Şimdi Ara

Sıfır araç teslim almadan ekspertiz nasıl yapabilirim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
3.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.


    Daha önceki konuda aracı belirleyip bütçeme göre uygun bulduğum araç için anlaştığımdan bahsetmiştim. Bu hafta başında bakiyeyi de kapattık ve 26 aralıkta fatura tescil ve sigorta kasko işlemleri bitmiş oldu.


    Teslim alma sırasında temsilci arkadaşa ekspertiz yaparak almak istediğimi söylediğimde "aracı teslim aldım" imzasını atmadan aracı veremeyeceklerini, ancak mobil ekspertiz gibi bir şey olursa en azından teslimat anında aksilik olduğunda hemen müdahale etmeleri açısından (dava felan uğraşmamak için) daha iyi olacağını söyledi.


    Şimdi bu arkadaş haklı mı ve haklıysa sizin daha önce mobil ekspertiz deneyiminizin olduğu firma vb ekspertiz var mıdır? Aracı 2 gün içinde teslim edeceklerini düşünüyorum.


    Edit: ayrıca pdi raporunu da istediğimi söylediğimde normalde vermediklerini ama bana teslimat sırasında göstereceklerini söylediler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cybrstn -- 27 Aralık 2023; 20:13:2 >







  • Evet hocalarım.

    Var mıdır fikri olup yardımcı olabilecek? Her türlü fikre açığım.

  • Bir boya ölçer yeterli olur herhalde. Motor şanzıman bakmaya gerek var mı?
  • Ben şöyle yaptım, teslim edecek müşteri temsilcisine, servisten boya ölçer getirirmisiniz dedim, aldım elime her yerini kontrol ettim aynı kalınlık çıkınca teslim aldım. Alacağınız markanın boya kalınlığını googlede aratın üzerinde değer varsa almayın.

  • sahin1001 S kullanıcısına yanıt

    Hocam bir kaç mobil ekspertizle görüştüm. Zaten onlarda kaporta ve motor kısmından görebildillerine bakıyorlarmış. Benim merak ettiğim kısım teslim kağıdı imzalamadan tarcanlara götürmeme izin verirler mi? Ya da abartı mı olur?

  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam. Bende bu işte pek anlamam. Yani anlasam bile ilk araç heyecanı ile pek dikkatli olamam gibi. Onun yerine mobil ekspertizle görüştüm. Aralarından bir tanesi fiyatı diğerlerine göre makul verdi. Onu götüreceğim gibi. Merak etitğim kısım siz teslim kağıdı almadan önce aracı ekspertize götürmeyi teklif ettiniz mi ya da bunu la ilgili götüremeyeceğinizi bildirdiler mi?


    Bir de siz alırken kaput bagaj kapı aralıklarına detaylıca baktınız mı boşluklar eşit diye. Mesela diyelim kaputta boşluk diğer tarafa göre farklı. Bu bir sorun mu yoksa fabrikasyon hata mıdır?

  • O kadar abartmaya gerek yok. Boya ölçer ile bakın ve ya baktırın. Tarcanlar vs uğraşmaya değmez.0 aracı niye alıyoruz Oldu olacak airbag kontrolü de yaptırın:)
  • cybrstn C kullanıcısına yanıt
    İlk sıfır arabanız olucak galiba, bu kadar abartmaya gerek yok. Soru işareti kalmasın dersen imzalamadan mobil Exper çağırıp boya kontrolü yaptırabilirsiniz. Özel değilse marka model nedir?
  • gaisensei kullanıcısına yanıt

    Herkes aynısını diyor hocam. Sanırım bende var biraz sıkıntı 😅 tarcanlarla konuşurken airbagde var ama bir miktar diyat farkı var fakat önermiyoruz gerek yok demişti.

  • Bora1608 kullanıcısına yanıt

    İlk sıfır ve ilk kendi arabam olacak hocam. Sanırım mobil ekspertiz çağırırsam ilerleyen süreçte daha rahat olacak benim için.


    Özel değil tabii ki, citroen c3 feel bold manuel hocam. Malesef polo bulamayınca bu polodan daha uyguna gelince anlaştım. Donanım olarak tatminkar gibi. Sadece geri görüş ve park sensörü yok.

  • cybrstn C kullanıcısına yanıt

    herkesin dediği gibi çok abartıyorsunuz, satış temsilcisine söyleyin getirsinler kalınlık ölçer bakın, ben boşluğa falan bakmadım çünkü genelde sıfır araçlarda hasar depolama yada sevkiyat sırasında kaporta hasarı oluyor. Bazende fabrika boyayı onaylamıyor tekrar boyaya gidiyor şasi. O zamanda normalden kalın oluyor boya. Misal 150 çıkması gerekirken 270 çıkıyor ama bu kalınlık her tarafta aynı oluyor.


    Mesela siz bakmaya başladınız sol çamurluk 250 çıktı diğer her yer 130, o zaman o aracı teslim almayın. mobil expertizede para kaptırmayın. Tavsiyem bu şekilde. Ben imza atmadan boya ölçer ile baktım, imza atıp bakarsanız geçmiş olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 27 Aralık 2023; 23:57:30 >
  • Mobil ekspertiz harici imkanı yok çünkü aracın başına birşey gelirse eğer kim karşılayacak. İş yeri sigortası bu durumlarda karşılamaz.


    Ayrıca şu da var sıfır aracın en fazla sök tak ve boyası olur. Bunları da boya cihazına sahip ve biraz kaporta boya bilgisi olan her ekspertiz inceler o yüzden harici bir ekspertiz atölyesine gitmesine de gerek yok.


    Yalnız burada da şöyle bir durum var çoğu ekspertiz kendisini garantiye almak için en ufak sök-taka benzer birşey görse bile değişim yazar, biraz boya kalınlığı farklı olsa boyanmış der. Teorik olarak bunlar doğru, fabrika da araç parçası tekrar boyanır da parçalar sök tak yapılır da. O yüzden bu işlemler fabrika da mı bayi de mi yapıldığını analiz edecek kadar otomobil bilginizin olması veya hizmet aldığınız yerin bu konuda bilgi sahibi olup bunu doğru şekilde size aktarması lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 28 Aralık 2023; 0:1:38 >
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt

    Peki tek parçada dediğiniz gibi 2 katı fark olursa ve onlar fabrikanın 3 defa boya hakkı var normal diyebilir mi? Mesela çamurluk 250 çıktı ama lokal değil tamamı 250. Bu durumda sizce nasıl aksiyon alınmalı?

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Atölye fikri elendi o halde. Peki dediğiniz senaryoda işlemin bayide mi fabrikada mı yapıldığını nasıl anlayabiliriz veya mobil ekspertiz dediğimiz o anda bunu yorumlayabilir mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cybrstn

    Peki tek parçada dediğiniz gibi 2 katı fark olursa ve onlar fabrikanın 3 defa boya hakkı var normal diyebilir mi? Mesela çamurluk 250 çıktı ama lokal değil tamamı 250. Bu durumda sizce nasıl aksiyon alınmalı?

    Şu makaleye bir göz gezdirin isterseniz, burada sıfır aracın ayıplı çıkması ile ilgili yazı var, 2 yıl süreniz mevcut.


    https://www.tekcan.av.tr/sifir-arabanin-ayipli-olmasi/


    Bence sizin yapacağınız en mantıklı şey boya kontrolü yapıp aracı teslim almanız, sonrasında içiniz rahat etsin diye aracı expretize sokmanız ama dediğim gibi bunlar abartılı bir durum.


    daha araç ile trafiğe çıkmadan bu kadar takıyorsanız, emin olun başınıza kötü olaylar gelir. O yüzden araç bu kaza da yaparsınız, park halinde pertte olabilir. Çok takmayın biliyorsunuz sakınan göze çöp batar. İyi bir kasko yaptırın ondan sonra kafanız rahat olur. aman araca bir şey olacak stresi ile trafikte rahat şekilde sürüş sağlayamazsınız.


    Bir yıl önce bana arkadan bmw 520 çarptı daha adam yeni almış kasko için sigortacısından haber bekliyormuş, araçta kaput, ön farlar, davlumbazlar, hasar aldı tahmini olarak hasar yetkli serviste milyonu bulur, oturup ağladı çok üzüldüm bende ise sadece arka krom tamponda avuç içi kadar göçük oluştu. Yani ne zaman neyin olacağını bilemiyoruz malesefki, o yüzden takmayın kafanıza.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 28 Aralık 2023; 0:30:26 >




  • cybrstn C kullanıcısına yanıt

    Fabrika tozsuz bir ortamda boya yaptığı için boyaya toz yapışmıyor. Dışarıda yapılan boyadaki toz lekelerine filan bakarak anlıyor ustalar. İşçilik hatasız mükemmel ise kimse anlayamaz. Çünkü mikronu bile zımpara ile ayarlanabilir. Yanınızda bir boya ustası veya mobil expertiz götürün. Çünkü adamlar haklı olarak imzayı atmadan dükkandan aracı çıkarmaz.

  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt

    Makale oldukça bilgilendirici hocam teşekkür ederim. Ancak Türkiye'de yaşadığımız için yargı süreçleri bana hep dalgada kulaç atmayı anımsatır.

    Yine de bu 2 yıl süreyi bilmiyordum. En azından haklar net bir şekilde belirtilmiş. Umarım bu süreçte aksi bir durumla karşılaşmam. Değerli fikirleriniz için teşekkür ederim tekrardan 🙏

  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt

    Sanırım önce çevreden bir soruşturma yapıp anlayan biriyle gitmemde fayda var o halde. İmzayı attıktan sonrası ise tam bir rahatlama olacaktır bende. Beni endişelendiren kısım sonrasında bir sürprizle karşılaşmak zaten.

  • cybrstn C kullanıcısına yanıt

    Zaten hukuksal süreçten insanlar korktuğu yada uğraşmak istemediği için bu firmalar dilediği gibi at koşturuyor. Mesela aldığınız araçta size söylemedikleri ayıp çıktı, hiç korkmadan gidin mahkemeye başvurun ( tüketici hakları ) Bu süreç işlerken zaten siz aracı kullanmaya devam edeceksiniz. Zaten ellerine tebligat ulaştığında genel olarak anlaşmaya gidiyorlar.


    Yine başımdan geçen bir olayı paylaşayım, eşim evlenirken bernoda firmasından yemek takımı aldı, ilk yıkmamızda desenleri çıktı, gittik magazaya iade edeceğiz diye, kullanıcı hatası diyip yolladılar, bende gittim tüketici mahkemesine, bu arada kullanmaya devam ettik takımı, 6 ay sonunda bernardonun avukatı aradı, uzlaşmaya gidelim dedi. Yasal faizi ile parayı hesabıma yatırdı. Elemanlarının ayıplı malı evimden gelip alması gerekiyordu. 10 yıldır kimsede gelmedi. Avukatla anlaştığımız günden beri depomda duruyor takımlar almalarını bekliyorum. Yatırdıkları para ile gittik kütahya porselen aldık. Korkmayın yani hukuksal süreçten.


    Şu an patent davamız var, ilk başta ailelerimiz dahil kimse destek olmadı,sizin gibi ne uğraşacaksınız denildi, bilir kişi raporu geldi bizi haklı buldu, 17 ocakta ara bulucu nezdinde anlaşmak istiyor patent hırsızı, tabi 2019 dan beri sürüyor dava. Ama tüketici hakem heyeti veya mahkemesi çok daha hızlı ilerliyor.





  • cybrstn C kullanıcısına yanıt

    Sizi ilgilendiren kısmı macunlu veya parça boyalı gibi bayide boyanma kısmı, o yüzden sizi ilgilendiren kısımları hepsi bilir ve anlar. Ama dediğim gibi çoğu ekspertiz firması ilerde yaşanabilecek davalardan çekindiği için çok fazla korumacı şekilde raporlarını hazırlıyor. O yüzden anlaması ayrı konu, size bilgi vermesi ayrı konu, bunu rapora dökmesi ise ayrı bir konu. Size herşeyi açıklayıp rapora sök-tak var, sol kapı boyanmış yazabilir. Ekspertiz firması dedektiflik firması değildir, bu kapıyı kim boyadı, nasıl boyandı, nerede boyandı detaylarına girmez. Boyanmış mı boyanmış, sök tak yapılmış mı yapılmış. Neticeye bakar çoğu firma, o yüzden evet sök-tak yapılmış ama fabrika da yapılmış türünde detay raporlarda pek göremezsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 28 Aralık 2023; 0:55:36 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.