Faydalı bir yazıdan alıntılar: (Genel anlamda faydalı olduğu için aktarıyorum, herhangi bir diyalog vesile olmuş değil.) "Herkes fikir ve kanaatini serbest bir şekilde ortaya koyabilir. Bunu herkesin tahammül ve hoşgörü ile karşılaması beklenir. Eğer farklı yönde düşünüyorsa kendi fikrini terbiye ve ahlak ölçüsünde dile getirmesi gerekir. Ben kendi kanaatimi, deneyimimi, kendi ulaştığım sonuçları kendi üslubumla dile getirebilirim. Gayet düzgün bir şekilde dile getirdiğim sürece sorun olmaması gerekir. Başkasının farklı algılaması ancak onu bağlar, ayrıca ona öyle gelmiş olabilir ama saygısızlık etme, dalga geçme, küçük görmeye kimsenin hakkı yoktur. Birisi insanların faydalanması ve bilgilenmesi, insanlarda bir farkındalık oluşması, kandırılmamaları vs. için bir tespit, yorum aktardığında başkasına düşen medenice hoş görmek, memnun olmak hatta fikre katılmasa bile verilen emek ve zamanı takdir ederek teşekkür etmelidir. Bazıları karşılıksız, menfaatsiz olarak, sırf insanların faydalanması maksadıyla emek verme, zaman harcama, gayret sarf etme gibi değerleri bilmezler, bunun için de böyle şeyler yapan birini gördükleri zaman anlamlandıramazlar, bu yüzden başka kulplar takmaya mecbur hissederler kendilerini. Bazıları da farklı fikirlere hatta sadece bir fikrin ifade edilmesine bile tahammülsüzdürler. Halbuki iki türün de o duygularını içlerinde tutmaları ve saygı çerçevesinin dışına taşmamaları gereklidir. Nasıl olacaksa tabi… Fanatiklik kötüdür ve gerçek dışıdır. İki farklı fikirden, benimsediğiniz fikrin sadece güçlü yanlarını ortaya koyup zayıf yanlarını saklarsanız ve muhalif olduğunuz fikrin de sadece zayıf yönünü ifşa edip, güçlü yanlarını saklarsanız bu yanlıştır. Her iki fikrin güçlü ve zayıf yanlarını ortaya koyup, kendi kanaatinizi kesin hüküm vermeden, genelleştirmeden, insanlara dayatmadan, mutlak doğru olarak göstermeden belirtir, gerisini insanların kararına ve tercihine havale ederseniz bunun adı da hakperestliktir. Dalga geçme, küçümseme, hakaret acizliktir. Özellikle fikir ve kanaatlerin büyük oranda sübjektif, kişiye özel olduğu alanlarda böyle seviyesizliklere başvurmamak gerekir." Yazının tamamını okumak arzu edenler için: < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 17 Ekim 2024; 10:12:40 > |
SILENT HILL 2 Remake (PC Ana Konu) (28. sayfa)
-
-
ilk defa sh2 yi bu pc sürümünde oynamışlar için söylemiyorum. ps2 ye ilk çıktığı zaman hemen gidip alıp defalarca bitiren biri olarak söylüyorum oyun olmamış. grafik vs o kısmı söylemiyorum o kısımda çok iyi iş çıkarmışlar. ama eski oyundaki ruhu bulamadım. demek ki her şey grafikle olmuyor.
-
Hocam deneyimi en fazla olumsuz etkileyen nokta bence şu: Ortada özgün şekilde, kendine has ve özel olarak dizayn edilmiş, süresi, akıcılığı, sürükleyiciliği ona göre ayarlanmış bir oyun varken, onu alıp süresini 2-3 katına çıkartıp ama aynı oranda içerik, oynanış, diyalog ve hikaye eklemeden servis edilmesidir. Biraz eklemişler ama çok yetersiz. (Hatta bir arkadaşın aktardığı gibi, günümüz için sakıncalı görüldüğü için çıkarılan ama hikaye kurgusu ve çarpıcılığı açısından kritik önem taşıyan birçok diyalog mevcut.) Ne oluyor böyle olunca, oyun alanı alabildiğince tenhalaşıyor. İçerik, diyalog vs. oranı da önemli oranda azalmış oluyor, yani sıklığı, yoğunluğu azalıyor, oyun alanı tenhalaşınca da, sıkılmak için çok daha fazla sebep oluyor.
Halbuki orijinal oyunun diyalog ve içerikleri orijinal süresine ve özellikle o döneme göre çok daha iyi düzeydeydi. Ama günümüz için yetersiz kalır, bir de üstüne oyun süresi bu kadar uzatılınca, böyle şeylere zaten katlanamayan tarzdaki insanları tabi ki ciddi anlamda olumsuz etkiler, bu tabi bir şey ve neredeyse matematik kesinliğinde somut ve gözle görülüp takdir edilebilecek bir nokta. Bundan bahsetmemek olmaz. Bahsedip de puan kırmamak yine olmaz. "İşte efendim oyunun tarzı öyle!" Ama şimdi bu mantıkla hiçbir oyunun kusur ve eksiklerini tespit edemez, eleştiremeyiz ki. Oyunun tarzı öyle diye aynı içerik, 50-100 saate yayılsa yine mi itiraz etmeyeceksin! E tamam işte, dile kolay 23 sene önce, 5 saatlik oyun için hazırlanmış içerik ve hikaye, 15 saate yayılınca birileri için kabul edilemez olmasını kabul edememek de neyin nesi o zaman. Sana normal geliyor, keyif alıyorsan ne mutlu. Ama birilerinin (hem de herşeyden değil, sadece bazı unsurlardan) şikayet etmesini neden anlayamıyorsun ki. Zaten fanatiklik böyle bir şey. Meseleyi her yönüyle değerlendirmemekten çıkıyor. Farklı fikirlere de tahammülsüzlük var tabi. (Bu manada oyundan çok memnun olup, su gibi geçti diyen de var ama bununla birlikte bazılarının sıkılabilmesini anlayıp, takdir edenler de var. Olması gereken de bu.)
Ama gerçekçi olmak lazım. Bu dünyada mükemmel diye bir iş, bir şey yoktur. Bunlar ifade edilecek ki, daha iyisi yapılsın, mükemmele doğru gelişme kat edilsin. Ne orijinal oyunu mükemmel bulmak doğrudur, ne yenisini. Bir şey değerlendirileceği zaman güçlü, zayıf, olumlu, olumsuz yanlarıyla değerlendirildiği zaman bir mana taşır. Tabi bir de sizi (olumlu veya olumsuz) hangi sebeple ve hangi yönlerden etkilediğini ifade etmeniz de çok önemlidir.
-
Tek eksik bana göre bulmacaların uzun olması. Galiba orjinal oyunda bu kadar uzun değilmiş . Bazen oyundan soğutuyor. Yine de çok iyi tabi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benimkine benzer bir deneyim paylaşan ve deneyimi iyileştirmeye yönelik dikkat çekici bir öneride bulunan birisi şöyle diyor:
"Yorumun altına imzamı atarım.12 saattir oynuyorum artık gına geldi bitsin diye uğraşıyorum. Bıktırdı oyun resmen. Artık eğlenceli değil, korkunç da değil, sinir bozucu oldu. Labirent ve puzzle'lar yerine; karakterler arası diyalog, ara sahneler ve daha linear (doğrusal) bir yapı ile çok daha iyi bir oyun olabilirdi."
Katılıyorum, iyi ki o kadar kötü bir dereceye gelmeden, terazi bulmacasında takılıp, daha ileriye mecburen gidememiştim. Bir-iki baktım gameplay videosundan eksik ağırlığı bulabilir miyim diye, olduğu deliği bir türlü bulamadım. Daha da fazla uğraşmak istemedim. Değmez ki bu kısa hayatta bu kadar zaman israfına. (8 saatten fazla bir oynayış, belki daha da fazladır.) Gerisini de Türkçe altyazılı olarak 1 saatlik sinematik izleyerek hallettim. (Sinematiklerin toplamı iki saat tutuyor.) Oynanış kısmına da baktım, yani benim için uğraşmaya değer bir kayıp olmadığına, oynanış anlamında ciddi bir şey kaçırmadığıma kanaatim geldi. Çünkü belgelerde az şey var, çoğu net bir anlam taşımıyor. Sinematik haricinde diyalog hemen hemen hiç yok. Bir-iki tane değişik canavar dışında zaten mücadeleler hep aynı. Bulmacalar zaten benim için ve bana göre manasız, gereksiz uğraş, oyun bölücü, tempo kırıcı ve aşırı zor. Gameplay ve çözüm rehberinin bile yetmediği anlar olabiliyor. Her kolaylık seviyesine göre farklı çözümler, kodlar, şifreler.... Üf yani. (İnsanlar farklı farklı, bulmacalardan keyif alan, bulmaca oyunlarına bayılanlar çok. Ama bana hitap etmiyor işte.)
Aşağıdaki paragraf, oyuna yoğun övgü ve spoiler (sürpriz bozan) içerir, lütfen dikkat edin, söylemedi demeyin!
Fakat oyunun bunlar dışındaki konsepti, ortamı, görüntü kalitesi gerçekten çok ama çok harika, sanatçı hassasiyetiyle çarpıcı şekilde işlenmiş ve etkileyici. Karakterler, karşılıklı diyaloglar, merak uyandıran konular, bu atmosferle o kadar güzel bir uyuma sahip ki... Bunları günümüzün en modern ve kaliteli oyunlarında bile kolay kolay bulabilmek çok zor... Maria karakteri ne kadar ilginç bir karakter, hem öyle bir ortamda, oyuna şaşırtıcı derecede eğlence ve renk katıyor. Bize daha çok eşlik etmemesine ve ölmesine çok üzüldüm. (Gerçi sonra geri geldi ama isteyeceğimiz bir şekilde değil!) James oldukça zarif bir karakter, eşini boğarak öldürmüş olması ne kadar şok edici. Ama keşke oyun boyunca sürekli aşırı ciddi olmasaydı. Yine de çok iyi yansıtılmış ve gerçekçi bir karakter. Angela ve Laura... Ne gizemli ve oyuna değişik bir hava katan karakterler... Her ikisi de bizi şaşırtmayı başardı. Angela'nın finalde yangına gitmesi; Laura'nın, o tatlı küçük çocuğun ise anlaşılmaz bir şekilde küfür ve nefret dolu sözler söyleyerek, James'i ölümüne sebep olacak bir odaya kapatıp terk etmesi... Çok ürkütücü ve sürpriz bir sahneydi... Ama James'e neden böyle kötü davrandığını ve bunun şeytanilikten değil, James'in ölen eşi Mary'i tanımasından ve James'in Mary'e kötü davrandığını bilmesi sebebiyle olduğunu öğrendiğimizdeki şaşkınlığımız... Filmlerde bile nadir rastlanır düzeyde etkileyici. Seslendirmeler, müzikler... Hepsi çok başarılı ve yapımla son derecede uyumlu...
Övgü ve spoiler burada bitti...
Şimdi soruyoruz: Acaba kategorisine göre halen çok başarılı olan hikaye örgüsü çok daha geliştirilerek, oynanış çeşitliliği, anlamlı içerik ve sürükleyici macera sayısı arttırılarak, Remake'in şu andaki oyun süresine ulaşılmış olsaydı, herkes için çok daha güzel ve harika olmaz mıydı?
Bu oyun daha iyi olamaz diyen vardır muhtemelen, ama bir düşünün ve oyuna alıcı gözle bir daha bakın, bu şiir tadında sanatsal oyun gerçekten çok daha iyi olamaz mıydı?
Oyunun hayranı olmak, bu soruya olumsuz cevap vermeyi değil, içindeki potansiyeli görüp, olumlu yönde cevap vermeyi gerektirmez mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 17 Ekim 2024; 14:48:37 >
-
Ne demek sizde benim kusuruma bakmayın benimde yazım yanlış anlaşılmaya açık.
-
Oyun 1 milyon satışı geçti iyi mi kötümü tam karar veremedim, şahsen ben daha iyi bir rakam bekliyordum. Oyunun yapım maliyeti ve Konami kazanç beklentileri serisinin devamı için çok önem arz edecek..
-
3 günde 1 milyon satmış. Muazzam bir başarı bence. Çünkü bu oyun survival horror arkadaşlar, hani açık dünya aksiyon oyunu vs değil. Türüne göre düşünürsek harika bir başarı olmuş.
-
Bitirdim. Keyifliydi ama biraz overrated geldi. Tabii orijinali daha iyidir belki onu bilemem. Oynamadığım halde bundaki gereksiz uzatılmış hissi geçti bana da. Bazı yerlerde "yeter" dedirtti. Birkaç saat daha kısa olabilirmiş. Görüşüm olumlu fakat abartacak bir şey göremedim. Hayal kırıklığım ise korku kısmı oldu. Yorumları gördükçe çok gerecek bir şey beklemiştim ama pek korkuttu gerdi diyemiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 17 Ekim 2024; 20:38:45 > -
Oyunu kulaklık ile oynamayan çok şey kaybediyor bence. Mutlaka iyi bir kulaklık ile oynayın imkanınız varsa.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Oyun bitmesin diye oynamaya kıyamıyorum resmen :)
Hastane bölümünden sonra oyunun yaklaşık yüzde kaçı bitmiş oluyor ? Ona göre ağırdan alayım ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oyunu dün itibariyle 14 saat 58 dakikada bitirdim. Düz hesap 15 saat. Acele etmeden geze geze her deliğe bakarak oynadım. Kesinlikle bir başyapıt bana göre. Aynı eleştirileri tekrar tekrar yazmak istemiyorum ama bana göre en büyük eksisi oyunun süresini uzatmak için bulmacaların aşırı fazlalaşması ve zekaya hitap etmeden çok bazı bulmacaların çözümünün yalnızca amelelik yaptırması en büyük eksi.
Finalini bildiğim halde sonunu çok beğendim. Çok güzel bağlamış,bitirmişler. İlk kez oynayan spoiler yemeyen kişi eminim daha çok zevk alacaktır finalden. Oyunu bitirdiği halde kafasında çok soru işareti olanlar olacaktır eminim. Ekşiden bir link bırakıyorum. Kesinlikle oyunu bitirince bakın. Bitirmeden bakmayın. Her şeyin açıklamasını yapmış eleman. 🙂
ekşi şeylerSilent Hill 2 Oyununun İçinde Muhtemelen Çözemediğiniz Şeylerin Toplu Açıklamasıhttps://eksiseyler.com/silent-hill-2-oyununun-icinde-muhtemelen-cozemediginiz-seylerin-toplu-aciklamasi
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Patch ne zaman gelecek acaba.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yarısı.
-
Oyunda bu kadar diyalog yok, ne yapmış bu adam böyle, resmen oyuna uzunca bir tefsir ve şerh yazmış!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bitirince muhakkak okuyun. Oyun inanılmaz derin. Spoiler vermeden konuşmak imkansız. 🙂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Puanlardan dolayı bi tarafları kalktı yapan firmanın. Zor patch gelir stutter remake 2’ye.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
22 saatin sonunda oyunu bitirmiş bulunmaktayım.Daha önce hiç bir SILENT HILL oyunu oynamamıştım.Kişisel fikirlerimi buna göre belirteceğim.
İlk olarak oyunun duyurulduğu andan itibaren takip ettim fakat herkes gibi hiç bir şekilde beklentim olmadı.Yayınlanan videolar ve oyunu yapan ekibin ortalama oyunlar (Observer hariç) yapması bunun en büyük nedeniydi.Bloober Team hepimizi çok feci şekilde şaşırtıp ters köşe etti.Bu ekibin bu oyunun Remake yapımı altından kalkaması taktir edilesi bir durum. Bloober Team oyunu özümseyerek yaptığı çok belli.Sonuç olarak ortaya oldukça başarılı bir proje çıkmış. Oyunun orijinali de aşk ve tutku ile yapılmış yaptığım araştırmalar bunu gösteriyor.
+İnanılmaz bir atmosfere sahip.Çok etkileyici ve insanı içine çekebiliyor.Sisi nasıl bu kadar iyi yapmayı başardınız tebrik ediyorum.Atmosfer olarak oynadığım en iyi yapımlar arasında ki yerini aldı.Karanlığı çok iyi resmetmişler.
+Grafik kalitesi üst seviye.Müthiş bir görsellik söz konusu.Kaplama kalitesi oldukça yüksek seviyede.
+Karakter modellemeleri çok başarılı.Yüz animasyonları inanılmaz. Karakterlerin yaşadığı duygular yüzüne vuruyor.
+Ses efektleri ve ses dizaynı kusursuz.Atmosfere sağladığı katkılar oldukça fazla.
+Herkesin aksine oyunda bulunan bulmacalar bana göre tam tadında,hiç sıkılmadım çözerken. Ne eksik,ne de fazla. Bulmacaların kalitesi de yüksek,tekrar etmiyor kendini.
+Bu yapım köküne kadar Old School oyun.Dolu dolu 15-16 (20-22 saate kadar gidebiliyor) saat oyun süresi sunmakta.
+Hikaye tarafı muhteşem.Aklımda kalan boşluklar var biraz araştırma yapacağım bu konuda.
+Boss savaşları çok tatminkar.Vuruş hissi çok başarılı. Düşmaların yapay zekaları günümüz oyunlarını 10a katlar seviyede.
-Oyunun tek eksi yönü ise kesinlikle stutter olması.Yani sağa dönerken,sola dönerken sürekli stutter yaşamak oyun zevkini baltalıyor.RTX 4090+7800X3D 45-55 fps arası gidip geldi.DLSS açarak bir nebze 60+ üzerini gördüm.Unreal Engine 5 denen özürlü motor yüzünden.
Genel olarak fikirlerim bu yönde.Oyunu çok severek oynadım.Oynarken müthiş keyif aldım. Bu seviyede bir iş beklemiyordum.Gerilim ve korku unsurlarına gelecek olursak beni 1-2 sahne dışında hiç korkutmadı,germedi.Türe alıştığım için mi biliyorum sebibini.Çoğu yorumlarda çok gerildiğinden bahsedenler olmuştu.
Capcom uzun süredir sessiz olan Konamiyi RE Remake projelerinin başarısı sayesinde gözünü açmış bulunmakta.Buna vesile oldu resmen.Gelecek yıllarda diğer oyunlar içinde Remake bekliyorum,mutlaka devamı gelecektir.
Oyunu türü sevenler için tavsiye ediyorum.Bir kaç görsel ile yazımı noktalıyorum.Spoiler içermez
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 18 Ekim 2024; 17:30:45 >
-
Dan Allen GamingyoutubeGo behind the scenes of the Silent Hill 2 Remake and explore how the iconic survival horror game was brought back to life with updated visuals, sound, and more. 🔴 SUBSCRIBE: https://www.youtube.com/DanAllenGaming 💪 BECOME A MEMBER: https://www.youtube.com/channel/UCcTa20zpKM6CkcvocFXVe6A/join 🎙️INTERVIEW PODCAST: https://www.youtube.com/playlist?list=PLp-XS7Tadj5JC6KstAqXKFrCC-jLuQAd9 ▶️ GET CONNECTED: 📷 Instagram | https://www.instagram.com/DanAllenGaming 🐦 Twitter: https://www.twitter.com/DanAllenGaming 📱 TikTok | https://www.tiktok.com/@danallengaming ---------------------------------------------------------------------------- #silenthill2 #silenthill2remakehttps://www.youtube.com/watch?v=OM3QTGmi0lA
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X