Şimdi Ara

Şu Lanet Olası Debriyaj-Gaz İlişkisini Nasıl Tuttururum [ ÇILDIRICAM ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
2.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Yaş 19 Peugeot 206 Sedan arabamız var arada bir kullanmaya gidiyorum ama artık gelişmem lazım. Yaptığım tek hata ilk kalkışta debriyaj-gaz arası ilişki. Yavaş kaldırıyorum bu sefer öksürüyor gibi oluyor. O sırada biraz hızlı kaldırmaya çalışıyorum o zamanda araba kendini öne atıyor patinaj çekerek kalkıyor. Ben istiyorum ki misal ışıklarda durduğumuzda seri bir şekilde kalkmak. Seri derken hızlı değil. Gayet normal bi şekilde arkamdakilere eziyet çektirmeden yoluma gitmek istiyorum. Ehliyete yazılmadan önce şu sorunu çözsem çok iyi olacak. Orada öğrenmek istemiyorum şunu bilerek gideyim oraya

    Otomatik vites araba kesinlikle kullanmam. Düz vites ne olursa olsun daha cazip gelmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EzoBride -- 13 Haziran 2015; 11:29:42 >







  • Her aceminin sıkıntı yaşadığı problemdir bunun çözümü ise bolca pratikten geçmektedir yani zamanla alışcaksın fazla kafaya takmaya gerek yok
  • ilk kalkışta debriyajı hızlı bırakma, kavrama noktasında 1 saniye kadar tut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk-34JD58 -- 13 Haziran 2015; 11:36:03 >
  • Boş bir alanda 10-15kere kaldırmayı dene debriyaj nerde kavrıyor ona dikkat et ve debriyajı kaldır arabanın sesi değişmeye başladığı zaman hafifte gaz ver normal kalkar zamanla alışırsın
  • Bende öyleydim ilk öğrenirken, pratik yapa yapa kavrarsınız. Önce sadece debriyajdan çekin ayağınızı araba titremeye başlayacak o an kavrama noktası oluyor, gaza bastığınız anda araba sağlıklı hareket edecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk kalkışta debtiyajı hızlı bırakma, kavrama noktadında 1 saniye kadar tut.

    Kavrama noktası denilen şeyi çözdüm. Yavaş yavaş kaldırınca o noktaya geldiğinde araba hırlamaya başlıyor. Köpek gibi O sırada yavaşca gaza basıp aynı şekilde debriyajdan kaldırmaya devam edilmesi gerekiyor. Bak mantığı çözdüm ama uygulaması bi o kadar zor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Her aceminin sıkıntı yaşadığı problemdir bunun çözümü ise bolca pratikten geçmektedir yani zamanla alışcaksın fazla kafaya takmaya gerek yok
    Hocam ha diyince öğrenilmiyor ne kadar okusan yazsan da belli bir süre sonra farkında olmadan patinaj çekmeden kalkmaya başlayacaksınız ondan sonra nasıl öğrendiğinizi anlayamayacaksınız bir yerden sonra insan o kadar alışıyor ki benim ayak hep kalkışta kavrama noktasında kalıyordu patinaj çekiyim diyorum deviri yükseltiyorum debriyajı bırakamıyorum

    Bol bol pratik yapın boş yollarda deneyin.Bu arada gözünüz hep göstergelerde olsun boş yollarda pratik yaparken hep 1. 2. viteste olucağı için uzun süre kullanırsanız hararet yükselir sıkıntı olur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    Bende öyleydim ilk öğrenirken, pratik yapa yapa kavrarsınız. Önce sadece debriyajdan çekin ayağınızı araba titremeye başlayacak o an kavrama noktası oluyor, gaza bastığınız anda araba sağlıklı hareket edecektir.

    Abi işte tam o noktada yani kavrama noktasına gelip motorunun sesinin değiştiği noktada gaza basıyorum ama bu sefer araba bağırıyor. Sanki gazı köklemişim gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk kalkışta debtiyajı hızlı bırakma, kavrama noktadında 1 saniye kadar tut.

    Kavrama noktası denilen şeyi çözdüm. Yavaş yavaş kaldırınca o noktaya geldiğinde araba hırlamaya başlıyor. Köpek gibi O sırada yavaşca gaza basıp aynı şekilde debriyajdan kaldırmaya devam edilmesi gerekiyor. Bak mantığı çözdüm ama uygulaması bi o kadar zor

    önce gaza hafif basıp sonra debriyajı yavaşça bırak daha kolay,kavrama anında 1 saniye debriyajı bekletirsen silkeleme yapmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk kalkışta debtiyajı hızlı bırakma, kavrama noktadında 1 saniye kadar tut.

    Kavrama noktası denilen şeyi çözdüm. Yavaş yavaş kaldırınca o noktaya geldiğinde araba hırlamaya başlıyor. Köpek gibi O sırada yavaşca gaza basıp aynı şekilde debriyajdan kaldırmaya devam edilmesi gerekiyor. Bak mantığı çözdüm ama uygulaması bi o kadar zor

    önce gaza hafif basıp sonra debriyajı yavaşça bırak daha kolay,kavrama anında 1 saniye debriyajı bekletirsen silkeleme yapmaz.

    Galiba o noktada biraz çalışmam gerekiyor. Gaza az bastığımı zannedip çok basıyor olabilir miyim? Orasıda meçhul




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk kalkışta debtiyajı hızlı bırakma, kavrama noktadında 1 saniye kadar tut.

    Kavrama noktası denilen şeyi çözdüm. Yavaş yavaş kaldırınca o noktaya geldiğinde araba hırlamaya başlıyor. Köpek gibi O sırada yavaşca gaza basıp aynı şekilde debriyajdan kaldırmaya devam edilmesi gerekiyor. Bak mantığı çözdüm ama uygulaması bi o kadar zor

    önce gaza hafif basıp sonra debriyajı yavaşça bırak daha kolay,kavrama anında 1 saniye debriyajı bekletirsen silkeleme yapmaz.

    Galiba o noktada biraz çalışmam gerekiyor. Gaza az bastığımı zannedip çok basıyor olabilir miyim? Orasıda meçhul

    Alıntıları Göster
    Pratik yapa yapa gözün kapalı kaldırırsın bir süre sonra




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk kalkışta debtiyajı hızlı bırakma, kavrama noktadında 1 saniye kadar tut.

    Kavrama noktası denilen şeyi çözdüm. Yavaş yavaş kaldırınca o noktaya geldiğinde araba hırlamaya başlıyor. Köpek gibi O sırada yavaşca gaza basıp aynı şekilde debriyajdan kaldırmaya devam edilmesi gerekiyor. Bak mantığı çözdüm ama uygulaması bi o kadar zor

    önce gaza hafif basıp sonra debriyajı yavaşça bırak daha kolay,kavrama anında 1 saniye debriyajı bekletirsen silkeleme yapmaz.

    Galiba o noktada biraz çalışmam gerekiyor. Gaza az bastığımı zannedip çok basıyor olabilir miyim? Orasıda meçhul

    gaza fazla basman sıkıntı değil, debriyajı yavaş bırak araba hareket edince debriyajı o anda beklet ,araba 1-2 metre ilerleyince tamamen bırakmalısın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mchll

    Pratik yapa yapa gözün kapalı kaldırırsın bir süre sonra

    Alıntıları Göster
    bol bol pratik yaptıktan sonra bu işi kaparsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: EzoBride

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilk kalkışta debtiyajı hızlı bırakma, kavrama noktadında 1 saniye kadar tut.

    Kavrama noktası denilen şeyi çözdüm. Yavaş yavaş kaldırınca o noktaya geldiğinde araba hırlamaya başlıyor. Köpek gibi O sırada yavaşca gaza basıp aynı şekilde debriyajdan kaldırmaya devam edilmesi gerekiyor. Bak mantığı çözdüm ama uygulaması bi o kadar zor

    önce gaza hafif basıp sonra debriyajı yavaşça bırak daha kolay,kavrama anında 1 saniye debriyajı bekletirsen silkeleme yapmaz.

    Galiba o noktada biraz çalışmam gerekiyor. Gaza az bastığımı zannedip çok basıyor olabilir miyim? Orasıda meçhul

    gaza fazla basman sıkıntı değil, debriyajı yavaş bırak araba hareket edince debriyajı o anda beklet ,araba 1-2 metre ilerleyince tamamen bırakmalısın.

    Alıntıları Göster
    bunu cevabını forumda bulamazsın kimse de sana okuyarak tarif edemez.Git arabayı çek boş yere motor sesini dinleyerek yapmaya çalış.Motor ne çok bayılsın ne de bögürsün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    bunu cevabını forumda bulamazsın kimse de sana okuyarak tarif edemez.Git arabayı çek boş yere motor sesini dinleyerek yapmaya çalış.Motor ne çok bayılsın ne de bögürsün.

    Alıntıları Göster
    Kafaya taktığın için sorun yaşanır. Oluruna bırak, farkında olmadan bir süre sonra normale döner.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Kafaya taktığın için sorun yaşanır. Oluruna bırak, farkında olmadan bir süre sonra normale döner.

    Alıntıları Göster
    Debriyajı kavrama noktasına kadar kaldır, tekrar bas. Ayağın alışana kadar gerekirse 100 kere dene.
  • O değilde kusura bakma kardeşim sedan 206 kadar tipsiz bir araba görmedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Kafaya taktığın için sorun yaşanır. Oluruna bırak, farkında olmadan bir süre sonra normale döner.

    Alıntıları Göster
    Bunda çok zor bir şey yok debriyajın nerede kavradığını iyi belirle genelde yarıda kavrar kavradığı noktadan itibaren gaza bas gitsin.

    Bu dediğimi tabi başta boş alanda sık sık dene trafikte sorun olabilir gaza fazla yüklenirsin istenmeyen durumlar ortaya çıkabilir.

    Zaten ayağın alıştığı zaman otomatik o şekilde aracı kaldıracaksın her zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ah güzel istanbul

    O değilde kusura bakma kardeşim sedan 206 kadar tipsiz bir araba görmedim

    Aradığımız fiyat ve kriterlerde en yakın bütçeye uyan oydu. 2011 99 binde dizel 21 bin tl yoksa aracın tipini bende beğenmiyorum
  • Hocam birkaç sene önce kullanmaya başladığımda ben de öyleydim. Hatta kendi arabamı alana kadar annemin aracını hep tekletirdim. Tek başınıza trafiğe çıkın 1 haftada ayağınız alışır.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.