herkese merhaba Arkadaşlar stock bir arabaya turbo kit takmak istiyorum. Biraz araştırma yaptım. Motor komple elden gecmeli pistonlar, piston koll. vs. tam olarak neler elden gecirilmeli bilmiyorum çünkü mevzuatım dışında. Benim istedigim sadece turbo kit uygulamak. Sonunda Arabanın motoru pert olsada ( pert olmaması için ugras verdikten sonra) stock motora turbo uygulaması yapmak istiyorum. Ancak: Turbo tam güçte çalışmamalı, yanlışım varsa düzeltin ama westegate ayarı ıle oynayarak; örnegin 0,6 bar basınç üreten turbonun 0,2 bar basınç üretmesine vesile olarak (bu mümkün ise) motoru mümkün oldugu kadarı ile yormadan sadece mevcut gücüne birazda olsa güç katarak emsallerinden önde olmasını istiyorum. Fren mesafesi, baskı balata volantta değişmeyecek. Benzin pompası değiştirilebilir.
Böyle bir uygulama hayata gecirilse aracın enj veya karbüratörlü olması önemlimidir veya eksisi artısı bana ne olur.
Karbüratörlü olacaksa arac ae92 corolla olur.
Enj ise
Öncelikle aracımız honda civic ek9 1.4, opel corsa a-b, opel astra a, opel omega b, vw polo 1.6 dan biri oldu diyelim.
ilk olarak turboyu manifolda ve egzoz borusuna bagladık. Diğer kısmını hava filtresine ve intercolera bagladık şuanda turbo allaha emanet çalışır durumda olur sanırım? bu arada mümkün oldugu kadar küçük bir turbo takmayı planlıyorum. 1.3 cdti turbosu olurmu daha küçük varmı? rpm düşük oldugunda sanırım biraz daha sansım olur? Turbo yaglamayı nereden yapıyor? (baglantısı nereden nasıl kuruluyor?) ve; turbo takılınca arac beyni vs ile bagdastırmak mı gerekıyor? westegate ayarı ıle ayar yapsam turbo yaglaması konusunu halletsem illa olmazsa olmaz olarak yapılması gereken baska bırsey varmı ?
turbo borular ıntercoler la iş bitermi? yapılması gereken baska birsey varmı?