Şimdi Ara

SILENT HILL 2 Remake (PC Ana Konu) (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
640
Cevap
23
Favori
24.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dost inceleme bazlı en iyi youtuber olabilir ama oyun oynamaktan artık bıkmış. Sh yayınlarına bir göz attım, sevmemesi sorun değil şahsi görüş saygı duyarım ama o verdiği duygu çok kötü. Kaç yıldır üye olarak destek oluyorum ama kendine bir çeki düzen vermeli, sanki silah zoru ile oyun oynuyor.. Sh gibi hikaye odaklı bir oyunda, ara sahne veya önemli bir olay anında chat vs. ile uğraşması o ekrana çıkan dev üye bildirimleri olmuyor yakışmıyor. Ya souls tarzı oyunlarda sadece yayın açsın yada hiç açmasın.

  • run...rabbt kullanıcısına yanıt

    Hocam ne olursa olsun ailesi ile ilgili yorum yapmak doğru değil bence.

  • psycho90 kullanıcısına yanıt

    Dost çoğu oyunu beğenmiyor. Ya yaşlandı ya da başka sorunları var bence oyun oynamak keyif vermiyor. Mecburi yapıyor gibi bir şeye dönüşmüş kendisinde. Youtube da Disket Kutusu ve Pixopat dışında takip ettiğim kanal kalmadı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu stutter sorununu tamamen çözmese de epey azaltıyor. Özellikle sisteminiz iyiyse daha da verimli.



    nexus mods :: silent hill 2 (2024)
    SH2 - SPF
    https://www.nexusmods.com/silenthill2/mods/65



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 15 Ekim 2024; 19:18:53 >
  • Angela üzümlü kekim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Foxx Mulder kullanıcısına yanıt

    Bir de çoğu enayi adama para gönderiyor görünce şok oldum .

  • JePinkman kullanıcısına yanıt

    Deneyecem ama pek sanmıyorum bu oyun motoru sorunlu ps5 tede stutter var aynı zamanda çamur gibi görüntüsü


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunda beğenilmeyecek yanlar var mı, evet, peki bu oyunu bir baş yapıt yapmaktan alıkoyuyor mu, hayır.

    Oyundaki en büyük eksik bullet sponge düşmanlar. Böyle bir oyunda çok ciddi gore effect olması gerekirken, neredeyse yere düşmekten başka bir şey yapmayan düşmanlarla boğuşuyoruz. Ha pompalı ile vurmuşsunuz, ha tabancayla. Tek farkı öldürme süresi. Bu konuda en azından bir ayar olsaymış, tadından yenmezmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunda pek çok açıdan iyi, güzel, etkileyici ve merak uyandırıcı unsur var ama bir o kadar da, hatta çok daha fazla monoton, bıktırıcı, usandırıcı, yorucu, sinir edici anlar, sekanslar, bulmacalar, etrafta dört dönmeler, net yönlendirmeme, uzun uzun oraya buraya gitme, tekrara binen ve zaten bir derece basit olan mücadele sekansları mevcut. Bu aptal bulmacalar yüzünden sonlara doğru takıldım ve ilerleyemedim. Fakat trainer ile oynamamak için de fazla zor, ortam monoton, durağan, olması gerekenden çok fazla karanlık olduğu için, defalarca ölmemek ve zaten sıkıcı olan karanlık ortamlara tekrar tekrar geri dönüp bunalımdan ölmemek için mecburen trainer kullanınca da gerilim haliyle düşüyor ve monotonlaşıyor. 


    Boş boş geniş (veya çoğu zaman dar ve karanlık ve monoton, durağan) mekanlarda sıkılmayıp, her an gerilim dolu heyecan hissedenlere ne mutlu (!) ama herkes sizin gibi değil. Öyleymiş veya öyle olmalıymış ve oyun kusursuz ve eksiksizmiş, kimsenin sıkılmayacağı kadar doluymuş, kesintisiz bir tempoya, tam detaylı hikâyeye ve hiç sıkmayan, müthiş sürükleyici içeriklere sahipmiş gibi gerçek dışı ve abartı şekilde övülmesi açık bir hata ve tamamen kişiye özel bir değerlendirme. 


    "Seven göz, kusuru görmez, görse de bin tevil ile tevil eder!" Birisi diyordu, şu etrafta dört dönüp nereye gidip ne yapacağını net olarak bilememen karşısında, oyun sezgiselmiş de, seni serbest bırakıyormuş da vs. bu kadar zorlama kulplar bulup korumak da neyin nesi! 23 sene öncesine göre çok iyi olan bu oyunun, günümüze her yönüyle modern bir tarzda aktarılamaması sebebiyle yaşanan tatsızlıklar bunlar. Hatta güncel sorunların bir devamı. Belki de yapımcılar bir parça fanatiklerden çekinmiş olabilirler veya bu şekilde oyun süresi ister istemez uzadığı için, işlerine yarayan bu özelliğe kasıtlı olarak dokunmamış olabilirler muhtemelen. Böyle sıkıcı şeyleri övmenin veya savunmaya çalışmanın anlamı yok. Oyunu sevmeye devam etmeli ama bu özelliklerden dolayı da puan kırılmalı ve eleştirilmeli. Yoksa daha iyisi karşımıza çıkmaz. Bunu bir düşünün.


    Bu oyunun sıkmadan, tam akıcı ve sürükleyici bir deneyim yaşatması için (herkese veya en azından büyük bir çoğunluğa) üçte bir hatta yarı sürede sunulması lazım. Bakın yaklaşık 10 saatlik oynanışta 2 saatlik sinematik var, (gameplay videosu 10 saat ama bizim oynayışımız 14-16 saati bulabilir) onun dışında diyalog zaten yok denecek kadar az, kopuk kopuk net bir anlam ifade etmeyen içinde az metinler olan belgeler var, bir de haddinden fazla ve gereksiz derece zorlayıcı, çok sayıda manasız bulmacayı oyuna boca etme, bulmacalarla oyunu doldurma, tempoyu ve heyecanı bölme pahasına süreyi aşırı uzatma taktiği var. Bunun nesini güzel ve anlamlı görelim? Bulmaca sevenler keyif alabilir, ona karışmam ama bulmaca sevmeyenler için yapılan medhiyeler elbette tutmayacaktır. Doğru dürüst yönlendirme olmadığı için de, çoğu zaman etrafta dönüp duruyorsunuz. En sevmediğim şey, hele de bu kadar karanlıkta dönüp durmak. Mücadeleler ise zaten eh işte seviyesinde. Bu oyun, bu kadar uzatılmamalıydı, taş çatlasa 6-7 saat yeterliydi. O şekilde olsa tad damakta kalırdı. Bunun daha doğru bir iş olduğunu oyun yapımcıları acaba ne zaman anlayacaklar?


    Yani çoğu kişi açısından sıkılıp, bunalmak hatta sinir olmak için çok sayıda sebep var. Eskiden yeniye remake yapılışı anlamında evet başarılı ve kalite yüksek, hatta üstüne de birçok şeyler eklenmesi de gayet iyi ama günümüz standartlarında, bu kadar eksik, kusur ve olumsuz yönü yoğun olarak bulunduran bir oyun ancak 6,5’dan 7 alabilir normal şartlarda. (Grafiğe 8-9 verilsin tamam ama diğer unsurların öyle 10 üzerinden 10 verilecek tarafları yok. Bunu inkâr etmek, fanatiklikten başka bir şey olmaz.) Dolayısıyla eskiden beri bilinen efsanevi oyunun adıyla çıktığı için verilmiş o yüksek puanlar tam objektif ve gerçekçi bir kanaati yansıtmıyor. 


    Bu eleştirdiğim hususlar gerçi halen en yeni ve kaliteli oyunlarda bile yoğun olarak can sıkan özellikler. (Star War Jedi Survivor mesela. Ubisoft’un oyunlarını hiç saymayalım, neredeyse hepsi öyle zaten!) Oyun süresini uzun göstermek için, 5 saatlik oyunu 10 saate çıkarıp makul çizginin çok ötesine çıkan angarya işler, manasız görevler, uzun yürüyüşler ve çok sayıda ve tekrar eden bulmacalarla ve kilitli kapı açmacalarla doldurmak zaten güncel oyun dünyasının klişe sorunları. Bardağın dolu tarafından bakılırsa evet çok iyi, çünkü şu anda çıkan pek çok korku-gerilim oyunu bu oyundan çok daha kötü ve katlanılmaz. Onlardan daha kötü değil, çok daha iyi pek çok açıdan. Ama güncel oyunlardan kötü tarafları da mevcut. Yönlendirme eksiği, diyalog ve belgelerde ve genel olarak ortamlarda içerik azlığı ve oynanış çeşitliliği eksikliği gibi. Yani bardağın boş tarafı da var, o bardak taşmıyor yani birilerinin zannettiği, gördüğü ve herkese mutlaka kabul ettirmeye çalıştığı gibi. Sen keyif alıyorsan, sıkılmamışsan bu senin gerçeğindir, senin için doğrudur ama ben sıkılıp, bunalıp, sinir olabiliyorsam oyunun önemli bir bölümünde, o da benim gerçeğimdir, doğrumdur. Kimsenin kendi deneyimini herkes için mutlak doğru ve geçerli olan/olması gereken bir şeymiş gibi sunması veya karşısındakine çamur atması ya da aşağılaması doğru değildir.


    (Burada muhatap, deneyimi kendisi için gayet mükemmel olan ve bunu da samimi olarak ifade edenler değildir elbette. Ne mutlu onlara. Cidden memnun oldum kendi adlarına. Keşke aynı hissiyatı ve deneyimi paylaşabilseydim, çok isterdim bunu. Beğen(e)memenin yada her yönüyle keyif alamamanın ayrıcalıklı bir yönü yok. Kaldı ki pek çok açıdan da, etkileyici bir deneyimdi, sadece pek çok kişi açısından hiç de mükemmel olmayan, can sıkıcı unsurlar taşıdığını vurguluyorum. Ama keşke şimdi çıkan tüm oyunlar bu seviyede olabilse.)





  • lostideas L kullanıcısına yanıt

    10.saatte sıkılıp bıraktım bende. Remake gelmeden önce orijinal oyunu enhanced edition olarak bitirmiştim ve açıkça söylemeliyim ki oyunu gereksiz uzatmışlar. Bir remake olarak güzel bir işin altından kalkılmış ama oyun olarak o gerici atmosferin içinde yeteri kadar tutmayı başaramıyor oyun üstelik bulmaca kısmına girmiyorum bile. Orijinal oyunda da bulmacalar vardı hatta bir iki tanesi feci kriptikti ama remake de neredeyse her kapıya bir bulmaca koymuşlar ve bunlar kolay modda dahi zamandan çalan, hikayeye zerre katkı sunmayan şeyler.

  • Hudson51 kullanıcısına yanıt

    Bahsettiğim gibi oyun dünyasındaki yerleşik ve kronik, yaygın sorunlar bunlar. Ne yazık ki, tam manasıyla bilinçlenmiş, uyanmış ve tepkisini net şekilde ortaya koyan bir kitle oluşmuş değil. Bazı firma ve oyunlara tepkiler geliştiriliyorsa da, standartlaşmış ve netleşmiş bir şekilde sistematik hale gelmiş bir bilinçlenme yok gibi. Sağolsun Ubisoft bu bilinçlenmeye çok katkı sunuyor. Ben bu işin adını koydum, nitelikli dolandırıcılık. Verilen paranın hakkını ve karşılığını tam vermek yerine başka yerlerden dolaşmanın ve göz boyamakla yetinmenin adı. (Bu oyun için demiyorum ama tabi en kaliteli oyunlar bile kısmen veya önemli ölçüde bu taktiklere başvuruyorlar.) Artık bu kadar yüksek fiyatları kolayca talep ederken, bu kadar üç kağıdı da böyle rahatça servis etme lükslerinin olmadığını, söz birliğiyle oyuncular netçe ortaya koymalı. 


    Bazı kabuller standartlaşsa ve ortak bir dille bunlar ifade edilebilse, herşey bambaşka olur. (İfade ediliyor edilmesine de, herkesin birşeyler söylemesi tarzında oluyor.) Örneğin basit bir misal olarak, bir oyun içinde klişeleşmiş oyun mekanikleri ve bazı uygulamalar hiç olmasın denmese de, anahtar bulma ve kilitli kapıyı açma klişesi oyunun 50-100 yerinde mevcutsa bu olmaz diye tepki koyulmalı. Ancak makul sayıda olursa kabul edilebilirliği olmalı. Mesela 5 km. mesafe götürüyorsun, iki diyalog dinletiyorsun, sonra hop yine 5 km. başka tarafa gönderiyorsun, oyunun büyük çoğunluğunu böyle şeyler işgal ediyorsa bunlara ciddi tepki gösterilebilmeli.


    Star Wars Outlaws için 70 ve 130 dolar talep ettiler ve ortada ne düzgün, heyecan dolu ve anlamlı bir senaryo var, ne de başka bir şey. Bunların mantığı da, 50 bin lira ev kirası isteyenle aynı mantık, neden böyle yaptın diye sorulduğunda, "emlakçı o fiyata tutulur dedi!" diye cevap veriyor. Aynı hesap, pazarlama departmanı bu fiyata satılır demiştir kesin ama biz bu fiyatın karşılığını verdik mi diye de düşünmek gerek. Daha doğrusu düşünmeye mecbur etmek gerek. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 16 Ekim 2024; 16:44:3 >




  • Puzzlerı çözemeyenler dert yanmış ama bana göre çok kolaydı. Asıl puzzler Silent Hill 1 de

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bulmaca bazılarını sıkabilir ama Silent Hill serisinin özellikle ilk 3 oyunu tamamen bunun üstüne ve geri kalan o kaotik konu ve ortam ile alakalı.


    Misal SH2 remake ilk bitiriş sonrası, bulmacaları artık ezberlendiği için oyunun bitiş sürece 3 saat kadar düşüyor. Zaten ara sahnelerin dk. toplamı 10 dk. bulmaz..

  • # Ace # kullanıcısına yanıt

    2 saatlik sinematik var.


    SILENT HILL 2 REMAKE | Tüm Ara Sahneler - Sinematikler (All Cutscenes) (Türkçe) (4K)


    Kırmızı Kepyoutube
    Kırmızı Kep'te serisini yaptığımız Silent Hill 2 Remake'in tüm cutsceneslerini 4K çözünürlükte bir videoda birleştirdim. Hepinize iyi seyirler. SILENT HILL 2 REMAKE ALL CUTSCENES Silent Hill 2 Türkçe Çevirili Tüm Ara Sahneler, Tüm Sinematikler Kırmızı Kep © 2024 KAYIT DETAYLARI 3840 x 2160 ÇÖZÜNÜRLÜK (4K) 60 FPS #silenthill2
    https://www.youtube.com/watch?v=3fXw364sGGI
  • Hudson51 kullanıcısına yanıt

    Hocam valla ben de aynıyım şu an. 3 gün önce ben de aşağıdaki yorumu yaptım o günden sonra bir 20 dakika falan oynadım saldım şimdilik.


    ''Az önce hastane bölümünü bitirdim ama belli bir noktadan sonra bunaldım. İn çık in çık sonra aynı mekanın farklı versiyonunu in çık in çık. Orijinal oyun 5 saatse ben sadece hastaneyi 5 saatte bitirdim herhalde. Çok uzatmışlar. Bir de hem habire düşman çıkıyor hem de adam da koşamayınca iyice sıkılıyorsun. Bugünlük bu kadar yeter''


    Ps5 konusunda da senin benim gibi aynı şikayeti çokça dile getiren olmuş. Ben ilk defa Silent Hill oynuyorum objektif yorum yapabiliyorum, muhtemelen insanlara nostaljik hislerle ekstra güzel geliyordur. Başlarda çok keyifli gibiydi de apartmandı hastane bölümüydü derken bayağı içimi baydı. Ertesi gün 20 dakika oynadım Toluca hapishanesi herhalde geldiğim yer, e burada da bir halt gözükmüyor be arkadaş.


    Muhtemelen pazar günü izin günümde bitiririm bakalım o zaman tekrar yorum yapacağım.





  • # Ace # kullanıcısına yanıt
    Dost Kayaoğlu Arşivyoutube
    Dost Kayaoğlu ve Alan Wake 2 Dost Kayaoğlu ve Alan Wake Dost Kayaoğlu alan Dost Kayaoğlu wake 2 inceleme: Alan Wake 2 İncelemesi: Alan Wake 2 Dost Kayaoğlu Özel Arşiv Videoları Dost Kayaoğlu ve Yayın Tarihi 27.10.2023 Dost, Kayaoğlu, oyunlar, Yayın, Dost Kayaoğlu eski hikayeler Dost Kayaoğlu Rage Dost Kayaoğlu Forever Dost Soruları Cevaplıyor Dost Kayaoğlu Fikirlerini söylüyor Dost Kayaoğlu Aydınlatıyor Umarız beğenirsiniz ve Yorumlarınızı Beğenilerinizi Eksik etmezsiniz. Dost Kayaoğlu Videoları Dost Kayaoğlu istediği sürece bu kanalda olacaktır #dostkayaoğlu #steam #alanwake2
    https://www.youtube.com/watch?v=whCG8jk84HM&lc=Ugw1QLRv6Zo6k7Y-h4V4AaABAg

    Uzun zamandır öyle zaten zorla oynuyor, sırf yapmak zorunda olduğu için yapıyor. Enis ve popüler oyun içeriği hazırlayan youtuber'lar oyunu oynayamayan fakirler izlesin ve yemek yerken tüketilen içerik konumunda şu an. Silent Hill'i severek ve hakkını vererek oynayan kırmızı kep var mesela, keza AC serisini hakkını vererek oynayan alfa games kanalı var.

  • kingofbet K kullanıcısına yanıt
    Vallahi enayi. Adam oyunu bedava alıyor. Üzerine reklam alıyor , birde bunlardan parayı cukkalıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @lostideas SH2 konu bazlı önemli ara sahneleri diyorum sen tüm sinematikleri atmışsın.


    @Sen Aydınlatırsın Geceyi Öyle son dönemleri baya kötü sonuçta yayıncısın en azından bu kadar ruhsuz oynamaması lazım. Souls serisi veya kendi beğendiği türde oyun değil ise saçma sapan bir tavır ve ön inceleme yayınları yapar oldu. Sh2 misal tamamen konu, notlar ve bulmaca üstüne bir ambiyans oyunu ama yok yani sanki silah zoru ile bitsin de şunu bir gömeyim kafasında oynadı.. Bu kafa ile git gide izleyici kaybedecek..

  • # Ace # kullanıcısına yanıt

    Kusura bakmayın hocam ben öyle mana vermişim, ama siz "Zaten ara sahnelerin dk. toplamı 10 dk. bulmaz.." dediğiniz için ben de doğal olarak öyle anlamışım. Zaten öyle demeniz mantıklı görünmüyordu, demek kastınız başkaymış.


    Diğer bahsettiğiniz konu doğru tabi, o malum kişinin lakayd izlemesi hakkında, kusur arama gözüyle ve dikkatsiz şekilde okuma, bakma, izleme gördüğün şeyin gerçekliğini bozar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 17 Ekim 2024; 7:16:36 >
  • Bana başka bir yerden enteresan bir yorum geldi bu değerlendirmem hakkında: (Baştan belirteyim, "Bu puanlar objektifliği yansıtmıyor." sözünü genele açık incelemeler için değil, tek tek şahısların incelemelerinde 9-10 puanlar vermesi için demiştim. Ama tabi genele açık incelemelerin de önemli bir başarıyı göstermekle beraber, kendilerine özel olan ve mükemmel gördükleri deneyimi ifade edenlerin çokluğu olarak görmek gerekir. Burada 9 puan almış, o halde benim için de 9'luk deneyim verir diye bir beklentiye girmek hatalı olur. Bunu söyleyebiliriz.)


    Bir yerde demiş ki: "Bu oyunu metacritic'te 9.3'e taşımış, steam'de %95 olumlu oya kadar yükseltmiş insanlarda zaten bu türe alışık olup bu oyunu ayıla bayıla oynamış olan insanlar. O yüzden" Bu puanlar objektifliği yansıtmıyor." gibi bir cümle kullanmak biraz saçma kaçıyor. Bu oyunun hitap ettiği kitle belli. Hitap ettiği kitle açısından bu oyun mükemmele yakın bir remake. Hitabı dışında olan kitle içinde sıkıcı, kanser bir deneyim."


    Cevabımız: "Tabi hocam, zaten hep deneyimler kişiye özeldir derim bu yüzden. Ama işte bana göre, ona göre sorun yok diye kusurları yok sayıp 9-10 puan bol keseden vermek uygun olmuyor. Ki siz de birileri için sıkıntı olacağının farkında olduğunuzu hatta kanser kelimesiyle ifade etmişsiniz. Dersiniz ki benim için 10 puandır ama objektif olursak 7-8 den fazla olmamalı denilebilir ve denilmeli. Zaten herkesin kendi deneyimi subjektiftir, kendine göredir. Bazısı çok yüksek verir, bazısı çok düşük, puanların ortalaması alındığında arayı bulup dengeye ve daha gerçekçi bir puan seviyesine gelir, IMDB puanları gibi. Ama şimdi objektiflikten kasıt, genel kitleyi ve bazı standart kriterleri nazara alıp ona göre puan vermesi gerekir bu tarzda inceleme yazan veya genel kitleye karşı değerlendirme yapıp video yayınlayanların. Yada bana göre puanım şu, objektif değerlendirmem ise şu diye ayırmalı yoksa gerçekçi olmuyor. Kastettiğim budur. Yoksa mesela souls oyunları birçok kişiye göre dünyanın en güzel oyunları. Ama birçok kişiye göre de pata küte dövüş, hem de çok zorlayıcı ve azıcık hikayesiyle anlamsız hammallıktır yani. Bir de bir oyunu, filmi, diziyi vs. kategorisine göre değerlendirmek lazım haksızlık yapmamak için. O da ayrı bir önemli konu. Mesela bu oyunda öyle korku-aksiyon oyunu gibi beklememek lazım tabi ki. Ama onun çok ötesine taşmış ve aşmışlar. Zaten dönemine göre çok iyi ama günümüze göre diyalog ve içerik eksikliği olan oyunun süresini üç kat arttırdığında içini iyice boşaltmış ve tenhalaştırmış oluyorsun, sıkılmak için çok daha fazla alan açıyorsun yani. Birisinin ben sıkılmadım, bana göre mükemmeldi demesi bu noktada sadece kendisini bağlar. O kusur ve eksiklik orada duruyor. Objektif olarak tespit edip, standart bir kritere göre puanlamak da o kadar imkansız bir iş değil."




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 17 Ekim 2024; 8:57:18 >




  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.