Şimdi Ara

TURBO MOTORA LPG YAPTIRANLAR..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
11.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Suzuki vitara 4s turbo araç sahibiyim.. TSİ yada GDİ turbolu araçlara yapıldığını duydum ama emin olamadım.. %25 ekonomi sağlar yaptığın masrafa değmez , verimsiz olur deniyor, turboyu bozar vs deniyor..
    Atmosferik aracımda verim aldım ama turboluyu bozar mıyız? Önerileriniz..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TURBO MOTORA LPG TAKTIRMAK

    Turbo Motora LPG Takılır mı?

    Turbo motorlara LPG taktırmak mümkün müdür sorusu, araç sahipleri arasında sıklıkla gündeme gelmektedir. LPG'nin ekonomik yakıt olması nedeniyle, turbolu araç sahipleri de bu yakıtı kullanmak isteyebilirler.

    Bilmeniz Gerekenler:

    Turbo motorlu araçlara LPG taktırmadan önce bazı hususları bilmeniz önemlidir:

    • Tüm turbo motorlara LPG takılmaz: Her turbo motor LPG'ye uygun değildir, bu nedenle aracınızın uyumluluğunu kontrol ettirmeniz gerekir.
    • 1.0 motorlara LPG takılmaz: 1.0 litre ve daha küçük hacimli turbo motorlara genellikle LPG takılmaz.
    • Lpg ye uygun turbo motorlar: LPG ile uyumlu turbo motorlar genellikle daha büyük hacimlidir (1.4 litre ve üzeri).
    • Turbo LPG'li araçlar: Turbo motorlu ve LPG'li araçlar, performans açısından benzinli muadillerinden biraz daha düşük olabilirler.

    LPG Takımının Önemi:

    Eğer aracınız LPG'ye uyumlu bir turbo motora sahipse, aracınıza LPG taktırmak için kalifiye bir LPG sistemleri uzmanı bulmanız önemlidir. Uygun bir LPG kiti ve doğru ayarlama, aracınızın güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır.

    Avantajları ve Dezavantajları:

    Turbo motora LPG taktırmanın bazı avantajları ve dezavantajları şunlardır:

    Avantajlar:

    • Yakıt maliyetlerinde tasarruf
    • LPG'nin daha çevre dostu olması

    Dezavantajlar:

    • Performansta hafif bir düşüş
    • LPG sisteminin bakım ve onarım maliyetleri

    Turbo motora LPG taktırıp taktırmama kararı, aracınızın uyumluluğu, sürüş ihtiyaçlarınız ve bütçeniz gibi faktörlere bağlıdır. LPG'ye uyumlu bir turbo motora sahipseniz ve ekonomik yakıt kullanımı arıyorsanız, LPG taktırmak sizin için uygun bir seçenek olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hiçbir zarar vermese bile sittin sene amorti edilemeyecek meblağlar isteniyor.
  • Astra j 1.4t ve 1.6t motorlara turbo taktırdım. Benimkiler tam uyumluydu. %40 min kar yaptım benzine göre.

    Tek sıkıntı 40.000km sonra subapların gideceğini bilmem. Buda 1500-1700 civarına maal olacak.



    Gdi motorlara candan mühendislikte lpg montajı yapıyorlar. Bununla ilgili çok yorum var facebook sayfasında.



    Montaj yaptıracaksanız düzgün bir yer olsun. Kitin çok önemi yok, usta önemli.

    Bir de kite göre benzin-lpg sarfiyatı değişiyor sanırım gdi motorlarda.



    Uzun vade kullanıcısıysanız taktırın. Ekonomik olacaktır sizin için...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğim kadarıyla turbo olmasından ziyade direkt enjeksiyon sorun oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitara ile astra aynı Motoru kullanıyor olmasi lazim.



    Aksine Turboda LPG verimliliği artar. Doğru kit ve AFR ayari ile sorunsuza yakin binilir. Çelik subap masrafini da doğru ayarlar ile 40 degil 60-70den evvel yapilmamasi lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet dogru kit ile verim alabilirsiniz ama once dogru kit icin 10000 lira vermeniz lazim xd (evet yeni nesil ‘dogru lpg kitleri’ icin bu paralari istiyorlar)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok noktalı enjeksiyona daha rahat lpg uygulanıyor ama sizin aracınız direkt enjeksiyonlu, uzun dönemde sağlıklı olacağını sanmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik motora turbo montajı
    6 yıl önce açıldı
    FSI MOTORA LPG TAKILIR MI ?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Atmosferiğe lovato taktırmıştım, memnunum.. Turboya prins dediler, prins önerir misiniz?
  • Kitten ziyade doğru montaj ve işçilik .Prins iyidir ama turbo araca montaj sürekli yapan bir yere gidiniz .İsim vermiyim de ....mühendislik vardı qq 1.2 dig-t trde ilk kit uygulayan firmaydı bayağı eyi gidiyi di araç ha ben o riski almam o ayrı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MOTOR 1.4L BOOSTERJET
    MODELLER 1.4 S
    Yakıt Enjeksiyonu Direkt Enjeksiyonlu
    Silindir Hacmi (cm3) 1373
    Çap x Stroke (mm) 73.0x82.0
    Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 140/5,500
    Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 220/1,500-4,000
    Vites Kutusu 6 ileri otomatik
    Uzunluk (mm) 4.175
    Genişlik (mm) 1.775
    Yükseklik (mm) 1.610
    Dingil Aralığı (mm) 2.500
    Yakıt Depo Hacmi (lt) 47
    Boş Ağırlık 1.160 | 1.235
    Maksimum Hız km/s 200
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 9,5 | 10,2
    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir İçi (L/100 km) 6.2 | 6,4
    Şehir Dışı (L/100 km) 4,7 | 5,0
    Ortalama (L/100 km) 5,2 | 5,5

    CO2 Emisyonları (g/km) 122 | 128
    .

    TURBO dan ziyade DİREKT ENJEKSİYONLU OLMASI SİZİ DAHA ÇOK TEDİRGİN etmeli.
    arkadaşım 6 ay önce turbo TUCSON a SIVI sistem lpg taktırdı.
    çok memnun. yakıt ücreti yarı yarıya azalmış.
    bence de direkt enjeksiyonlu motorlara sıvı sistem takılmalı, yoksa takılmamalı.
    .
    soru: yakıt verileri 6.2 / 6.4 lt olan araca, lpg gereklimi sizce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    MOTOR 1.4L BOOSTERJET
    MODELLER 1.4 S
    Yakıt Enjeksiyonu Direkt Enjeksiyonlu
    Silindir Hacmi (cm3) 1373
    Çap x Stroke (mm) 73.0x82.0
    Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 140/5,500
    Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 220/1,500-4,000
    Vites Kutusu 6 ileri otomatik
    Uzunluk (mm) 4.175
    Genişlik (mm) 1.775
    Yükseklik (mm) 1.610
    Dingil Aralığı (mm) 2.500
    Yakıt Depo Hacmi (lt) 47
    Boş Ağırlık 1.160 | 1.235
    Maksimum Hız km/s 200
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 9,5 | 10,2
    YAKIT TÜKETİMİ
    Şehir İçi (L/100 km) 6.2 | 6,4
    Şehir Dışı (L/100 km) 4,7 | 5,0
    Ortalama (L/100 km) 5,2 | 5,5

    CO2 Emisyonları (g/km) 122 | 128
    .

    TURBO dan ziyade DİREKT ENJEKSİYONLU OLMASI SİZİ DAHA ÇOK TEDİRGİN etmeli.
    arkadaşım 6 ay önce turbo TUCSON a SIVI sistem lpg taktırdı.
    çok memnun. yakıt ücreti yarı yarıya azalmış.
    bence de direkt enjeksiyonlu motorlara sıvı sistem takılmalı, yoksa takılmamalı.
    .
    soru: yakıt verileri 6.2 / 6.4 lt olan araca, lpg gereklimi sizce.
    Hocam sağol cevap için , ancak şehir içi 6.5-7.0 civarı yakıyor, benzin pahalı sonuçta.. Sıvı sistem sadece prinste mi var yoksa diğerlerinde var mıdır?
    Bir diğer husus ise, yağ karteri yada küçük yağ kartuşu gibi birşey varmış ve devamlı bittikçe yenileniyormuş, bilginiz var mı?
    Arkadaşınız prins mi taktırdı?




  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    1.4T Astra J’de Prins VSI kullanıyordum. Küçük bir yağ şişesi vardı. Yaklaşık 10-12 bin arası biterdi. Fiyatı 2016’da 70-80 lira gibi bir şeydi sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    Benzin tüketimi fazla,ülkemizde artan akaryakıt fiyatları, ve malesfki kurban olan bir araç..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amortisman hesabı doğru yapilmali, kit ve uygulama fiyatlarini bilmediğim için sağlıklı yorum yapamayacağım, adam akilli bir fiyat alirsaniz tekrar tartisiriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    Benzinli bir motor için şehir içi 6.5 - 7 litre çok iyi.

    Dizeller de şehir içi 6 litreden az yakmıyor zaten.

    .

    Sizin bahsettiğiniz sistem;

    VSI-DI ,

    Normal LPG sisteminin Direkt enjeksiyonlu ve turbo araçlar için uydurulan sistemidir.

    Yaklaşık beştebir oranda Benzin tüketmeye devam eder.

    Pek tasarruflu olduğu söylenemez.

    .

    Benim bahsettiğim;

    Sıvı -Likit LPG sistemidir.

    Benzin kullanmaz.

    .

    Direct Liquimax (DLM)

    direkt enjeksiyonlu motorlar için sektörün ileri teknoloji ürünüdür

    ve VSI-DI'da olduğu gibi yalnızca direkt enjeksiyonlu otomobiller için üretilmiştir.

    DLM sisteminde LPG tamamen sıvı olarak kullanılmaktadır.

    .



    www.otomobilblog.com
    Sıvı LPG kiti fiyatı ve çalışma sistemi
    https://www.otomobilblog.com/makale/sivi-lpg-kiti-fiyati-ve-calisma-sistemi_194

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    Arkadaşımda çok araştırdı,

    900-1000 EURO civarına pirins gibi kaliteli Karma LPG sistemi taktırmak yerine ,

    Aracın kendi enjektörlerini kullanan

    2250 euro'ya, eski fiyatla, indirimle 9000 lira civarına BRC Sıvı sistem taktırdı.

    Net %50 yakıt tasarrufu sağladı.

    5500 LİRA CİVARINA da marjet marka varmış .
    6 ay önceki fiyat bunlar.

    .

    Karma sistem taktırsaydı %25-30 ancak tasarruflu olurdu. Subab arızaları da cabası.
    .
    "otomatik tork konvertörlü şanzımanla beraber Allgrip 4 çeker sistemine rağmen
    0-100 km/h hızlanması; 10,2 sn ve
    İngiliz otomobil magazini testlerine göre uzun dönem ortalamasının 6.5 L/100 km yakıt verimliliği
    FEVKALADENİNDE FEVKİNDE HARİKA."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 13 Kasım 2018; 9:42:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CANDAN MÜHENDİSLİK GARAJyoutube
    Sıvı LPG Sistemi mi & Karma LPG Sistemi mi Mantıklı ? Prins Liquid Autogas
    https://youtu.be/T7EGuyd80o4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/marjet-sivi-lpg-sistemi--115388868

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Vitara ile astra aynı Motoru kullanıyor olmasi lazim.



    Aksine Turboda LPG verimliliği artar. Doğru kit ve AFR ayari ile sorunsuza yakin binilir. Çelik subap masrafini da doğru ayarlar ile 40 degil 60-70den evvel yapilmamasi lazim.
    Konu sahibi arkadaşın bahsettiği Vitara araçta 1.4 Booster Jet motor bulunmaktadır. Bu motor Suzuki markasının kendi üretimi, developed and designed by Japan engineers bir motordur.
    Astra ile yakından ilgi ve alakası yoktur, sadece Suzuki marka araçlarda kullanılmaktadır.
  • Suzuki Vitara 1.4S Booster JET motorlu araçlara yurt dışı dahil LPG uygulatan bir kişiye bugüne kadar rastlamadım, birisinin denemesini çok istiyorum, ne sorunlar yaşayacak, ne problemler çıkacak ve toplamda ne kadar masraf tutacak felan hepsi hakkında bilgimiz olur.

    6-7 Lt. yakan turbo destekli bir motora LPG sürmek hatadır. Eğer çok LPG müptelasıysan 1.4S'i sat yerine 1.6 atmosferik versiyon al, 3000 TL'ye de git Prins yada Atiker taktır bin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.