç fiyatlarından hamuduyla para götürüyor.Maliyenin umrunda bile değil.Yuce devletimiz ve liyakatli memurlarimiz adaleti ve düzeni en güzel şekilde tesis ediyor hamd olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şurda en iyi ihtimalle 80 yıl ömrümüz var. ömrüm boyunca güzel arabalara binmek istiyorum. son 3 senede aldığım sıfır araçları üstüne kar koyarak yenileyebildim ama bindiğim arabalara yabancı oldum. emanet araba gibilerdi. gerekirse aracımın değeri düşsün istediğim araç da ucuzlasın ki güzel arabalara rahatça bineyim istiyorum şahsen.
-
Bknz; Parasal sıkılaşma.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
fiyatlar rayına oturacak. 0 fiyatları düşmüyor aslında olması gerekene geliyor. Her Ay bir araba 100bin koyamaz imkansız.
abi araçların fiyatı düşsün isteriz. Alsatçı hariç herkes ister. alacağı araba da düşer satacağı araba da. yükselmesi için Ağlayanların hepsi alsatçıdır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Seçimden sonra beklentiniz nedir hocam şu anda 1.3 milyon lira olan aracın 1 milyon lira altına gelmesini mi bekliyorsunuz mesela ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayır ama bi üst mesajınızdaki arkadaşın yazdığı gibi, "normalleşme" olacak.
Ha ama bir miktar düşüş zaten olacak, dediğim gibi başladı bile, Tucson ilanı veriyor adamlar 1.3 milyona, Kona 1.6'ya satılıyor? Nasıl 1.3 oluyor?
Nedir normalleşme, daha doğrusu normalleşmeye şimdiden girdik, asıl olarak işletmeler "zorlanma" yaşayacaklar, çok ciddi bir zorlanma. Sektör de bundan maalesef payını alacak. Tüketici de...
Tüketici olarak yalnızca şu avantaj var, normalleşmeden kastım bu;
Şimdi ne oldu, rüşvet işi bitti veya bitecek, liste fiyatı üzeri satış bitti, veya bitme aşamasında.
İndirimler gelmeye başladı, demek ki olabiliyor.
Ha kur yüzünden yaşanan artışlar şunlar bunlar konu dışında.
Ancaaaak, şu zamana kadar bayiler, galeriler, al-satçılar liste fiyatı üzeri satışlarla zaten bu işin kaymağını çok güzel yedi.
Önceden ne oluyordu, liste fiyatı üzerinden indirimler görüyorduk, pazarlık yapıyorduk, bayileri birbirine kızıştırıyorduk
Ona döneceğiz.
Bir arkadaş bu fiyatlar cozutmadan önce anlatmıştı, BMW bayine gidip 5 serisi soruyorlar, fiyatı 500-600 bin TL civarında. İndirim yapar mısınız, 1 kuruş yapmayız. Peki...
Vatandaş gidip başka araçlar bakıyor ve anlaşıp bir tane alıyorlar. 1 hafta sonrasında bayi arıyor, size bu aracı 100 bin TL'ye yakın indirimle verebiliriz. Yok diyor, biz aracı aldık, madem böyle bi imkanınız vardı, biz sizden bu kadar indirim istemedik, 50 bin bile inseniz alacaktık zaten, niye yapmadınız diyor, efendim işte de, kem küm de... Belli ki o fiyata birilerine vereceklerdi, satamayınca patladılar.
Bunları göreceğiz...
Seçimden sonra çok garip bir ortam bekliyor işletmeleri. Çok zorlanacaklar, her sektör için geçerli. Dayanan dayanacak, dayanamayan batacak. Kötü olacak.
Eh böyle bir süreçte elinizdekini satmak için ne yapacaksınız? Fiyat indireceksiniz.
Emlakta da benzeri var, bir müteahhit arkadaşım hep söyler, satış fiyatınız aynı sokak-cadde üzerindeki diğer müteahhidin dayanabildiği kadar yüksekte kalır diye.
Örneğin aynı ayar daireye hepsi 5 milyon civarında satışa koyar, beklerler. Bir müteahhit dayanamayıp daireyi elinden çıkarmak için çat diye 4 milyona satmak isterse, biz de indirim yapmak durumunda kalıyoruz der.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 14 Ekim 2023; 15:9:37 >
-
Hocam anlattığınız her şey sabit doviz kuru için geçerli doviz artınca herşey sil baştan malesef
Bayilerin ellerindeki stoklar bitsin yılbaşından sonra az arac getirip az satacaklar bayi sayısında azalma personel işten çıkarma bazı markaların çekilmesi bunları göreceğiz ama TL kazanan vatandaşımız malesef ithal araclari kur ve otv sebebiyle şimdi alamıyorsa yılbaşından sonra hiç alamayacak benim tahminim bu yönde...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Simdi zamaninda kayinpeder, bankalari kobileri buyuk sirketleri topladi, sizi daha da zengin yapacak bir onerimiz var dedi. Bankalar kobilere cok dusukten kredi verecekti. Ancak bankalar biz nasil para kazanacaz dedi, ve politika faizini dusurup par abasip bankalara verilecek, bankalar da kobilere verecek, kobiler daha cok personel istihdam edip daha cok buyuyecek, dolar kuru baskilanacak ve ithalatin da onu acilacakti. Bu ulkenin buyumesi icin onemliydi. Ulke bu sekilde cok da guzel buyudu.
Ancak ulkenin toplam gelirinde maasli iscinin payi %38 iken, 2022 de %31, su anlarda da %21 seviyelerinde. Iste araba almak zorlasti cumlesinin altinda yatan sey maasli ucretli iscinin kaybettigi %17. Ama bu %17 yi herkes kaybetmedi.zaten dusuk ucreti olan %7 kaybettiyse arac alacak gucu olan yuksek gelirli beyaz yaka %27 kaybetti. Iste bu gun bu yuzden istedigimiz gibi araba alamiyoruz. Veya araba almak 3 sene oncesine gore neredeyse %30 daha zor.
Zenginlik refah tabandan alinip zengin azinliga verildi. Simdi maliyetler krediler artti. Bir bayii dusukten kredi alip keyfe gore arac satarken simdi yuksek maliuetle sahipleniyor ve hizlica satmak zorunda. Ancak bu maliyet artislari artik alim gucu sinirina yaklasti. Yani yakinda firmalar isci cikartmaya fiyatlar artmaya baslayacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Balon patlamadı aslında sadece şişmesi durdu. Kredi faizleri mantıksız şekilde yüksek, vadesi kısa, önüne gelende çekemiyor bir ara bankaya adres sormaya girene bile kredi veriyorlardı seçim öncesi.
Bu ara elinde nakit hazır parası olan çok şanslı ciddi pazarlığa oturabilir.
Amaaaaa unutmayın bu ülkede 4-5 ay sonra yine seçim var yine klasik emekliye zamda gelir, asgari ücret bolcada artar, faizde düşer, kredide açılır, piyasada şenlenir
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
zaten faizler şu anda oldugu gibi %25 idi. bir takım insanlar bu düşük dolardan 5 tl den 8 tl den dolarları aldılar. bir damat almayın itibar etmeyin diyordu ama işi bilenler aldılar. sonra bu damadın kayınpederi çıktı , nas-fas-pas-tas dedi faizleri inderecem dedi. %8.5 e kadar düştü faizler. enflasyonun %25 oldugu bir düzlemde, %8.5 faize para koymak kimseye cazip gelmedi. bir çok insan daha da dolar aldı. dolar mevduat rekorları kırıldı. sonra gözleri ışıltılı bir adam geldi. "Hazinenin parasını yanı sizin paranızı , çok parası olanlara vermek için bir yontem bulduk" dedi. tabi tam olarak boyle soylemedi güzel bir dille bu cumleyi soyledi. bu dolar alanların hepsi bu açıklama yapılmadan once dolarlarını neredeyse 20 tl den satmışlardı. 20 tl ye dayanan dolar 1 gun sonra 11 tl ye düştü. bu dolarları satanlar tekrar 11 tl den dolar aldılar ve dolar sermayelerini 1 günde 2 ye katladılar. (işte bu doları da merkez bankasının milyar dolarları ile sağladılar.) . işte bu çok buyuk bir servet transferiydi. ülke kaynaklarının tam olarak %45 i bir anda el değiştirdi. halkın parası eridi. kur korumalı mevduat ile zengine para aktarmanın yolu bulunmuştu. üstelik bu fakirden dolar devşirmesi yoluyla, orta halliden de vergi yoluyla toplanan paradan yani hazidenden karşılandı. işte tam olarak bu durumda insanllar şunu düşündü. 1) kkm ile para kazanamıyoruz çunku çok paramız yok. 2) dolara euroya güven yok çunku devlet sürekli müdahale ediyor oyleyse dolar-euro almamalıyım. bu 2 kriter gerçekleşince, faizler de düşük iken buna uyanan insanlar hemen ev, ev kadar bütçesi olmayanlar hızlıca alabileceği araçlara yöneldiler. 2 si de olmayan vatandaslar çok düşük 1.24, 1.36 gibi oranlardan taksitli nakit avans çekerek harika zamanlar geçirdiler. esnaflar da yıllık %8.5, benım gibi çiftçiler de %6.5 den çekebildiğimiz kadar krediler çekip ihya olduk. bunlarla daha çok ev daha çok araba aldık. herkes ev araba almak istiyordu , herkeste çok para olmuştu, ama piyasada araba yoktu. insanlar parasının değerini ev, araba, motorsiklet ile korumaya calısıyorlardı. sonra ev fiyatları uçtu ibre tamamen otomobile döndü. ciddi bir talep enflasyonu oluştu. çip krizi vs gibi yalan dolanla da 2. el araç değerleri fişteklendi. unutmayın çip krizi yalanını üreten de otomobil distribütörleri. çunku sizin 1-2 adet 2. el aracınız olabilir ancak bir bayiinin elinde genelde yüzlerce 2. el araç oluyor. yani vatandaş 3-5 kazandı belki ama asıl kari eden bayilerdi. araç getirip 10 bin kazanmaktansa araç yok diyip 2. el araçtan 100 bin kazandılar. talep enflasyonu körükledi, enflasyon da fiyatları. sonra aklı selim bir adam geldi. türk parasına niye hiç itibar bir gerek yok dedi ve türk parasına iştahı arttırmak için, kkm yi kapattı , faizi arttırdı. ve faizi ilk cümlemdeki gibi %25 e çıkarttı. peki faizler %25 di madem , şimdi de %25 bütün bunlar neden oldu ? çunku damat ve kayınpederi seçimi kazanamayacaklarını düşünüyorlardı ve hızlıca hazineyi resmi yoldan , merkez bankasını resmi gibi gözüken yollardan (x milyar dolar satışları), fabrikaları ozelliştirme adı altında avantalardan hızlıca içini boşaltıp seçime hazırlanmaktı gaye. kaybetseler zaten servet transfer olmuş ülke ayağa kalkamayacak hale getirilmişti, kazansalarda zaten ülkeyi ayağa kaldıracak sermaye ellerindeydi. bu yuzden hiç sıkıntı yoktu. yan, iu anda 1 milyona araba almaktansa 1 milyonu faize koy 50 bin tl getiriyor. 30 bine egea kirala 20 bine de yakıt al gez dolaş ne vergi öde ne kasko kafan rahat bin. bu yuzden şu anda araba para etmiyor. bu gunleri tahmin eden etti, duyum alan duyumunu alıp harekete geçti. |
Benim cücük kadar cafeme her gün denetim yapılıyor zabıta ve maliye tarafından sadece bir içeceğin fiyatını yazmadigim için ceza yiyordum.Adamlar araç fiyatlarından hamuduyla para götürüyor.Maliyenin umrunda bile değil.Yuce devletimiz ve liyakatli memurlarimiz adaleti ve düzeni en güzel şekilde tesis ediyor hamd olsun |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X