|
Bildirim
|
Çarpışma testleri yapılırken iki ayrı sınıflamaya bakılır 1. si çarpışmaya dayanım ve ikincisi sürücünün direksiyon tertibatından korunması. Önden ve yandan çarpmaya karşı sürücünün ve yolcuların korunması ile ilgili olarak uluslararası 2 regülasyon var bm/aek 94 ve 95, direksiyon tertibatına karşı koruma içinse 12 var.
Araçlar test edilirken bu regülasyonlar ve eklerinde tariflenen hız ve koşullarda test edilir, Testlerde en önemli şey; 1- Motor bloğunun kaza anında aracın altına doğru kaydırılarak yaşam alanına baskı oluşturmaması 2- Kaporta diye tabir edilen parçaların katlanarak bıçak görevi görmemesi 3- Hava yastığı işlevi ve konumları 4- Direksiyon tertibatının kaza anında sürücüye baskı oluşturacak şekilde araç içine hareket etmemesi 5- Sönümleyici güvenlik barlarının işlevselliği ve yaşam alanının korunması 6- Mümkün olan azami seviyede çarpışmada darbe alan kısımdaki parçaların dağılarak devamında baskı oluşturmadan sönümleyici etki yapması. Birçok detaylı hesap var ancak temel parametreler bunlar. Bu parametler ve tasarım önden çok ciddi kazalarda dahi motorun ve aksamların yaşam alanına girmemesini sağlar, aynı zamanda direksiyon tertibatının sürücüye doğru hareket ederek baskı oluşturmamasını sağlayan da şeydir. Merak eden arkadaşlar varsa linkten 12, 94 ve 95 sayılı regülasyonların orijinal metinlerine ulaşabilirler https://www.unece.org/fr/trans/main/wp29/wp29regs81-100.html https://www.unece.org/fr/trans/main/wp29/wp29regs1-20.html Buradaki durum özellikle sonradan eklenen metal karter korumalarının birkaç milisaniye sürede oluşan kaza ve bu kazaya aracın gösterdiği tepki anında fazladan direnç oluşturması. Bu test süreçleri sürekli olarak daha da zorlaştırıldığı ve şartları ağırlaştırıldığı için karter koruma diye tabir ettiğimiz şey artık çoğu araçta yok. Aracın tip onayında olmayan, çarpışma testleri sırasında hesaba katılmayan bir direnç unsurunun araca sonradan eklenmesi ile özellikle cepheden kaza anında birkaç milisaniye içerisinde göstereceği fazladan direnç, öngörülemeyen etkiler ile ciddi sonuçlara sebep olabilir. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 2 Mart 2020; 13:26:44 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkaraman -- 2 Mart 2020; 16:8:3 > |
|
|
|
|
|