Şimdi Ara

Skoda Octavia Ambition Direksiyon Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
7.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Octavia 2017 1.2tsi 86hp aracımın kaporasını verdim ve Cuma günü akşam teslim alacağım.

    86hp olması gözümü korkutmuyor, ilk 5000 km bittikten sonra yazılım yaptıracağım. (Jetta ve Golf ile turbo vs aynı)

    1. Biraz zaman geçtikten sonra orijinal 16" jant taktıracağım. (Jantların bu hali gerçekten hiç hoşuma gitmedi yıl 2018 yani.)

    2. Ancak kafamı kuralayan en büyük sorun çok fonksiyonlu direksiyonun olmayışı. Serviste veya dışarıda butik/özel serviste orijinal çok fonksiyonlu direksiyon takılma ihtimali var mı? Taktırdığımızda radyo frekansı geçişleri vs sağlanır mı?

    Birde direksiyon üstünde tuş yok, ancak kadranların orasındaki yol bilgisayarı ekranında geçişleri nasıl yapıyoruz? Sinyal veya silecek koluyla mı?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.


    GÜNCELLEME:

    Merhaba arkadaşlar,

    86hp Octavia aracımı alalı 3.ayı doldurdum. Şuan 3600km civarında.

    Yaklaşık 1500km'de yazılım attırdım. Dyno verisi almadım fakat yazılım şirketinin belirttiği 115hp olduğu yönünde. Aynı yerden bu 3.yazılım yaptırışım ve herhangi bir sorun ile karşılaşmadım şu zamana kadar. (umarım aynı şekilde devam eder.)

    130hp civarlarına çıkılabiliyor fakat amacımız en sorunsuz, en problemsiz hali ile uzun yıllar kullanımı sağlamak olduğundan riske girilmeden soft bir yazılım yüklendi.

    Önümüzdeki ay ender elektronikte çok fonksiyonlu deri direksiyon taktıracağım. Ellerinde Octavia RS ve Superb direksiyonu varmış. Gidip bakacağım içime sinmezse (özellikle RS iç mekan için kel alaka kalabilir) sipariş ile servisten style donanım çok fonksiyonlu octavia direksiyonu alıp, taktıracağım.

    Bakıma gittiğimde ise hız sabitleyici taktırarak aracımda en olmazsa olmaz dediğim eksikleri tamamlamış olacağım.

    Octavia sürüş izlenimi çok tuhaf kendini hem ağırbaşlı hemde dayanıklı hissettiriyor.

    Sorularınız olursa cevaplayabilirim.

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi car reviews -- 16 Mayıs 2018; 21:41:1 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?

    Arkadaşım Dynoya çıkartmamıştı aracı, EcuFast firması 120-125 beygir olduğunu iddia ediyor, fakat birçok kaynakta ulaşılan gücün 130 beygir ve optimum değer olduğu görülüyor (bundan fazlası riskli). 0-100'ü 10.7 saniye olan araba, 8 saniyede 100 yapar oldu yazılımdan sonra, 0-160'ı 23 sn ölçtük ve kalkışta önceki kasa Coupe C180'i geçiyor 160-170'lere kadar onu söyleyeyim size F10 520i'lerden de bariz daha iyi gidiyor 2010-2011 model 3.0 dizel 245 beygir, Range Rover Sport'ları da geçiyor 1090 kg'lık ağırlığı sayesinde.

    Octavia için aslında 105-110 beygir bile yeterli oluyor diyebilirim tabi biraz da kişinin kendi beklentisine kalmış, ben 3 yıldır tdi 105 bg kullanıyorum, arabanın gücünü bilerek davrandığım sürece üzmüyor, 105 beygir alfa Giulietta 1.6 dizelden ve 110 beygir dizel megane 4'ten daha iyi gidiyor mesela Ama 86 beygir gerçekten çok az bu kasa için, yazılımlı hali 120-130 beygir arası bile olsa fazlasıyla yeterli olacaktır

    Görsellik açısından Octavia'ya 17 inç Teron ismindeki jant çok yakışıyor, bulabilirseniz tavsiye ederim, fakat 16 inç Ilias (Optimal jantı) ve Minoris (Style ve Elegance jantı) da güzel. 17 inçin performanstan 4-5 beygir kadar çalacağını ve 100 kmde 0.2 litre kadar fazla yaktıracağı hususu da aklınızda bulunsun. İnç büyüdükçe kışlık lastik maliyeti de artıyor bildiğiniz gibi Tabi görsellik olarak çok iyi oluyor

    760i, S8 Plus, maserati ghibli falanda geçiyordur şimdi hafifliği sayesinde değil mi?
    Abstraction kullanıcısına yanıt
    Abstraction demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?

    Arkadaşım Dynoya çıkartmamıştı aracı, EcuFast firması 120-125 beygir olduğunu iddia ediyor, fakat birçok kaynakta ulaşılan gücün 130 beygir ve optimum değer olduğu görülüyor (bundan fazlası riskli). 0-100'ü 10.7 saniye olan araba, 8 saniyede 100 yapar oldu yazılımdan sonra, 0-160'ı 23 sn ölçtük ve kalkışta önceki kasa Coupe C180'i geçiyor 160-170'lere kadar onu söyleyeyim size F10 520i'lerden de bariz daha iyi gidiyor 2010-2011 model 3.0 dizel 245 beygir, Range Rover Sport'ları da geçiyor 1090 kg'lık ağırlığı sayesinde.

    Octavia için aslında 105-110 beygir bile yeterli oluyor diyebilirim tabi biraz da kişinin kendi beklentisine kalmış, ben 3 yıldır tdi 105 bg kullanıyorum, arabanın gücünü bilerek davrandığım sürece üzmüyor, 105 beygir alfa Giulietta 1.6 dizelden ve 110 beygir dizel megane 4'ten daha iyi gidiyor mesela Ama 86 beygir gerçekten çok az bu kasa için, yazılımlı hali 120-130 beygir arası bile olsa fazlasıyla yeterli olacaktır

    Görsellik açısından Octavia'ya 17 inç Teron ismindeki jant çok yakışıyor, bulabilirseniz tavsiye ederim, fakat 16 inç Ilias (Optimal jantı) ve Minoris (Style ve Elegance jantı) da güzel. 17 inçin performanstan 4-5 beygir kadar çalacağını ve 100 kmde 0.2 litre kadar fazla yaktıracağı hususu da aklınızda bulunsun. İnç büyüdükçe kışlık lastik maliyeti de artıyor bildiğiniz gibi Tabi görsellik olarak çok iyi oluyor

    Anlamadığım şey 105 hp lik octavia 105 hp lik Guiletta dan nasıl daha iyi gidiyor. İkisini de manuel viteslerinin 0-100 ve ağırlıklarına bakarsak her türlü Alfa önde. VW firmasının yan firmasına olan skoda kısmına, VW grubunun teknik verilerinin gerçek değerlerden çok daha uçuk olmasına ve Alfa romeonun viraj kabiliyeti ve yol tutuş anlamında octavia nın kat kat üstünde olmasına değinmiyorum bile. Ayrıca octavia 1365 kg guiletta ise 1320 kg. 70 nm metre tork fazlası var alfanın. Guiletta 0-100: 11.3 saniye. Octavia 0-100: 11.8 saniye. Tabi octavia nın bu değerleri ne kadar doğru tartışılır.

    Şimdi soruyorum hala daha iyi gittiğini mi savunuyosunuz?
    Duydunuz mu agalar? bundan böyle zaten gitmeyen ezik arabasına yazılım yaptıranı önce linç ediyoruz, sonra adam gibi Ducati Panigale 1299, Honda 1000RR, Hayabusa tarzı motor önerip 3 evetle yolluyoruz. Paşamız böyle buyurdu fazla hareket yapmayın.

    Paşamızın jant büyütme hesabındaki bilimselliğe de dikkat edin, kolay kolay böyle bilgileri bulamazsınız bir daha he.
  • Hocam bu kadar yatırım yapacagına 1.0 tsı olanı aldaydın keske
  • Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abstraction -- 20 Şubat 2018; 22:40:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperdgal

    Hocam bu kadar yatırım yapacagına 1.0 tsı olanı aldaydın keske

    Hocam yazılım ilk 3-4ay içinde olacak,

    Sonrasında jant ve direksiyonu yaptırmam nereden baksanız 1,5 yıl sonra olacaktır.

    Bütçeyi aşmak istemiyorum o yüzden seçimimi o motordan yana yapamadım. Çünkü arada çok ciddi fark var.
  • Aracınızı bilmiyorum ama facebook fluence grubunda direksiyon değiştirenler gördüm hız sabitleme için , geçen biri paylaşmış çıkmacıdan 300 civarı temiz temiz direksiyon alıp toplam 600 liraya halletmişdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?




  • yapılabilir elbet ama sıfır aldığınız aracın orjinalliğini bozup üzerinde tamirat yaptırmak ne kadar doğru olur? yahu artık fonsiyonsuz direksiyon üreten araba kaldı mı ki, 10 sene önce b sınıfı arabaların çoğunda bile standarttı bu. skodaya bak adam olmuşta kendini ağırdan satıyor, vw'nin teknolojisini örnek alıyorsunuz iyi hoş ta her kuralını örnek almayın bari, kendinize sövdürtmeyin.
  • direksiyon degististirmeden tudlar direksiyona takiliyordur belki bi arastirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?

    Arkadaşım Dynoya çıkartmamıştı aracı, EcuFast firması 120-125 beygir olduğunu iddia ediyor, fakat birçok kaynakta ulaşılan gücün 130 beygir ve optimum değer olduğu görülüyor (bundan fazlası riskli). 0-100'ü 10.7 saniye olan araba, 8 saniyede 100 yapar oldu yazılımdan sonra, 0-160'ı 23 sn ölçtük ve kalkışta önceki kasa Coupe C180'i geçiyor 160-170'lere kadar onu söyleyeyim size F10 520i'lerden de bariz daha iyi gidiyor 2010-2011 model 3.0 dizel 245 beygir, Range Rover Sport'ları da geçiyor 1090 kg'lık ağırlığı sayesinde.

    Octavia için aslında 105-110 beygir bile yeterli oluyor diyebilirim tabi biraz da kişinin kendi beklentisine kalmış, ben 3 yıldır tdi 105 bg kullanıyorum, arabanın gücünü bilerek davrandığım sürece üzmüyor, 105 beygir alfa Giulietta 1.6 dizelden ve 110 beygir dizel megane 4'ten daha iyi gidiyor mesela Ama 86 beygir gerçekten çok az bu kasa için, yazılımlı hali 120-130 beygir arası bile olsa fazlasıyla yeterli olacaktır

    Görsellik açısından Octavia'ya 17 inç Teron ismindeki jant çok yakışıyor, bulabilirseniz tavsiye ederim, fakat 16 inç Ilias (Optimal jantı) ve Minoris (Style ve Elegance jantı) da güzel. 17 inçin performanstan 4-5 beygir kadar çalacağını ve 100 kmde 0.2 litre kadar fazla yaktıracağı hususu da aklınızda bulunsun. İnç büyüdükçe kışlık lastik maliyeti de artıyor bildiğiniz gibi Tabi görsellik olarak çok iyi oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?

    Arkadaşım Dynoya çıkartmamıştı aracı, EcuFast firması 120-125 beygir olduğunu iddia ediyor, fakat birçok kaynakta ulaşılan gücün 130 beygir ve optimum değer olduğu görülüyor (bundan fazlası riskli). 0-100'ü 10.7 saniye olan araba, 8 saniyede 100 yapar oldu yazılımdan sonra, 0-160'ı 23 sn ölçtük ve kalkışta önceki kasa Coupe C180'i geçiyor 160-170'lere kadar onu söyleyeyim size F10 520i'lerden de bariz daha iyi gidiyor 2010-2011 model 3.0 dizel 245 beygir, Range Rover Sport'ları da geçiyor 1090 kg'lık ağırlığı sayesinde.

    Octavia için aslında 105-110 beygir bile yeterli oluyor diyebilirim tabi biraz da kişinin kendi beklentisine kalmış, ben 3 yıldır tdi 105 bg kullanıyorum, arabanın gücünü bilerek davrandığım sürece üzmüyor, 105 beygir alfa Giulietta 1.6 dizelden ve 110 beygir dizel megane 4'ten daha iyi gidiyor mesela Ama 86 beygir gerçekten çok az bu kasa için, yazılımlı hali 120-130 beygir arası bile olsa fazlasıyla yeterli olacaktır

    Görsellik açısından Octavia'ya 17 inç Teron ismindeki jant çok yakışıyor, bulabilirseniz tavsiye ederim, fakat 16 inç Ilias (Optimal jantı) ve Minoris (Style ve Elegance jantı) da güzel. 17 inçin performanstan 4-5 beygir kadar çalacağını ve 100 kmde 0.2 litre kadar fazla yaktıracağı hususu da aklınızda bulunsun. İnç büyüdükçe kışlık lastik maliyeti de artıyor bildiğiniz gibi Tabi görsellik olarak çok iyi oluyor

    760i, S8 Plus, maserati ghibli falanda geçiyordur şimdi hafifliği sayesinde değil mi?




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Geçen araba yok heralde hocam,herkes octavia alacak şimdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2jz1993

    Geçen araba yok heralde hocam,herkes octavia alacak şimdi..

    İlk mesajımda aracın Ibiza olduğunu yazmıştım, Octavia değil. Aynı motor söz konusu olduğu için bahsettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?

    Arkadaşım Dynoya çıkartmamıştı aracı, EcuFast firması 120-125 beygir olduğunu iddia ediyor, fakat birçok kaynakta ulaşılan gücün 130 beygir ve optimum değer olduğu görülüyor (bundan fazlası riskli). 0-100'ü 10.7 saniye olan araba, 8 saniyede 100 yapar oldu yazılımdan sonra, 0-160'ı 23 sn ölçtük ve kalkışta önceki kasa Coupe C180'i geçiyor 160-170'lere kadar onu söyleyeyim size F10 520i'lerden de bariz daha iyi gidiyor 2010-2011 model 3.0 dizel 245 beygir, Range Rover Sport'ları da geçiyor 1090 kg'lık ağırlığı sayesinde.

    Octavia için aslında 105-110 beygir bile yeterli oluyor diyebilirim tabi biraz da kişinin kendi beklentisine kalmış, ben 3 yıldır tdi 105 bg kullanıyorum, arabanın gücünü bilerek davrandığım sürece üzmüyor, 105 beygir alfa Giulietta 1.6 dizelden ve 110 beygir dizel megane 4'ten daha iyi gidiyor mesela Ama 86 beygir gerçekten çok az bu kasa için, yazılımlı hali 120-130 beygir arası bile olsa fazlasıyla yeterli olacaktır

    Görsellik açısından Octavia'ya 17 inç Teron ismindeki jant çok yakışıyor, bulabilirseniz tavsiye ederim, fakat 16 inç Ilias (Optimal jantı) ve Minoris (Style ve Elegance jantı) da güzel. 17 inçin performanstan 4-5 beygir kadar çalacağını ve 100 kmde 0.2 litre kadar fazla yaktıracağı hususu da aklınızda bulunsun. İnç büyüdükçe kışlık lastik maliyeti de artıyor bildiğiniz gibi Tabi görsellik olarak çok iyi oluyor

    Anlamadığım şey 105 hp lik octavia 105 hp lik Guiletta dan nasıl daha iyi gidiyor. İkisini de manuel viteslerinin 0-100 ve ağırlıklarına bakarsak her türlü Alfa önde. VW firmasının yan firmasına olan skoda kısmına, VW grubunun teknik verilerinin gerçek değerlerden çok daha uçuk olmasına ve Alfa romeonun viraj kabiliyeti ve yol tutuş anlamında octavia nın kat kat üstünde olmasına değinmiyorum bile. Ayrıca octavia 1365 kg guiletta ise 1320 kg. 70 nm metre tork fazlası var alfanın. Guiletta 0-100: 11.3 saniye. Octavia 0-100: 11.8 saniye. Tabi octavia nın bu değerleri ne kadar doğru tartışılır.

    Şimdi soruyorum hala daha iyi gittiğini mi savunuyosunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emirhanardgn -- 21 Şubat 2018; 4:30:8 >




  • Hayırlı olsun güle güle kullanın aracınızı.
    Ne kadara aldığınızı öğrenebilirmiyiz ve aldığınız yerde başka araç varmıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction


    quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Ambition'larda Maxi-Dot Ekran yok, yol bilgisayarındaki grafikler biraz daha ufak, yol bilgisayarı kontrollerini, silecek kolunun yanındaki tuşlarla yapıyorsunuz, tüketimi sıfırlamak için ise silecek kolunun altında konumlandırılan tuşa basılı tutarak yapıyorsunuz. Fakat ne yazık ki ses açma işlemini sadece ekranın yanındaki volume tuşundan gerçekleştiriyorsunuz.

    Jant takınca çok daha şık olacaktır. Yazılım konusunda da hiç çekinmeyin. Sizin aracınızla birebir aynı motorlu Ibiza 1.2 TSI'ı olan arkadaşım 1000 km'de aracına yazılım yaptırdı 2 sene dolmak üzere, şuan aracı 47 bin kmde, en ufak bir sorun yaşamadı. 86-90lık Motor zaten 110luk olan ile birebir aynı, hiçbir fark yok, sadece ECU'da gücü kısık.

    Rodaja hala inanlardan olduğum için hemde ben araca alışayım diye ilk 1000 kilometreyi devirdikten sonra müsait bir zamanda bende yaptıracağım hocam. Dediğiniz gibi 1.2 Golf, Polo, İbiza, Leon, Jetta hepsi aynı motora sahip (turbo büyüklüğü dahil).

    Sorunsuz yazılımda yaklaşık olarak kaç hp geldi? 130 mu?

    Dediğiniz gibi jant şart bu arabaya yoksa çok kötü duruyor. Bütçe toparlanana kadar sabredip sonra değiştirmeyi düşünüyorum. Jant için öneriniz var mı? 17 veya 16?

    Arkadaşım Dynoya çıkartmamıştı aracı, EcuFast firması 120-125 beygir olduğunu iddia ediyor, fakat birçok kaynakta ulaşılan gücün 130 beygir ve optimum değer olduğu görülüyor (bundan fazlası riskli). 0-100'ü 10.7 saniye olan araba, 8 saniyede 100 yapar oldu yazılımdan sonra, 0-160'ı 23 sn ölçtük ve kalkışta önceki kasa Coupe C180'i geçiyor 160-170'lere kadar onu söyleyeyim size F10 520i'lerden de bariz daha iyi gidiyor 2010-2011 model 3.0 dizel 245 beygir, Range Rover Sport'ları da geçiyor 1090 kg'lık ağırlığı sayesinde.

    Octavia için aslında 105-110 beygir bile yeterli oluyor diyebilirim tabi biraz da kişinin kendi beklentisine kalmış, ben 3 yıldır tdi 105 bg kullanıyorum, arabanın gücünü bilerek davrandığım sürece üzmüyor, 105 beygir alfa Giulietta 1.6 dizelden ve 110 beygir dizel megane 4'ten daha iyi gidiyor mesela Ama 86 beygir gerçekten çok az bu kasa için, yazılımlı hali 120-130 beygir arası bile olsa fazlasıyla yeterli olacaktır

    Görsellik açısından Octavia'ya 17 inç Teron ismindeki jant çok yakışıyor, bulabilirseniz tavsiye ederim, fakat 16 inç Ilias (Optimal jantı) ve Minoris (Style ve Elegance jantı) da güzel. 17 inçin performanstan 4-5 beygir kadar çalacağını ve 100 kmde 0.2 litre kadar fazla yaktıracağı hususu da aklınızda bulunsun. İnç büyüdükçe kışlık lastik maliyeti de artıyor bildiğiniz gibi Tabi görsellik olarak çok iyi oluyor

    Detay icin tesekkur ederim.



    Muhtemelen 120-130hp arasi olacaktir 1280kg(sanirim) araba icin gunluk kullanimda cok cok yeterli olacaktir. Zaten sert kullanmiyorum araci, akan trafikte gaza basip vites dusurunce araya rahat girelim, 4 saga sola giderken klima acik ayilip bayilmasin yeter benim icin.



    Jantlara birazdan bakacagim hocam oneriler icin tekrar tesekkurler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hayırlı olsun güle güle kullanın aracınızı.
    Ne kadara aldığınızı öğrenebilirmiyiz ve aldığınız yerde başka araç varmıydı.

    Merhaba ben araci Bursa Skoda bayisinden aldim. 83.900 liste fiyati uzerinden 79.000’e indiler.



    Ne kadar dogru bilmiyorum, satis taktigi olabilir fakat son iki arac var demislerdi gecen Cumartesi.



    Ben ek olarak park sensoru taktirdim 750 demislerdi orjinal icin en son 500 e anlastik.



    Kaucuk paspasi hediye ettiler. Durum boyle.



    Gozume takilan jant ve en onemlisi direksiyon ama onlarida halletmeye calisacagim.



    Bir ust donanim daha mantikli olurdu fakat epey fiyat farki var. Duz vites olsa belki alabilirdim ama hem ust donanim hem dsg farki ucuruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car reviews


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Hayırlı olsun güle güle kullanın aracınızı.
    Ne kadara aldığınızı öğrenebilirmiyiz ve aldığınız yerde başka araç varmıydı.

    Merhaba ben araci Bursa Skoda bayisinden aldim. 83.900 liste fiyati uzerinden 79.000’e indiler.



    Ne kadar dogru bilmiyorum, satis taktigi olabilir fakat son iki arac var demislerdi gecen Cumartesi.



    Ben ek olarak park sensoru taktirdim 750 demislerdi orjinal icin en son 500 e anlastik.



    Kaucuk paspasi hediye ettiler. Durum boyle.



    Gozume takilan jant ve en onemlisi direksiyon ama onlarida halletmeye calisacagim.



    Bir ust donanim daha mantikli olurdu fakat epey fiyat farki var. Duz vites olsa belki alabilirdim ama hem ust donanim hem dsg farki ucuruyor.

    Bilgilendirme için teşekkürler




  • emirhanardgn kullanıcısına yanıt
    Siz sanırım bir önceki kasa Octavianın değerlerine bakmışsınız. Octavia A7 kasa 1.6 dizel 105 hpnin 0-100ü 10.8 saniye, sürücüsüz ağırlığı 1230 kg, sürücü ile 1305 kg. VW grubunda her aracın verisi fabrika verisinden çok daha uçuk diye bir genelleme yapamayız, fabrika verilerinden iyi değerler elde eden otomobillerde var.



    Tork değerinin düz yolda dipgaz giderken pek bir avantajı, geçerliliği yok, ağırlık, gücü yere aktarabilme ve şanzıman oranları daha önemli. Torkun 2500-2750lerden sonra hiçbir önemi kalmıyor. Ayrıca Alfadaki motor beygir gücünü sadece 4000 devirde verirken, TDI motor gücünü 3000-4000 devir arası sabit olarak veriyor. Yol tutuş ve viraj kabiliyeti konusunda Giulietta çok daha iyi bu konuda hemfikiriz, fakat size dediğim gibi düz yolda dipgaz giderken alfanın sürüş dinamikleri avantaj sağlayamıyor.



    Ben daha önce bahsedilen otomobille otobanda 190lara kadar yürüdüğüm için bu savunmayı yapıyorum. Alfa 1.5 boy kadar arkada oluyor.



    Eğer İstanbuldaysanız ve 105 bg giuliettanız var ise, ve inanmamakta ısrar ediyorsanız, araçları deneyebiliriz



    3 Adet Resim ekliyorum verileri automobile-catalog.com’dan aldım. Soldaki Alfa Giulietta 105 bg 1.6 multijet, sağdaki 1.6 TDI Audi A3 105 Bg. Veriler ortada Giulietta’nın hızlanma konusunda daha zayıf olduğu bariz.



    (Sitede Skoda otomobillerinin değerleri olmadığı için Audi A3 örneğini koydum)



    Skoda Octavia Ambition Direksiyon Değişimi

    Skoda Octavia Ambition Direksiyon Değişimi

    Skoda Octavia Ambition Direksiyon Değişimi




  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Doğrudur hocam yanlış kasaya bakmış olabilirim A7 olduğundan emin değilim. İnanmamakta neden ısrarcı olayım hocam amaç doğru bilgiyi öğrenmek. Teşekkür ederim düzelttiğiniz için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirhanardgn

    Doğrudur hocam yanlış kasaya bakmış olabilirim A7 olduğundan emin değilim. İnanmamakta neden ısrarcı olayım hocam amaç doğru bilgiyi öğrenmek. Teşekkür ederim düzelttiğiniz için

    Estağfirullah ne demek
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.