Şimdi Ara

Starex'imiz yakıt değerleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
1.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. bizim 2004 model 9+1 uzun şase 2500cc dizel starex aracımız var. (öğrenci servisi)
    60 litre mazot aldığımızda 90-120 arası 40km uzun yol yaparız hergün. maksimum 390km gittiğini biliyorum. acaba bu aracın bu değeri normalmidir yoksa problemli olan biryerimi vardır.

    ön takım yeni lastikler yeni maddi durumlardan dolayı yağı uzun süre değiştirmedik eksildikçe ekledik ama 2000km sonra değiştirdik yenisi ile. hava filtresini aklıma geldikçe temizliyorum. daha ne yapmamız lazım bu yakıt olayını düzeltmemiz için



  • 2500 devirin üstüne çıkmamaya özen gösterin.

    Filte ve yağ kontrolü değişimi yapın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ogzhn_

    2500 devirin üstüne çıkmamaya özen gösterin.

    Filte ve yağ kontrolü değişimi yapın
    Hocam starex lerde 2 çeşit dizel motor var ve birisi çok aşırı fazla yakıyor galiba sizinki ondan...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    Hocam starex lerde 2 çeşit dizel motor var ve birisi çok aşırı fazla yakıyor galiba sizinki ondan...

    Alıntıları Göster
    100 km de 15 lt bir hata var. iyi bir ustaya gösterin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oldcyclist

    100 km de 15 lt bir hata var. iyi bir ustaya gösterin

    Alıntıları Göster
    araba içiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_htpgl

    Merhabalar. bizim 2004 model 9+1 uzun şase 2500cc dizel starex aracımız var. (öğrenci servisi)
    60 litre mazot aldığımızda 90-120 arası 40km uzun yol yaparız hergün. maksimum 390km gittiğini biliyorum. acaba bu aracın bu değeri normalmidir yoksa problemli olan biryerimi vardır.

    ön takım yeni lastikler yeni maddi durumlardan dolayı yağı uzun süre değiştirmedik eksildikçe ekledik ama 2000km sonra değiştirdik yenisi ile. hava filtresini aklıma geldikçe temizliyorum. daha ne yapmamız lazım bu yakıt olayını düzeltmemiz için


    2008 transit 2500cc 100bg var 10 ile 12 lt arası yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oldcyclist

    100 km de 15 lt bir hata var. iyi bir ustaya gösterin

    Alıntıları Göster
    Aracınız 100 hp ise 12-13 lt/100 km değerlerine ulaşabilir. 140 hp CRDI motorlar bir nebze daha az tüketiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Aracınız 100 hp ise 12-13 lt/100 km değerlerine ulaşabilir. 140 hp CRDI motorlar bir nebze daha az tüketiyor.

    Alıntıları Göster
    2.5 küçük bir motor değil fakat bu kadar yakmasıda çok normal değil gerçi fazla sıkıştırılıyorsa yakabilir benim tanıdığım serviscilerinde pek normal kullanıdığını görmedim.
  • 60 litre mazotla 400 km mi yapıyor. Benzinli olmasın aracınız ;) şaka bir yana mutlaka bir sorun var gibi gözüküyor. Bence bi servise gösterin ya da tanıdık bir ustaya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    Hocam starex lerde 2 çeşit dizel motor var ve birisi çok aşırı fazla yakıyor galiba sizinki ondan...

    yunus evet 2 çeşit onlar az yakanı CRDİ yazar kapılarında diğerlerine nazaran daha az yakar ve daha pahalıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canakkaleli17

    quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    Hocam starex lerde 2 çeşit dizel motor var ve birisi çok aşırı fazla yakıyor galiba sizinki ondan...

    yunus evet 2 çeşit onlar az yakanı CRDİ yazar kapılarında diğerlerine nazaran daha az yakar ve daha pahalıdır

    Alıntıları Göster
    2.5 100'lük Starex'ler tam bir mazot düşmanıdır. Babam 2003 senesinde bu arabadan 0 olarak almıştı kısa şase. Kullandığımız bir sene civarı süre boyunca ocağımıza incir ağacı dikti. Yeni model 140'lıklarında adam etmişler galiba tüketimi ama 100'lükler resmen facia. Düz yolda 140'ı da geçemezdi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    2.5 100'lük Starex'ler tam bir mazot düşmanıdır. Babam 2003 senesinde bu arabadan 0 olarak almıştı kısa şase. Kullandığımız bir sene civarı süre boyunca ocağımıza incir ağacı dikti. Yeni model 140'lıklarında adam etmişler galiba tüketimi ama 100'lükler resmen facia. Düz yolda 140'ı da geçemezdi

    Alıntıları Göster
    Yakit normal kardeşim.

    Bu forumda benzinli arabalar : 5.5 lt

    dizel 3.5 lt

    jipler : 8 lt

    tirlar : 25lt yakit tüketir.

    - Bizim dizel otomobil : 7lt

    npr kamyon 22 lt tüketiyor. Anlamadim gitti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_htpgl

    Merhabalar. bizim 2004 model 9+1 uzun şase 2500cc dizel starex aracımız var. (öğrenci servisi)
    60 litre mazot aldığımızda 90-120 arası 40km uzun yol yaparız hergün. maksimum 390km gittiğini biliyorum. acaba bu aracın bu değeri normalmidir yoksa problemli olan biryerimi vardır.

    ön takım yeni lastikler yeni maddi durumlardan dolayı yağı uzun süre değiştirmedik eksildikçe ekledik ama 2000km sonra değiştirdik yenisi ile. hava filtresini aklıma geldikçe temizliyorum. daha ne yapmamız lazım bu yakıt olayını düzeltmemiz için


    Bizde 85 km yi gecmezsek tam depo 550 km yapiyor
    Dikkat etmek gereken nokta 2500 un altinda kullnmak
    Cunku bu arabalarin son dislisi cok kucuk
    90 i gectinmi devire abanmis oluyosun
    O suretlerde gitmek icin 3000 ve ustu devirde gidersin boyle oluncada mazoyu icersin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufoufo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_htpgl

    Merhabalar. bizim 2004 model 9+1 uzun şase 2500cc dizel starex aracımız var. (öğrenci servisi)
    60 litre mazot aldığımızda 90-120 arası 40km uzun yol yaparız hergün. maksimum 390km gittiğini biliyorum. acaba bu aracın bu değeri normalmidir yoksa problemli olan biryerimi vardır.

    ön takım yeni lastikler yeni maddi durumlardan dolayı yağı uzun süre değiştirmedik eksildikçe ekledik ama 2000km sonra değiştirdik yenisi ile. hava filtresini aklıma geldikçe temizliyorum. daha ne yapmamız lazım bu yakıt olayını düzeltmemiz için


    Bizde 85 km yi gecmezsek tam depo 550 km yapiyor
    Dikkat etmek gereken nokta 2500 un altinda kullnmak
    Cunku bu arabalarin son dislisi cok kucuk
    90 i gectinmi devire abanmis oluyosun
    O suretlerde gitmek icin 3000 ve ustu devirde gidersin boyle oluncada mazoyu icersin


    Bi tavsiye daha veriyim sana
    Araci agirlikli uzun yolda kullniyormussun
    O zaman lastikerinin yanagini biraz buyutebilrsin yani atiyorum 60 yanak kullaniyorsan 65 yanak tak bir depoda ortalama 50 km fark eder
    Bak sehir isi desen onermezdim ama agirlikli sehirdisi gittigin icin sabit bir hizda gittigini dusunerek bu oneriyi yapiyorum
    Faydasini gorursun guven bana

    Ha bide mazot katili starex ile ogrenci servisi isletmek yanlis anlama ama sacmaligin daniskasi
    Sen o arabadan kurtulmaya bak ama durumun yoksa benim dedigim teknigi uygula ve 100 km ustune cikma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufoufo

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufoufo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_htpgl

    Merhabalar. bizim 2004 model 9+1 uzun şase 2500cc dizel starex aracımız var. (öğrenci servisi)
    60 litre mazot aldığımızda 90-120 arası 40km uzun yol yaparız hergün. maksimum 390km gittiğini biliyorum. acaba bu aracın bu değeri normalmidir yoksa problemli olan biryerimi vardır.

    ön takım yeni lastikler yeni maddi durumlardan dolayı yağı uzun süre değiştirmedik eksildikçe ekledik ama 2000km sonra değiştirdik yenisi ile. hava filtresini aklıma geldikçe temizliyorum. daha ne yapmamız lazım bu yakıt olayını düzeltmemiz için


    Bizde 85 km yi gecmezsek tam depo 550 km yapiyor
    Dikkat etmek gereken nokta 2500 un altinda kullnmak
    Cunku bu arabalarin son dislisi cok kucuk
    90 i gectinmi devire abanmis oluyosun
    O suretlerde gitmek icin 3000 ve ustu devirde gidersin boyle oluncada mazoyu icersin


    Bi tavsiye daha veriyim sana
    Araci agirlikli uzun yolda kullniyormussun
    O zaman lastikerinin yanagini biraz buyutebilrsin yani atiyorum 60 yanak kullaniyorsan 65 yanak tak bir depoda ortalama 50 km fark eder
    Bak sehir isi desen onermezdim ama agirlikli sehirdisi gittigin icin sabit bir hizda gittigini dusunerek bu oneriyi yapiyorum
    Faydasini gorursun guven bana

    Ha bide mazot katili starex ile ogrenci servisi isletmek yanlis anlama ama sacmaligin daniskasi
    Sen o arabadan kurtulmaya bak ama durumun yoksa benim dedigim teknigi uygula ve 100 km ustune cikma

    Alıntıları Göster
    aslında normalde 90 sabit uzun yolda ama sabahları bazen geç kalan öğrenciler olunca mecbur süratli gitmek lazım oluyor onun için 90-120 arası yazdım.

    lastikleri yeni aldık sayılır zaten şuan değiştirebilme gibi bi durumumuz yok.

    aslında satmayı düşündük ama zamanında sıfır almıştık aracı. değeri bariz düşük şuan üzerine ekleyip güzel birşey alsak yaptığımız iş kurtarmayacak.

    aracın beygir gücünü bilmiyorum ama TCİ motor olduğunu biliyorum.

    servis ön takımda 3 4 parça değiştirmeye 550tl ücret istedi. ustaya götürdüğümde 4000 motor rektefiye 2500 turbo değişimi dedi. öyle olacağına 2000 daha ekleyip alabiliyorum aracın aynısından :) ki araç zaten daha 165.000km de

    tekirdağda yaşıyorum. derdimi sizin çözeceğinizi düşünüyorum

    ucuz ufak tefek neler yapabiliriz aracın yakıtını düşürebilmek için.

    teşekkürler herkeze yorumlar cevaplar için.




  • Değil 2500, 2000 devri geçmek bile hatalı. O aracın motoru azami tork gücünü 2000 devirde verir, 1500 devirlerde araç çekmeye başlar. Bir de minibüs, SUV gibi büyük araçların rüzgâr direnci fazla olduğundan 70 km/sa hızı geçtiğinde tüketim katlanarak artar. Aracı düz yolda 1500 devirde, yokuşta 2000 devirde kullanırsanız yakıt düşer. Ama hâlâ düşme yoksa, anladığım kadarıyla araç bakımsız. Yağ değişimi falan yapmadık demişsiniz. Araç böyle kullanılıyorsa bir kere enjektörlerin temizlenip pompanın elden geçmesi gerekir. Tahmin ediyorum ki egzozdan da kara duman çıkıyordur. O araçlar daha çok şehir içi kullanım içindir. Vites dişli oranları şehir içi ekonomi sağlamaya yönelik tasarlanır. Uzun yolda ekonomik olan minibüs yoktur herhalde. Varsa da 7-8 vites olması ve rüzgâr direnç kat sayısının düşürülmesi lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 18 Nisan 2012; 22:50:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paramedik 112

    Değil 2500, 2000 devri geçmek bile hatalı. O aracın motoru azami tork gücünü 2000 devirde verir, 1500 devirlerde araç çekmeye başlar. Bir de minibüs, SUV gibi büyük araçların rüzgâr direnci fazla olduğundan 70 km/sa hızı geçtiğinde tüketim katlanarak artar. Aracı düz yolda 1500 devirde, yokuşta 2000 devirde kullanırsanız yakıt düşer. Ama hâlâ düşme yoksa, anladığım kadarıyla araç bakımsız. Yağ değişimi falan yapmadık demişsiniz. Araç böyle kullanılıyorsa bir kere enjektörlerin temizlenip pompanın elden geçmesi gerekir. Tahmin ediyorum ki egzozdan da kara duman çıkıyordur. O araçlar daha çok şehir içi kullanım içindir. Vites dişli oranları şehir içi ekonomi sağlamaya yönelik tasarlanır. Uzun yolda ekonomik olan minibüs yoktur herhalde. Varsa da 7-8 vites olması ve rüzgâr direnç kat sayısının düşürülmesi lazım.
    tci motorlar cok yakıyormus dogru veriler olabilir. CRDİ ise az yakar fena kacar




  • bizim crdi starex 7-8 litre yakıyor uzun yolda 110km hızlarda sizin yakıt uçmuş resmen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Değil 2500, 2000 devri geçmek bile hatalı. O aracın motoru azami tork gücünü 2000 devirde verir, 1500 devirlerde araç çekmeye başlar. Bir de minibüs, SUV gibi büyük araçların rüzgâr direnci fazla olduğundan 70 km/sa hızı geçtiğinde tüketim katlanarak artar. Aracı düz yolda 1500 devirde, yokuşta 2000 devirde kullanırsanız yakıt düşer. Ama hâlâ düşme yoksa, anladığım kadarıyla araç bakımsız. Yağ değişimi falan yapmadık demişsiniz. Araç böyle kullanılıyorsa bir kere enjektörlerin temizlenip pompanın elden geçmesi gerekir. Tahmin ediyorum ki egzozdan da kara duman çıkıyordur. O araçlar daha çok şehir içi kullanım içindir. Vites dişli oranları şehir içi ekonomi sağlamaya yönelik tasarlanır. Uzun yolda ekonomik olan minibüs yoktur herhalde. Varsa da 7-8 vites olması ve rüzgâr direnç kat sayısının düşürülmesi lazım.

    teşekkürler yorum için.

    dediğiniz masraflar tahmini ne kadar tutar ayıp olmazsa?

    ve bu chip chip diye bağıranlar yakıtın %50 düşeceğini açıklıyor doğrumudur? orta ve uzun vadede zararı olurmu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrt_htpgl

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk

    Değil 2500, 2000 devri geçmek bile hatalı. O aracın motoru azami tork gücünü 2000 devirde verir, 1500 devirlerde araç çekmeye başlar. Bir de minibüs, SUV gibi büyük araçların rüzgâr direnci fazla olduğundan 70 km/sa hızı geçtiğinde tüketim katlanarak artar. Aracı düz yolda 1500 devirde, yokuşta 2000 devirde kullanırsanız yakıt düşer. Ama hâlâ düşme yoksa, anladığım kadarıyla araç bakımsız. Yağ değişimi falan yapmadık demişsiniz. Araç böyle kullanılıyorsa bir kere enjektörlerin temizlenip pompanın elden geçmesi gerekir. Tahmin ediyorum ki egzozdan da kara duman çıkıyordur. O araçlar daha çok şehir içi kullanım içindir. Vites dişli oranları şehir içi ekonomi sağlamaya yönelik tasarlanır. Uzun yolda ekonomik olan minibüs yoktur herhalde. Varsa da 7-8 vites olması ve rüzgâr direnç kat sayısının düşürülmesi lazım.

    teşekkürler yorum için.

    dediğiniz masraflar tahmini ne kadar tutar ayıp olmazsa?

    ve bu chip chip diye bağıranlar yakıtın %50 düşeceğini açıklıyor doğrumudur? orta ve uzun vadede zararı olurmu?

    Alıntıları Göster
    benzin o kadar yakmaz heralde.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.